Lietuvos oro uostai ragina valstybės institucijas reglamentuoti keleivių COVID-19 testavimą oro uostuose

Lietuvos oro uostai ragina valstybės institucijas reglamentuoti keleivių COVID-19 testavimą oro uostuose

Visame pasaulyje vis dažniau taikoma praktika, kai keleiviai COVID-19 testą gali atlikti tiek oro uosto patalpose, tiek aplink esančioje teritorijoje prieš arba po kelionės. Matant įvairių šalių praktiką, tokį poreikį naujoje kelionių realybėje mato ir Lietuvos oro  uostai.

Anot oro uostų atstovų, pagrindine problema lieka tai, jog bet kokio tipo testavimui atsirasti Lietuvos oro uostuose nėra sukurta reglamentavimo normų, todėl veikla negali būti vykdoma net jei rinkoje yra galimybės teikti tokias paslaugas, o paklausa ir būtinybė iš keleivių pusės yra.

Šiuo metu vykstant į tam tikras Europos Sąjungos arba trečiąsias šalis, būtina turėti ne anksčiau kaip prieš 72 arba 48 val. iki atvykimo atliktą testą ir gautą neigiamo rezultato patvirtinimą. Tuo tarpu atvykstant į Lietuvą iš trečiųjų šalių – pagal dabartinę tvarką taip pat reikia atlikti COVID-19 testą.

Norint palengvinti keliaujančiųjų procesus, vis daugiau šalių pradeda analizuoti net tik PGR, bet ir greitųjų PGR testų alternatyvą, labai aktyviai kelią skinasi ir kiti greitieji testai (antigenų), kurie vis dažniau laikomi priimtina priemone pandemijos kontrolei vietose, kur testo atsakymo reikia greitai.

Lietuvos oro uostai jau kurį laiką taip pat ieško būdų palengvinti keliavimo procesus ir siekia sudaryti galimybes įvairaus tipo testus atlikti oro uostuose. Tokiu būdu su privačių laboratorijų pagalba būtų galima ne tik palengvinti procesus keliaujantiems, bet ir sumažinti naštą (testuotis norinčių keliautojų srautą) sveikatos sistemai, taip pat sumažinti krūvį valstybės koordinuojamiems šalies COVID-19 viruso testavimo punktams.

Teigiama, kad testavimas oro uostuose  gali būti būtinybė artimoje ateityje, ypatingai judant vienodo kelionių  proceso visoje Europoje ir pasaulyje link. Tokiu atveju Lietuva turėtų dėti pastangas jau dabar, kad lokalus turizmo, viešbučių ir aviacijos sektorius nebūtų dar labiau smukdomas dėl reglamentavimo trūkumo.

Pasak Lietuvos oro uostų vykdomosios direktorės Lauros Joffės, apie testavimo galimybių sudarymą jau kalbėta tiek su Sveikatos apsaugos ministerijos, tiek su Susiekimo ministerijos atstovais, tačiau konkrečių atsakymų dar laukiama. Vadovo teigimu, šiuo metu procesams kelią užkerta tai, jog Lietuvoje nėra teisinio reglamentavimo, kuris įgalintų bet kokio tipo testavimus ir testų tyrimus vykdyti šalies oro uostuose.

„Natūralu, kad norą palengvinti procesą reiškia visos suinteresuotos šalys: tiek oro uostai, tiek oro bendrovės, tiek ir patys keliaujantieji. Dauguma sutinka, kad testavimas būtų mokamas, už procedūrą susimoka būtent konkretus asmuo, kuriam testas yra atliekamas. Tokia praktika jau taikoma ne viename pasaulio oro uoste“, – sako L. Joffė.

Jo teigimu, šalies oro uostai jau keletą mėnesių intensyviai dalijasi patirtimi su partneriais ir stebi, kaip tokie testai organizuojami kitose šalyse.

Siūlymą padėti standartizuojant procedūras ir paramą Lietuvos oro uostų siekiui pradėti testavimą jau pareiškė ir Tarptautinė oro transporto asociacija (International Air Transport Association – IATA). Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) rekomendacijose taip pat teigiama, kad saviizoliacijos reikalavimus šalys turėtų keisti aktyvesniais testavimo veiksmais. Platesniam testavimui vietoje keliavimo ribojimų ir saviizoliacijos reikalavimų Europos Sąjungos šalyse pritaria ir rekomenduoja Europos komisija.

Apie Lietuvos oro uostus

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2019 m. jie aptarnavo 6,5 mln. keleivių ir 62 tūkst. skrydžių.

Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB

Kiti skelbimai:
 
REIMA Stemu Black 36
 
Crocs™ Classic Glitter Lined Clog Starry Skies Glitter 39,5
 
REIMA Lampi Candy Pink 140
 
REIMA Passo 569408F Black 23
 
Trilliance Shampoo Žvilgesio suteikiantis šampūnas, 1000 ml

Rekomenduojame

Lietuvoje siūloma įrengti didžiausią Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą

Lietuvoje siūloma įrengti didžiausią Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą

Per ateinantį dešimtmetį Lietuvoje turėtų būti įrengta didžiausia Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių infrastruktūra, apimanti 900 įkrovimo stotelių tinklą.  Tokį tikslą regi Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA, Europos Komisiją raginanti skubos tvarka iki 2030 metų įdiegti platų elektrinių sunkiasvorių automobilių infrastruktūros tinklą visoje Bendrijoje. Organizacija remiasi Europos žaliuoju susitarimu dėl klimatui neutralios ir tvarios ekonomikos. Pagal […]

Kvepianti bomba: per karščius automobilių oro gaivikliai gali pridaryti tūkstantinės žalos

Kvepianti bomba: per karščius automobilių oro gaivikliai gali pridaryti tūkstantinės žalos

Lietuvą šiemet aplankė rekordiniai karščiai. Didžiulė kaitra kelia pavojų ne tik gyventojų sveikatai, tačiau ir jų turtui. Visoje šalyje daugėja atvejų, kai dėl didelės oro temperatūros nukenčia automobiliai. Ypatingai stebina sprogstantys oro gaivikliai, kurie pažeidžia automobilių salonus, o didžiausia užfiksuota žala siekia net 6000 eurų. „Susidūrėme su nemažai atvejų, kai dėl karščio išsilydė automobilio salono […]

Akcija „Saugaus eismo stotelės“ – apie saugų mūsų visų eismą keliuose

Akcija „Saugaus eismo stotelės“ – apie saugų mūsų visų eismą keliuose

Valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) organizuojamos saugaus eismo stotelės pradeda kelionę po Lietuvos miestus ir miestelius. Š. m. rugpjūčio 2 – rugsėjo 3 dienomis Lietuvos miestuose ir miesteliuose veiks 102 saugaus eismo stotelės, kuriose Kelių direkcijos saugaus eismo specialistai konsultuos lankytojus saugaus eismo temomis. Didžiausias dėmesys bus skirtas labiausiai pažeidžiamiems […]

Savivaldybių vietinės reikšmės keliams papildomai paskirstyta 20 mln. eurų

Savivaldybių vietinės reikšmės keliams papildomai paskirstyta 20 mln. eurų

Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio įsakymu Lietuvos savivaldybėms papildomai paskirstyta 20 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų. Vyriausybei pritarus Susisiekimo ministerijos iniciatyvai, šiemet savivaldybės galės pačios spręsti, kokiems jų valdomiems keliams panaudoti šias KPPP lėšas, kurios iki šiol būdavo skiriamos tik žvyrkeliams asfaltuoti. „Pakeitus teisės aktus, savivaldybės neprivalės joms paskirstomų 20 mln. eurų […]

Greičio mėgėjams šalies lenktynininkai siūlo varžytis ne gatvėje, o trasoje

Greičio mėgėjams šalies lenktynininkai siūlo varžytis ne gatvėje, o trasoje

Palangoje vykusios „Aurum 1006 km“ lenktynės kurortą vėl drebino variklių griausmu, o varžybos nestokojo kvapą gniaužiančių ir neretai pavojingų incidentų. Todėl patys besivaržę lenktynininkai pastebi – greičiui ir azartiškam vairavimui skirtos specialios sąlygos, vieta ir laikas. Ne veltui lenktynių, kurias rėmė ir „Volfas Engelman Nealkoholinis“, dalyviai ragina Lietuvos vairuotojus lenktyniauti trasose, bet ne gatvėse, o norintiems […]

Lietuvoje pristatytas naujasis visiškai elektrinis SUV „Audi Q4 e-tron“

Lietuvoje pristatytas naujasis visiškai elektrinis SUV „Audi Q4 e-tron“

Į Lietuvą atvyko „Audi Q4 e-tron“ – pirmasis Keturių Žiedų markės kompaktinis elektrinis SUV, pasižymintis nulinėmis emisijomis, erdviu salonu, progresyviais valdymo, ekranų ir pagalbinių sistemų sprendimais, o papildytos realybės projekcinis ekranas visiškai nauju būdu apjungia virtualų ir realų pasaulius. Naujųjų „Audi Q4 e-tron“ kainos Lietuvoje prasideda nuo 44 700 eurų. „Elektrinis mobilumas plečiasi į vis […]