Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ išsiuntė laiškus Europos Parlamento (EP) Transporto (TRAN) komiteto koordinatoriams, Mobilumo Paketo (MP) pasiūlymų pranešėjams ir šešėliniams pranešėjams, taip pat Lietuvos atstovams EP, ragindami nukelti Mobilumo paketo svarstymą kitai EP kadencijai.
Laiške Lietuvos atstovams EP „Linava“ prašė pastarųjų, kad jie susisiektų su jų politinės grupės EP TRAN komiteto koordinatoriais ir paprašytų to paties – nukelti svarstymus kitai EP kadencijai. Tokiais veiksmais „Linava“ tęsia lobistinę veiklą prieš EP svarstomą Mobilumo paketą.
Kaip žinoma, 2019 m. sausio 10 d. Transporto komitetas atmetė du iš trijų „Mobilumo paketo“ pasiūlymus. Visi trys teisės aktų projektai (dėl komandiravimo taikymo, darbo ir poilsio laiko bei patekimo į ES rinką taisyklių) yra labai nenaudingi Lietuvai, o ypač nepalankus – būtent priimtasis pasiūlymas dėl patekimo į ES rinką taisyklių, kuriuo numatomas periodiškas vilkiko grąžinimas į įmonės registracijos šalį.
Prieš balsavimą daugiau kaip 600 Lietuvos, Lenkijos, Latvijos, Estijos, Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Kroatijos ir Slovėnijos vežėjų bei verslo atstovų susirinko prie Europos Parlamento Briuselyje protestuodami prieš Europos Parlamento Transporto komitete svarstytą „Mobilumo paketą“. Nuo pat ankstyvo ryto vyko demonstracija ir prie Europos Komisijos, į kurią protestuojantys vežėjai suvažiavo su vilkikais. Protesto išvakarėse dalyvaujančių šalių vežėjų ir verslo atstovai pasirašė deklaracija, reikalaudami atmesti Europos Parlamento Transporto komiteto balsavimui pateiktus „Mobilumo paketo“ pasiūlymus. Deklaracijoje taip pat teigiama, kad „Mobilumo paketas“ Europos Sąjungoje sukurs sienas tarp valstybių narių ir iškreips konkurenciją tarp skirtingose ES narėse įsisteigusių transporto įmonių. Pabrėžiama, kad siūlomais sprendimais siekiama reformuoti ES transporto rinkos veikimą, tačiau tai daroma, įvedant naujus suvaržymus ir diskriminuojant rinkos dalyvius. Su deklaracija galite susipažinti čia: https://freetransport.eu/deklaracija/
„Mobilumo Paketas“ sprendimų priėmėjų visuomet traktuotas kaip nedalomas teisės aktų rinkinys, todėl atmetus vieną iš pasiūlymų bet kurio kito priėmimas ar tolesnis svarstymas turėtų būti negalimas. Tačiau „Linavos“ laiške EP nariams apgailestaujama, kad net ir atmetus du iš trijų teisės aktų projektus, ir toliau ieškoma būdų bet kokia kaina priimti „Mobilumo paketą“ dar šio Europos Parlamento kadencijos metu.
Sausio 21 d. planuojamas Transporto komiteto koordinatorių susitikimas, kuriame tikimasi priimti sprendimą dėl „Mobilumo paketo“ svarstymo. Tarp galimų scenarijų įvardijama ir persvarstymas Transporto komitete, ir netgi balsavimas plenarinėje sesijoje tik už TRAN komitete patvirtintą pasiūlymą.
„Asociacija LINAVA yra labai susirūpinusi dėl galimai nepalankios „Mobilumo paketo“ svarstymo eigos ir projektuojamų didžiulį neigiamą poveikį turėsiančių skubotų politinių sprendimų“, – rašoma asociacijos laiške. Atsižvelgiant į tai EP nariai prašomi pagal galimybes susisiekti su savo politinės grupės TRAN komiteto koordinatoriumi ir paprašyti nukelti „Mobilumo paketo“ svarstymą į kitą Europos Parlamento kadenciją, siekiant konstruktyvaus sprendimo, kuris nediskriminuotų ES periferinių valstybių, jų vežėjų, vairuotojų ir pramonės.
Pridedamos nuotraukos – Tomo Razmus
Pranešimą paskelbė: Ineta Stravinskaitė, Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija
Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale jau įdiegtos visos technologijos ir šiuo metu vyksta jų derinimo ir vidinio testavimo darbai. Moderniausia įranga pagrindiniame šalies oro uoste leis dvigubai išplėsti keleivių aptarnavimo pajėgumus, pagreitins procesus bei užtikrins dar geresnę keliavimo patirtį. „Siekdami turėti pažangiausią oro uosto išvykimo terminalą Baltijos šalyse, vykdėme daugiau kaip 15 didesnių ar […]
Klimato neutralumas iki 2050 m., automobilių su vidaus degimo varikliais gamybos ir pardavimo uždraudimas nuo 2035 metų ir t.t. Tai – priemonės, kurios kasmet vis labiau turėtų skatinti perėjimą prie elektromobilių. Vis dėlto, panašu, kad bent jau verslai skubėti nelinkę, mat 2024 m. augant Europos komercinių transporto priemonių pardavimams, elektromobiliai tame tarpe nesudarė itin reikšmingos […]
5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui Šiais laikais galima rasti programėlę kiekvienai gyvenimo sričiai – ne išimtis ir automobilio vairavimas. Rinkoje siūloma daugybė mobiliųjų aplikacijų, kurios ne tik palengvina kasdienę automobilio priežiūrą, bet ir padeda išvengti aibės nepatogumų kelyje. Tačiau kaip išsirinkti vertingiausias? Rinkos ekspertai dalinasi penkiomis naudingomis programėlėmis, kurios pravers tiek pradedantiesiems, tiek ir […]
„Adampolis Group“, įtvirtinusi savo pozicijas kaip oficiali „MAN Truck & Bus“ atstovė Lietuvoje ir Suomijoje, pradeda ambicingą plėtros projektą Kaune. Statomame naujame verslo komplekse bus sutelktos visos įmonių grupės paslaugos, o jame įsikursianti „MAN Truck & Bus Lietuva“ atstovybė taps vienu didžiausių MAN aptarnavimo centrų Europoje. „Adampolis Group“ yra viena didžiausių komercinio transporto bei specialiosios […]
2024m. gruodžio 3 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas pradėjo svarstyti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis siūloma aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams panaikinti teisę keliuose stabdyti dalį transporto priemonių ir tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų kiekį bei panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą. […]
Šveicarijos tarptautinės oro linijos („Swiss International Air Lines“) nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios padidins skrydžių tarp Vilniaus ir Ciuricho skaičių. Reguliarūs tiesioginiai skrydžiai vasaros mėnesiais bus vykdomi kasdien. „Swiss International Air Lines“ (SWISS) skelbia, kad nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios tarp Vilniaus ir Ciuricho skraidys dažniau. Lyginant su 2024 m. vasaros sezonu, vežėjo […]