Lietuvos vairuotojai jau nebetoleruoja kelių eismo taisyklių pažeidėjų ir stengiasi savo veiksmais juos sudrausminti. Tyrimo duomenys rodo, kad didžioji dalis vairuojančių žmonių netinkamai besielgiančius vairuotojus „auklėja“ naudodami transporto priemonės garsinį signalą arba bando atkreipti kito vairuotojo dėmesį ir parodyti, kad jis – neteisus.
Tokius vairuotojų elgesio ypatumus atskleidžia draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ” atlikta Lietuvos gyventojų apklausa.
Tyrimo duomenimis, beveik 60 proc. mūsų šalies vairuotojų vienaip ar kitaip pažeidėjams parodo, kad jų veiksmai kelyje yra netinkami: 34 proc. kaip įspėjimą naudoja garsinį signalą, o 23 proc. stengiasi kitais būdais sudrausminti pažeidėją. Beveik dešimtadalis eismo dalyvių apie pažeidimą informuoja policijos pareigūnus.
Tiesa, penktadalis apklaustųjų yra abejingi netinkamam kitų vairuotojų elgesiui keliuose ir teigia niekaip nereaguojantys į aplinkinių eismo dalyvių pažeidimus. Pastebėtina, kad dažniau nusižengimus prie vairo toleruoja vyrai (24 proc.) nei moterys (18 proc.).
„Matome, kad Lietuvos visuomenė keliuose tampa sąmoningesnė, atsakingesnė ir pilietiškai aktyvesnė. Prieš keletą dešimtmečių pažeidinėti kelių eismo taisykles buvo priimtina labiau – svarbu, kad policija nepastebėtų. Šiandien matome įvykusį didelį pokytį vairuotojų požiūryje ir, svarbiausia, jų elgesyje – prie vairo sėdintys žmonės, pastebėję pažeidėją, patys bando atkreipti jo dėmesį ir parodyti, kad jis yra neteisus. Kol kas tik nedidelė dalis vairuojančiųjų kreipiasi policijos pagalbos, tačiau būtent tokiu būdu reikėtų sudrausminti pažeidėjus – kreiptis į pareigūnus pranešant apie Kelių eismo taisykles pažeidžiantį asmenį“, – kalba draudimo bendrovės „Gjensidige” Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.
Tyrimo duomenys rodo, kad aktyviausi pažeidėjų tramdytojai yra vidutinio amžiaus Lietuvos vairuotojai. Net 62 proc. 35-44 metų apklaustųjų atsakė, kad duoda ženklą taisykles pažeidžiantiems asmenims dėl jų netinkamo elgesio kelyje. Na, o policiją dažniau informuoja jaunesni – 20-34 metų – eismo dalyviai.
V. Katilienė sako pastebinti, kad jaunesni žmonės yra mažiau pakantūs kelių chuliganams. Tik 18 proc. 20-24 metų vairuotojų teigia nekreipiantys dėmesio į pavojingą kitų vairuotojų elgesį kelyje.
„Jaunoji vairuotojų karta ne tik pati imasi tramdyti pažeidėjus, bet ir dažniau kreipiasi pagalbos į policijos pareigūnus – jauni žmonės pasitiki mūsų šalies teisėsauga bei dažniau laikosi nuomonės, kad taisykles pažeidę asmenys turi sulaukti atitinkamo įvertinimo”, – kalba V. Katilienė.
Draudimo bendrovės atstovė pabrėžia, kad tokia didelė vairuotojų, reaguojančių į chuliganišką vairavimą, dalis liudija apie mūsų šalies vairuotojų vis labiau prisiimamą atsakomybę už situaciją keliuose. Draudikė tikisi, kad vairuotojų dalis, kuri niekaip nereaguoja į pažeidėjus, laikui bėgant mažės ir eismo dalyviai vis dažniau apie netinkamą ar pavojingą vairavimą praneš policijai.
Reprezentatyvi „NielsenIQ“ apklausa buvo atlikta apklausiant 1 600 mūsų šalyje gyvenančių žmonių.
Pranešimą paskelbė: PR Service, PR Service
Šį antradienį Vilniaus mikrorajonų Žirmūnų ir Antakalnio gyventojų ryto rutiną sujaukė po kiemus bėgiojantis netikėtas svečias – šalia automobilių ir pastatų blaškėsi briedis. Vėliau dienos bėgyje laukinis gyvūnas buvo pastebėtas jau miesto centre, vakarop užfiksuotas Neries upėje. Į miestą užklydęs žvėris tapo dienos herojumi – jo klajones nušvietė žiniasklaida, žmonės dalijosi gyvūno nuotraukomis socialiniuose tinkluose. […]
Didžiųjų miestų pagrindinėse arterijose piko metu net menkiausias susidūrimas gali sukelti grandininį efektą – spūstis kone visame mieste. Nors eismo įvykiai dažnai būna nežymūs, chaosą sukelia ne jų mastas, o vairuotojų nežinojimas, kaip greitai ir tinkamai spręsti situaciją. Savo ruožtu ekspertai pabrėžia, kad viena taisyklė gali išgelbėti gyventojus nuo paralyžiuotos transporto sistemos. Vienas ryškiausių šios […]
Inovacijų nesibaidančios ir iššūkių nebijančios bendrovės Lietuvoje yra geras pavyzdys, kaip, tinkamai ruošiantis, galima sėkmingai vidaus degimo variklį turinčius automobilius pakeisti elektriniais. Tokie pokyčiai ilgojoje perspektyvoje įmonėms leis sumažinti ne tik aplinkosauginį pėdsaką, bet ir autoparko eksploatacijos išlaidas. Vienas didžiausių bankų Baltijos šalyse ir Švedijoje „Swedbank“ siekia aktyviai prisidėti prie klimatui neutralios ekonomikos kūrimo ir […]
Dalis šeštadienį Dariaus ir Girėno stadione futbolo rungtynes stebėjusių žiūrovų po renginio sulaukė „siurprizo“ – nerado neleistinose vietose pastatytų savo automobilių. Kauno savivaldybės Viešosios tvarkos skyrius ėmėsi griežtų priemonių dėl kaskart pasikartojančių pažeidimų Ąžuolyne ir parko prieigose. Šį kartą aštuoniems pažeidėjams teko susimokėti už transportavimo paslaugą. Dar 71 transporto priemonės savininkas sulaukė administracinių nuobaudų. „Nuo […]
Kvietimas siūlyti vardus keturiems elektriniams keleiviniams laivams, kurie šią vasarą pradės reguliarius reisus Neries upe, sulaukė itin aktyvaus visuomenės įsitraukimo – gauta per 3000 vardų pasiūlymų. Galutiniam balsavimui pateikiama 20 vardų, iš kurių visuomenė kviečiama išrinkti keturis. „Elektriniai keleiviniai laivai Vilniuje taps ne tik dar viena tvaria judumo galimybe, bet ir, tikime, nauju miesto simboliu. […]
Už valstybinės reikšmės kelių plėtrą ir priežiūrą atsakinga bendrovė „Via Lietuva“ praneša, kad šiuo metu Lietuvoje tvarkoma daugiau nei 90 km magistralinių, krašto bei rajoninių kelių. Be to, dabar vykdomi arba netrukus prasidės viešieji pirkimai bei rangos darbai dėl daugiau nei 130 km kelių – įskaitant žvyrkelių asfaltavimą bei kelių paprastąjį ar kapitalinį remontą. „Rūpinamės […]