Lietuvos oro uostai skelbia konkursą koronaviruso testavimo paslaugų teikėjams: naujos realybės pokyčius diktuoja šalių reikalavimai

Lietuvos oro uostai skelbia konkursą koronaviruso testavimo paslaugų teikėjams: naujos realybės pokyčius diktuoja šalių reikalavimai

Nauja kelionių realybė pandemijos iššūkių metu ir įvairių šalių keliami reikalavimai keliautojams diktuoja pokyčius oro uostų procesuose. Lietuvos oro uostai ruošiasi sudaryti galimybę keleiviams atlikti įvairaus tipo koronaviruso testus prieš arba po kelionės dar oro uostuose. Šiuo metu jau paskelbtas turto nuomos konkursas koronaviruso testavimo paslaugoms teikti išnuomojamuose plotuose šalia oro uostų arba jų viduje.

Šiuo metu iš Lietuvos vykstant į daugelį Europos Sąjungos (ES) arba trečiųjų šalių – būtina turėti ne anksčiau kaip prieš 72 arba 48 val. iki atvykimo gautą neigiamo rezultato patvirtinimą – daugeliu atveju šalys pripažįsta ne tik PGR, bet ir greitųjų antigenų testų pažymas. Lietuva taip pat šiuo metu taiko reikalavimą turėti neigiamą koronaviruso testą jau atvykstant į šalį arba jį atlikti iškart atvykus.

Anot Lietuvos oro uostų Operacijų ir infrastruktūros departamento vadovo Dainiaus Čiuplio, poreikį testavimo galimybėms oro uostuose jau išsakė ne tik keleiviai, bet ir oro bendrovės, todėl būdų kaip tai pradėti daryti buvo ieškoma nuo praėjusio rudens. Nuo pat sprendimo dėl testavimo oro uostuose paieškos pradžių didžiausi iššūkiai buvo dėl teisinio reguliavimo trūkumų tokio tipo veiklai pradėti.

„Tikrai žinome, kad keleiviams jau dabar aktualu gauti kokybiškas ir greitai suteikiamas koronaviruso testavimo paslaugas oro uoste, todėl nors tai yra visiškai nauja sritis mūsų procesuose, ieškome geriausių sprendimų ir esame suinteresuoti, kad paslaugas teiktų reikiamą patirtį turinčios ir kokybę garantuoti galinčios įmonės. Nors keleivinė aviacija ir patiria didelį neapibrėžtumą dėl skirtingų šalių taikomų reikalavimų, tačiau matome, kad keleivio rankoje turimas neigiamas koronaviruso testas, tikėtina, taps ilgesnio laikotarpio kelionių proceso dalimi”, – teigia D.Čiuplys.

D.Čiuplio teigimu, koronaviruso testo atlikimo galimybė jau oro uoste būtų svarbi dar ir todėl, kad atvykusieji į Lietuvą galėtų atlikti reikiamą procedūrą iškart nusileidę, o tai reiškia mažiau papildomo judėjimo šalies viduje, mažėjančią kontaktų galimybę bei krūvio palengvinimą bendriems testavimo punktams.

Lietuvos oro uostai planuoja, kad Vilniaus oro uoste keleivių testavimo paslaugos bus pradėtos teikti jau vasario antroje pusėje, o Palangos ir Kauno oro uostuose – balandį.

Turto nuomos konkurso koronaviruso testavimo paslaugoms teikti sąlygos nurodo, kad laimėjusi įmonė keleiviams turės suteikti galimybę atlikti ne mažiau kaip trijų tipų testus – PGR, greituosius PGR ir greituosius antigenų testus. Vis dėlto plečiantis galimybėms testavimo rinkose – testavimo tipai oro uostuose taip pat gali būti pildomi. Sąlygose taip pat nurodoma, kad testavimo veikla galės būti vykdoma oro uostų prieigose (lauke) arba terminalų viduje, tai priklausys nuo tuo metu galiojančių reikalavimų tokiai veiklai ir nuo konkurso laimėtojo galimybių pritaikyti išsinuomotas patalpas testavimo veiklai.

Visos konkurso sąlygos bei kita informacija skelbiama Lietuvos oro uostų puslapyje ( http://www.ltou.lt/lt/galimybes-verslui/patalpu-nuoma ) bei oro uostų socialinių tinklų paskyrose.

Apie Lietuvos oro uostus

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. 2020 metais Lietuvos oro uostuose aptarnauta 1,8 mln. keleivių ir 30 tūkst. skrydžių.

Daugiau naujienų apie Lietuvos oro uostus rasite adresu: https://www.ltou.lt/lt/ziniasklaidai

Pranešimą paskelbė: Tadas Vasiliauskas, VĮ Lietuvos oro uostai

Kiti skelbimai:
 
Converse Chuck Taylor All Star Ox Black/Black 41,5
 
LORENZO 42-27-13-9 Black 38
 
AUDIMAS Ilga sportinė liemenėlė 2111-309 Black M
 
AUDIMAS Maudymosi glaudės 2011-517 Biosphere/Black XL
 
AUDIMAS Švelni modalo suknelė 2111-007 High Rise Melange L

Rekomenduojame

Dalyvaujantiems astronautų atrankoje – VILNIUS TECH AGAI pagalba

Dalyvaujantiems astronautų atrankoje – VILNIUS TECH AGAI pagalba

Seimui skubos tvarka ratifikavus narystę Europos kosmoso agentūroje (EKA), Lietuvai atsivėrė daug reikšmingų galimybių. Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Antano Gustaičio aviacijos instituto (AGAI) dekano dr. Justo Nugaro, nors šalis mokės narystės mokestį, didžioji jo dalis sugrįš per projektų finansavimą būtent kosmoso ekosistemos auginimui ir stiprinimui. „Narystė EKA leis lygiavertiškai dalyvauti mokslininkų ir pažangiausių įmonių […]

Populiarėjančios bepilotės skraidyklės kelia naujų iššūkių

Populiarėjančios bepilotės skraidyklės kelia naujų iššūkių

Dronai jau nėra naujiena, tačiau spartus technologijų vystymasis augina bepiločių orlaivių prieinamumą tiek karo pramonėje ir komerciniame sektoriuje, tiek laisvalaikiui bei pramogoms. Eksponentiškai didėjantis susidomėjimas bepilotėmis skraidyklėmis kelia infrastruktūrinių ir teisinių oro erdvės klausimų. Remiantis ekonominių analizių duomenimis, dronų pardavimai Europoje toliau auga. Prognozuojama, kad iki 2050 m. bepilotės skraidyklės sudarys iki 35 proc. visų […]

Rekonstrukcijai ruošiamas kelias Kaunas–Prienai–Alytus

Rekonstrukcijai ruošiamas kelias Kaunas–Prienai–Alytus

Susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda šiandien nuotoliniame susitikime su Kauno ir Alytaus regionų savivaldybių merais bei Seime įkurtų Kauno regiono bičiulių ir Dzūkijos bičiulių grupių nariais aptarė krašto kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus ruožo tarp Kauno ir Prienų rekonstrukcijos alternatyvas ir viso kelio atnaujinimo perspektyvas. „Kelio Kaunas–Prienai rekonstrukcija – vienas iš Vyriausybės programoje numatytų ir […]

Gera žinia savivaldybėms: vietoj metalinių gatvių atitvarų įrengiant želdinius saugiam eismui, juos bus galima finansuoti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos

Gera žinia savivaldybėms: vietoj metalinių gatvių atitvarų įrengiant želdinius saugiam eismui, juos bus galima finansuoti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad atsižvelgus į savivaldybių siūlymus ir prašymus, dalį Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų bus galima panaudoti kelio želdiniams kaip eismo saugumo priemonei. Tikimasi, kad jau šiemet tokios išlaidos bus laikomos tinkamomis finansuoti iš KPPP, tačiau kitais metais įstatyme bus patikslinta, kokie želdiniai gali būti priskiriami šiai kategorijai. Iš KPPP lėšų […]