Lietuvoje debiutuoja geriausias elektrinis didysis visureigis – „BMW iX3“

1

Lietuvoje debiutuoja geriausias elektrinis didysis visureigis – „BMW iX3“

Vakar vakare Lietuvoje pristatytas pirmasis tik elektra varomas BMW visureigis – „BMW iX3“. Šiemet paskelbtas geriausiu elektra varomu didžiuoju visureigiu „What Car?“ apdovanojimuose, „iX3“ išsiskiria pažangiomis technologijomis ir geba viena įkrova be vargo pervažiuoti išilgai Lietuvos neišmesdamas nė gramo teršalų. Atspindint elektrinio visureigio draugiškumą aplinkai, naujasis modelis pristatytas automobiliams neįprastoje erdvėje – moderniuosiuose, tvariuose, gamtai draugiškuose „Kietaviškių gausos“ šiltnamiuose.

 

„BMW spartina elektrifikacijos žingsnius, plečia elektromobilių gamą ir planuoja, kad jau 2030 m. kas antras parduodamas BMW modelis bus varomas tik elektra, o keliuose važinės 10 mln. BMW elektromobilių. „BMW iX3“ debiutas – svarbus žingsnis Lietuvoje pereinant prie aplinkai draugiško transporto, nes mūsų šalyje būtent X modeliai yra perkamiausi, esame miesto visureigių šalis. Todėl neabejojame pasaulyje jau pripažinto elektrinio „BMW iX3“ sėkme Lietuvoje“, – sakė BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

Pasak jo, „iX3“ bus patrauklus tuo, kad atitinka daugelio pirkėjų lūkesčius: jis suderina „X3“ serijai būdingą dinamiškumą, komfortą ir erdvumą, su galimybe neteršiant aplinkos viena įkrova įveikti atstumą, kuris tenkina daugelio Lietuvos vairuotojų poreikius.

„Daug Lietuvos gyventojų elektromobilį vertina pagal tai, ar juo įmanoma viena įkrova pervažiuoti išilgai Lietuvos. „BMW iX3“ su pilnai įkrauta baterija įveiks 460 kilometrų pagal WTPL standartą. Tai reiškia, kad energijos pilnai pakaks ne tik iš Vilniaus pasiekti Nidą, bet ir toliau švariai pasivažinėti po Neringą“, – aiškina M. Daujotas.

Iki 100 km/val. – per 6,8 sekundės

Į „BMW iX3“ inžinieriai montuoja naują, penktosios kartos „eDrive“ technologiją, kuri turi didesnę variklio santykinę galią, veikimo diapazoną, yra lengvesnė ir užima mažiau vietos, o baterijos gali sukaupti 20 proc. daugiau energijos.

Naujoji „eDrive“ sistema taip pat pasižymi dideliu efektyvumu ir universalumu – ji tinka visiems kėbulo tipams, nuo sedanų iki visureigių, todėl bus adaptuojama visoje BMW elektromobilių gamoje, įskaitant ir vėliau šiemet pasirodysiančiuose „BMW iX“ bei „BMW i4“ elektromobiliuose.

„BMW iX3“ elektros variklis išvysto maksimalią 210 kW/286 AG galią, o nuo 0 iki 100 km/val. greičio elektromobilis gali įsibėgėti per 6,8 sekundės. Maksimalus naujojo modelio greitis – 180 km/valandą.

Naujasis elektrinis visureigis turi 80 kWh talpos bateriją. Vidutinės naujojo „BMW iX3“ elektros energijos sąnaudos siekia 18,5-19,5 kWh/100 km. Optimizuota energijos kaupimo sistema leidžia „BMW iX3“ įkrauti iki 150 kW galia. Įkraunant nuo 0 iki 80 procentų aukštos įtampos akumuliatoriaus įkrovos pakaks 34 minučių, o 10 minučių įkrova leidžia nuvažiuoti 100 kilometrų (pagal WLTP) atstumą.

„Verta pridurti tai, kad „BMW iX3“ baterija yra itin atspari žiemiškoms sąlygoms –Norvegijos žiniasklaidos kanalo „Motor“ atliktas nepriklausomas 10 populiarių elektromobilių tyrimas parodė, kad neigiamai temperatūrai (iki 5 laipsnių šalčio) „BMW iX3“ nuvažiuoja labai panašų – vos 4 proc. mažesnį – atstumą, kai daugelio kitų elektromobilių gamintojų nuvažiuojami atstumai susitraukia keliolika ar net dvidešimt keliais procentais“, – pasakoja M. Daujotas.

Energiją padės tausoti ir kintamo laipsnio rekuperacija. Ji leidžia vairuotojui pasirinkti tarp didelio stabdymo efekto vos nukėlus koją nuo akceleratoriaus, taip miesto spūstyse suteikiant galimybę valdyti visureigį iš esmės vienu pedalu, iki silpnesnio stabdymo energijos kaupimo, leidžiančio automobiliui beveik netrukdomai riedėti.

„Ši energijos regeneracijos sistema leidžia ne tik važiuoti sunaudojant mažiau energijos, bet ir turi kitą praktišką privalumą – automobilis stabdomas nenaudojant stabdžių kaladėlių ar diskų, todėl juos reikia keisti žymiai rečiau. Protingai važiuojant galima nuvažiuoti keletą kartų ilgesnį atstumą nei su vidaus degimo varikliais nesudėvint šių detalių“, – pasakojo M. Daujotas.

Elektromobiliui sukūrė specialius garsus

BMW iX3“ bus varomas galine ašimi, o dėl 7,5 cm žemesnio svorio centro ir ARB traukos sistemos užtikrins dar didesnį automobilio stabilumą kelyje.

Dar viena įdomi naujovė – „BMW iX3“ modelyje debiutuos „BMW IconicSounds Electric“ garsų sistema. Tai – specialiai BMW elektromobiliams sukurti garso efektai, kurie sustiprina dinamiškumo jausmą ir saugumą važiuojant tyliai dirbančia elektros pavara iki 25 km/val. greičiu.

Standartinėje įrangoje „BMW iX3“ turės priekinius LED žibintus, trijų zonų automatinę klimato kontrolę su nuotoliniu automobilio pašildymu ir išankstiniu kondicionavimu, elektra valdomą bagažinės dangtį, panoraminį stiklinį stoglangį bei profesionalaus vairavimo asistento sistemą su adaptyvia greičio palaikymo funkcija. Standartinės komplektacijos modeliai taip pat turi skaitmeninį prietaisų skydelį „BMW Live Cockpit Professional“ su BMW navigacijos sistema, veikiančia debesijos pagrindu, „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ sistemas, taip pat nuotolinio programinės įrangos atnaujinimo ir kitas skaitmenines paslaugas.

Per programėlę „My BMW“ vairuotojai taip pat galės nuotoliniu būdu patogiai sekti ir valdyti įvairius automobilio parametrus – matyti baterijos įkrovos lygį, uždaryti langus, perkelti telefone suplanuotus kelionės maršrutus į automobilio navigacijos sistemą ir kita.

Automobilio viduje dėl erdvaus salono patogu keliauti penkiems asmenims. Automobilio bagažinės talpa siekia 510 litrų, o atlenkus sėdynes ją galimą padidinti iki 1560 litrų.

BMW iX3“ gaminamas modernioje BAA gamykloje, kurioje taikoma itin išsami kokybės kontrolės sistema, tikrinant viską – nuo baterijos, iki pilnai pagaminto automobilio išvaizdos. Pavyzdžiui, aukštos įtampos baterijoms tenka praeiti 128 mechaninius testus ir 994 programinės įrangos funkcionalumo testus. Net 140 funkcinių testų atliekama įvertinti įvairius parametrus akseleravimo metu, kad būtų užtikrinamas „BMW iX3“ patikimumas įvairaus tipo keliuose ir sąlygose.

Oficiali BMW atstovė Lietuvoje „Krasta Auto“ skelbia, kad „BMW iX3“ modelio kaina Lietuvoje, įskaičiuojant mokesčius, prasideda nuo 69 450 tūkst. eurų. Naujo elektromobilio pirkėjai taip pat gali gauti 4000 Eur vertės valstybės kompensaciją.

BMW elektromobilių daugės

  1. Daujotas teigia, kad BMW koncerno siūloma aplinkai draugiškesnių modelių gama sparčiai augs.

„BMW iX3“ tapo antruoju koncerno siūlomu elektromobiliu, šalia jau aštuonerius metus sėkmingai parduodamo „BMW i3“ modelio. Tačiau iki šių metų pabaigos elektromobilių gama dar išsiplės – debiutuos dvi naujojo visureigio „BMW iX“ versijos bei keturių durų kupė „BMW i4“. Be to, šiandien koncernas jau siūlo 10 iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių – 2, 3, 5, 7 ir X serijų modelių“, – sako M. Daujotas.

„BMW Group“ numato, kad jau 2023 m. koncerno siūlomų BMW ir MINI modelių gamoje bus net 12-ka elektromobilių, o 90 proc. BMW rinkos segmentų koncernas siūlys bent po vieną elektra varomą modelį.

„Svarbu pridurti ir tai, kad koncernas ne tik plečia elektromobilių gamą, bet ir visą gamybos grandinę daro žalesne: naudoja tvaresnes, perdirbamas medžiagas, diegia žiedinės ekonomikos principus. Iki 2030 m. BMW grupė yra užsibrėžusi tikslą gamybos emisijas sumažinti net 80 procentų“, – pasakoja M. Daujotas.

Pranešimą paskelbė: Žilvinas Bružas, Integrity PR

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 353 Black 44
 
Elements Calming Shampoo Šampūnas jautriai galvos odai, 1000ml
 
ALTERCORE Roca Vegan Black 40
 
Hydration Kit Drėkinamasis plaukų priežiūros rinkinys, 1vnt
 
Crocs™ Classic Bae Clog Womens Lime Zest 42,5

Rekomenduojame

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Dviejų naujų lėktuvų „Boeing 737 MAX“ katastrofos, kuriose žuvo 346 žmonės, įvyko todėl, kad nebuvo įdiegti papildomi, dubliuojantys atakos kampo jutikliai (angl. Angle-of-Attack, AoA), kurie būtų papildę du AoA jutiklius, jau esančius ant abiejų „737 MAX“ lėktuvo priekio šonų. Šį teiginį virtualioje konferencijoje Taipėjuje, Taivane birželio 22 dieną pristatė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) ir Kalifornijos […]

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Šiemet įsibėgėjęs 24 mln. vertės projektas „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas“ – tik dalis geležinkelio triukšmą slopinančių priemonių, kurias įgyvendina „LTG Infra“ vystydama ir modernizuodama šalies geležinkelio tinklą. Gyventojų apklausos duomenys rodo, jog net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą ir net 71 proc. dėl triukšmo nenorėtų gyventi šalia geležinkelio. […]

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

On Tuesday, Minister of Transport and Communications Marius Skuodis met with the management of the Irish airline company Ryanair in the Ministry to discuss the company’s plans regarding further investment into aircraft maintenance infrastructure in Kaunas airport and regional development opportunities upon the completion of Rail Baltica. The meeting was attended by Director of Operations […]

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Utenos rajono savivaldybėje Seimo nario Gintauto Palucko kvietimu birželio 21 d. lankėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda.  Svečiai susitiko su Utenos rajono savivaldybės meru Alvydu Katinu, savivaldybės administracijos vadovais, skyrių vedėjais, Utenos apskrities savivaldybių merais ir administracijų vadovais, verslo atstovais, žiniasklaida. Susitikimuose taip pat dalyvavo Seimo nariai Gintautas Paluckas, Edmundas Pupinis, Lietuvos automobilių kelių […]

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

2022 metais Lietuva prisijungs prie išskirtinio verslo žemėlapio: šalių, kuriose orlaiviai ne tik remontuojami, bet ir pertvarkomi iš keleivinių į šiuo metu ypač paklausius krovininius. Strateginį investuotoją „Aviatic MRO“ pritraukusio Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada pastebi, kad keleiviai į skrydžius grįžta pakankamai atsargiai, tačiau oro krovinių paklausa jau viršija iki pandemijos buvusį lygį, todėl […]

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien pristatė Utenoje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais ir visuomene. „Jau šiais metais prasidės parengiamieji darbai, kad „amžiaus statybomis“ […]