Lietuvos oro uostai: žmonės su negalia vis dažniau renkasi keliones lėktuvais

1

Lietuvos oro uostai: žmonės su negalia vis dažniau renkasi keliones lėktuvais

Pastaraisiais metais negalią turinčių ir ribotos judėsenos keliautojų srautas Lietuvos oro uostuose stabiliai didėja. Per metus tokių keliautojų skaičius Vilniaus, Kauno ir Palangos oro vartuose išaugo apie 36 procentus. Permainas lemia neįgaliesiems pritaikytos infrastruktūros plėtra bei oro uostuose teikiamos paslaugos, palydint tokį keleivį nuo atvykimo iki pat vietos orlaivyje.

„Didėjantys neįgaliųjų ir ribotos judėsenos keliautojų skaičiai rodo, kad judame tinkama kryptimi. Siekiame suteikti galimybes keliauti visiems, todėl Lietuvos oro uostuose daugėja tokiems keleiviams pritaikytos įrangos, tobuliname jiems skirtas paslaugas bei savo personalo kvalifikacijas.

Visi trys šalies oro uostai negalią turintiems keleiviams teikia pasitikimo bei palydėjimo paslaugas, personalas pasirūpina reikiamomis atvykimo ir išvykimo procedūromis, palydi iki vietos lėktuve arba iki išvykimo transporto atskridus į oro uostą“, – pasakoja Lietuvos oro uostų Keleivių patirties valdymo skyriaus vadovė Rasa Petraitienė.

Vilniaus oro uoste keliaujančių neįgaliųjų skaičius per praėjusius metus išaugo 30 procentų, Kaune – 55 proc., Palangoje – 62 proc.

R. Petraitienės teigimu, neįgaliųjų ir ribotos judėsenos asmenų palydos paslaugos yra nemokamos. Tokie keleiviai be eilės aptarnaujami atliekant registracijos, aviacijos saugumo patikros bei pasų kontrolės procedūras. Vilniaus ir Kauno oro uostuose neįgaliesiems ir ribotos judėsenos keleiviams nuvežti iki orlaivio naudojama speciali transporto priemonė „Ambulift“. Artimiausiu metu bus atnaujinamos ir Palangos oro uosto neįgaliųjų keleivių aptarnavimo priemonės. 

Pasak keleivių patirties valdymo ekspertės, negalią turintys keleiviai, kuriems reikalinga pagalba, paslaugas gali užsisakyti iš anksto. Likus ne mažiau kaip 48 val. iki skrydžio, jiems reikėtų informuoti oro linijas, su kuriomis keliauja arba kelionių organizatorių, iš kurio įsigijo skrydžio bilietus.

Tiesa, net jeigu apie paslaugas nebus iš anksto informuojama, prireikus, jos vis tiek bus suteiktos. Tik tokiu atveju gali tekti kiek ilgiau palaukti, kol keleivį pasitiks tam specialiai apmokyti darbuotojai.

„Vien techninių įrengimų ar transporto priemonių neužtenka. Mūsų visuomenėje dar trūksta įgūdžių bendraujant su neįgaliaisiais. Tačiau šią situaciją keičiame – tiek naujiems, tiek jau ilgiau oro uoste dirbantiems darbuotojams periodiškai rengiame mokymus. Mūsų įsitikinimu, gebėjimas tinkamai elgtis ir bendrauti su visais oro uostų keleiviais – būtina kiekvieno mūsų komandos nario kompetencija“, – teigia R. Petraitienė.

Anot jos, Lietuvos oro uostai, siekdami kuo geriau atitikti ribotos judėsenos bei keleivių su negalia poreikius, bendradarbiauja su neįgaliųjų organizacijomis, kurios siūlo tinkamiausias infrastruktūros ir kitas tobulinimo priemones. Tai jau duoda rezultatų – ribotos judėsenos ir specialiųjų poreikių turinčių keleivių daugėja ir jiems vis lengviau patenkinti norą keliauti.

Apie Lietuvos oro uostus

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2017 m. jie aptarnavo 5,2 mln. keleivių ir 55 tūkst. skrydžių. Žiemos sezono metu iš Lietuvos oro uostų 15 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 65 reguliariosiomis kryptimis į 56 miestus 26 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc. 

Pranešimą paskelbė: – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kelionė į pajūrį – ne lenktynių trasa: kaip vairuoti ekonomiškai ir atsakingai

Kelionė į pajūrį – ne lenktynių trasa: kaip vairuoti ekonomiškai ir atsakingai

Skaičiuojant paskutines valandas iki didžiausių Baltijos šalyse „Aurum 1006 km lenktynių“ starto, „Circle K Miles+“ komandos lenktynininkas Eimantas Navikauskas atskleidžia, kiek litrų degalų sudeginama per varžybas, ir dalijasi patarimais, kaip įprastose kelionėse važiuoti ekonomiškiau. Kas lemia didžiausias sąnaudas? Eimantas Navikauskas atskleidžia, kad artėjančiose lenktynėse vairuos „Audi R8 LMS GT3 EVO II“ – vieną greičiausių kėbulinių […]


Pakartoti sunkiau nei pasiekti: BGS antrą mėnesį iš eilės demonstruoja 100 proc. punktualumą

Pakartoti sunkiau nei pasiekti: BGS antrą mėnesį iš eilės demonstruoja 100 proc. punktualumą

Tarptautinė antžeminių paslaugų, orlaivių degalų tiekimo ir logistikos paslaugų teikėja „Baltic Ground Service“ (BGS), priklausanti didžiausiai pasaulyje ACMI (orlaivių nuoma su įgula, technine priežiūra ir draudimu) grupei „Avia Solutions Group“, birželį antrą kartą iš eilės užtikrino 100 proc. punktualumą, aptarnaudama „Wizz Air“ skrydžius Vilniaus oro uoste. Įspūdingam rezultatui nesutrukdė ir įsibėgėjantis atostogų sezonas, kasmet apsunkinantis […]


Laukiama gyventojų pasiūlymų dėl iniciatyvos įtvirtinti pareigą mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

Laukiama gyventojų pasiūlymų dėl iniciatyvos įtvirtinti pareigą mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

2025 m. liepos 11 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai)  Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas pradėjo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų svarstymą ir paskelbė konsultavimosi su visuomene laikotarpį. Gyventojai savo pasiūlymus dėl šio projekto turi galimybę pateikti iki rugsėjo 10 d. Svarstomais įstatymo pakeitimais siekiama norintiems gauti […]


Lietuvos transporto sektoriuje – tvarus atsigavimas ar laikinas pagerėjimas?

Lietuvos transporto sektoriuje – tvarus atsigavimas ar laikinas pagerėjimas?

Vaidas Žagūnis, „Citadele“ banko valdybos narys, verslo bankininkystės tarnybos vadovas Baltijos šalyse Lietuvos kelių transportavimo sektorius, glaudžiai susijęs su eksporto rinkomis Europoje, o kartu – stipriai priklausomas nuo Europos Sąjungos (ES) ekonomikos ciklo, pastaruoju metu rodo vis daugiau atsigavimo signalų. Išankstiniai rodikliai, kuriuos stebi „Citadele“ banko analitikai, rodo, kad Lietuvos vežėjų sektorius pamažu kopia iš […]


Kelininkai įspėja – rytoj galimas pavojingas lietus

Kelininkai įspėja – rytoj galimas pavojingas lietus

Kaip skelbia sinoptikai bei indikuoja AB „Kelių priežiūra“ sistemos, rytoj išlieka pavojingo meteorologinio reiškinio – smarkaus lietaus – tikimybė. Remiantis prognozių duomenimis, intensyviausi krituliai numatomi rytų ir šiaurės Lietuvoje. Pasak bendrovės atstovų, dėl didelio kritulių kiekio per trumpą laiką gali susidaryti sudėtingos eismo sąlygos: kelio dangos patvankos ar kiti išplovimai. AB „Kelių priežiūra“ specialistai aktyviai […]


Apeliacinis teismas patvirtino: elektroninės kelių rinkliavos sistemos nuomos pirkimas turi būti tęsiamas dėl būtinybės užtikrinti viešą interesą

Apeliacinis teismas patvirtino: elektroninės kelių rinkliavos sistemos nuomos pirkimas turi būti tęsiamas dėl būtinybės užtikrinti viešą interesą

Liepos 9 d. Lietuvos apeliacinis teismas atmetė bendrovės „Proit“ pateiktą skundą ir paliko galioti Klaipėdos apygardos teismo nutartį, kuria buvo atsisakyta taikyti laikinąsias apsaugos priemones – t. y. stabdyti elektroninės kelių rinkliavos (e-tolling) sistemos nuomos konkurso procedūras. Tai jau trečias, mažiau nei per du mėnesius priimtas nepriklausomas teismo sprendimas, kuriuo konstatuojama, kad konkurso stabdymas būtų […]