Pastaraisiais metais negalią turinčių ir ribotos judėsenos keliautojų srautas Lietuvos oro uostuose stabiliai didėja. Per metus tokių keliautojų skaičius Vilniaus, Kauno ir Palangos oro vartuose išaugo apie 36 procentus. Permainas lemia neįgaliesiems pritaikytos infrastruktūros plėtra bei oro uostuose teikiamos paslaugos, palydint tokį keleivį nuo atvykimo iki pat vietos orlaivyje.
„Didėjantys neįgaliųjų ir ribotos judėsenos keliautojų skaičiai rodo, kad judame tinkama kryptimi. Siekiame suteikti galimybes keliauti visiems, todėl Lietuvos oro uostuose daugėja tokiems keleiviams pritaikytos įrangos, tobuliname jiems skirtas paslaugas bei savo personalo kvalifikacijas.
Visi trys šalies oro uostai negalią turintiems keleiviams teikia pasitikimo bei palydėjimo paslaugas, personalas pasirūpina reikiamomis atvykimo ir išvykimo procedūromis, palydi iki vietos lėktuve arba iki išvykimo transporto atskridus į oro uostą“, – pasakoja Lietuvos oro uostų Keleivių patirties valdymo skyriaus vadovė Rasa Petraitienė.
Vilniaus oro uoste keliaujančių neįgaliųjų skaičius per praėjusius metus išaugo 30 procentų, Kaune – 55 proc., Palangoje – 62 proc.
R. Petraitienės teigimu, neįgaliųjų ir ribotos judėsenos asmenų palydos paslaugos yra nemokamos. Tokie keleiviai be eilės aptarnaujami atliekant registracijos, aviacijos saugumo patikros bei pasų kontrolės procedūras. Vilniaus ir Kauno oro uostuose neįgaliesiems ir ribotos judėsenos keleiviams nuvežti iki orlaivio naudojama speciali transporto priemonė „Ambulift“. Artimiausiu metu bus atnaujinamos ir Palangos oro uosto neįgaliųjų keleivių aptarnavimo priemonės.
Pasak keleivių patirties valdymo ekspertės, negalią turintys keleiviai, kuriems reikalinga pagalba, paslaugas gali užsisakyti iš anksto. Likus ne mažiau kaip 48 val. iki skrydžio, jiems reikėtų informuoti oro linijas, su kuriomis keliauja arba kelionių organizatorių, iš kurio įsigijo skrydžio bilietus.
Tiesa, net jeigu apie paslaugas nebus iš anksto informuojama, prireikus, jos vis tiek bus suteiktos. Tik tokiu atveju gali tekti kiek ilgiau palaukti, kol keleivį pasitiks tam specialiai apmokyti darbuotojai.
„Vien techninių įrengimų ar transporto priemonių neužtenka. Mūsų visuomenėje dar trūksta įgūdžių bendraujant su neįgaliaisiais. Tačiau šią situaciją keičiame – tiek naujiems, tiek jau ilgiau oro uoste dirbantiems darbuotojams periodiškai rengiame mokymus. Mūsų įsitikinimu, gebėjimas tinkamai elgtis ir bendrauti su visais oro uostų keleiviais – būtina kiekvieno mūsų komandos nario kompetencija“, – teigia R. Petraitienė.
Anot jos, Lietuvos oro uostai, siekdami kuo geriau atitikti ribotos judėsenos bei keleivių su negalia poreikius, bendradarbiauja su neįgaliųjų organizacijomis, kurios siūlo tinkamiausias infrastruktūros ir kitas tobulinimo priemones. Tai jau duoda rezultatų – ribotos judėsenos ir specialiųjų poreikių turinčių keleivių daugėja ir jiems vis lengviau patenkinti norą keliauti.
Apie Lietuvos oro uostus
Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2017 m. jie aptarnavo 5,2 mln. keleivių ir 55 tūkst. skrydžių. Žiemos sezono metu iš Lietuvos oro uostų 15 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 65 reguliariosiomis kryptimis į 56 miestus 26 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc.
Pranešimą paskelbė: – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“
Susisiekimo ministerijos svetainėje viešai skelbiama informacija apie lėšų Lietuvos keliams paskirstymą 2017 – 2020 metais. Šie viešai pateikti duomenys bus nuolat atnaujinami ir turėtų padėti savivaldybėms teikiant pasiūlymus dėl kelių finansavimo principų peržiūros, o visuomenei leis suprasti, kaip skirstomos Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšos. Susisiekimo ministerijos svetainėje čia skelbiama informacija ir vieši duomenys apie […]
Šiais metais „Goodyear“ vasarinių padangų asortimentą papildo dvi naujienos – „EfficientGrip 2 SUV“ ir „EfficientGrip Cargo 2“. Padidinto pravažumo automobiliams skirta nauja SUV pakeitė „EfficientGrip SUV“ ir nuvažiuoja iki 25 proc.[1] didesnį atstumą lyginant su ankstesniu modeliu. „EfficientGrip Cargo 2“ yra ilgaamžė padanga lengviesiems sunkvežimiams. Ji efektyviau stabdo automobilį, taip pat turi trumpesnį stabdymo atstumą, […]
Visiems kada nors yra tekę atsidurti situacijoje, kuomet labai skubame ir niekaip negalime rasti automobilio raktų. Tai gali sukelti didelį stresą, o raktų radimas sukelia euforiją. Tačiau ką daryti, jei tų raktų taip ir nepavyksta rasti? Tenka kviesti automobilių spynų atrakinimo specialistą. Tačiau avarinis automobilio atrakinimas reikalingas ne vien dėl pamestų raktų. Pažvelkime į keletą […]
Visi nuo kovo 10 d. į Lietuvą iš užsienio atvykstantys ar grįžtantys keleiviai privalės turėti ne seniau kaip prieš 3 paras iki atvykimo atliktą tyrimą COVID-19 ligai (koronaviruso infekcijai) nustatyti ir gautą neigiamą tyrimo atsakymą. Šis reikalavimas bus taikomas atvykstant bet kokios rūšies transportu tarptautinio susisiekimo maršrutais. Tokį sprendimą šiandien priėmė Vyriausybė. Vyriausybės nutarime nurodoma, […]