Lietuvos gyventojams rizikingas plepėjimas telefonu – nė motais

Lietuvos gyventojams rizikingas plepėjimas telefonu – nė motais

Gatvėse neatsakingai besielgiantys pėstieji kelia vis didesnį pavojų kitiems eismo dalyviams. Aštuoni iš dešimties gatve einančių žmonių Lietuvoje naudojasi išmaniaisiais telefonais – kalbasi, naršo internete, rašo trumpąsias žinutes, atsakinėja į elektroninius laiškus ar bendrauja socialiniuose tinkluose. Draudikai įspėja, kad bendravimas telefonu ar pramogavimas išmaniuosiuose įrenginiuose einant gatve yra pavojingas sveikatai, nes tuomet pėstieji nepakankamai stebi aplinką ir negali sukaupti dėmesio į aplink esančius objektus.

Pėsčiųjų elgesio ypatumus atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „Spinter tyrimai“ atlikta Lietuvos eismo dalyvių apklausa.

„Mobilieji telefonai yra neatsiejama kasdienybės dalis, todėl dažnai juos imame į rankas nesusimastydami apie jų naudojimo grėsmes ar netgi pavojų gyvybei. Bendravimas telefonu einant gatve „atitveria“ nuo aplinkinio pasaulio ir mažina žmonių saugumą. Būtina atkreipti dėmesį, kad kalbėjimas mobiliuoju telefonu slopina pėsčiųjų atidumą, didina nelaimingų atsitikimų riziką ir net grėsmę tapti nusikaltimo aukomis“, – įspėjo draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento direktorius Gytis Matiukas.

Lietuvos kelių policijos duomenimis, šiais metais iki rugpjūčio 11 dienos eismo įvykiuose žuvo 114 žmonių, t. y. 8,6 proc. daugiau negu praėjusiais metais per tą patį laikotarpį. Daugiausia žuvo vairuotojų – 47, taip pat – 36 pėstieji.

Tyrimas parodė, kad 83 proc. pėsčiųjų Lietuvoje eidami gatve kalbasi telefonu, 11 proc. gatve einančių žmonių rašo trumpąsias žinutes, atsako į elektroninius laiškus ir bendrauja socialiniuose tinkluose. „Pagrindinė rizika naudojantis telefonu yra dėmesio atitraukimas. Žmonės daug lėčiau pereiną gatvę, nes pagrindinį dėmesį yra nukreipę į telefono ekraną ar telefoninį pokalbį. Klausydami muzikos ar valgydami pėstieji sėkmingiau ir saugiau kerta važiuojamąją kelio dalį, nes šis veiksmas nereikalauja ypatingo susikaupimo ar galvojimo“, – kalbėjo G. Matiukas.

Pasak jo, telefonu eidami gatve dažniausiai naudojasi didžiųjų miestų gyventojai.Tyrimas parodė, kad 26–55 metų miestiečiai dažniausiai kalbasi telefonu, o 18–25 metų pėstieji gatvėje rašo trumpąsias žinutes, naudojasi susirašinėjimo programėlėmis ir naršo internete.

„Nauji bendravimo įpročiai kuria naujas elgesio gatvėje taisykles. Ypač svarbu ugdyti vaikų atsakomybę ir moksleiviams, vos pradėjusiems savarankiškai naudotis išmaniaisiais telefonais, išaiškinti visas galimas grėsmes. Ir suaugusieji, ir naujus mokslo metus pradedantys vaikai bei paaugliai turėtų įprasti prieš einant per gatvę trumpam nutraukti pokalbį arba sustoti ir pabaigti pašnekesį ar susirašinėjimą“, – patarė G. Matiukas.

Jo teigimu, šalia pėsčiųjų perėjų įrengti užrašai, įspėjantys nekalbėti mobiliuoju einant per gatvę, galėtų sustiprinti pėsčiųjų saugumą.

Atkreiptinas dėmesys, kad tik maža dalis eismo dalyvių Lietuvos gatvėse juda rankose nelaikydami išmaniųjų įrenginių. Apklausos duomenimis, 9 proc. pėsčiųjų eidami gatve nesinaudoja mobiliuoju telefonu, o 7 proc. įsijungia laisvųjų rankų įrangą.  Vairuotojai telefonu naudojasi šiek tiek atsakingiau: 19 proc. vairuodami juo nekalba, o 17 proc. važiuodami automobiliu kalba per laisvųjų rankų įrangą.

Pasak G. Matiuko, labai mažai eismo dalyvių telefonus naudoja ne pramogoms ar reikalams tvarkyti, o tinkamo maršruto paieškai ar kitiems su eismu susiejusiems poreikiams. Tyrimo duomenimis, 3 proc. pėsčiųjų eidami telefone naudojasi navigacija,  tai už vairo daro ir 4 proc. vairuotojų.

„Spinter tyrimai“ Lietuvos eismo dalyvių apklausa „Gjensidige“ užsakymu buvo atlikta apklausiant daugiau nei 1 tūkst. įvairiose Lietuvos vietose gyvenančių žmonių.

Pranešimą paskelbė : Kristina Jugulytė, PR Service

Kiti skelbimai:
 
Evelatus Apple iPhone 4/4s
 
Rašalas Epson T2633 XL magenta Claria | 9,7 ml | XP-600/700/800
 
Evelatus Samsung A40 Gradient Glass Case 2 Bubble Gum
 
Mocco 3D Silicone Back Case For Mobile Phone Giraffe Samsung A510F Galaxy A5 (2016) Black
 
Blun DIAMOND ultra thin silicone back cover case for Samsung J530F Galaxy J5 (2017) with Rose gold frame
Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą?

Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą?

Dėl itin sparčiai populiarėjančių įvairių buitinių ir pramoninių elektronikos prietaisų Europos ir tuo pačiu Lietuvos keliuose kasdien keliauja vis daugiau įvairių kategorijų pavojingų krovinių (ADR), kurie, nesilaikant reikalavimų, gali sukelti itin skaudžių pasekmių. Todėl tiek draudikai, tiek teisininkai atkreipia įvairius pavojingus krovinius siunčiančių verslų ir siuntų bendrovių dėmesį į kuo atsakingesnį jų vertinimą ir transportavimą, […]

  Straipsniai »
Sostinės Kareivių gatvėje – naujas dviračių takas

Sostinės Kareivių gatvėje – naujas dviračių takas

Palei Kareivių gatvę, tarp Kareivių ir Žirmūnų gatvių sankryžos, nusidriekė naujas beveik kilometro ilgio dviračių takas. Šioje tako atkarpoje paklotas raudonas asfaltas, įrengtas naujas dviračių tako apšvietimas, šaligatviai, atliktas ženklinimas. Naujas raudono asfalto takas tapo taip reikalinga jungtis su Eurovelo taku palei Nerį, kurį jau spėjo pamėgti daugelis dviratininkų. Tako įrengimui savivaldybė skyrė apie 250 […]

  Straipsniai »

Baigta rekonstruoti magistralės „Via Baltica“ dalis – Panevėžio aplinkkelis

Gerinant eismo sąlygas magistralėje „Via Baltica“, baigtas rekonstruoti apie 22 km ilgio Panevėžio aplinkkelis. Jis praplatintas nuo 2 iki 3 eismo juostų, dėl reversinio eismo organizavimo sudarytos greitkeliui artimos eismo sąlygos. „Magistralėje „Via Baltica“ atlikti darbai ypač svarbūs eismo saugai ir važiavimo komfortui. Svarbiausioje šalies magistralėje Šiaurės–Pietų kryptimi sudarytos sąlygos važiuoti greičiau, kartu sumažinant eismo […]

  Straipsniai »
Dar vienas naujas skyrius „Porsche“ istorijoje – atidaryta „Taycan“ gamykla

Dar vienas naujas skyrius „Porsche“ istorijoje – atidaryta „Taycan“ gamykla

Nuo „Mission E“ koncepcijos pristatymo 2015 m. Frankfurto automobilių parodoje iki pirmojo serijinės gamybos elektrinio „Taycan“ modelio praėjo mažiau nei 48 mėnesiai. Šią savaitę daugiau nei trijų šimtų politikos, verslo ir žiniasklaidos atstovų akyse „Porsche“ atvertė dar vieną naują skyrių gamintojo istorijoje – atidarė pirmajam elektromobiliui „Taycan“ skirtą gamybos liniją. „Elektromobilis „Taycan“ yra naujoji „Porsche“ […]

  Straipsniai »