„Lietuvos geležinkeliai“ valdys krovinių, keleivių vežimo ir infrastruktūros įmones

„Lietuvos geležinkeliai“ valdys krovinių, keleivių vežimo ir infrastruktūros įmones

Šiandien Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos inicijuotai šalies geležinkelių transporto sektoriaus valdymo pertvarkai. Siekiant didesnio veiklos efektyvumo ir skaidrumo, AB „Lietuvos geležinkeliai“ bus reorganizuojama atskiriant krovinių vežimo, keleivių vežimo ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymo ir naudojimo veiklas į atskiras įmones, kurias ir toliau kontroliuos „Lietuvos geležinkelių“ įmonė, o šios bendrovės 100 proc. akcijų ir toliau priklausys valstybei.

„Naujas „Lietuvos geležinkelių“ veiklos būdas pasirinktas įvertinus pažangiausią tarptautinę įmonių grupių valdymo praktiką. Strateginė Lietuvos įmonė neabejotinai išliks valstybės rankose, tačiau taps skaidresnė, finansiškai stabili ir lengviau valdoma. Ji nepriklausys nuo politinių vėjų, geriau užtikrins geležinkelio vežėjų teisių ir interesų apsaugą ir – tikėtina – duos didesnę grąžą valstybei“, – sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Pertvarkydama šalies geležinkelių įmonę, Lietuva pavyzdžiu pasirinko komerciškai sėkmingą Vokietijos geležinkelių reformą.

Pasak susisiekimo ministro R. Masiulio, ši pertvarka nėra drastiškai radikali, ją planuojant atsižvelgta į nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugą. „Lietuvos geležinkeliai“ yra atsakingi už Kaliningrado tranzitą, todėl, ministro nuomone, radikalus geležinkelių liberalizavimas būtų nepriimtinas – pokyčius būtina vykdyti nuosekliais ir pamatuotais žingsniais, kad pertvarka būtų subalansuota ne tik rinkos, bet ir valstybės interesų apsaugos požiūriu.

„Planuojami pokyčiai sutampa su mūsų ilgalaike vizija – sukurti šiuolaikišką, efektyviai valdomą ir orientuotą į tvarų veiklos augimą įmonių grupę. Planuojame ir toliau didinti grupės konkurencingumą, diegti pažangius verslo valdymo ir skaidrumo standartus“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Numatoma, kad vietoje dabartinių trijų AB „Lietuvos geležinkeliai“ direkcijų – Keleivių vežimo, Krovinių vežimo ir Geležinkelių infrastruktūros – iki 2019 m. rugsėjo 1 d. bus įsteigtos trys naujos uždarosios akcinės bendrovės, kurių kiekvienos 100 proc. akcijų paketus valdys kontroliuojančioji akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“. Visos šios bendrovės akcijos priklausys valstybei.

Patikslinus Geležinkelių transporto kodeksą ir Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymą, pagal ES reikalavimus bus teisiškai įtvirtintas iš dalies atskirtas viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymo modelis. Taip pat bus užtikrinta, kad Lietuvos valstybės nacionaliniam saugumui svarbi viešoji geležinkelių infrastruktūra, reikalinga sklandžiam geležinkelių transporto eismui užtikrinti, ir veikla, t. y. keleivių ir krovinių vežimo tranzitu geležinkelių transportu paslaugos, būtų apsaugoti nuo visų rizikos veiksnių, galinčių kelti grėsmę nacionalinio saugumo interesams.

Teisės aktams, įteisinantiems tokią AB „Lietuvos geležinkeliai“ pertvarką, dar turės pritarti Seimas.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Evelatus Apple iPhone 4/4s
 
Rašalas Epson T2633 XL magenta Claria | 9,7 ml | XP-600/700/800
 
Evelatus Apple iPhone 8/7 Silicone Case Midnight Blue
 
Evelatus Samsung A40 Gradient Glass Case 2 Bubble Gum
 
Mocco 3D Silicone Back Case For Mobile Phone Giraffe Samsung A510F Galaxy A5 (2016) Black
Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą?

Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą?

Dėl itin sparčiai populiarėjančių įvairių buitinių ir pramoninių elektronikos prietaisų Europos ir tuo pačiu Lietuvos keliuose kasdien keliauja vis daugiau įvairių kategorijų pavojingų krovinių (ADR), kurie, nesilaikant reikalavimų, gali sukelti itin skaudžių pasekmių. Todėl tiek draudikai, tiek teisininkai atkreipia įvairius pavojingus krovinius siunčiančių verslų ir siuntų bendrovių dėmesį į kuo atsakingesnį jų vertinimą ir transportavimą, […]

  Straipsniai »
Sostinės Kareivių gatvėje – naujas dviračių takas

Sostinės Kareivių gatvėje – naujas dviračių takas

Palei Kareivių gatvę, tarp Kareivių ir Žirmūnų gatvių sankryžos, nusidriekė naujas beveik kilometro ilgio dviračių takas. Šioje tako atkarpoje paklotas raudonas asfaltas, įrengtas naujas dviračių tako apšvietimas, šaligatviai, atliktas ženklinimas. Naujas raudono asfalto takas tapo taip reikalinga jungtis su Eurovelo taku palei Nerį, kurį jau spėjo pamėgti daugelis dviratininkų. Tako įrengimui savivaldybė skyrė apie 250 […]

  Straipsniai »

Baigta rekonstruoti magistralės „Via Baltica“ dalis – Panevėžio aplinkkelis

Gerinant eismo sąlygas magistralėje „Via Baltica“, baigtas rekonstruoti apie 22 km ilgio Panevėžio aplinkkelis. Jis praplatintas nuo 2 iki 3 eismo juostų, dėl reversinio eismo organizavimo sudarytos greitkeliui artimos eismo sąlygos. „Magistralėje „Via Baltica“ atlikti darbai ypač svarbūs eismo saugai ir važiavimo komfortui. Svarbiausioje šalies magistralėje Šiaurės–Pietų kryptimi sudarytos sąlygos važiuoti greičiau, kartu sumažinant eismo […]

  Straipsniai »
Dar vienas naujas skyrius „Porsche“ istorijoje – atidaryta „Taycan“ gamykla

Dar vienas naujas skyrius „Porsche“ istorijoje – atidaryta „Taycan“ gamykla

Nuo „Mission E“ koncepcijos pristatymo 2015 m. Frankfurto automobilių parodoje iki pirmojo serijinės gamybos elektrinio „Taycan“ modelio praėjo mažiau nei 48 mėnesiai. Šią savaitę daugiau nei trijų šimtų politikos, verslo ir žiniasklaidos atstovų akyse „Porsche“ atvertė dar vieną naują skyrių gamintojo istorijoje – atidarė pirmajam elektromobiliui „Taycan“ skirtą gamybos liniją. „Elektromobilis „Taycan“ yra naujoji „Porsche“ […]

  Straipsniai »