Nepriklausomų geležinkelių reguliuotojų grupė IRG-Rail paskelbė geležinkelių transporto rinkos stebėjimo ataskaitą už 2023 m.: krovinių vežėjams geležinkelių infrastruktūra Lietuvoje išlieka viena brangiausių Europoje.
Geležinkelių transporto rinkos stebėjimo ataskaitos duomenimis, geležinkelių tinklas Europoje 2023 m. keleiviams vežti buvo naudojamas 4 kartus intensyviau nei kroviniams. Geležinkelių tinklo naudojimo intensyvumas Europoje padidėjo nuo 52 iki 54 traukinių per parą vienam geležinkelio kelio km, tuo tarpu Lietuvoje šis rodiklis siekia 17 traukinių – tiek pat, kaip ir 2022 m.
2023 m. Europoje pervežtų krovinių kiekis pagal tonkilometrius (masės ir nuvažiuoto atstumo sandauga) sumažėjo 8 proc., Lietuvoje – 13 proc.
Bendras visų pervežtų keleivių nuvažiuotas atstumas Europoje padidėjo 12 proc., Lietuvoje – 7 proc.
Krovinių vežimo veiklos pajamos, tenkančios vienam neto tonkilometriui (krovinių masės ir krovinio vežimo atstumo sandauga), 2023 m., Europoje vidutiniškai padidėjo 5 proc., Lietuvoje – 13 proc.
„Krovinių vežėjų pajamų augimas rodo, kad gamintojams, prekių siuntėjams bei gavėjams tenka pagrindinis krūvis amortizuojant vežėjų diktuojamų kainų didėjimą. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo (AB „LTG Infra“) pajamos už minimalųjį prieigos paketą teikiant šias paslaugas krovinių vežėjams 2023 m. kilo vos 2 proc., todėl galima teigti, kad vežėjų pajamų didėjimas buvo sąlygotas ne infrastruktūros mokesčių didėjimo, o kitų sąnaudų ar pelno maržos pokyčio“, – teigia Agnė Čižienė, RRT Geležinkelių ir pašto reguliavimo grupės vyriausioji patarėja.
Naudojimasis Lietuvos viešąja geležinkelių infrastruktūra krovinių vežėjams išlieka vienas iš brangiausių Europoje: viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui Lietuvoje krovinių vežėjai mokėjo 18,38 Eur/km – tai didžiausia vežėjų mokėtina suma visoje Europoje; Europos šalių vidurkis tėra 2,83 Eur/km.
Skaičiuojant infrastruktūros mokesčių lygį vienam neto tonkilometriui, Lietuvą (1,41 ct/ neto tkm) lenkia tik Graikija, Airija ir Šiaurės Makedonija, smarkiai viršydamos Europos vidurkį (0,53 ct / neto tkm).
Vis dėlto Lietuva yra pigiausia šalis Europoje keleivių vežimo srityje: Lietuvos keleivių vežėjas mokėjo 0,45 Eur/km, kai Europos šalių vidurkis buvo 5,6 Eur/km.
Visa ataskaita skelbiama RRT svetainėje https://www.rrt.lt/gelezinkeliai/rinkos-stebesena/
Pranešimą paskelbė: Egidijus Steponavičius, LR ryšių reguliavimo tarnyba (RRT)
Lyderiaujantis greito elektromobilių įkrovimo tinklas Baltijos šalyse „Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje. Šiuo metu parke veikia 10 itin greito įkrovimo stotelių, kurių galia po 200 kW. Vienu metu čia įsikrauti gali 20 elektromobilių, nes kiekviena stotelė turi po dvi įkrovimo prieigas. Išgirdęs poreikį „Ignitis ON“ parke įrengė ir CHAdeMO jungtį. „Vienas iš „Ignitis […]
Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto (VU MIF) studentai iškovojo pirmąją vietą tarptautiniame kvantinių technologijų hakatone, kuriame pasiūlė vieno iš aktualiausių šių dienų klausimų – kaip tvariai krauti elektromobilius – sprendimą. Balandžio 12–13 d. Poznanėje (Lenkija) vykusiame „Quantum QL Future Hackathon“ VU MIF studentai Liudas Kasperavičius, Rugilė Vasaitytė ir Agnė Petkevičiūtė, vadovaujami doc. Lino Petkevičiaus, […]
Lietuvoje transporto sektoriaus elektrifikacija vyksta gerokai sparčiau nei kitose Baltijos šalyse. Remiantis atsinaujinančios energijos technologijų bendrovės „GridX“ 2025 m. vasario duomenimis grįsta ataskaita, mūsų šalyje tūkstančiui gyventojų tenka 5,8 elektromobilio ir 1,03 viešojo įkrovimo stotelės. Tuo metu Estijoje šie rodikliai siekia atitinkamai 4,4 ir 0,77, o Latvijoje – 3,5 elektromobilio ir 0,62 stotelės tūkstančiui gyventojų. […]
Nors automagistralėje „Via Baltica“ žaliasis tiltas gyvūnams pastatytas tik 2023-ųjų pabaigoje, jis jau prisideda prie biologinės įvairovės išsaugojimo – vos prieš mėnesį sumontuota vaizdo stebėjimo kamera spėjo užfiksuoti, kad tiltu aktyviai naudojasi gyvūnai – lapės, stirnos, pilkieji kiškiai bei kiti žinduoliai. AB „Via Lietuva“ primena, jog laukiniai gyvūnai kelyje gali atsirasti ištisus metus, tačiau vėlyvą […]
Vokietijos svarba Lietuvai tik auga, tačiau dažnas dar nėra gerai pažinęs šios vienos didžiausių Europos šalių. Pavyzdžiui, ar žinojote, kad daugiausiai tiltų mieste yra visai ne Venecijoje ir ne Londone, o Hamburge? Šis kitoje gatvės – tiksliau, Baltijos jūros – pusėje nuo Lietuvos esantis miestas gali nustebinti ne tik šiuo faktu. Jame įkurtas muziejus išrinktas […]
Po daugiau nei dešimtmečio veiklos viena iš gerai žinomų buhalterinės apskaitos įmonių Lietuvoje – Buhalteria.lt – keičia savo vardą ir vizualinį identitetą. Nuo šiol įmonė veiks nauju pavadinimu – Baulera. Pasak įmonės atstovų, šis pokytis – natūralus žingsnis įmonės augimo kelyje, leidžiantis dar aiškiau iškomunikuoti tai, kas Baulera yra iš tiesų – artimas, profesionalus partneris, […]