M. Skuodis: ieškoma alternatyvų, kaip nukreipti krovinių judėjimą į Klaipėdos uostą aplenkiant Girulių mišką

M. Skuodis: ieškoma alternatyvų, kaip nukreipti krovinių judėjimą į Klaipėdos uostą aplenkiant Girulių mišką

Plėtojant Klaipėdos geležinkelio mazgą ir krovinių gabenimą per Klaipėdą, pagrindinis tikslas – bendromis Susisiekimo ministerijos, Klaipėdos miesto ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ pastangomis rasti sprendinius, leisiančius išsaugoti Girulių mišką. Tokius ketinimus, penktadienį lankydamasis Klaipėdoje, pakartojo susisiekimo ministras Marius Skuodis.

 

„Ateities susisiekimo sistema pirmiausia turi atitikti darnos ir tvarumo principus. Suderinti interesus nėra visada lengva. Tačiau gyventojų gyvenimo kokybė ir žaliosios miestų teritorijos neturėtų kentėti jose įgyvendinant tokius infrastruktūros sprendimus. „Lietuvos geležinkeliai“, jūrų uostas, miestas ir ministerija kartu ieškosime alternatyvų, tam prireiks ir studijų“, – spaudos konferencijoje penktadienį Giruliuose kalbėjo ministras.

Ministro teigimu, svarstoma iškelti kroviniams skirtą geležinkelių infrastruktūrą iš Klaipėdos miesto centrinės dalies, o esamą Klaipėdos centrinę stotį palikti tik keleiviams. Tam pasiekti reikėtų nukreipti krovinių srautus per miesto šiaurines ar pietines krovinių stotis, modernizuojant Pauosčio ir Draugystės stotis, įrengiant Girulių gyvenvietės rytinį aplinkkelį krovininiam geležinkeliui, esamoje trasoje paliekant tik keleivinį geležinkelį, o geležinkeliui nebereikalingas teritorijas Giruliuose apsodinant želdiniais.

Pasak ministro, svarbu tolesnius geležinkelių ar krovos plėtros žingsnius mieste derinti su bendruomene ir ieškoti alternatyvų, leidžiančių pasiekti tą patį norimą rezultatą.

Ministro teigimu, transporto mazgai Klaipėdoje yra tiek ministerijai, tiek miestui, uosto direkcijai ir „Lietuvos geležinkeliams“ svarbus klausimas, turintis būti kasdienėje darbotvarkėje.

„Lietuvos geležinkeliai“ rengs galimų alternatyvų analizę, įvertindami, kaip iškelti Klaipėdos krovinių depą iš miesto centro ir kaip išspręsti Girulių geležinkelio mazgo, kuriuo kroviniai keliauja į Klaipėdos jūrų uostą, klausimą atliepiant tiek ekonominius, tiek aplinkosauginius, tiek gyventojų poreikius ir išsaugant mišką.

Žaliasis kursas

Susisiekimo ministerija pradėjo svarstyti galimybę tiesti europinės vėžės greitojo traukinio liniją Vilnius–Klaipėda, kuri būtų visiškai elektrifikuota ir draugiška aplinkai. Keliamas tikslas – iki 2030 m. pradėti europinės vėžės tiesimą. Iki 2022 m. pabaigos bus rengiama galimybių studija, kurioje bus nagrinėjama, kaip būtų galima greičiausiai ir ekonomiškai naudingiausiai iš Vilniaus pasiekti Klaipėdą.

Iki to laiko viename populiariausių maršrutų Vilnius–Klaipėda kursuojantys keleiviniai ir krovininiai traukiniai bus elektrifikuoti.

Žaliąjį kursą renkasi ir Klaipėdos uostas. Pagrindinis siekis – kad jo vykdoma veikla turėtų kuo mažesnę įtaką aplinkai ir būtų išsaugota darna su aplinka. Šiems tikslams pasiekti uosto direkcija šiemet rengs žaliojo uosto koncepciją.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 353 Black 44
 
Elements Calming Shampoo Šampūnas jautriai galvos odai, 1000ml
 
ALTERCORE Roca Vegan Black 40
 
Hydration Kit Drėkinamasis plaukų priežiūros rinkinys, 1vnt
 
Crocs™ Classic Bae Clog Womens Lime Zest 42,5

Rekomenduojame

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Dviejų naujų lėktuvų „Boeing 737 MAX“ katastrofos, kuriose žuvo 346 žmonės, įvyko todėl, kad nebuvo įdiegti papildomi, dubliuojantys atakos kampo jutikliai (angl. Angle-of-Attack, AoA), kurie būtų papildę du AoA jutiklius, jau esančius ant abiejų „737 MAX“ lėktuvo priekio šonų. Šį teiginį virtualioje konferencijoje Taipėjuje, Taivane birželio 22 dieną pristatė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) ir Kalifornijos […]

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Šiemet įsibėgėjęs 24 mln. vertės projektas „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas“ – tik dalis geležinkelio triukšmą slopinančių priemonių, kurias įgyvendina „LTG Infra“ vystydama ir modernizuodama šalies geležinkelio tinklą. Gyventojų apklausos duomenys rodo, jog net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą ir net 71 proc. dėl triukšmo nenorėtų gyventi šalia geležinkelio. […]

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

On Tuesday, Minister of Transport and Communications Marius Skuodis met with the management of the Irish airline company Ryanair in the Ministry to discuss the company’s plans regarding further investment into aircraft maintenance infrastructure in Kaunas airport and regional development opportunities upon the completion of Rail Baltica. The meeting was attended by Director of Operations […]

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Utenos rajono savivaldybėje Seimo nario Gintauto Palucko kvietimu birželio 21 d. lankėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda.  Svečiai susitiko su Utenos rajono savivaldybės meru Alvydu Katinu, savivaldybės administracijos vadovais, skyrių vedėjais, Utenos apskrities savivaldybių merais ir administracijų vadovais, verslo atstovais, žiniasklaida. Susitikimuose taip pat dalyvavo Seimo nariai Gintautas Paluckas, Edmundas Pupinis, Lietuvos automobilių kelių […]

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

2022 metais Lietuva prisijungs prie išskirtinio verslo žemėlapio: šalių, kuriose orlaiviai ne tik remontuojami, bet ir pertvarkomi iš keleivinių į šiuo metu ypač paklausius krovininius. Strateginį investuotoją „Aviatic MRO“ pritraukusio Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada pastebi, kad keleiviai į skrydžius grįžta pakankamai atsargiai, tačiau oro krovinių paklausa jau viršija iki pandemijos buvusį lygį, todėl […]

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien pristatė Utenoje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais ir visuomene. „Jau šiais metais prasidės parengiamieji darbai, kad „amžiaus statybomis“ […]