Kaune, JAV elektronikos gamybos kompanijos „Littelfuse“ gamykloje, inžinieriai suprojektavo pirmąjį multizoninį (3D) saulės jutiklį, kuris gali būti įmontuotas į automobilio anteną ant stogo, pramintą „ryklio peleku“. Kauniečių suprojektuotas klimato kontrolės jutiklis padės išspręsti vieną mažai kam žinomą automobilių dizaino problemą: modernių automobilių priekiniame stikle ir panelėje gausu video kamerų, todėl lietuvių inžinieriai nusprendė saulės intensyvumo jutiklį perkelti ant automobilio stogo, kur jis gali ir tiksliau veikti. Šis sprendimas praėjusį mėnesį pristatytas vienoje didžiausių pasaulyje tarptautinių parodų „Electronica 2018“ Vokietijoje. Jos metu savo naujausius gaminius, sprendimus ir inovacijas elektronikos rinkoje pristatė daugiau nei 3 tūkst. dalyvių iš 50 šalių, o parodą aplankė net 80 tūkst. lankytojų iš 80 skirtingų valstybių.
Lietuvių pristatytu jutikliu bei inovatyviu sprendimu susidomėjo tiek parodos lankytojai, tiek ir kiti elektronikos rinkos dalyviai.
„Mūsų inžinierių Kaune suprojektuotas 3D saulės jutiklis – išskirtinis savo lokacija bei dizainu. Jis buvo projektuotas taip, kad galėtų būti montuojamas į ant automobilio stogo esančią anteną, vadinamą „ryklio peleku“. Šis daviklis leidžia greičiau nustatyti iš kurios pusės ir kaip intensyviai šviečia saulė ir pagal tai padeda sureguliuoti optimalų klimato kontrolės darbo režimą. Pavyzdžiui, jeigu saulė plieskia iš keleivio pusės, tuomet saulės jutiklis tai jaučia ir perduoda atitinkamus signalus klimato kontrolės sistemai. Automobilio salone, keleivio pusėje, oras pradedamas vėsinti dar prieš temperatūrai pakylant salono viduje“, – teigia bendrovės „Littelfuse“ mokslinių tyrimų ir plėtros skyriaus vadovas Europai ir Šiaurės Amerikai Jovirdas Linkauskas.
Šiandien rinkoje siūlomi trijų tipų saulės davikliai: vienos zonos, skirtas paprastam kondicionieriui; dviejų zonų, kai skirtinga temperatūra gali būti nustatyta atskirai keleiviui ir vairuotojui; bei multizoninis, kuris leidžia reguliuoti temperatūrą atskirai ne tik vairuotojui, bet ir priekinėje bei užpakalinėse sėdynėse esantiems keleiviams.
Pasak J. Linkausko, kauniečių suprojektuotas 3D saulės jutiklis yra pats sudėtingiausias: jis nustato saulės energijos intensyvumą bei jos kryptį jutiklio atžvilgiu, o pagal jo signalą galima tiksliausiai reguliuoti automatinę klimato kontrolės sistemą. Tokie jutikliai ateityje turėtų sulaukti pasisekimo, nes yra orientuoti į vis modernėjančius ir su kiekvienu modeliu daugiau funkcijų talpinančius automobilius.
„Šiandien aukštesnės klasės automobiliuose montuojama daug skirtingos paskirties jutiklių bei video kamerų, nes norima pasiūlyti kuo funkcionalesnę ir saugesnę transporto priemonę. Atitinkamai, tai reikalauja išradingumo siekiant išspręsti visų šių jutiklių bei kamerų vietos problemą. Todėl labai dažnai inžinieriai turi pažvelgti į problemą kūrybiškai. Vertiname kauniečių kolegų išmanumą derinant tiek patį sprendimą, tiek inovatyvų jo dizainą: mūsų inžinierių suprojektuotas jutiklio prototipas yra skirtas aukštesnės klasės automobiliams, kuriuose siekiama užtikrinti aukščiausio lygio komfortą“, – teigia J. Linkauskas.
Anot J. Linkausko, ant stogo montuojamo saulės jutiklio idėja yra tobulinama daugiau nei metus, o patento aplikacija pateikta dar 2017 metų rugpjūčio mėn.
„Littelfuse“ yra NASDAQ vertybinių popierių biržoje listinguojama įmonė (NASDAQ: LFUS), kurianti, projektuojanti bei gaminanti įvairius daviklius, galios valdymo įrenginius ir jutiklių komponentus. Bendrovė veikia daugiau nei 15 šalių ir turi apie 11 tūkst. darbuotojų visame pasaulyje. 2017 m. „Littelfuse“ metiniai pardavimai siekė 1,2 milijardo JAV dolerių. Lietuvoje bendrovė veikia nuo 2012 metų. Šiuo metu joje dirba daugiau nei 800 darbuotojų.
Pranešimą paskelbė: Vytautas Lukaševičius, Integrity PR
Atėjus pavasariui vairuotojų gyvenimą kartina duobės mūsų šalies gatvėse ir keliuose. Pataikius į duobę kartais pakanka pakeisti padangą, tačiau dažnai transporto priemonę, deja, tenka gabenti į remonto dirbtuves. Draudikų duomenimis, po tokių įvykių automobilių savininkams yra atlyginami nuo kelis šimtus iki septynis tūkstančius eurų siekiantys nuostoliai. „Šių įvykių padaugėja pavasarį, kai, šylant orui, atsiranda daug […]
Komentaro autorius: Aurimas Tamašauskas, BMW atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ vadovas Pasauliui bandant prisitaikyti prie klimato pokyčių, elektrinių automobilių paklausa didėja sulig kiekvienais metais. Remiantis duomenimis, vien Jungtinėje Karalystėje praėjusių metų spalio pabaigoje keliuose buvo skaičiuojama beveik 1 mln. elektrinių automobilių. Nors Lietuvos statistika šiandien yra gerokai kuklesnė, tačiau tokių automobilių paklausa taip pat sparčiai auga. […]
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 metais išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai taip pat išaugo keleivių vežimas – visų rūšių transportu vežta beveik 7 proc. daugiau keleivių. „Nors 2023-ųjų pradžioje vyravo ekonominio neapibrėžtumo nuotaikos, Lietuvos transporto bei logistikos sektorius išlieka konkurencingas. Labiausiai tam įtakos turėjo padidėję tiek tarptautinių, tiek vidaus […]
2024 m. kovo 13 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimo pavasario sesijoje registruotas įstatymų paketas, kuriuo naikinami automobilių techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir paplitimo šalyje ribojimai. Iš Transporto veiklos pagrindų įstatymo siūloma išbraukti apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir jų išdėstymo šalies teritorijoje nuostatas. Šį ribojimą […]
Žiema automobilių vairuotojams atneša nemažai iššūkių, todėl jai pasibaigus itin svarbu nuodugniai įvertinti savo automobilio būklę ir paruošti jį artėjantiems šiltesniems orams. Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ ekspertai dalinasi patarimais, kaip pasirūpinti automobiliu po žiemos ir užtikrinti, kad šiltuoju metų laiku jis veiktų be priekaištų. Dažniau plaunamas automobilis rūdija lėčiau Nors automobilį patariama plauti […]
Nuo šiol kai kuriais atvejais B kategorijų gatvėse išvažiavimai ir įvažiavimai dešiniaisiais posūkiais galės būti įrengiami ne kas 150 metrų, kai buvo numatyta iki šiol, o kas 100 metrų. Tai įteisinta statybų techninio reglamento (STR) „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“ pataisose. STR numatyta, kad jeigu B kategorijų gatvėse nėra galimybių išlaikyti 150 metrų […]