LSDP frakcijos pranešimas: „Socialdemokratai piktinasi „Lietuvos geležinkelių“ darbo kokybe, kreipėsi į ministrą: kodėl traukinių keleiviai „naktimis tampomi autobusais“?“

LSDP frakcijos pranešimas: „Socialdemokratai piktinasi „Lietuvos geležinkelių“ darbo kokybe, kreipėsi į ministrą: kodėl traukinių keleiviai „naktimis tampomi autobusais“?“

2024 m. sausio 10 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienosSeimo nuotraukosSeimo transliacijos ir vaizdo įrašai)

Pasipylus pranešimams apie incidentus, kai dėl traukinių gedimų keleiviai persodinami į autobusus ir gaišta laiką, socialdemokratai raštu kreipėsi į „Lietuvos geležinkelius“ (LG) ir susisiekimo ministrą Marių Skuodį.

„Vienas po kito pranešami atvejai rodo, kad dėl traukinių parko būklės laikas skambinti pavojaus varpais. LG vadovai, nesiskaitydami su priemonėmis, labiau rūpinasi pelnu (ir nuostoliais) nei keleivių interesais. Dėl galimai nekompetentingų geležinkelių vadovų sprendimų kyla pavojus eismo ir keleivių saugumui. Naikinami pareigybių etatai taip pat neprisideda prie kokybės gerėjimo.

Todėl kreipiamės prašydami įvertinti, ar LG eksploatuojami traukiniai dar gali užtikrinti saugumą ir patogumą klientams, nes kiekvienas važiavimas tampa tarsi loterija. Niekada nežinai, ar pasieksi kelionės tikslą. Kartu primename, kad LG, kaip valstybės įmonė, privalo siekti maksimalios naudos visuomenei“, – komentuoja Seimo Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) frakcijos narys Eugenijus Sabutis.

Seimo narys socialdemokratas Gintautas Paluckas pabrėžia, kad keleivių pervežimas yra dotuojamas mokesčių mokėtojų pinigais.

„Daugėjant gedimų ir avarijų, nieko negirdėti, ko žada imtis ministerija ir LG. Todėl kreipiamės reikalaudami atskleisti realią situaciją ir išdėstyti veiksmų planą.

Taip tiesiog negali būti: moki mokesčius, o paskui tave ten tampo naktimis po 10 val., iš Plungės rajono perpildytu autobusu veža į Vilnių ir pan. Moderniame geležinkelių susisiekime to tiesiog negali būti“, – piktinasi G. Paluckas.

„Dėl geležinkelių ir ministerijos vadovų neveiksnumo kenčia labai konkretūs žmonės, kurie dešimtis valandų sugaišta tose avarijose, dėl gedimų ir sutrikimų yra vežiojami autobusais. Jeigu turime besikartojančius ir dažnėjančius gedimus važiuojant į Kauną ir Klaipėdą, tai pirmiausia reikia susitvarkyti čia, o tada jau mojuoti gražiais turistiniais lankstinukais“, – įsitikinęs parlamentaras.

Tik per plauką išvengta katastrofiškos avarijos, bet apie tai nepranešta

Kreipimesi į LG ir susisiekimo ministrą socialdemokratai primena konkrečius atvejus, kai kelionė traukiniu žmonėms virto košmaru: pavyzdžiui, keliavusieji maršrutu Vilnius–Klaipėda savo namus pasiekė autobusu ir tik kitą rytą, nes kelionė užtruko beveik pusę paros.

„Tik per plauką išvengta katastrofiškos avarijos 2023 m. kovo mėn., kai keleivinis traukinys po susidūrimo su gyvūnu vos nesusidūrė su kitu keleivius vežusiu traukiniu. Incidentas įvyko šių metų kovo mėn., o informacija apie tai viešumą pasiekė tik 2023 m. gegužės mėn. Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ pripažino, kad apie incidentą visuomenei nebuvo pranešta“, – rašoma kreipimesi.

Čia primenamas ir kitas incidentas, kai 2023 m. lapkričio 6 d. geležinkelio atkarpoje Vievis–Žasliai dėl techninio geležinkelio infrastruktūros gedimo buvo visiškai sustabdytas traukinių eismas maršrutais Vilnius–Klaipėda–Vilnius, Vilnius–Šiauliai–Vilnius, Kaunas–Šiauliai–Kaunas ir Vilnius–Mockava–Varšuva, o keleiviai buvo persodinti į specialiai užsakytus autobusus.

„Prašytume pateikti informaciją, kiek kartų 2022 m. ir 2023 m. AB „Lietuvos geležinkeliai“, norėdama persodinti keleivius iš sugedusių traukinių į autobusus, pirko paslaugas iš privačių vežėjų, teikiančių tolimojo susisiekimo autobusais paslaugas, ir kiek už šias paslaugas bendrovė tiems privatiems vežėjams sumokėjo“, – klausia socialdemokratai savo kreipimesi į LG ir susisiekimo ministrą.

Daugiau:

Rasa Budbergytė, Seimo LSDP frakcijos seniūnė

Mob. +370 698 42 114

El. p. Rasa.Budbergyte@lrs.lt

 

Eugenijus Sabutis, Seimo narys socialdemokratas

Mob. +370 698 42 633

El. p. Eugenijus.Sabutis@lrs.lt

 

Gintautas Paluckas, Seimo narys socialdemokratas

Mob. +370 686 11 131

El. p. Gintautas.Paluckas@lrs.lt

 

Pranešimą paskelbė: Jolanta Anskaitienė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Susisiekimo ministro spaudos konferencija Klaipėdoje: pokyčiai poilsiautojams ir vietos bendruomenei

Susisiekimo ministro spaudos konferencija Klaipėdoje: pokyčiai poilsiautojams ir vietos bendruomenei

Liepos 16-18 d. susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis dirba Klaipėdoje, kur su komanda apžiūri strategiškai svarbius pajūrio infrastruktūros objektus, susitinka su vietos susisiekimo sektoriaus atstovais. Vizito metu ministras pristatys planuojamus pokyčius, kurie palies tiek poilsiautojus, tiek vietos bendruomenę. Ministras pristatys sprendimus, susijusius su biurokratijos mažinimu, bilietų kainomis keleiviams, valdymo struktūrų optimizavimu, efektyvesne viešojo sektoriaus įmonių veikla […]


„GetJet Aviation Holdings“ 2024: grynasis pelnas – 25,4 mln eurų

„GetJet Aviation Holdings“ 2024: grynasis pelnas – 25,4 mln eurų

Lietuvoje įkurta tarptautinė aviacijos paslaugų įmonė „GetJet Aviation Holdings“ pristatė 2024 metų finansinius rezultatus. Holdingo grynasis pelnas per metus siekė 25,4 mln. eurų, o bendros grupę sudarančių įmonių pajamos buvo 184,3 mln. eurų per 2024 metus. „GetJet“ grupė ir toliau išlaiko vieną aukščiausių pelningumo rodiklių pasaulinėje ACMI bei techninio orlaivių aptarnavimo paslaugų rinkoje. „2024-ieji buvo […]


Kas yra ekonomiškiau – turėti nuosavą automobilį ar jį išsinuomoti?

Kas yra ekonomiškiau – turėti nuosavą automobilį ar jį išsinuomoti?

Keliaudami po Baltijos šalis ar kitur pasaulyje, daugelis žmonių susiduria su klausimu – ar naudotis nuosavu automobiliu, ar ekonomiškiau būtų jį išsinuomoti? Abu variantai turi savitų privalumų ir trūkumų, bet galutinis sprendimas paprastai priklauso nuo kelionės pobūdžio, trukmės ir kitų aplinkybių. Automobilių nuomos tarpininkas EconomyBookings.com, priklausantis „Booking Group Corporation“ ir „Bolt Drive“, pateikia savo įžvalgas […]


Kelionė į pajūrį – ne lenktynių trasa: kaip vairuoti ekonomiškai ir atsakingai

Kelionė į pajūrį – ne lenktynių trasa: kaip vairuoti ekonomiškai ir atsakingai

Skaičiuojant paskutines valandas iki didžiausių Baltijos šalyse „Aurum 1006 km lenktynių“ starto, „Circle K Miles+“ komandos lenktynininkas Eimantas Navikauskas atskleidžia, kiek litrų degalų sudeginama per varžybas, ir dalijasi patarimais, kaip įprastose kelionėse važiuoti ekonomiškiau. Kas lemia didžiausias sąnaudas? Eimantas Navikauskas atskleidžia, kad artėjančiose lenktynėse vairuos „Audi R8 LMS GT3 EVO II“ – vieną greičiausių kėbulinių […]


Pakartoti sunkiau nei pasiekti: BGS antrą mėnesį iš eilės demonstruoja 100 proc. punktualumą

Pakartoti sunkiau nei pasiekti: BGS antrą mėnesį iš eilės demonstruoja 100 proc. punktualumą

Tarptautinė antžeminių paslaugų, orlaivių degalų tiekimo ir logistikos paslaugų teikėja „Baltic Ground Service“ (BGS), priklausanti didžiausiai pasaulyje ACMI (orlaivių nuoma su įgula, technine priežiūra ir draudimu) grupei „Avia Solutions Group“, birželį antrą kartą iš eilės užtikrino 100 proc. punktualumą, aptarnaudama „Wizz Air“ skrydžius Vilniaus oro uoste. Įspūdingam rezultatui nesutrukdė ir įsibėgėjantis atostogų sezonas, kasmet apsunkinantis […]


Laukiama gyventojų pasiūlymų dėl iniciatyvos įtvirtinti pareigą mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

Laukiama gyventojų pasiūlymų dėl iniciatyvos įtvirtinti pareigą mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

2025 m. liepos 11 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai)  Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas pradėjo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų svarstymą ir paskelbė konsultavimosi su visuomene laikotarpį. Gyventojai savo pasiūlymus dėl šio projekto turi galimybę pateikti iki rugsėjo 10 d. Svarstomais įstatymo pakeitimais siekiama norintiems gauti […]