Lietuvos oro uostai: žmonės su negalia vis dažniau renkasi keliones lėktuvais

1

Lietuvos oro uostai: žmonės su negalia vis dažniau renkasi keliones lėktuvais

Pastaraisiais metais negalią turinčių ir ribotos judėsenos keliautojų srautas Lietuvos oro uostuose stabiliai didėja. Per metus tokių keliautojų skaičius Vilniaus, Kauno ir Palangos oro vartuose išaugo apie 36 procentus. Permainas lemia neįgaliesiems pritaikytos infrastruktūros plėtra bei oro uostuose teikiamos paslaugos, palydint tokį keleivį nuo atvykimo iki pat vietos orlaivyje.

„Didėjantys neįgaliųjų ir ribotos judėsenos keliautojų skaičiai rodo, kad judame tinkama kryptimi. Siekiame suteikti galimybes keliauti visiems, todėl Lietuvos oro uostuose daugėja tokiems keleiviams pritaikytos įrangos, tobuliname jiems skirtas paslaugas bei savo personalo kvalifikacijas.

Visi trys šalies oro uostai negalią turintiems keleiviams teikia pasitikimo bei palydėjimo paslaugas, personalas pasirūpina reikiamomis atvykimo ir išvykimo procedūromis, palydi iki vietos lėktuve arba iki išvykimo transporto atskridus į oro uostą“, – pasakoja Lietuvos oro uostų Keleivių patirties valdymo skyriaus vadovė Rasa Petraitienė.

Vilniaus oro uoste keliaujančių neįgaliųjų skaičius per praėjusius metus išaugo 30 procentų, Kaune – 55 proc., Palangoje – 62 proc.

R. Petraitienės teigimu, neįgaliųjų ir ribotos judėsenos asmenų palydos paslaugos yra nemokamos. Tokie keleiviai be eilės aptarnaujami atliekant registracijos, aviacijos saugumo patikros bei pasų kontrolės procedūras. Vilniaus ir Kauno oro uostuose neįgaliesiems ir ribotos judėsenos keleiviams nuvežti iki orlaivio naudojama speciali transporto priemonė „Ambulift“. Artimiausiu metu bus atnaujinamos ir Palangos oro uosto neįgaliųjų keleivių aptarnavimo priemonės. 

Pasak keleivių patirties valdymo ekspertės, negalią turintys keleiviai, kuriems reikalinga pagalba, paslaugas gali užsisakyti iš anksto. Likus ne mažiau kaip 48 val. iki skrydžio, jiems reikėtų informuoti oro linijas, su kuriomis keliauja arba kelionių organizatorių, iš kurio įsigijo skrydžio bilietus.

Tiesa, net jeigu apie paslaugas nebus iš anksto informuojama, prireikus, jos vis tiek bus suteiktos. Tik tokiu atveju gali tekti kiek ilgiau palaukti, kol keleivį pasitiks tam specialiai apmokyti darbuotojai.

„Vien techninių įrengimų ar transporto priemonių neužtenka. Mūsų visuomenėje dar trūksta įgūdžių bendraujant su neįgaliaisiais. Tačiau šią situaciją keičiame – tiek naujiems, tiek jau ilgiau oro uoste dirbantiems darbuotojams periodiškai rengiame mokymus. Mūsų įsitikinimu, gebėjimas tinkamai elgtis ir bendrauti su visais oro uostų keleiviais – būtina kiekvieno mūsų komandos nario kompetencija“, – teigia R. Petraitienė.

Anot jos, Lietuvos oro uostai, siekdami kuo geriau atitikti ribotos judėsenos bei keleivių su negalia poreikius, bendradarbiauja su neįgaliųjų organizacijomis, kurios siūlo tinkamiausias infrastruktūros ir kitas tobulinimo priemones. Tai jau duoda rezultatų – ribotos judėsenos ir specialiųjų poreikių turinčių keleivių daugėja ir jiems vis lengviau patenkinti norą keliauti.

Apie Lietuvos oro uostus

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2017 m. jie aptarnavo 5,2 mln. keleivių ir 55 tūkst. skrydžių. Žiemos sezono metu iš Lietuvos oro uostų 15 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 65 reguliariosiomis kryptimis į 56 miestus 26 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc. 

Pranešimą paskelbė: – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“

Kiti skelbimai:
 
Camper Oruga K200157 Black 014 38
 
Converse Chuck Taylor All Star Hi White/White 36,5
 
Camper Imar Copa K200929 White Natural 36
 
Vagabond Anni 4937-001 Black 37
 
Crocs™ Funlab Unicorn Charm Sandal Kids Lavender 28

Rekomenduojame

Mobilumo paketas iš Lietuvos vežėjų atims didelę dalį Europoje vežamų krovinių

Mobilumo paketas iš Lietuvos vežėjų atims didelę dalį Europoje vežamų krovinių

Mobilumo paketo įsigaliojimui besiruošiantis Lietuvos transporto ir logistikos verslas atkreipia dėmesį, kad be kitų diskriminuojančių nuostatų, lieka neišspręstas klausimas, kaip šio dokumento reikalavimai bus taikomi trečiųjų šalių vežėjams. Baiminamasi, kad dėl tokios situacijos ES vežėjai susidurs su iškreipta konkurencija, o Rusijos, Baltarusijos ir kitų trečiųjų šalių vežėjai perims didelę dalį Lietuvos vežėjų krovinių Bendrijoje. Pasak […]

Dar daugiau lėšų skiriama gyvenviečių kelių asfaltavimui

Dar daugiau lėšų skiriama gyvenviečių kelių asfaltavimui

Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu 34,7 mln. eurų skirta gyvenviečių infrastruktūrai gerinti. Dar šiais metais įvairių Lietuvos rajonų gyvenviečių gatvės bei gyvenvietes jungiantys keliai su žvyro danga bus išasfaltuoti.  Antruoju lėšų skirstymo etapu prioritetas teikiamas tiems kelių objektams, kurie atitinka Apraše nustatytus reikalavimus ir kurių viešieji pirkimai darbams įsigyti planuojami baigti iki šių metų liepos […]

J. Narkevič: Lietuva sieks turėti virtualų oro vežėją

J. Narkevič: Lietuva sieks turėti virtualų oro vežėją

Siekdama gerinti Lietuvos pasiekiamumą oro transportu, Susisiekimo ministerija siūlo Vyriausybei steigti nacionalinį oro vežėją – virtualią oro bendrovę. Tai leistų lanksčiau reaguoti į naujus Lietuvos oro susisiekimo poreikius, nepriklausant nuo nuolat kintančios užsienio oro vežėjų strategijos. Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič teigimu, tai ypač aktualu atkuriant oro susisiekimo rinką po COVID-19 pandemijos, kadangi jos pasekmės oro […]

Susisiekimo ministerija: įsisenėjusios LAKD problemos tęsiasi metų metus

Susisiekimo ministerija: įsisenėjusios LAKD problemos tęsiasi metų metus

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) vėluoja atlikti numatytus darbus ir tinkamai nesprendžia kilusių problemų, kurios kasmet kartojasi – parodė Susisiekimo ministerijos atliktas LAKD vidaus auditas.  Vidaus audito metu buvo vertintas LAKD 2016–2019 m. projektų, finansuojamų iš Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų ir 2014–2020 m. Europos Sąjungos (ES) struktūrinės paramos fondų lėšų, vykdymo efektyvumas, […]