Lietuvos vežėjų dar laukia iššūkiai, bet pavasaris atneš geresnių žinių

2

Lietuvos vežėjų dar laukia iššūkiai, bet pavasaris atneš geresnių žinių

„Iki pagerėjimo, kurio būtų galima tikėtis maždaug antrą 2025 m. ketvirtį, situacija Lietuvos transporto sektoriuje dar bus kurį laiką sunkiau nuspėjama“, – teigia „Citadele“ banko valdybos narys ir Verslo bankininkystės tarnybos vadovas Baltijos šalims Vaidas Žagūnis. Vis dėlto, stiprų statistinių rodiklių nuosmukį iš dalies nulėmė ir rekordinės aukštumos pandemijos metu, o sulaukti atsigavimo Lietuvos vėžėjams galėtų padėti susitelkimas į Ispanijos, Austrijos ir Danijos rinkas, kur situacija yra kiek geresnė.

Rodikliai indikuoja apie sugrįžimą į įprastas vėžes

Naujausi Lietuvos banko šalies paslaugų eksporto rodikliai leidžia įvertinti Lietuvos transporto sektoriaus, stipriai priklausomo nuo eksporto rinkų, antro šių metų ketvirčio rezultatus ir geriau suprasti, ko tikėtis toliau.

Vis dėlto, rodikliai nedžiugina: krovininio kelių transporto paslaugų eksporto apimtys buvo žemiausios nuo 2022 m. pirmo ketvirčio, o metinis augimo tempas yra neigiamas du ketvirčius iš eilės ir antrą ketvirtį paspartėjo iki –3,1 proc. Tai – didžiausias krovininio kelių transporto paslaugų eksporto nuosmukis nuo 2015 m. trečio ketvirčio.

„Lietuvos krovininio kelių transporto paslaugų rodikliai vis dar blogėja ir, tikėtina, prastesnę dinamiką matysime tiek trečią, tiek ir ketvirtą šių metų ketvirtį. ES ekonomika yra apsnūdusi, palūkanų našta lieka aukšta, ES pramonės ir statybų sektoriai, kurie daro didelę įtaką Lietuvos transporto eksporto rodikliams – taip pat apsnūdę. Todėl artimiausiu metu sunku būtų tikėtis ženklesnio Lietuvos krovininio kelių transporto paslaugų eksporto rodiklių pagerėjimo“, – įžvalgomis dalijasi „Citadele“ banko valdybos narys Vaidas Žagūnis.

Tačiau jis priduria, kad iš dalies tai yra ir ES transporto rinkos normalizavimasis: „Rinka buvo labai išpūsta COVID-19 pandemijos metu tiek krovinių apimčių prasme, tiek ir įkainių prasme. Todėl iš dalies matome šio rodiklio recesiją, bet iš kitos pusės – krovininio kelių transporto paslaugų eksporto normalizavimąsi nuo labai aukšto lygio.“

Prasta situacija – ne visose rinkose

Pasak V. Žagūnio, itin silpnai atrodo transporto paslaugų į Skandinavijos ir Centrinės Europos šalis – Vokietiją, Prancūziją, Nyderlandus, Belgiją, Suomiją, Norvegiją, Latviją, Italiją – kur dėl pakilusių palūkanų nusilpo vartojimas ir pramonė. Šiek tiek geresnė situacija Švedijos, Estijos, Lenkijos rinkose – pastarojoje eksportas muša rekordus, bet augimo tempas akivaizdžiai lėtėja.

„Vokietija yra atskira istorija – čia reikia pridėti ir struktūrines vokiečių pramonės bėdas, uždaromas gamyklas. Vis dėlto, matome, kad kai kuriose palūkanoms jautriose rinkose jau fiksuojami pirmi stabilizacijos elementai, ir tai yra geras signalas, ypač turint omenyje, kad palūkanos Europos kontinente toliau mažės“, – pabrėžia V. Žagūnis.

Stipriausiai Lietuvos krovininio kelių transporto paslaugų rodikliai atrodo į Austriją, Daniją bei Ispaniją. Pastarojoje eksporto apimtys muša rekordus dėl stipraus Ispanijos ekonomikos ciklo – Ispanija ir Lietuva yra ES ekonomikos šviesuliai. Anot V. Žagūnio, vežėjams vertėtų pasvarstyti apie tolimesnę plėtrą būtent į šias rinkas bei atkreipti dėmesį į Švediją ir Estiją.

„Pervežimų pagyvėjimo realu tikėtis antrą 2025 m. ketvirtį. Labai tikėtina, kad Europos Centrinis Bankas dėl infliacijos ir ekonomikos sulėtėjimo euro zonoje ir toliau mažins bazines palūkanas, o rinkos prognozuoja, kad 2 procentų EURIBOR ribos galime tikėtis jau nuo kitų metų vidurio.Todėl prasidedant pavasariui, turėtume matyti teigiamą sumažėjusių palūkanų poveikį ES statybų ir vartojimo sektoriams, o tuo pačiu ir pirmus teigiamus požymius Lietovs krovininio kelių transporto paslaugų rodikliuose“, – apibendrina Vaidas Žagūnis.

* Skaičiuojamas keturių ketvirčių slankusis vidurkis

Pranešimą paskelbė: Mingailė Gulbinauskaitė, UAB „Publicum”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kelionė į pajūrį – ne lenktynių trasa: kaip vairuoti ekonomiškai ir atsakingai

Kelionė į pajūrį – ne lenktynių trasa: kaip vairuoti ekonomiškai ir atsakingai

Skaičiuojant paskutines valandas iki didžiausių Baltijos šalyse „Aurum 1006 km lenktynių“ starto, „Circle K Miles+“ komandos lenktynininkas Eimantas Navikauskas atskleidžia, kiek litrų degalų sudeginama per varžybas, ir dalijasi patarimais, kaip įprastose kelionėse važiuoti ekonomiškiau. Kas lemia didžiausias sąnaudas? Eimantas Navikauskas atskleidžia, kad artėjančiose lenktynėse vairuos „Audi R8 LMS GT3 EVO II“ – vieną greičiausių kėbulinių […]


Pakartoti sunkiau nei pasiekti: BGS antrą mėnesį iš eilės demonstruoja 100 proc. punktualumą

Pakartoti sunkiau nei pasiekti: BGS antrą mėnesį iš eilės demonstruoja 100 proc. punktualumą

Tarptautinė antžeminių paslaugų, orlaivių degalų tiekimo ir logistikos paslaugų teikėja „Baltic Ground Service“ (BGS), priklausanti didžiausiai pasaulyje ACMI (orlaivių nuoma su įgula, technine priežiūra ir draudimu) grupei „Avia Solutions Group“, birželį antrą kartą iš eilės užtikrino 100 proc. punktualumą, aptarnaudama „Wizz Air“ skrydžius Vilniaus oro uoste. Įspūdingam rezultatui nesutrukdė ir įsibėgėjantis atostogų sezonas, kasmet apsunkinantis […]


Laukiama gyventojų pasiūlymų dėl iniciatyvos įtvirtinti pareigą mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

Laukiama gyventojų pasiūlymų dėl iniciatyvos įtvirtinti pareigą mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

2025 m. liepos 11 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai)  Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas pradėjo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų svarstymą ir paskelbė konsultavimosi su visuomene laikotarpį. Gyventojai savo pasiūlymus dėl šio projekto turi galimybę pateikti iki rugsėjo 10 d. Svarstomais įstatymo pakeitimais siekiama norintiems gauti […]


Lietuvos transporto sektoriuje – tvarus atsigavimas ar laikinas pagerėjimas?

Lietuvos transporto sektoriuje – tvarus atsigavimas ar laikinas pagerėjimas?

Vaidas Žagūnis, „Citadele“ banko valdybos narys, verslo bankininkystės tarnybos vadovas Baltijos šalyse Lietuvos kelių transportavimo sektorius, glaudžiai susijęs su eksporto rinkomis Europoje, o kartu – stipriai priklausomas nuo Europos Sąjungos (ES) ekonomikos ciklo, pastaruoju metu rodo vis daugiau atsigavimo signalų. Išankstiniai rodikliai, kuriuos stebi „Citadele“ banko analitikai, rodo, kad Lietuvos vežėjų sektorius pamažu kopia iš […]


Kelininkai įspėja – rytoj galimas pavojingas lietus

Kelininkai įspėja – rytoj galimas pavojingas lietus

Kaip skelbia sinoptikai bei indikuoja AB „Kelių priežiūra“ sistemos, rytoj išlieka pavojingo meteorologinio reiškinio – smarkaus lietaus – tikimybė. Remiantis prognozių duomenimis, intensyviausi krituliai numatomi rytų ir šiaurės Lietuvoje. Pasak bendrovės atstovų, dėl didelio kritulių kiekio per trumpą laiką gali susidaryti sudėtingos eismo sąlygos: kelio dangos patvankos ar kiti išplovimai. AB „Kelių priežiūra“ specialistai aktyviai […]


Apeliacinis teismas patvirtino: elektroninės kelių rinkliavos sistemos nuomos pirkimas turi būti tęsiamas dėl būtinybės užtikrinti viešą interesą

Apeliacinis teismas patvirtino: elektroninės kelių rinkliavos sistemos nuomos pirkimas turi būti tęsiamas dėl būtinybės užtikrinti viešą interesą

Liepos 9 d. Lietuvos apeliacinis teismas atmetė bendrovės „Proit“ pateiktą skundą ir paliko galioti Klaipėdos apygardos teismo nutartį, kuria buvo atsisakyta taikyti laikinąsias apsaugos priemones – t. y. stabdyti elektroninės kelių rinkliavos (e-tolling) sistemos nuomos konkurso procedūras. Tai jau trečias, mažiau nei per du mėnesius priimtas nepriklausomas teismo sprendimas, kuriuo konstatuojama, kad konkurso stabdymas būtų […]