„Linava“ ragina Mobilumo paketo svarstymą nukelti kitai kadencijai

1

„Linava“ ragina Mobilumo paketo svarstymą nukelti kitai kadencijai

Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ išsiuntė laiškus Europos Parlamento (EP) Transporto (TRAN) komiteto koordinatoriams, Mobilumo Paketo (MP) pasiūlymų pranešėjams ir šešėliniams pranešėjams, taip pat Lietuvos atstovams EP, ragindami nukelti Mobilumo paketo svarstymą kitai EP kadencijai.

Laiške Lietuvos atstovams EP „Linava“ prašė pastarųjų, kad jie susisiektų su jų politinės grupės EP TRAN komiteto koordinatoriais ir paprašytų to paties – nukelti svarstymus kitai EP kadencijai. Tokiais veiksmais „Linava“ tęsia lobistinę veiklą prieš EP svarstomą Mobilumo paketą.

 Kaip žinoma, 2019 m. sausio 10 d. Transporto komitetas atmetė du iš trijų „Mobilumo paketo“ pasiūlymus. Visi trys teisės aktų projektai (dėl komandiravimo taikymo, darbo ir poilsio laiko bei patekimo į ES rinką taisyklių) yra labai nenaudingi Lietuvai, o ypač nepalankus – būtent priimtasis pasiūlymas dėl patekimo į ES rinką taisyklių, kuriuo numatomas periodiškas vilkiko grąžinimas į įmonės registracijos šalį.

Prieš balsavimą daugiau kaip 600 Lietuvos, Lenkijos, Latvijos, Estijos, Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Kroatijos ir Slovėnijos vežėjų bei verslo atstovų susirinko prie Europos Parlamento Briuselyje protestuodami prieš Europos Parlamento Transporto komitete svarstytą „Mobilumo paketą“. Nuo pat ankstyvo ryto vyko demonstracija ir prie Europos Komisijos, į kurią protestuojantys vežėjai suvažiavo su vilkikais. Protesto išvakarėse dalyvaujančių šalių vežėjų ir verslo atstovai pasirašė deklaracija, reikalaudami atmesti Europos Parlamento Transporto komiteto balsavimui pateiktus „Mobilumo paketo“ pasiūlymus. Deklaracijoje taip pat teigiama, kad „Mobilumo paketas“ Europos Sąjungoje sukurs sienas tarp valstybių narių ir iškreips  konkurenciją tarp skirtingose ES narėse įsisteigusių transporto įmonių. Pabrėžiama, kad siūlomais sprendimais siekiama reformuoti ES transporto rinkos veikimą, tačiau tai daroma, įvedant naujus suvaržymus ir diskriminuojant rinkos dalyvius. Su deklaracija galite susipažinti čia: https://freetransport.eu/deklaracija/

„Mobilumo Paketas“ sprendimų priėmėjų visuomet traktuotas kaip nedalomas teisės aktų rinkinys, todėl atmetus vieną iš pasiūlymų bet kurio kito priėmimas ar tolesnis svarstymas turėtų būti negalimas. Tačiau „Linavos“ laiške EP nariams apgailestaujama, kad net ir atmetus du iš trijų teisės aktų projektus, ir toliau ieškoma būdų bet kokia kaina priimti „Mobilumo paketą“ dar šio Europos Parlamento kadencijos metu.

Sausio 21 d. planuojamas Transporto komiteto koordinatorių susitikimas, kuriame tikimasi priimti sprendimą dėl „Mobilumo paketo“ svarstymo. Tarp galimų scenarijų įvardijama ir persvarstymas Transporto komitete, ir netgi balsavimas plenarinėje sesijoje tik už TRAN komitete patvirtintą pasiūlymą.

„Asociacija LINAVA yra labai susirūpinusi dėl galimai nepalankios „Mobilumo paketo“ svarstymo eigos ir projektuojamų didžiulį neigiamą poveikį turėsiančių skubotų politinių sprendimų“, – rašoma asociacijos laiške. Atsižvelgiant į tai EP nariai prašomi pagal galimybes susisiekti su savo politinės grupės TRAN komiteto koordinatoriumi ir paprašyti nukelti „Mobilumo paketo“ svarstymą į kitą Europos Parlamento kadenciją, siekiant konstruktyvaus sprendimo, kuris nediskriminuotų ES periferinių valstybių, jų vežėjų, vairuotojų ir pramonės.  

Pridedamos nuotraukos – Tomo Razmus

 

Pranešimą paskelbė: Ineta Stravinskaitė, Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija

Kiti skelbimai:
 
Lakštinė stangrinanti veido kaukė, 25 ml
 
HELLY HANSEN Koppervik Black/Ebony/Grey Fog 45
 
Vagabond Kenova 4457-201 Black 36
 
HELLY HANSEN Seraphina Women's Oatmeal/Natura/Cement 38
 
REIMA Ivalo Black 36

Kaip prižiūrėti dyzelinių automobilių ekologines sistemas?

  Dyzelinis automobilis su įdiegtomis ir tinkamai veikiančiomis išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemomis, palyginus su benzinu veikiančiu automobiliu, yra ne tik taupesnis, bet ir nenusileidžia ekologiniais rodikliais, o CO2 emisija yra mažesnė – tai patvirtino Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkų atliktas tyrimas. Tačiau ne visi vairuotojai žino, kaip automobiliuose įdiegtas ekologines sistemas prižiūrėti. Tad ar […]

  Straipsniai »
Ribotos judėsenos žmonių kelionės lėktuvu – ką svarbu žinoti?

Ribotos judėsenos žmonių kelionės lėktuvu – ką svarbu žinoti?

Ruošiantis kelionei lėktuvu, norisi, kad ji būtų sklandi jau nuo pat atvykimo į oro uostą. Savo ruožtu oro uostai stengiasi užtikrinti, kad kelionė būtų maloni visiems keliautojams, įskaitant ir ribotos judėsenos žmones. Šiems keleiviams pravartu žinoti apie būtent jiems skirtas paslaugas, kuriomis galima pasinaudoti oro uoste. Kelionė į oro uostą – greita ir paprasta „Lietuvos […]

  Straipsniai »

Susisiekimo ministras: perskirstyta 3,3 mln. eurų rezervinių lėšų Lietuvos keliams

 Atsižvelgiant į šiemet kelių rekonstravimo projektuose sutaupytas ar nepanaudotas lėšas, Susisiekimo ministerijos siūlymu perskirstyti 3,3 mln. eurų rezervinių Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų. Tam Vyriausybė pritarė 2019 m. spalio 30 dieną. „Perskirstomos lėšos teks kelių objektams, kuriuose darbai jau atlikti arba bus atlikti iki šių metų pabaigos. Taip pat atsižvelgėme į papildomai gautus […]

  Straipsniai »

Nuoseklus Lietuvos oro uostų augimas – stebimas visų finansinių rodiklių kilimas

Lietuvos oro uostai ir toliau skaičiuoja augančius finansinius rodiklius. Apžvelgus pirmuosius 9 šių metų  mėnesius suskaičiuota, jog lyginant su praėjusiais metais, bendros pajamos didėjo 13 proc. ir siekia beveik 37 mln. eurų. Lietuvos oro uostai pažymi, kad didėjo ir  aviacinės – skrydžių, keleivių aptarnavimo, krovinių gabenimo, ir neaviacinės veiklos – patalpų nuomos, maitinimo įstaigų, įvairių […]

  Straipsniai »