Lietuvoje stiprinama civilinės aviacijos priežiūra

Lietuvoje stiprinama civilinės aviacijos priežiūra

Lietuvoje atnaujinama civilinės aviacijos priežiūros sistema – taip siekiama išlaikyti aukštus skrydžių saugos rodiklius ir sukurti profesionalią, inovatyvią, į verslo poreikius orientuotą sistemą. Nuo 2019 m. sausio 1 d. nebelieka biudžetinės įstaigos Civilinės aviacijos administracijos (CAA), kurios funkcijos perduodamos dviem kitoms transporto sektoriaus įstaigoms.

 

„Atnaujinta civilinės aviacijos priežiūros sistema sudarys sąlygas į šį sektorių pritraukti aukštos kvalifikacijos specialistus, teikti daugiau inovatyvių, į verslo poreikius orientuotų paslaugų bei užtikrinti tvarų finansavimo modelį, leidžiantį taupyti valstybės biudžeto lėšas“, – sako susiekimo ministras Rokas Masiulis.

Reorganizuojama CAA bus prijungta prie Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA), jai pavedant dalį iki šiol CAA vykdytų aviacijos valstybinio valdymo funkcijų, tokių kaip valstybės atstovavimas tarptautinėje aviacijos bendruomenėje, civilinės aviacijos inspektavimas, teisėkūra, administracinių sankcijų skyrimas, keleivių teisių apsauga, aviacijos triukšmo valdymas ir oro vežėjų finansinė priežiūra. Šias funkcijas perdavus LTSA, toliau bus vykdoma veikla ir teikiamos tos pačios paslaugos, tačiau naudojant mažiau resursų.

Didžioji dalis CAA atliekamų funkcijų, t. y. techninės-ekspertinės civilinės aviacijos priežiūros paslaugos (licencijavimas, sertifikavimas, auditavimas) perduodamos vykdyti Susisiekimo ministerijai pavaldžiai veiklą pradedančiai VšĮ Transporto kompetencijų agentūrai (buvusi VšĮ Kelių ir transporto tyrimo institutas). Naujosios agentūros veiklą skrydžių saugos srityje, kaip iki šiol CAA, ir toliau kontroliuos Europos saugios aviacijos agentūra (EASA). Tai užtikrins aukštus skrydžių saugos rodiklius ir paslaugų atitiktį Europos Sąjungos reikalavimams.

Vienas iš reformos tikslų yra užtikrinti „vartotojas moka“ principą, todėl VšĮ Transporto kompetencijų agentūros aviacinė veikla bus finansuojama išimtinai iš pajamų, gautų už aviacijos subjektams teikiamas paslaugas. Įstaiga teiks paslaugas ir tarptautinėje aviacijos paslaugų rinkoje. Jos veiklai finansuoti iš esmės nebus naudojamos valstybės biudžeto lėšos, todėl įstaiga bus suinteresuota teikti kokybiškas, efektyvias ir į naudotojų poreikius orientuotas aviacijos priežiūros paslaugas.

Pažymėtina, kad iki šiol didžioji dalis aviacijos priežiūros paslaugų buvo finansuojamos naudojant valstybės biudžeto lėšas, nors aviacijos pramonė Lietuvoje auga sparčiai ir yra pasirengusi mokėti už teikiamas priežiūros paslaugas tiesiogiai, kaip yra daugelyje Europos šalių.

Toks pertvarkos modelis pasirinktas įvertinus Jungtinės Karalystės ir Airijos civilinės aviacijos priežiūros institucijų veiklos modelius bei geriausius Lietuvos viešajame sektoriuje veikiančių įstaigų pavyzdžius. Planuojama reorganizacija leis sumažinti valstybės tarnautojų skaičių apie 40 etatų ir taupyti valstybės biudžeto lėšas. Vietoje šiuo metu CAA išlaikyti metams skiriamų 460 tūkst. eurų jos LTSA perduodamoms funkcijoms vykdyti pakaks apie 220 tūkst. eurų, o Transporto kompetencijų agentūrai perduodamoms funkcijoms vykdyti – apie 60 tūkst. eurų, taip sutaupant apie 180 tūkst. eurų per metus.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
TOMS Plant Dyed Canvas Women's Alpargata Pink 37,5
 
Camper Beetle 36791 Medium Grey 41
 
Birkenstock Arizona SFB Oiled Leather Habana 46
 
TOMS Repreve Melange Knit Women's Alpargata Black 39
 
Camper Wonder K400319 Black 41

Rekomenduojame

Ženeva 2020: „Volkswagen“ pristatė iš tinklo įkraunamą „Touareg R“ hibridą

Ženeva 2020: „Volkswagen“ pristatė iš tinklo įkraunamą „Touareg R“ hibridą

Automobilių gamintoja „Volkswagen“ papildė savo flagmano „Touareg“ šeimą nauju modeliu – „Touareg R“. Tai pirmasis keturiais ratais varomas iš tinklo įkraunamas „Volkswagen“ hibridas. „Touareg R“  komplektuojamas su nuolatine visų varančiųjų ratų sistema „4MOTION“ ir ypač galinga 700 Nm sukimo momentą išvystančia pavara. 340 kW/462 AG galios iš tinklo įkraunamas hibridas yra užvedamas  elektriniu „E-MODE“ režimu, […]

Lietuvos paštas užbaigė projektą – startavo paskutiniai 49 mobilūs laiškininkai

Lietuvos paštas užbaigė projektą – startavo paskutiniai 49 mobilūs laiškininkai

Šiandien, vasario 25 d., darbą pradėjo paskutiniai 49 Mobilaus laiškininko projekto laiškininkai – tai baigiamasis trejus metus trukusio projekto etapas. Nemokamai dėl pašto paslaugų į namus išsikviesti mobilų laiškininką nuo šiol galės Kauno, Trakų, Elektrėnų, Jonavos, Kaišiadorių, Vilniaus ir Šiaulių rajono gyventojai. Kitose Lietuvos kaimiškose vietovėse jau dirba 385 mobilūs laiškininkai, kurie pas gyventojus į namus […]

Naujai kadencijai renkama valstybės įmonės Lietuvos oro uostų valdyba

Naujai kadencijai renkama valstybės įmonės Lietuvos oro uostų valdyba

Susisiekimo ministerija organizuoja nepriklausomų kandidatų į valstybės įmonės Lietuvos oro uostų valdybos narius atranką. Šiandien, vasario 25 d., vyks atrankos komisijos pokalbiai su kandidatais. Susisiekimo ministro įsakymu sudarytoje atrankos komisijoje yra atstovai iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos, Finansų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Susisiekimo ministerijos ir viešosios įstaigos „Stebėsenos ir prognozių agentūra“. Kandidatai į nepriklausomus […]

Nebus siunčiamos siuntos iš ir į kai kurias Šiaurės Italijos vietoves

Nebus siunčiamos siuntos iš ir į kai kurias Šiaurės Italijos vietoves

Pirmadienį Italijos paštas pranešė, kad dėl koronaviruso Covid-19 yra uždaryti paštų skyrai, todėl iš kai kurių Šiaurės Italijos vietovių (Casalpusterlengo, Bertonico, Castiglione D‘adda, Terranova dei Paserini, Castelgerundo, Codogno, Maleo, San Fiorano, Fombio, Somaglia)  iki atskiro pranešimo nebus siunčiamos siuntos ir korespondencija į Lietuvą arba tose vietovėse gyvenantiems gavėjams iš Lietuvos. Pranešimą paskelbė: Aušra Kurtkutė, AB […]