Pavojingai nuvirtusią griaunamo senojo A. Meškinio tilto dalį planuojama nuardyti per artimiausias dvi savaites. Su nenumatytais iššūkiais susidūrę rangovai iškart ėmėsi būtinų saugumo priemonių – konstrukcijos padėtį nuolat fiksuoja speciali sistema, aplink formuojamas pylimas. Demontavimo darbai nenutrūkstamai vyks ištisomis paromis, o intensyviausiai – nakties metu. Vairuotojams iki kovo pradžios teks rinktis alternatyvius maršrutus ir nusiteikti galimoms transporto spūstims. Per rytinį piką jos taps neišvengiamos.
„Tiltų rekonstrukciją kelyje Vilnius–Klaipėda vykdo ne Kauno miestas, tačiau padariniai labiausiai palietė būtent kauniečius ir rajono gyventojus. Pasibaigus mokinių atostogoms, dėl uždarytos Panerių gatvės atkarpos nuo pirmadienio apylankose dar labiau išaugs transporto srautai – formuosis spūstys. Suprantame, kad tokie trikdžiai kelia susierzinimą. Miestas savo ruožtu imasi iniciatyvos, kad avarijos pasekmių likvidavimas būtų užbaigtas kaip įmanoma greičiau“, – sako Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras.
Tiek viešuoju transportu, tiek ir asmeniniais automobiliais vykstantiems gyventojams patariama kelionėms suplanuoti gerokai ilgesnį laiką. Važiuojantieji į Kauną nuo Lapių ar Vandžiogalos pusės turi rinktis Šilainių kryptį. Dėl to ties Domeikava, Sargėnais, Vytėnais neišvengiamai susidarys spūstys – nepatogumų neišvengs ir čia gyvenantieji.
Vykstančių pro incidento vietą prašoma paisyti saugaus elgesio prie vairo, gerbti vieni kitų laiką ir pravažiuoti tiltus nestabčiojant. Bandymai nufotografuoti ar įdėmiau apžiūrėti netipiškai pakibusią konstrukciją kelia pavojų kitiems eismo dalyviams ir trukdo sklandžiam transporto srautų judėjimui.
Kauno miesto savivaldybės administracija penktadienį surengė pasitarimą su rangovų, Valstybinės darbo inspekcijos ir Policijos atstovais.
Tiltą demontuojančios bendrovės darbininkai veža gruntą ir formuoja apsauginį pylimą. Jie nusiteikę dirbti kone ištisą parą, darant neilgas pertraukas tik vakarinio piko metu nuo 17 iki 19 val. Per savaitgalį planuota iš viso supilti iki 9 tūkst. kubinių metrų žemių. Iškart po to turėtų prasidėti maždaug 400 tonų sveriančios tilto dalies ardymas.
Intensyviausi demontavimo darbai vyks naktimis, kai transporto srautai gerokai sumažėja. Ant šoninių tiltų bus uždaroma po vieną eismo juostą, paliekant vietos specialiajai technikai. Neatmetama, kad protarpiais gali prireikti riboti eismą A1 magistralėje.
Rangovai užtikrino ėmęsi būtinų saugumo priemonių – sumontuota speciali lazerinė sistema, milimetro tikslumu „stebinti“ nuvirtusią tilto konstrukciją. Bet koks jos kryptelėjimas būtų iškart užfiksuotas. Specialistai parengė technologinio projekto korekcijas, numatant saugias zonas technikai ir darbininkams, kad būtų išvengta papildomos rizikos.
Jei viskas eisis pagal planą, kliūtis turėtų būti pašalinta per dvi savaites. Atnaujinti eismą Panerių gatve po tiltais tikimasi pirmomis kovo dienomis.
1962 m. suprojektuotas ir po dvejų metų iškilęs A. Meškinio tiltas per Nerį jau baigiamas demontuoti. Iki šiol rangovams sėkmingai pavyko išardyti tris jo dalis, tačiau paskutinė ketvirtoji tapo sudėtingu iššūkiu. Vertindami priežastis, dėl ko galutinė tilto dalis neišsilaikė ir nusviro nuo atramos, specialistai sako, kad tam įtakos galėjo turėti prieš pusę amžiaus priimti inžineriniai sprendimai – vietomis betono konstrukcijose aptikta gerokai mažiau metalo armatūros, lemiančios statinio tvirtumą.
Ryšių su visuomene skyriaus informacija
Pranešimą paskelbė: Mindaugas Drąsutis, Kauno miesto savivaldybės administracija
Lyderiaujantis greito elektromobilių įkrovimo tinklas Baltijos šalyse „Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje. Šiuo metu parke veikia 10 itin greito įkrovimo stotelių, kurių galia po 200 kW. Vienu metu čia įsikrauti gali 20 elektromobilių, nes kiekviena stotelė turi po dvi įkrovimo prieigas. Išgirdęs poreikį „Ignitis ON“ parke įrengė ir CHAdeMO jungtį. „Vienas iš „Ignitis […]
Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto (VU MIF) studentai iškovojo pirmąją vietą tarptautiniame kvantinių technologijų hakatone, kuriame pasiūlė vieno iš aktualiausių šių dienų klausimų – kaip tvariai krauti elektromobilius – sprendimą. Balandžio 12–13 d. Poznanėje (Lenkija) vykusiame „Quantum QL Future Hackathon“ VU MIF studentai Liudas Kasperavičius, Rugilė Vasaitytė ir Agnė Petkevičiūtė, vadovaujami doc. Lino Petkevičiaus, […]
Lietuvoje transporto sektoriaus elektrifikacija vyksta gerokai sparčiau nei kitose Baltijos šalyse. Remiantis atsinaujinančios energijos technologijų bendrovės „GridX“ 2025 m. vasario duomenimis grįsta ataskaita, mūsų šalyje tūkstančiui gyventojų tenka 5,8 elektromobilio ir 1,03 viešojo įkrovimo stotelės. Tuo metu Estijoje šie rodikliai siekia atitinkamai 4,4 ir 0,77, o Latvijoje – 3,5 elektromobilio ir 0,62 stotelės tūkstančiui gyventojų. […]
Nors automagistralėje „Via Baltica“ žaliasis tiltas gyvūnams pastatytas tik 2023-ųjų pabaigoje, jis jau prisideda prie biologinės įvairovės išsaugojimo – vos prieš mėnesį sumontuota vaizdo stebėjimo kamera spėjo užfiksuoti, kad tiltu aktyviai naudojasi gyvūnai – lapės, stirnos, pilkieji kiškiai bei kiti žinduoliai. AB „Via Lietuva“ primena, jog laukiniai gyvūnai kelyje gali atsirasti ištisus metus, tačiau vėlyvą […]
Vokietijos svarba Lietuvai tik auga, tačiau dažnas dar nėra gerai pažinęs šios vienos didžiausių Europos šalių. Pavyzdžiui, ar žinojote, kad daugiausiai tiltų mieste yra visai ne Venecijoje ir ne Londone, o Hamburge? Šis kitoje gatvės – tiksliau, Baltijos jūros – pusėje nuo Lietuvos esantis miestas gali nustebinti ne tik šiuo faktu. Jame įkurtas muziejus išrinktas […]
Po daugiau nei dešimtmečio veiklos viena iš gerai žinomų buhalterinės apskaitos įmonių Lietuvoje – Buhalteria.lt – keičia savo vardą ir vizualinį identitetą. Nuo šiol įmonė veiks nauju pavadinimu – Baulera. Pasak įmonės atstovų, šis pokytis – natūralus žingsnis įmonės augimo kelyje, leidžiantis dar aiškiau iškomunikuoti tai, kas Baulera yra iš tiesų – artimas, profesionalus partneris, […]