„Linava“ ragina Mobilumo paketo svarstymą nukelti kitai kadencijai

1

„Linava“ ragina Mobilumo paketo svarstymą nukelti kitai kadencijai

Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ išsiuntė laiškus Europos Parlamento (EP) Transporto (TRAN) komiteto koordinatoriams, Mobilumo Paketo (MP) pasiūlymų pranešėjams ir šešėliniams pranešėjams, taip pat Lietuvos atstovams EP, ragindami nukelti Mobilumo paketo svarstymą kitai EP kadencijai.

Laiške Lietuvos atstovams EP „Linava“ prašė pastarųjų, kad jie susisiektų su jų politinės grupės EP TRAN komiteto koordinatoriais ir paprašytų to paties – nukelti svarstymus kitai EP kadencijai. Tokiais veiksmais „Linava“ tęsia lobistinę veiklą prieš EP svarstomą Mobilumo paketą.

 Kaip žinoma, 2019 m. sausio 10 d. Transporto komitetas atmetė du iš trijų „Mobilumo paketo“ pasiūlymus. Visi trys teisės aktų projektai (dėl komandiravimo taikymo, darbo ir poilsio laiko bei patekimo į ES rinką taisyklių) yra labai nenaudingi Lietuvai, o ypač nepalankus – būtent priimtasis pasiūlymas dėl patekimo į ES rinką taisyklių, kuriuo numatomas periodiškas vilkiko grąžinimas į įmonės registracijos šalį.

Prieš balsavimą daugiau kaip 600 Lietuvos, Lenkijos, Latvijos, Estijos, Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Kroatijos ir Slovėnijos vežėjų bei verslo atstovų susirinko prie Europos Parlamento Briuselyje protestuodami prieš Europos Parlamento Transporto komitete svarstytą „Mobilumo paketą“. Nuo pat ankstyvo ryto vyko demonstracija ir prie Europos Komisijos, į kurią protestuojantys vežėjai suvažiavo su vilkikais. Protesto išvakarėse dalyvaujančių šalių vežėjų ir verslo atstovai pasirašė deklaracija, reikalaudami atmesti Europos Parlamento Transporto komiteto balsavimui pateiktus „Mobilumo paketo“ pasiūlymus. Deklaracijoje taip pat teigiama, kad „Mobilumo paketas“ Europos Sąjungoje sukurs sienas tarp valstybių narių ir iškreips  konkurenciją tarp skirtingose ES narėse įsisteigusių transporto įmonių. Pabrėžiama, kad siūlomais sprendimais siekiama reformuoti ES transporto rinkos veikimą, tačiau tai daroma, įvedant naujus suvaržymus ir diskriminuojant rinkos dalyvius. Su deklaracija galite susipažinti čia: https://freetransport.eu/deklaracija/

„Mobilumo Paketas“ sprendimų priėmėjų visuomet traktuotas kaip nedalomas teisės aktų rinkinys, todėl atmetus vieną iš pasiūlymų bet kurio kito priėmimas ar tolesnis svarstymas turėtų būti negalimas. Tačiau „Linavos“ laiške EP nariams apgailestaujama, kad net ir atmetus du iš trijų teisės aktų projektus, ir toliau ieškoma būdų bet kokia kaina priimti „Mobilumo paketą“ dar šio Europos Parlamento kadencijos metu.

Sausio 21 d. planuojamas Transporto komiteto koordinatorių susitikimas, kuriame tikimasi priimti sprendimą dėl „Mobilumo paketo“ svarstymo. Tarp galimų scenarijų įvardijama ir persvarstymas Transporto komitete, ir netgi balsavimas plenarinėje sesijoje tik už TRAN komitete patvirtintą pasiūlymą.

„Asociacija LINAVA yra labai susirūpinusi dėl galimai nepalankios „Mobilumo paketo“ svarstymo eigos ir projektuojamų didžiulį neigiamą poveikį turėsiančių skubotų politinių sprendimų“, – rašoma asociacijos laiške. Atsižvelgiant į tai EP nariai prašomi pagal galimybes susisiekti su savo politinės grupės TRAN komiteto koordinatoriumi ir paprašyti nukelti „Mobilumo paketo“ svarstymą į kitą Europos Parlamento kadenciją, siekiant konstruktyvaus sprendimo, kuris nediskriminuotų ES periferinių valstybių, jų vežėjų, vairuotojų ir pramonės.  

Pridedamos nuotraukos – Tomo Razmus

 

Pranešimą paskelbė: Ineta Stravinskaitė, Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Crocband™ Citrus/Grey 36,5
 
Crocs™ Crocband Sport Cord Clog Navy 47,5
 
Crocs™ Women's LiteRide Sandal Poppy/White 42,5
 
TOMS Cork Women's Altair Slipon Multi 40
 
TOMS Woven Stripe Women's Deconstructed Alpargata Red 37,5

Atnaujintos šviesoforų įrengimo taisyklės leis lanksčiau reguliuoti eismą

Atsižvelgdama į eismo mieste kitimo tendencijas ir sparčiai diegiamą prie eismo srautų prisitaikantį jutiklinį šviesoforų valdymą, Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių šviesoforų įrengimo taisykles. Miestuose vis labiau populiarėjant dviračiams ir plėtojant jiems skirtą infrastruktūrą, šviesoforų įrengimo taisyklėse numatyti maži trijų spalvų dviračių šviesoforai, dviračių šviesoforai su krypties rodyklėmis bei dviračių šviesoforams taikomi techniniai reikalavimai. Nuo šių […]

  Straipsniai »

Lenktynininkas Giedrius Notkus: didžiausias vairuotojų priešas vasarą – atsipalaidavimas

2018 metų Lietuvos ralio čempionas Giedrius Notkus prisipažįsta, jog vairuoti vasarą mūsų šalies keliuose kartais pavojingiau nei lenktynių trasoje, nes atsipalaidavę vairuotojai neprognozuojami. Šiuos įspūdžius patvirtina ir eismo įvykių statistika, rodanti, jog atšilus orams avarijų skaičius išauga kone trečdaliu. Vairuojant svarbiausia… vairuoti „Ralio trasoje važiuoju ekstremaliais greičiais, bet viskas priklauso tik nuo manęs ir mano […]

  Straipsniai »
Ateities transportas: kokias sistemos problemas spręs savivaldžiai automobiliai?

Ateities transportas: kokias sistemos problemas spręs savivaldžiai automobiliai?

Išmanios vairavimo sistemos, tokios kaip automatinis stabdymas, greičio reguliavimas ar eismo juostos laikymosi sistema – jau įprasti dalykai naujuose automobiliuose. Vis dar retenybė išvysti automobilį be vairuotojo. Žadama, kad tokie automobiliai rinkoje pasirodys iki 2030-ųjų. Keičiantis technologijoms, jaučiamas ir nuolatinis transporto inžinierių poreikis, tokių specialistų trūksta jau šiandien, o ateityje poreikis išaugs kone trigubai. Apie […]

  Straipsniai »

„ACE Logistics“ Lietuvoje šiemet augino krovinių kiekį ir apyvartą

Estijos kapitalo logistikos ir transportavimo sprendimų įmonių grupės „ACE Logistics“ Lietuvos padalinys pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su sausiu-birželiu 2018-aisiais, apyvartą padidino 8,5% iki 5,75 mln. eurų. Šiuo laikotarpiu įmonės gabenamų krovinių kiekis augo 5%. „Preliminarūs pirmojo šių metų pusmečio duomenys rodo, kad augimo potencialą, kurį visos grupės mastu fiksavome dar pernai, sėkmingai išnaudojame. Pagrindine […]

  Straipsniai »