„Lietuvos geležinkeliai“ valdys krovinių, keleivių vežimo ir infrastruktūros įmones

„Lietuvos geležinkeliai“ valdys krovinių, keleivių vežimo ir infrastruktūros įmones

Šiandien Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos inicijuotai šalies geležinkelių transporto sektoriaus valdymo pertvarkai. Siekiant didesnio veiklos efektyvumo ir skaidrumo, AB „Lietuvos geležinkeliai“ bus reorganizuojama atskiriant krovinių vežimo, keleivių vežimo ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymo ir naudojimo veiklas į atskiras įmones, kurias ir toliau kontroliuos „Lietuvos geležinkelių“ įmonė, o šios bendrovės 100 proc. akcijų ir toliau priklausys valstybei.

„Naujas „Lietuvos geležinkelių“ veiklos būdas pasirinktas įvertinus pažangiausią tarptautinę įmonių grupių valdymo praktiką. Strateginė Lietuvos įmonė neabejotinai išliks valstybės rankose, tačiau taps skaidresnė, finansiškai stabili ir lengviau valdoma. Ji nepriklausys nuo politinių vėjų, geriau užtikrins geležinkelio vežėjų teisių ir interesų apsaugą ir – tikėtina – duos didesnę grąžą valstybei“, – sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Pertvarkydama šalies geležinkelių įmonę, Lietuva pavyzdžiu pasirinko komerciškai sėkmingą Vokietijos geležinkelių reformą.

Pasak susisiekimo ministro R. Masiulio, ši pertvarka nėra drastiškai radikali, ją planuojant atsižvelgta į nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugą. „Lietuvos geležinkeliai“ yra atsakingi už Kaliningrado tranzitą, todėl, ministro nuomone, radikalus geležinkelių liberalizavimas būtų nepriimtinas – pokyčius būtina vykdyti nuosekliais ir pamatuotais žingsniais, kad pertvarka būtų subalansuota ne tik rinkos, bet ir valstybės interesų apsaugos požiūriu.

„Planuojami pokyčiai sutampa su mūsų ilgalaike vizija – sukurti šiuolaikišką, efektyviai valdomą ir orientuotą į tvarų veiklos augimą įmonių grupę. Planuojame ir toliau didinti grupės konkurencingumą, diegti pažangius verslo valdymo ir skaidrumo standartus“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Numatoma, kad vietoje dabartinių trijų AB „Lietuvos geležinkeliai“ direkcijų – Keleivių vežimo, Krovinių vežimo ir Geležinkelių infrastruktūros – iki 2019 m. rugsėjo 1 d. bus įsteigtos trys naujos uždarosios akcinės bendrovės, kurių kiekvienos 100 proc. akcijų paketus valdys kontroliuojančioji akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“. Visos šios bendrovės akcijos priklausys valstybei.

Patikslinus Geležinkelių transporto kodeksą ir Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymą, pagal ES reikalavimus bus teisiškai įtvirtintas iš dalies atskirtas viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymo modelis. Taip pat bus užtikrinta, kad Lietuvos valstybės nacionaliniam saugumui svarbi viešoji geležinkelių infrastruktūra, reikalinga sklandžiam geležinkelių transporto eismui užtikrinti, ir veikla, t. y. keleivių ir krovinių vežimo tranzitu geležinkelių transportu paslaugos, būtų apsaugoti nuo visų rizikos veiksnių, galinčių kelti grėsmę nacionalinio saugumo interesams.

Teisės aktams, įteisinantiems tokią AB „Lietuvos geležinkeliai“ pertvarką, dar turės pritarti Seimas.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Rowenta Aqua Perfect HU5220F0 Humidification capacity 380 ml/hr, Black/ stainless steel, Type Humidifier, Ultra-Sonic, 110 W, Suitable for rooms up to 54 m², Water tank capacity 5.9 L
 
MyKronoz Zesport 2 460 mAh, Smartwatch, Touchscreen, Bluetooth, Heart rate monitor, White, GPS (satellite),
 
Sony Headphones MDR-E9LP In-ear, Blue
 
Epson Mobile Series EB-X05 XGA (1024×768), 3300 ANSI lumens, 15.000:1, White
 
ADE USB Humidefier HM1800-1 Black, Water tank capacity 0.16 L

Susisiekimo sektoriuje – augantys ekonominiai rodikliai, gerėjantys klientų vertinimai

Susisiekimo ministerija, siekdama užtikrinti kuo didesnę šiame sektoriuje sukuriamą vertę, skaičiuoja teigiamus 2018-ųjų pasiekimus. Palyginti su 2017 m., pernai 2,6 proc. išaugo susisiekimo sektoriaus sukuriama bendroji pridėtinė vertė, o Susisiekimo ministerijos pradėtas matuoti klientų (piliečių) pasitenkinimo sektoriaus paslaugomis rodiklis per metus pakilo nuo 34 iki 50,25 proc. „Susisiekimo sektorius – viena iš svarbiausių Lietuvos ekonomikos […]

  Straipsniai »
„Rail Baltica“ globalus projektas įgyvendino svarbiausius 2018 m. tikslus

„Rail Baltica“ globalus projektas įgyvendino svarbiausius 2018 m. tikslus

2018 m. „Rail Baltica“ globalus projektas pasiekė svarbiausius strateginius, techninius bei finansinius tikslus, todėl tikslas veiklą pradėti 2026 m. liko nepakitęs. Strateginiai pasiekimai 2018 m. spalį Europos Komisija priėmė įgyvendinantį tarptautinio „Rail Baltica“ projekto Šiaurės-Baltijos jūrų TEN-T koridoriuje sprendimą, taip sustiprindama Europos Komisijos ir ES šalių narių įsipareigojimą įgyvendinti šį projektą laiku. Taip pat buvo […]

  Straipsniai »

Keleivių bandyti skraidinti daiktai pernai nustebino net visko mačiusius Lietuvos oro uostų darbuotojus

Lietuvos oro uostai sudarė labiausiai nustebinusių orlaiviais 2018 m. bandytų skraidinti objektų TOP 5. Nors rankiniame keleivių bagaže aptikti neleistini radiniai stulbina, neretai susiduriama ir su nežinojimu, kokius paprastus daiktus galima vežtis, ir kokius – ne. Lietuvos oro uostų sudarytame 2018 m. keleivių bandytų skraidinti daiktų sąraše – ginklai, narkotinės medžiagos ir sprogmenys. 5-oje vietoje […]

  Straipsniai »
„DPD Lietuva“ atidarė mikrodepą: ruošiasi laikams, kai miesto centre nebeliks automobilių

„DPD Lietuva“ atidarė mikrodepą: ruošiasi laikams, kai miesto centre nebeliks automobilių

Siuntų pristatymo paslaugas teikianti UAB „DPD Lietuva“ Vilniaus centre atidarė mikrodepą – siuntų paskirstymo tašką, pritaikytą ateities miesto poreikiams. Vilniaus Naujamiestyje pradėjęs veikti „DPD Lietuva“ mikrodepas – tai nedidelis paskirstymo taškas, į kurį atkeliauja siuntos, kurias reikia pristatyti sostinės centre ir senamiestyje. Siuntas iš mikrodepo paima ir gavėjams pristato pėstieji kurjeriai. Kaip teigia „DPD Lietuva“ […]

  Straipsniai »