Lietuvoje pradedama pažangių antrosios kartos biodegalų gamyba

2

Lietuvoje pradedama pažangių antrosios kartos biodegalų gamyba

Pasvalyje įsikūrusi bioetanolio ir biodujų gamybos bendrovė „Kurana“ pirmoji įmonė Baltijos šalyse iš pradėjo gaminti antrosios kartos degalus.

Iki šiol „Kurana“ iš grūdų gamino tik pirmosios kartos bioetanolį, įmaišomą į benziną. Pradėti antrosios kartos bioetanolio gamybą paskatino Lietuvos įsipareigojimas didinti atsinaujinančių išteklių dalį transporto sektoriuje bei pareiga pasiūlyti dar mažiau taršius degalus.

Per metus planuoja iš šalutinių gamybos produktų bendrovė planuoja pagaminti 1,2 tūkst. kub. metrų antros kartos bioetanolio, o ilgainiui gamybos pajėgumus didinti iki 5tūkst. kub. metrų.

„Įvertinant Lietuvos įsipareigojimus ES, ieškojome inovatyvių technologinių sprendimų antrosios kartos degalų gamybai. Džiaugiamės, kad sukūrę pažangią technologiją, Baltijos šalių rinkai galime pasiūlyti antros kartos bioetanolį, kuris pagal kokybinius parametrus nenusileis pirmosios kartos degalų kokybei“, – teigė „Kuranos“ generalinis direktorius Jurgis Polujanskas.

„Kurana“ į papildomą fermentacijos procesui reikalingą įrangą investavo 100 tūkst. eurų. Antrosios kartos bioetanoliui bus panaudoti šalutiniai gamybos produktai, turintys krakmolo liekanų.

„Kuranos“ antrosios karto bioetanoliui suteiktas ISCC  (International Sustainability and Carbon) sertifikatas, patvirtinantis, kad biodegalai yra gaminami laikantis tvarumo kriterijų. Sertifikatas pripažįstamas visose ES šalyse.

Iki 2020 metų, pagal Atsinaujinančių išteklių direktyvą, Lietuva transporto sektoriuje įsipareigojusi pasiekti bent 10% suvartojamos energijos iš atsinaujinančių išteklių. „Eurostat“ duomenimis, kol kas Lietuvos rodiklis siekia 3,6 proc. – beveik 2 kartus mažesnis nei bendras ES vidurkis (7,1 proc.).

Pasak „Kuranos“ vadovo J. Polujansko, šioje direktyvoje nurodyta, kad ne daugiau kaip 7 proc. suvartojamos energijos būtų gaminama iš pirmosios kartos degalų. Šiuo apribojimu siekiama, kad biodegalų gamybai būtų naudojama ne tik mažiau maistui tinkamų žaliavų, bet ir ribojamas palmių aliejaus naudojimas degaluose. Daugiau nei pusė viso importuojamo į ES palmių aliejaus maišoma į biodyzeliną, o palmių aliejaus sektoriaus plėtra lemia didelio masto atogražų miškų iškirtimą. Taigi, likę 3 proc. šio tikslo turi būti pasiekti naudojant pažangiuosius antrosios kartos biodegalus.

Be to, Degalų kokybės direktyvoje degalų tiekėjams yra nustatyta pareiga ne vėliau kaip iki 2020 metų rinkai pasiūlyti degalus, kurių šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis energijos vienetui būtų bent 6 proc. mažesnis nei standartinis bazinis lygis. Pasak J. Polujansko, šio tikslo neįmanoma pasiekti vien tik iš maistui ir pašarams tinkamų degalų.

Nuotraukose:

  • „Kuranos“ generalinis direktorius Jurgis Polujanskas
  • Pasvalyje įsikūrusi bioetanolio ir biodujų gamybos bendrovė „Kurana“

Pranešimą paskelbė: Mindaugas Biliauskas, UAB Headline agency

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Atėjus pavasariui vairuotojų gyvenimą kartina duobės mūsų šalies gatvėse ir keliuose. Pataikius į duobę kartais pakanka pakeisti padangą, tačiau dažnai transporto priemonę, deja, tenka gabenti į remonto dirbtuves. Draudikų duomenimis, po tokių įvykių automobilių savininkams yra atlyginami nuo kelis šimtus iki septynis tūkstančius eurų siekiantys nuostoliai. „Šių įvykių padaugėja pavasarį, kai, šylant orui, atsiranda daug […]


Planuojate pirkti elektrinį automobilį? Štai ką turite žinoti apie jo įkrovimą namuose

Planuojate pirkti elektrinį automobilį? Štai ką turite žinoti apie jo įkrovimą namuose

Komentaro autorius: Aurimas Tamašauskas, BMW atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ vadovas Pasauliui bandant prisitaikyti prie klimato pokyčių, elektrinių automobilių paklausa didėja sulig kiekvienais metais. Remiantis duomenimis, vien Jungtinėje Karalystėje praėjusių metų spalio pabaigoje keliuose buvo skaičiuojama beveik 1 mln. elektrinių automobilių. Nors Lietuvos statistika šiandien yra gerokai kuklesnė, tačiau tokių automobilių paklausa taip pat sparčiai auga. […]


Transporto sektoriaus apžvalga: 2023 m. sparčiai augo krovinių vežimas keliais, vežta daugiau keleivių

Transporto sektoriaus apžvalga: 2023 m. sparčiai augo krovinių vežimas keliais, vežta daugiau keleivių

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 metais išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai taip pat išaugo keleivių vežimas – visų rūšių transportu vežta beveik 7 proc. daugiau keleivių. „Nors 2023-ųjų pradžioje vyravo ekonominio neapibrėžtumo nuotaikos, Lietuvos transporto bei logistikos sektorius išlieka konkurencingas. Labiausiai tam įtakos turėjo padidėję tiek tarptautinių, tiek vidaus […]


Seimo nario A. Bagdono pranešimas: „Pabandom iš naujo – Seimas vėl turės spręsti, ar liberalizuoti techninės apžiūros rinką“

Seimo nario A. Bagdono pranešimas: „Pabandom iš naujo – Seimas vėl turės spręsti, ar liberalizuoti techninės apžiūros rinką“

2024 m. kovo 13 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimo pavasario sesijoje registruotas įstatymų paketas, kuriuo naikinami automobilių techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir paplitimo šalyje ribojimai. Iš Transporto veiklos pagrindų įstatymo siūloma išbraukti apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir jų išdėstymo šalies teritorijoje nuostatas. Šį ribojimą […]


5 naudingi patarimai: kaip paruošti automobilį šiltajam sezonui?

5 naudingi patarimai: kaip paruošti automobilį šiltajam sezonui?

Žiema automobilių vairuotojams atneša nemažai iššūkių, todėl jai pasibaigus itin svarbu nuodugniai įvertinti savo automobilio būklę ir paruošti jį artėjantiems šiltesniems orams. Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ ekspertai dalinasi patarimais, kaip pasirūpinti automobiliu po žiemos ir užtikrinti, kad šiltuoju metų laiku jis veiktų be priekaištų. Dažniau plaunamas automobilis rūdija lėčiau Nors automobilį patariama plauti […]


Gatvėse nuovažos galės būti dažnesnės

Gatvėse nuovažos galės būti dažnesnės

Nuo šiol kai kuriais atvejais B kategorijų gatvėse išvažiavimai ir įvažiavimai dešiniaisiais posūkiais galės būti įrengiami ne kas 150 metrų, kai buvo numatyta iki šiol, o kas 100 metrų. Tai įteisinta statybų techninio reglamento (STR) „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“ pataisose. STR numatyta, kad jeigu B kategorijų gatvėse nėra galimybių išlaikyti 150 metrų […]