„LTG Infra“ pagamino ir išbandė ant plačiosios vėžės puspriekabėms vežti skirtą vagoną

„LTG Infra“ pagamino ir išbandė ant plačiosios vėžės puspriekabėms vežti skirtą vagoną

AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ („LTG Infra“) pagamino ir išbandė plačiajai 1520 mm geležinkelio vėžei skirtą bandomąjį vagoną, kuriuo ateityje numatoma vežti vilkikų puspriekabes – taip pratęsiant iš Vakarų Europos iki Kauno krovinių gabenimo maršrutus Rytų kryptimi.

Pasak „LTG Infra“ generalinio direktoriaus Karolio Sankovski, šių metų pavasarį sėkmingai buvo atlikti puspriekabių pervežimai traukiniais europine 1435 mm vėže tarp Lietuvos ir Vokietijos, o dabar atlikti puspriekabių vežimo bandymai ant plačiosios geležinkelio vėžės.

„Sujungus Kauno intermodalinį terminalą su Europos geležinkelių tinklu, Kaunas taps pagrindiniu krovinių perkrovimo centru – čia bus aptarnaujami ir plačiąja, ir europine vėžėmis važiuojantys traukiniai. Puspriekabių gabenimas traukiniais ateityje bus intensyviai plėtojamas, todėl bendrovė tam aktyviai ruošiasi. Krovinius gabenant geležinkeliu į aplinką patenka tris kartus mažiau anglies dvideginio, nei juos vežant kelių transportu, todėl „Rail Baltica“ projektas gerokai sumažins aplinkos taršą ir padidins eismo saugumą keliuose“, – pažymi K. Sankovski.

Pasak „LTG Infra“ Infrastruktūros paslaugų departamento Terminalų valdymo centro vadovo Arūno Urbono, atlikus bandomuosius reisus, kurių metu puspriekabės gabentos tarp Vokietijos ir Lietuvos, įsitikinta, kad tokios paslaugos poreikis verslui bus didelis. Juolab kad verslas domisi galimybėmis intermodalinius krovinius vežti ne tik europine, bet ir plačiąja vėže Šiaurės ir  Rytų kryptimis.

„Tarp Europos valstybių ir Lietuvos puspriekabes gabensime partnerių iš Vakarų vagonais, o kitiems maršrutams Rytų kryptimi vagonų neturime. Todėl nusprendėme juos pasigaminti patys – puspriekabei gabenti ant plačiosios vėžės pritaikėme kitos paskirties vagoną ir jį išbandėme“, – sako A.Urbonas.

Puspriekabėmis pakrautas vagonas išbandytas Šeštokų geležinkelio stoties krovos terminale bei Vilniaus ir Kauno intermodaliniuose terminaluose (VIT ir KIT). Atliktos puspriekabių pakrovimo ir iškrovimo procedūros, stebėta kaip jis funkcionuoja gabenant krovinį geležinkeliu.

„Bandymais esame patenkinti – matome, ką dar galima patobulinti, tačiau jau aišku, jog gebėsime pasigaminti reikiamą kiekį vagonų puspriekabėms gabenti, kurių užtektų numatytiems maršrutams aptarnauti“, – sako A. Urbonas.

Planuojama, kad 1520 mm geležinkelio vėže puspriekabės bus gabenamos tarp Klaipėdos jūrų uosto ir VIT bei KIT. Taip pat šis puspriekabių gabenimo būdas bus naudojamas tarp Kauno ir Talino iki 2026-ųjų metų, kuomet bus baigtas projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimas.

„Matome, kad poreikis gabenti puspriekabes bus kelis kartus didesnis, nei turimi Kauno intermodalinio terminalo pajėgumai. Jau kurį laiką kai kurios Lietuvos bendrovės gabena puspriekabes kombinuotu būdu: iš Klaipėdos jūrų uosto jos pasiekia Vokietiją keltais, o iš ten toliau traukiniais keliauja net iki Ispanijos. Atsiradus galimybei puspriekabes pakrauti ant traukinių platformų jau Lietuvoje, tikimės, kad šalies verslas tuo noriai naudosis. Ir mes tam ruošiamės“, – sako A. Urbonas.

KIT pastatytas Palemono geležinkelio stotyje, šalia pagrindinės Lietuvos magistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda bei magistralės „Via Baltica“. Aplink šią vietą kuriasi logistikos įmonės bei yra įsikūrusi Kauno laisvoji ekonominė zona, patogus susisiekimas su Kauno oro uostu bei Klaipėdos jūrų uostu.

Kauno intermodalinis terminalas – viena iš Kauno geležinkelio mazgo infrastruktūros dalių. Šiuo metu čia vyksta aktyvūs „Rail Baltica“ statybos darbai, kurių metu nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemono bus nutiestas europinio standarto geležinkelis.

Baigus visus statybos darbus Kauno geležinkelio mazgas bus vienas moderniausių Europoje per kurį važiuos didžioji dalis visų „Rail Baltica“ linija važiuojančių traukinių.

Kauno intermodalinį terminalą integruoti į europinio geležinkelio infrastruktūrą planuojama šių metų pabaigoje, kad kitais metais prekiniai traukiniai galėtų kursuoti tarp Lietuvos ir Europos valstybių.

Pranešimą paskelbė: Stanislavas Likas, UAB „Publicum“

Kiti skelbimai:
 
REIMA Hopper Melange Grey 110
 
REIMA Parvin Melange Grey 110
 
Crocs™ Bayaband Clog Kid's Lemon 28
 
REIMA Hopper Raspberry Pink 110
 
REIMA Puhuri 510306 Navy 6985 98

Rekomenduojame

Sportiškas, praktiškas ir elegantiškas: naujas „Audi Q5 Sportback“

Sportiškas, praktiškas ir elegantiškas: naujas „Audi Q5 Sportback“

Elegantiškas ir praktiškas, progresyvus ir sportiškas – toks yra naujas „Audi Q5 Sportback“. „Audi“ gamintojas pristato trečią CUV krosoverį, kuris papildė „e-tron Sportback“ ir „Q3 Sportback“ modelių šeimą. „Q5 Sportback“ yra dinamiškų linijų kupė, skirtas pirkėjams, kurie vertina ne tik išraiškingą dizainą ir technologines naujoves, bet ir sportišką charakterį, derinamą su kasdieniu praktiškumu. O paprastas […]

Efektyvesnės veiklos siekis: „Kelių priežiūra“ skatina ekovairavimą

Efektyvesnės veiklos siekis: „Kelių priežiūra“ skatina ekovairavimą

AB „Kelių priežiūra“ siekdama kuo efektyvesnės bendrovės veiklos, pradėjo įgyvendinti naują vidinį projektą – ekovairavimą. Remiantis jau atliktais testavimo rezultatais, pradžioje bus siekiama sutaupyti 10 proc. kuro – taip kiekviena iš 21 kelių tarnybos galės sutaupyti net iki 700 litrų kuro kiekvieną mėnesį. „Bendrovė didelį dėmesį skiria priežiūros kokybei ir efektyvumui. Šiuo metu vienas iš […]

„Vitras-S“ pakeitė pavadinimą į „Top Rails“, plės paslaugų spektrą

„Vitras-S“ pakeitė pavadinimą į „Top Rails“, plės paslaugų spektrą

Geležinkelio infrastruktūros ir statybos remonto bendrovė „Vitras-S“ įregistravo naują pavadinimą ir ketina žengti į naujas veiklos sritis. UAB „Top Rails“ ir toliau užsiims geležinkelio statybos darbais, tačiau bendrovės užsakymų portfelyje vis didesnę dalį turėtų užimti didesnę pridėtinę vertę kuriantys inžinerijos projektai. Šią vasarą įvyko pokyčių ir „Top Rails“ akcininkų struktūroje. Anksčiau 84 proc. įmonės akcijų […]

Ką reikia žinoti prieš sėdant prie pakaitinio automobilio vairo?

Ką reikia žinoti prieš sėdant prie pakaitinio automobilio vairo?

Daugelis savo kasdienybės nebeįsivaizduoja be automobilio, todėl net ir kelių dienų pertrauka be asmeninės transporto priemonės tampa rimtu iššūkiu. Pastebima, kad pastaruoju metu šalies vairuotojai vis dažniau renkasi pakaitinio automobilio paslaugą, kurią siūlo jų draudimų bendrovės. Vis tik važinėjant tokiu automobiliu, svarbu įsidėmėti keletą svarbių taisyklių, numatytų daugumoje šios paslaugos sutarčių. Klientams prireikia vis dažniau […]