Lietuvos dviračių takų plėtrai bus pasitelkta Nyderlandų patirtis

1

Lietuvos dviračių takų plėtrai bus pasitelkta Nyderlandų patirtis

Kitais metais bus atnaujintos Lietuvos pėsčiųjų ir dviračių takų tiesimo rekomendacijos pasitelkiant geriausia dviračių infrastruktūra garsėjančių Nyderlandų patirtį. Susisiekimo ministerijos vienas iš strateginių tikslų – sėkmingai plėtoti dviračių takų infrastruktūrą, kad žmonėms būtų suteikta laisvė judėti. Vienas iš pirmųjų žingsnių, siekiant pertvarkyti susisiekimo infrastuktūrą miestuose, būtų aiškių pėsčiųjų ir dviračių takų tiesimo rekomendacijų savivaldybėms parengimas.

„Atnaujintos rekomendacijos turi būti efektyvios, pagrįstos realia praktika ir suteikti žmonėms laisvę judėti. Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtrai skirtos investicijos turės būti nukreiptos ten, kur reikia, ne tik remiantis nacionaliniu žemėlapiu, bet ir atsižvelgiant į atnaujintus šiuolaikiškus standartus atitinkančius projektavimo principus“, – po susitikimo su Nyderlandų susisiekimo ministerijos atstovais Hagoje sakė susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė.

Anot viceministrės, Nyderlandų ekspertai dalyvaus Lietuvos taisyklių rengimo procese, todėl šis vizitas yra didelio plėtros plano ir rengiamo pėsčiųjų ir dviračių takų žemėlapio sudarymo sudedamoji dalis. Susitikime su Lietuvos susisiekimo ministerijos atstovais taip pat dalyvavo Europos Komisijos eismo saugos koordinatorius Matthew Baldwinas, Europos Transporto saugos tarybos vykdomasis direktorius Antonio Avenoso ir Nyderlandų Karalystės susisiekimo ministerijos ekspertai.

„Naujasis Lietuvos dviračių takų plėtros planas skatins kurti vientiso dviračių tinklo sistemas, integruoti jas su geležinkelio, vandens ir kelių transportu į bendrą sistemą, sieks užtikrinti dviratininkų ir pėsčiųjų saugumą. Jaučiame didžiulę Europos Komisijos paramą inicijuojamiems procesams. Tikimės, kad tarptautiniai ekspertai padės Lietuvoje plėtoti pasiteisinusią patirtį ir išvengti klaidų“, – atkreipė dėmesį A. Vaiciukevičiūtė.

Susisiekimo ministerija siekia spręsti leistino greičio viršijimo problemą, įrengti saugią infrastruktūrą, gerinti duomenų rinkimą, užtikrinti pėsčiųjų ir dviratininkų saugumą miestų teritorijose. Šiuo metu Lietuvoje dar nėra valstybės lygiu patvirtinto dviračių takų specialiojo plano, todėl dviračių takų plėtra vyksta nekoordinuotai, trūksta jungčių tarp nutiestų dviračių takų ruožų, juos projektuojant ir tiesiant ne visada įvertinami būtini eismo saugos reikalavimai ar teritorijų, per kurias jie eina, ypatumai.

Lietuva dalyvauja trejų metų trukmės Europos Sąjungos patirties mainų projekte. Jo metu dvylikos valstybių – Airijos, Austrijos, Bulgarijos, Graikijos, Ispanijos, Lietuvos, Lenkijos, Nyderlandų, Portugalijos, Prancūzijos, Rumunijos ir Švedijos – ekspertai dirba kartu dalydamiesi gerąja patirtimi, padėdami vieni kitiems rasti sprendimus, kaip pasiekti panašių rezultatų savo šalyse.

Pranešimą paskelbė: Agnė Augustinaitė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Kaip serviruoti stalą šventėms?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose
 
Keltuvų nuoma

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Pirmąjį lietuvišką autonominį hibridinį universalios paskirties visureigį kurianti bendrovė „Ostara“ įveikė lauko bandymų etapą ir pereina prie nuotolinio valdymo ir autonominio režimų vystymo. Visureigio „Krampus Mk1“ technologijų demonstratorius elektrinės pavaros režimu įveikė bandymus greičio trasoje įvairiomis oro sąlygomis, įskaitant 0-0,5 laipsnių temperatūrą, lietų ir stiprų priešpriešinį vėją. „Kyviškių aerodrome bagio klasės visureigis „Krampus“ buvo testuojamas […]