M. Skuodis: „ES turi užtikrinti, kad priverstiniai orlaivių nutupdymai nepasikartotų ateityje“

M. Skuodis: „ES turi užtikrinti, kad priverstiniai orlaivių nutupdymai nepasikartotų ateityje“

Šiandien Lietuvos iniciatyva Europos Sąjungos (ES) Transporto, telekomunikacijų ir energetikos (TTE) tarybos posėdyje Liuksemburge aptartas gegužės 23 d. priverstinis orlaivio nutupdymas Baltarusijoje. Susisiekimo ministras Marius Skuodis posėdyje akcentavo greitą ES reakciją į įvykį, tačiau pabrėžė, kad Europos institucijos ir valstybės narės turi imtis koordinuotų prevencinių priemonių, kad panašūs įvykiai nepasikartotų ateityje.

„Šiandien esame ypatingoje situacijoje. Ir kartu matome išskirtinį ES solidarumą ir greitą reakciją. Norėčiau už tai padėkoti – Europos Sąjungos Taryba, Komisija, šalys narės ir Europos aviacijos saugos agentūra jau ėmėsi reikiamų žingsnių ES piliečiams apsaugoti“, – kreipdamasis į ES transporto ministrus sakė Lietuvos susisiekimo ministras M. Skuodis.

Ministras aukštai įvertino tai, kad daugelis ES valstybių pasekė Lietuvos sprendimu savo oro uostuose uždrausti visus skrydžius, vykdomus per Baltarusijos oro erdvę, taip pat neleisti oro vežėjams, turintiems Baltarusijoje išduotus pažymėjimus, skristi tranzitu per ES šalies oro erdvę.

Ministras pažymėjo, kad tarptautinė bendruomenė taip pat ėmėsi veiksmų, Jungtinių Tautų Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) tarybai nusprendus pradėti išsamų minėto įvykio Baltarusijoje tyrimą. Pasak ministro, ES šalių atstovai ES Taryboje ir Europos Komisijoje prisidėjo priimant šį ICAO sprendimą.

„Europoje susiduriame su nauju reiškiniu, kurį galima įvardyti kaip valstybės piratavimą, ką pabrėžia daugelis šalių. Jei nesiimsime ilgalaikių prevencinių veiksmų, tai gali kartotis ir padaryti dar daugiau žalos aviacijos sektoriaus saugumui ir reputacijai“, – pabrėžė ministras M. Skuodis, kviesdamas ES šalis toliau koordinuotai ir nuosekliai derinti tolesnius veiksmus, susijusius su esminiais oro eismo saugos pažeidimais.

Šiuo tikslu Lietuva ragina ES šalis sutarti dėl koordinuotų veiksmų panašiose situacijose, taip pat kviečia aktyviai dalyvauti ICAO atliekamame tyrime ir atkreipia Europos Komisijos dėmesį į būtinybę atlikti atskirą tokių atvejų rizikos tyrimą.

Lietuvos ministro pasisakymas sulaukė visuotinio tarybos narių palaikymo. EK pristatė planuojamus veiksmus ir paragino šalis imtis greitų veiksmų peržiūrint teisinį reguliavimą, kad tokie veiksmai nepasikartotų.

Atsižvelgdama į gegužės 23 d. beprecedentį Baltarusijos išpuolį prieš civilinį orlaivį, Lietuvos Respublikos Vyriausybė uždraudė skristi į Lietuvą ar iš Lietuvos per šios šalies teritoriją, taip pat Baltarusijos oro vežėjams vykti tranzitu per Lietuvos oro erdvę. Į šiuos Lietuvos žingsnius operatyviai sureagavo ir kitos ES šalys.

Gegužės 27 d. ICAO taryba neeiliniame posėdyje nusprendė pradėti tyrimą pagal Čikagos konvencijos 55 straipsnį minėto įvykio aplinkybėms ištirti. Europos aviacijos saugos agentūra (EASA) išleido Saugumo informacijos biuletenį, kuriame nurodė visiems skrydžių operatoriams vengti Baltarusijos oro erdvės, nebent tai būtų būtina skrydžio saugai užtikrinti atsiradus nenumatytoms aplinkybėms.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 353 Black 44
 
Elements Calming Shampoo Šampūnas jautriai galvos odai, 1000ml
 
ALTERCORE Roca Vegan Black 40
 
Hydration Kit Drėkinamasis plaukų priežiūros rinkinys, 1vnt
 
Crocs™ Classic Bae Clog Womens Lime Zest 42,5

Rekomenduojame

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Dviejų naujų lėktuvų „Boeing 737 MAX“ katastrofos, kuriose žuvo 346 žmonės, įvyko todėl, kad nebuvo įdiegti papildomi, dubliuojantys atakos kampo jutikliai (angl. Angle-of-Attack, AoA), kurie būtų papildę du AoA jutiklius, jau esančius ant abiejų „737 MAX“ lėktuvo priekio šonų. Šį teiginį virtualioje konferencijoje Taipėjuje, Taivane birželio 22 dieną pristatė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) ir Kalifornijos […]

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Šiemet įsibėgėjęs 24 mln. vertės projektas „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas“ – tik dalis geležinkelio triukšmą slopinančių priemonių, kurias įgyvendina „LTG Infra“ vystydama ir modernizuodama šalies geležinkelio tinklą. Gyventojų apklausos duomenys rodo, jog net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą ir net 71 proc. dėl triukšmo nenorėtų gyventi šalia geležinkelio. […]

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

On Tuesday, Minister of Transport and Communications Marius Skuodis met with the management of the Irish airline company Ryanair in the Ministry to discuss the company’s plans regarding further investment into aircraft maintenance infrastructure in Kaunas airport and regional development opportunities upon the completion of Rail Baltica. The meeting was attended by Director of Operations […]

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Utenos rajono savivaldybėje Seimo nario Gintauto Palucko kvietimu birželio 21 d. lankėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda.  Svečiai susitiko su Utenos rajono savivaldybės meru Alvydu Katinu, savivaldybės administracijos vadovais, skyrių vedėjais, Utenos apskrities savivaldybių merais ir administracijų vadovais, verslo atstovais, žiniasklaida. Susitikimuose taip pat dalyvavo Seimo nariai Gintautas Paluckas, Edmundas Pupinis, Lietuvos automobilių kelių […]

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

2022 metais Lietuva prisijungs prie išskirtinio verslo žemėlapio: šalių, kuriose orlaiviai ne tik remontuojami, bet ir pertvarkomi iš keleivinių į šiuo metu ypač paklausius krovininius. Strateginį investuotoją „Aviatic MRO“ pritraukusio Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada pastebi, kad keleiviai į skrydžius grįžta pakankamai atsargiai, tačiau oro krovinių paklausa jau viršija iki pandemijos buvusį lygį, todėl […]

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien pristatė Utenoje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais ir visuomene. „Jau šiais metais prasidės parengiamieji darbai, kad „amžiaus statybomis“ […]