M. Skuodis: ES ekonominių sankcijų Baltarusijai įvedimo poveikis Lietuvai trumpuoju laikotarpiu, tikėtina, bus nežymus

M. Skuodis: ES ekonominių sankcijų Baltarusijai įvedimo poveikis Lietuvai trumpuoju laikotarpiu, tikėtina, bus nežymus

Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, sektorinės sankcijos Baltarusijai trumpuoju laikotarpiu, tikėtina, Lietuvos ekonomiką paveiks nežymiai.

Naujasis sankcijų paketas numato priemones, varžančias Baltarusijos galimybes eksportuoti kalio trąšas, naftos produktus, tabako gaminius ir kt. ES sankcijos kol kas taikomos ne visoms baltarusiškoms kalio trąšoms, o įvežamoms tik pagal tam tikrus prekių kodus.

Sankcijos trąšoms sudarys iki 20 proc. bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ pervežamų ir Klaipėdos uoste perkraunamų trąšų kiekio. Taip pat nustatyti draudimai nedaro poveikio galiojančioms sutartims, sudarytoms iki ES reglamento priėmimo.

Skaičiuojama, kad „Lietuvos geležinkelių“ grupei tai sudarys 2,5 mln. tonų pervežamų trąšų kiekio – t.y. iki 14 mln. eurų pajamų mažėjimą. Be to, nebūtų surinkta iki 10 mln. eurų geležinkelių infrastruktūros naudotojų mokesčių.

Visos šios 2,5 mln. tonų trąšos kraunamos ir per Klaipėdos valstybinį jūrų uostą, todėl toks pat iki 20 proc. poveikis bus ir Klaipėdos uoste perkraunamų trąšų kiekiui. Įsigaliojus šioms sankcijoms, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija netektų iki 3 mln. eurų pajamų (apyvartos, didžiąja dalimi per tarifus mokamus už krovos kiekius), o uosto krovos kompanijos – iki 11 mln. eurų pajamų.

„Mūsų didžiausias prioritetas – dar labiau diversifikuoti krovinių srautus tiek geografiniu, tiek klientų ir vežamų krovinių atžvilgiu, kad priklausymas nuo vieno ar kito regiono būtų kuo mažesnis. Nes ir be sankcijų negalime žinoti, kaip elgsis ir reaguos ši kaimyninė šalis“, – akcentuoja M. Skuodis.

Anot ministro, Klaipėdoje jau ne vienerius metus intensyviai investuojama į krovinių diversifikaciją, jūrų uosto laivybos kanalo gilinimą ir pietinės dalies išplėtimą. Lietuva turi potencialo pritraukti naujus stambius gamintojus, pavyzdžiui, elektromobilių baterijų gamybos srityje, vystyti vėjo jėgainių surinkimą ar jų komponentų gamybą. Klaipėdos uostas atitinkamai turi galimybę perkrauti, o geležinkeliai pervežti papildomus šios pramonės krovinius.

Geležinkelių transporto srityje ypač aktyviai stiprinami ryšiai su Vakarų Europos rinkomis, Lenkija ir Ukraina. Per Kauną iki Palemono intermodalinio terminalo jau nutiestas europinio standarto „Rail Baltica“ geležinkelis, kuris leidžia tiesiogiai prieiti prie Europos krovinių rinkos. Be to, pastaraisiais metais matomas ir Lietuvos vidinių pervežimų geležinkeliais augimas, čia taip pat turima dar neišnaudotų galimybių.

Pastarųjų 5 metų statistika rodo, kad Lietuvos transporto paslaugų rinkoje Baltarusijos kroviniai iš trečiosios vietos nukrito į 6-ą. Tai rodo, kad Lietuvoje vežamų krovinių geografija sparčiai keičiasi.

Pranešimą paskelbė: Žydrūnė Tursaitė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Magical Unicorn Walker Pale Pink 18M+
 
ALTERCORE 552 Black 37
 
Laundry Soap Méga Propre Audinių skalbiklis, 1000ml
 
REIMA Kuhmoinen Pale Rose 86
 
REIMA Tukeva Black 39

Rekomenduojame

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Išmanias elektromobilių įkrovimo stoteles kurianti ir valdanti kompanija „Inbalance“ antruoju investiciniu raundu pritraukė 1,5 mln. eur investiciją. Prie esamų investuotojų – fondų „Contrarian Ventures“ ir „Coinvest Capital“, pirmojo lietuviško vienaragio „Vinted“ bendraįkūrėjo Manto Mikucko ir verslo angelo Ernesto Petkevičiaus, kartu su šiuo investiciniu raundu prisijungia du nauji privatūs investuotojai – Tomas Dirvonskas ir Paulius Šarka. […]

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Tolimųjų reisų vairuotojų trūkumo krizę gali pagilinti už švietimą atsakingų valdininkų sprendimai, dėl kurių profesionalių vairuotojų privalomi mokymai gali gerokai brangti ir ilgėti. Tokį nuogąstavimą išreiškė Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA), reaguodamas į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos parengtą teisės akto projektą dėl profesionalių vairuotojų 95 kodo kompetencijos įgijimo ir kėlimo. Verslo atstovai atkreipia […]

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Nuo spalio 15 dienos VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) Informacijos skyriaus operatoriai pradeda dirbti žiemos ritmu ir daugiausia dėmesio skirs kelių būklės stebėsenai ir operatyviam vairuotojų informavimui apie rudenį ir žiemą dažnai besikeičiančias eismo sąlygas. Pranešimai apie kelių būklę ir eismo sąlygas svetainėje eismoinfo.lt bus skelbiami mažiausiai du kartus per parą […]

Esama Lietuvos kelių būklė netenkina – Seimui svarstyti teikiami Susisiekimo ministerijos siūlomi pokyčiai

Esama Lietuvos kelių būklė netenkina – Seimui svarstyti teikiami Susisiekimo ministerijos siūlomi pokyčiai

Susisiekimo ministerija siūlo jau nuo ateinančių metų keliams finansuoti taikyti naują, aiškesniais kriterijais ir ilgalaikiu planavimu pagrįstą finansavimo sistemą. Tai numatyta Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų administravimo sistemos pertvarkoje, kuriai jau pritarė Vyriausybė ir šiandien ji teikiama svarstyti Seimui.   Lietuva užimą antrą vietą Europos Sąjungoje pagal bendrą kelių ilgį, tenkantį vienam gyventojui. […]

6 priežastys kodėl oro uostas yra geriausia vieta dirbti

6 priežastys kodėl oro uostas yra geriausia vieta dirbti

Aviacija yra viena nedaugelio industrijų, gebančių sužavėti bei sudominti kone kiekvieną. Tikriausiai todėl daugybė talentingų įvairių sričių specialistų savo karjerą susieja būtent su šia sritimi. Daugiau nei 30 metų aviacijos srityje dirbantis Kjell Mathisen, antžeminių paslaugų teikėjo „Aviator“ korporatyvinių mokymų vadovas, tuo įsitikino ne kartą. Aviacijos įmonių grupei „Avia Solutions Group“ priklausančioje įmonėje dirbantis patyręs […]

Ateinančiais metais Lietuvą ir Kazachstaną turėtų sujungti reguliarūs tiesioginiai skrydžiai

Ateinančiais metais Lietuvą ir Kazachstaną turėtų sujungti reguliarūs tiesioginiai skrydžiai

Jau ateinančiais metais rengiamasi pradėti reguliarius skrydžius tarp Lietuvos ir Kazachstano – tai numatyta abiejų šalių ketinimų protokole, kuris buvo pasirašytas spalio 12 d. Kazachstano sostinėje Nur Sultane Lietuvos delegacijos vizito metu. Tiesioginiai skrydžiai numatomi maršrutais Vilnius–Nur Sultanas–Vilnius ir Vilnius–Almata–Vilnius. „Dėliojant ir pildant skrydžių žemėlapį iš Lietuvos, Kazachstanas dėl jo ekonominių ryšių su Lietuva yra […]