„Lietuvos geležinkeliai“ valdys krovinių, keleivių vežimo ir infrastruktūros įmones

„Lietuvos geležinkeliai“ valdys krovinių, keleivių vežimo ir infrastruktūros įmones

Šiandien Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos inicijuotai šalies geležinkelių transporto sektoriaus valdymo pertvarkai. Siekiant didesnio veiklos efektyvumo ir skaidrumo, AB „Lietuvos geležinkeliai“ bus reorganizuojama atskiriant krovinių vežimo, keleivių vežimo ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymo ir naudojimo veiklas į atskiras įmones, kurias ir toliau kontroliuos „Lietuvos geležinkelių“ įmonė, o šios bendrovės 100 proc. akcijų ir toliau priklausys valstybei.

„Naujas „Lietuvos geležinkelių“ veiklos būdas pasirinktas įvertinus pažangiausią tarptautinę įmonių grupių valdymo praktiką. Strateginė Lietuvos įmonė neabejotinai išliks valstybės rankose, tačiau taps skaidresnė, finansiškai stabili ir lengviau valdoma. Ji nepriklausys nuo politinių vėjų, geriau užtikrins geležinkelio vežėjų teisių ir interesų apsaugą ir – tikėtina – duos didesnę grąžą valstybei“, – sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Pertvarkydama šalies geležinkelių įmonę, Lietuva pavyzdžiu pasirinko komerciškai sėkmingą Vokietijos geležinkelių reformą.

Pasak susisiekimo ministro R. Masiulio, ši pertvarka nėra drastiškai radikali, ją planuojant atsižvelgta į nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugą. „Lietuvos geležinkeliai“ yra atsakingi už Kaliningrado tranzitą, todėl, ministro nuomone, radikalus geležinkelių liberalizavimas būtų nepriimtinas – pokyčius būtina vykdyti nuosekliais ir pamatuotais žingsniais, kad pertvarka būtų subalansuota ne tik rinkos, bet ir valstybės interesų apsaugos požiūriu.

„Planuojami pokyčiai sutampa su mūsų ilgalaike vizija – sukurti šiuolaikišką, efektyviai valdomą ir orientuotą į tvarų veiklos augimą įmonių grupę. Planuojame ir toliau didinti grupės konkurencingumą, diegti pažangius verslo valdymo ir skaidrumo standartus“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Numatoma, kad vietoje dabartinių trijų AB „Lietuvos geležinkeliai“ direkcijų – Keleivių vežimo, Krovinių vežimo ir Geležinkelių infrastruktūros – iki 2019 m. rugsėjo 1 d. bus įsteigtos trys naujos uždarosios akcinės bendrovės, kurių kiekvienos 100 proc. akcijų paketus valdys kontroliuojančioji akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“. Visos šios bendrovės akcijos priklausys valstybei.

Patikslinus Geležinkelių transporto kodeksą ir Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymą, pagal ES reikalavimus bus teisiškai įtvirtintas iš dalies atskirtas viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymo modelis. Taip pat bus užtikrinta, kad Lietuvos valstybės nacionaliniam saugumui svarbi viešoji geležinkelių infrastruktūra, reikalinga sklandžiam geležinkelių transporto eismui užtikrinti, ir veikla, t. y. keleivių ir krovinių vežimo tranzitu geležinkelių transportu paslaugos, būtų apsaugoti nuo visų rizikos veiksnių, galinčių kelti grėsmę nacionalinio saugumo interesams.

Teisės aktams, įteisinantiems tokią AB „Lietuvos geležinkeliai“ pertvarką, dar turės pritarti Seimas.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Lakštinė stangrinanti veido kaukė, 25 ml
 
HELLY HANSEN Koppervik Black/Ebony/Grey Fog 45
 
Vagabond Kenova 4457-201 Black 36
 
HELLY HANSEN Seraphina Women's Oatmeal/Natura/Cement 38
 
REIMA Ivalo Black 36

Patvirtintas „Via Baltica“ ruožo iki Lenkijos sienos rekonstrukcijos specialusis planas

Aktyviai ruošiamasi daugiau nei 40 km magistralinio kelio „Via Baltica“ A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 km rekonstrukcijai. Šio „Via Baltica“ ruožo rekonstrukcijos specialiajam planui šiandien pritarė Vyriausybė. Planuojama, kad rekonstrukcijos darbai bus baigti iki 2025 metų pabaigos. A5 kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožas nuo 56,83 iki 97,06 km atitiks tarptautinius greičio ir saugumo standartus, kurie […]

  Straipsniai »

„Veho“ parduoda „Citroen“ prekybos verslą Baltijos šalyse

Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo estišką dukterinę įmonę „Veho Eesti AS“ įmonei „Auto-Bon Oy“, užsiimančiai „Citroen“ automobilių importu į Baltijos šalis bei „Citroen“ ir „Honda“ pardavimais Estijoje. Ši įmonė yra „Bassadone Automotive Nordic“ grupės dalis. Sandoris yra logiškas „Veho“ ėjimas įgyvendinant plėtros strategiją Suomijoje, Švedijoje ir Baltijos šalyse, koncentruojantis į „Mercedes-Benz“ produktų vystymą.  „Veho“ pasirašė […]

  Straipsniai »
Sportinis miesto visureigis „Volkswagen T-Roc R“ – jau prekyboje

Sportinis miesto visureigis „Volkswagen T-Roc R“ – jau prekyboje

–    Sportiškasis „T-Roc R“ turi 2.0 TSI benzininį variklį, kuris išvysto 221 kW/300 AG ir 400 Nm. –    Į standartinį modelį įeina „4Motion“ visų varomųjų ratų sistema ir automatinė 7 pavarų dvigubos sankabos greičių dėžė. –    Gausi standartinė komplektacija: progresyvus vairo mechanizmas, sportinė važiuoklė su pasirenkamais dinamikos režimais ir išjungiama traukos kontrolės sistema.  –    Papildomai […]

  Straipsniai »

Saugumo specialistai: plėšimų mažėja, nes nepaliekama ką vogti

Lietuva kino ekranuose pastaruoju metu susilaukia labai daug dėmesio – neblėsta garsiojo HBO serialo „Černobylis“ šlovė, anksčiau čia filmuoti BBC serialai, taip pat susilaukė didelio dėmesio, apie naujus planus paskelbė kitos didžiosios kompanijos. Ir jei šalies lokacijos atrodo labai kinematografiškos ir patrauklios užsienio kūrėjams, tai kriminalinio siužeto filmų kūrėjus tikros istorijos apie plėšimus veikiausiai užmigdytų. […]

  Straipsniai »