Jau dvidešimt aštuntą kartą rengiamų „Metų automobilio“ rinkimų komisija visuomet buvo hermetiška tarsi masonų ložė. Nieko keisto – konkursą organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas (LŽA), todėl ir komisija buvo renkama vien iš pašvęstųjų – klubo narių. Jau nebe. Šiemet komisijoje net du nariai, neturintys bilietų į uždarą klubą, tačiau turintys žinių, tvirtą nuomonę ir neginčijamą autoritetą atskirose visuomenės grupėse – VILNIUS TECH profesorius Saugirdas Pukalskas ir populiarusis nuomonės formuotojas Paulius Mikolaitis (Paul de Miko).
„Stebint, kaip nyksta kažkada užmojais stebinusios automobilių parodos, keičiasi pardavimo platformos ar girdint, kad jaunajai kartai automobilis jau nėra būtinas gyvenimo atributas, apima nejauki nuojauta, kad mes, benzingalviai, kažką svarbaus praleisime. Bendraminčiai gerai, tačiau čia slypi ir pavojus nepastebėti reikšmingų išorės poslinkių, todėl šiemet vieningai nusprendėme į komisiją pasikviesti du labai skirtingus žmones. Vienas jų – Saugirdas – yra žmogus, kuris į automobilį žvelgia mokslininko akimis, o Paulius tiesiog mato įrenginį su ratais taip, kaip jį mato jaunoji karta. Ir vieno, ir kito vertinimai praturtins bendrą vaizdą ir padės tiksliau įvertinti kandidatus“, – paaiškino LŽA prezidentas Valdas Valiukevičius.
Likusieji 8 komisijos nariai buvo išrinkti uždaro balsavimo būdu iš autoklubo narių.
„Lietuvos metų automobilio 2025“ komisija:
Egidijus Babelis: Žurnalistas. Užkietėjęs automobilistas nuo mažų dienų. „Širdyje – seno kirpimo benzingalvis, bet mane domina ir visa automobilių pramonės raida, patinka stebėti, jausti ir matyti, kaip keičiasi automobiliai, kaip keičiasi vairuotojai ir visame tame dalyvauti. Pats, kaip vairuotojas nesikeičiu: patinka vairuoti. Ne važiuoti, o vairuoti.“
Linas Butkus: Žurnalistas. „Ketvirtą dešimtį dirbdamas su automobiliais susijusioje žurnalistikoje, nesugebu savęs įtikinti, kad transporto priemonės yra tik metalo (na, ir daugybės kitų medžiagų) gabalai. Man mašinos yra gyvos, nes matau, kaip jos gyvena, dirba, kenčia, džiaugiasi, serga, paskui sveiksta ir galų gale sensta.“
Renaldas Gabartas: Žurnalistas. Komisijos veteranas, nepraleidęs nė vieno konkurso. Benzingalvis, kiek tik įmanoma tokiu būti. Renaldo gyvenimo aprašyme yra daug sėkmingų startų ir finišų įvairiausiose lenktynėse, taip pat ir neaprėpiamas žinių apie automobilius bagažas.
Justas Lengvinas: Žurnalistas, fotografas. „Anksčiau galvodavau, kad gal mašinos yra tas reikalas, iš kurio berniukai išauga. Tačiau jau supratau, kad ne mano jėgom išaugti iš automobilių pasaulio. O aš to ir nenoriu. Mašinos man yra gyvenimas – mėgstu vairuoti, analizuoti, lenktyniauti. Mėgstu suprasti techninius sprendimus, pažinti dizainą, stebėti progresą. Matau daug filosofijos automobiliuose plačiąja prasme. Vedu statistiką ir ji rodo, kad per pastaruosius kelis metus pavairuoju bent po 50 naujų automobilių ir jei kas paklaustų, sakyčiau, kad man dar per mažai.“
Paulius Mikolaitis: Buvęs duomenų analitikas, dabar – tinklaraštininkas ir visuomenininkas. „Automobiliai man yra ne kas daugiau, kaip transporto priemonė, kelionei iš taško A į tašką B, tačiau visai neblogas autokultūros pažinimas (mokyklos suolo draugo Pauliaus Valiukevičiaus dėka) ir skrupulingas dėmesys detalėms (profesinė liga) mane GALBŪT paverčia visai įdomia laukine korta metų automobilio komisijoje. Matysime.“
Vitoldas Milius: „Auto Bild Lietuva“ vyr. redaktorius, laidų vedėjas. Benzingalvis iki kiek tik galima tokiu būti, įvairių rekordų gerintojas ir keliautojas.
Žilvinas Pekarskas: Naujienų portalo 15min rubrikos „Gazas“ redaktorius. Dalyvauja daugybės automobilių modelių premjerose Europoje, vėliau juos išbando ir Lietuvoje, jau kitokiomis sąlygomis. apžvalgas publikuoja Gazas.lt, Youtube kanale. Socialiniuose tinkluose žinomas ir Dakarsko vardu.
Vytautas Pilkauskas: Skaitmeninio turinio kūrėjas, fotografas. Komisijos narys, geriausiai žinantis kiekvieno automobilio kiekvieną liniją. Kasdienė jo veikla yra automobilių fotografavimas, o tai neišvengiamai reiškia ir jų vairavimą bei testavimą. Tad dalis įspūdžių pavirsta ne tik į nuotraukas, bet ir į rašytas automobilių apžvalgas. Jau galima juokauti, kad nei vienas naujas automobilis neišrieda į Lietuvos gatves nepraėjęs Vytauto sertifikavimo fotoaparatu.
Saugirdas Pukalskas: Technologijos mokslų daktaras, VILNIUS TECH dėstytojas, docentas (22 metai), Automobilių inžinerijos katedros vedėjas (16 metų), 4 vaikų tėvas. „Mėgstu laiką leisti su šeima, domiuosi ekologišku, tvariu ir tyliu transportu, padėsiančiu išsaugoti pasaulį ateities kartoms Gyvenimo moto: Gyvenk kaip galima tvariau!“
Valdas Valiukevičius: Lietuvos Žurnalistų autoklubo įkūrėjas ir prezidentas, keliautojas kemperiais ir vienas iš nedaugelio, kurie komisijoje yra nuo pat konkurso starto.
Šiemet konkursas oficialiai startuos VILNIUS TECH universitete, kur bus surengta konferencija „Plug-In“. Vėliau vyks elektromobilių testas, bandymai Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos autodrome, specialių nominacijų bandymai Druskininkuose. Lapkričio 29 dieną nugalėtojai bus paskelbti VILNIUS TECH.
Pernykščiame konkurse varžėsi 30 pretendentų. Pirmą kartą buvo nuspręsta skelbti 3 metų automobilius atitinkamose kainų kategorijose: iki 40 tūkst. eurų, iki 60 tūkst. eurų ir daugiau nei 60 tūkst. eurų. Pernai nugalėtojais tapo, atitinkamai, „Nissan X-Trail“, „Toyota Prius“ ir „Mercedes-Benz“ E klasė.
Pranešimą paskelbė: Rūta Slušnytė, Fcomm, UAB
Susisiekimo ministras Marius Skuodis spalio 7–8 dienomis Ženevoje (Šveicarija) dalyvaus Pasaulio ekonomikos forumo aukšto lygio renginyje, kuriame bus diskutuojama apie transporto jungčių ir susisiekimo Europoje gerinimą, inovacijų ir skaitmeninimo plėtrą bei tvarų vystymąsi. Pasaulio ekonomikos forume M. Skuodis pristatys Lietuvos susisiekimo sektorių ir patirtį, skatinant inovatyvių sprendimų transporto sektoriuje kūrimą ir plėtrą. Ministras dalyvaus tarptautinėse […]
Nepaisant sugriežtintų reikalavimų elektrinių paspirtukų vairuotojams, dėvėti apsaugines priemones šiems eismo dalyviams privaloma tik kai kuriais atvejais ir tik nepilnamečiams. Tuo tarpu šalies gyventojų nuomonė aiški: paspirtukininkai yra nedrausmingiausi eismo dalyviai, todėl šalmų dėvėjimas jiems turėtų būti privalomas. Rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ šią vasarą atliktos apklausos duomenimis, 78 proc. gyventojų pritaria siūlymui įvesti prievolę […]
Lietuvoje pradėjo veikti elektromobilių įkrovimo aikštelė su virš jos įrengta beveik 250 kW galios saulės elektrine, kuri per metus sugeneruos daugiau nei 200 000 kWh elektros energijos. Šalia Kauno įrengta saulės modulių stoginė yra didžiausia tiek mūsų šalyje, tiek kitose Baltijos valstybėse. Taip pat tai vienas pirmųjų tokio dydžio EV įkrovimo parkų, pritaikytų dideliam srautui […]
Orams sparčiai rudenėjant ir šviesiajam paros metui trumpėjant, draudimo ekspertai vairuotojus perspėja dėl dažnesnių susidūrimų keliuose su laukiniais gyvūnais. Istoriniai draudikų duomenys rodo, kad pasibaigus vasarai būtent spalio mėnuo išsiskiria nelaimių keliuose gausa, kai autoįvykis nutinka susidūrus su į kelio važiuojamąją dalį išbėgusiais gyvūnais. Žvelgiant į praėjusių metų bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenis, spalio mėnesį buvo […]
Tūkstančiai kvadratinių metrų stiklo ir daugiasluoksnių plokščių netrukus gerokai atnaujins Kauno oro uosto keleivių terminalo vaizdą. Spalio mėnesį pradedami montuoti terminalo abiejų naujųjų dalių fasadai. Įsibėgėjant terminalo plėtros projektui, esamas erdves išplės priestatai, kurie Kaune atvers galimybes aptarnauti daugiau skrydžių ir užtikrins daugiau patogumo keliaujantiesiems. „Kauno oro uostas yra svarbus ilgalaikei Lietuvos oro uostų (LTOU) […]
Transporto priemonių savininkams artėjantis šaltasis sezonas neretai reiškia ir automobilio išlaidų padidėjimą. Vairuotojai turi ne tik aktyviau rūpintis transporto priemonės priežiūra, bet ir skirti didesnį dėmesį degalų kokybei. Degalinių tinko atstovai atkreipia dėmesį, kad automobilių varikliai pastarąjį dešimtmetį sparčiai tobulėjo, pavyzdžiui, benzininiuose varikliuose įsitvirtino tiesioginio įpurškimo sistema, o degalų gamintojai ir tiekėjai, siekdami atitikti modernėjančių […]