Lietuvos automobilių kelių direkcija: opiausios kelininkų problemos šiandien – besikeičiantys prioritetai, lėšų trūkumas ir riboti rangovų pajėgumai

Lietuvos automobilių kelių direkcija: opiausios kelininkų problemos šiandien – besikeičiantys prioritetai, lėšų trūkumas ir riboti rangovų pajėgumai

Šiandien surengta AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuota konferencija, skirta kelių sektoriaus rangovams ir partneriams. Renginyje pristatytos bendradarbiavimo galimybės, aptarti organizacijoje jau vykdomi ir planuojami įgyvendinti pokyčiai, svarbiausi prioritetai, siekiant gerinti veiklos kokybę bei stiprinti šalių atsakomybę už įgyvendinamus projektus ir pasiektą rezultatą, pristatytos viešųjų pirkimų, projektų ir rizikų valdymo naujovės.

AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos inicijuotame partnerystės renginyje identifikuotos ir opiausios kelių sektoriaus problemos: dažnas prioritetų keitimasis, lėšų trūkumas, rangovų, projektuotojų riboti pajėgumai. Spartesnį progresą stabdančios praeityje taikytos skirtingos technologijos keliams tiesti, vis labiau juntamas specialistų trūkumas.

„Gali vardinti problemas, kurių kelių sektoriuje netrūksta. Arba susėsti prie stalo, pasiskirstyti atsakomybėmis ir pradėti jas spręsti. AB Lietuvos automobilių kelių  direkcijoje jau pradėti įgyvendinti pokyčiai, kurių dalis yra ir šis partnerystės renginys. Tikiu, kad po šio susitikimo, kuriame galėjome dalintis žiniomis ir praktikomis, diskutuoti, kelti klausimus ir drauge ieškoti atsakymų, opiausių problemų sprendimo, mes galėsime geriau suprasti vieni kitus, atrasti naujų bendradarbiavimo galimybių, kartu dirbti efektyviau ir rezultatyviau, kuriant saugią, kokybišką ir patogią susisiekimo infrastruktūrą visiems gyventojams ir šalies svečiams“, – pabrėžė  bendrovės generalinis direktorius Marius Švaikauskas.

Pasak asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovo Šarūno Frolenko, siekiame telkti, ieškoti būdų kalbėtis, nes turime bendrą interesą – projektus įvykdyti laiku, pasiekti bendrų rezultatų, kuriais galėtų saugiai ir patogiai naudotis visuomenė. „Tiek rangovai, tiek užsakovai turi būti viena komanda, tobulinant pirkimų procesus, rangos sutartis, rengiant normatyvinius dokumentus. Sėkmingam sektoriaus dalyvių darbui reikia susitarti dėl siektinų rodiklių, savalaikio jų vykdymo ir vienodai suprasti, kas yra kokybiškas rezultatas ir jo vertinimas. Rinkos dalyvių bendri veiksmai privalo vesti bendro tikslo link“, – sakė Š. Frolenko.  

Siekiant efektyviai įgyvendinti infrastruktūros, IT ir kitus veiklos pokyčius, šiuo metu AB Lietuvos automobilių kelių direkcijoje  jau diegiamas projektinis valdymas, kuris taikomas strateginiams įmonės įgyvendinamiems  projektams, tačiau ateityje planuojama šį valdymą naudoti platesne apimtimi. Prioritetinis dėmesys skiriamas rizikų valdymo sistemos diegimui. Pastaroji sistema, ją įdiegus, bus orientuota ne tik į vidinių procesų efektyvumo užtikrinimą, bet ir į bendradarbiavimo su partneriais, tiekėjais ir kitomis interesų grupėmis stiprinimą, vieningo partnerystės modelio kūrimą, kontrolės sistemų stiprinimą, teisinės bazės tobulinimą.

Dar viena renginyje pristatyta naujovė – AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos perėjimas prie dinaminių pirkimų modelio, abi šalis įgalinančio viešuosius pirkimus organizuoti paprasčiau be perteklinių reikalavimų pirkimų dalyviams, reikšmingai sumažinti jų trukmę. Pristatant šią naujovę, AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovai akcentavo, kad viešiesiems pirkimams valdyti nuo šiol bus skiriamas prioritetinis dėmesys: ypatingai pirkimų planavimo procesui, pirkimų procedūrų prastinimui, sutarčių šablonams. Tikimasi, kad supaprastinant pirkimų procedūras, tačiau išlaikant kokybinius reikalavimus, bus praplėstos galimybės dalyvauti pirkimuose kuo daugiau tiekėjų. Praėjusiais metais AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos pirkimuose vidutiniškai dalyvaudavo po 2,7 tiekėjo. Šį skaičių siekiama mažiausiai padvigubinti.

„Mūsų artimiausio veiklos laikotarpio prioritetai – didesnis dėmesys planavimui, aiškių sutartinių sąlygų apsibrėžimas bei nuosekli sutarčių įgyvendinimo kontrolė, orientacija į rezultatą, o ne procesą. Esminis tikslas – visų veiklos procesų efektyvumo ir skaidrumo didinimas, greita komunikacija, atliepianti klientų lūkesčius bei siekiant glaudesnio dialogo su rangovais, partneriais“, – akcentavo M. Švaikauskas.

Renginyje vykusioje diskusijoje apie inovacijų diegimą ir įgyvendinimą kelių sektoriuje dalyviai aptarė ar šalyje sukurta aplinka yra palanki inovacijoms atsirasti kelių sektoriuje ir kaip skatinti atsiradusius naujus technologinius sprendimus ir kurti prielaidas juos naudoti.

Tam tikras inovacijas diktuoja ir besikeičianti aplinka, jau kalbama ne tik apie konkrečių priemonių diegimą, bet ir tų priemonių komunikavimą tarpusavyje, pvz., autonominių automobilių galimybes naudotis Lietuvos keliais. Taip pat siekiama spręsti klimato kaitai atsparių kelių ir kitus aktualius klausimus.

AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotame renginyje dalyvavo Susisiekimo ministerijos, Aplinkos ministerijos, VšĮ Transporto kompetencijų agentūros, VILNIUS TECH, asociacijos „Lietuvos keliai“, rangovų, kitų kelių sektoriuje Lietuvoje dirbančių įmonių atstovai.

AB Lietuvos automobilių kelių direkcija atsakinga už valstybinės reikšmės kelių tinklą ir infrastruktūrą. Šiuo metu yra skaičiuojama kiek daugiau nei 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių.

Daugiau informacijos:

Aušra Ramoškaitė

Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyrius

Tel. +370 5 232 96 28, mob. tel. +370 656 76 508

El. p. ausra.ramoskaite@lakd.lt

Pranešimą paskelbė: Svajūnė Kazlauskaitė, Lietuvos automobilių kelių direkcija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Transporto įmonė „Transmeksa“ įvykdė pokyčius vadovų lygmenyje

Transporto įmonė „Transmeksa“ įvykdė pokyčius vadovų lygmenyje

„Transimeksa“, viena didžiausių transporto įmonių Lietuvoje, įvykdė pokyčius įmonių grupės vadovų lygmenyje. Nuo rugsėjo 21 d., generalinio direktoriaus pareigas pradėjo eiti Simonas Vasilevičius, prieš tai „Transimeksoje“ užėmęs įmonių grupės Finansų direktoriaus pareigas. Alfredas Oras užėmė Verslo operacijų direktoriaus pareigas, o Nikolajus Roganovas tapo Strateginio vystymo direktoriumi. Buvęs generalinis direktorius Darius Vyšniauskas liko įmonių grupės valdybos […]


Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrai – 12 mln. Eur: įkrovimo stotelių daugės miestuose, šalia pagrindinių kelių, stotyse, oro ir vandens uostuose

Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrai – 12 mln. Eur: įkrovimo stotelių daugės miestuose, šalia pagrindinių kelių, stotyse, oro ir vandens uostuose

Susisiekimo ministerija skelbia itin lauktą viešosios elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros skatinimo pradžią. Pirmajam etapui skirta 12 mln. Eur parama. Planuojama, kad ši iniciatyva paskatins virš 1,2 tūkst. viešųjų ir pusiau viešų įkrovimo prieigų įrengimą privačia iniciatyva 42-ose savivaldybėse, šalia magistralinių ir krašto kelių, degalinėse, geležinkelių ir autobusų stotyse, oro uostuose, vidaus vandenų ir jūrų uostuose. […]


„airBaltic“ pasamdė „STJ Advisors“ ir „Superia“ kaip IPO finansinius patarėjus

„airBaltic“ pasamdė „STJ Advisors“ ir „Superia“ kaip IPO finansinius patarėjus

Vilnius. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ praneša, kad paskyrė bendroves „STJ Advisors“ ir „Superia“ savo bendrais nepriklausomais finansiniais patarėjais planuojamam pirminiam viešam bendrovės akcijų platinimui (IPO). Finansų patarėjų vaidmuo – nepriklausomai peržiūrėti, konsultuoti ir prižiūrėti visą IPO procesą bei jo valdymą, taip pat vadovauti ir padėti visoms suinteresuotosioms šalims tam, kad būtų pasiektas geriausias įmanomas […]


Panevėžyje „PRO BRO Group“ atidarė antrąją tunelinę „Express“ plovyklą

Panevėžyje „PRO BRO Group“ atidarė antrąją tunelinę „Express“ plovyklą

„PRO BRO Group“ toliau tęsia plėtrą ir Panevėžyje atidarė antrąją tunelinę „Express“ plovyklą. Bendra investicijų į plovyklą suma siekia 4 mln. eurų. Tai jau 17-oji plovykla „PRO BRO“ tinkle Lietuvoje, o rugsėjo pradžioje atidaryta pirmoji plovykla Latvijoje. „Klaipėdos g. 162 B  adresu Panevėžyje atidaryta antroji tunelinė „Express“ plovykla, kurioje transporto priemonė bus pilnai nuplauta per […]


Startuoja naujas skrydžių skatinimo modelis: bus tęsiami tiesioginiai skrydžiai tarp Vilniaus ir Londono Sičio oro uostų

Startuoja naujas skrydžių skatinimo modelis: bus tęsiami tiesioginiai skrydžiai tarp Vilniaus ir Londono Sičio oro uostų

Po sėkmingų Susisiekimo ministerijos, Lietuvos oro uostų ir oro bendrovės derybų, Lietuvos oro uostai pasirašė investicijų sutartį su „LOT Polish Airlines“ oro bendrove, kuri vykdys reguliarius skrydžius tarp Vilniaus (VNO) ir Londono Sičio (LCY) oro uostų. Pasirašyta sutartis bus įgyvendinama pagal naują skrydžių skatinimo modelį, užtikrinsiantį skrydžių tęstinumą į Lietuvai strategiškai svarbų Londono centrą, į […]


„Eleport“ įgyvendins 13,8 mln. eurų vertės infrastruktūros projektą Baltijos šalyse ir Lenkijoje

„Eleport“ įgyvendins 13,8 mln. eurų vertės infrastruktūros projektą Baltijos šalyse ir Lenkijoje

Elektromobilių įkrovimo tinklo vystytoja „Eleport“ gavo 13,8 mln. eurų finansavimą viešosios europinio TEN-T kelių tinklo įkrovimo infrastruktūros plėtrai. Įgyvendindama pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę (EITP) finansuojamą projektą Estijos įmonė šalia svarbiausių transporto arterijų Baltijos šalyse ir Lenkijoje įrengs 138 naujas įkrovimo stoteles. Europos Sąjungoje (ES) kuriamo tvaraus transporto tinklo infrastruktūros projektams iš viso bus skirta […]