Lietuviai elektromobiliais domisi aktyviau nei kaimynai

1

Lietuviai elektromobiliais domisi aktyviau nei kaimynai

Elektromobiliai – naujosios kartos transporto priemonės – Lietuvoje kelią skinasi pamažu. Tarp visų šalyje registruotųjų transporto priemonių elektromobilių ir hibridinių automobilių – vos 2 proc. Ant aukščiausiojo laiptelio vis dar tvirtai stovi automobiliai dyzeliniais varikliais – jie sudaro daugiau nei 2/3 viso šalies automobilių parko. Tačiau, pasak ekspertų, artimiausiu metu situacija turėtų pradėti gerėti.

Populiariausi modeliai

Pats perkamiausias ir populiariausias elektromobilis iki 2018 m. vidurio buvo „Nissan Leaf“, tačiau galiausiai jį pakeitė naujasis „Renault ZOE“. 2019 m. pradžioje „Renault“ koncernas paskelbė Europoje pardavęs daugiau nei 40 tūkst. modelių.

Bene daugiausiai elektromobilių nuperkama Norvegijoje – šalies keliais iš viso važinėja apie trečdalį elektromobilių, o pačiu populiariausiu modeliu išlieka „Leaf“.

Elektromobilių įkrovimo niuansai

Elektromobilių savininkai kaip mažiausiai patrauklų variantą įvardija viešąsias krovimo stoteles – esą sudėtinga prognozuoti, ar reikiamu metu stotelė nebus užimta, kiek kainuos paslauga, o kur dar laukimas, kol automobilio baterija bus visiškai įkrauta. Pasak ekspertų, patogiausia elektromobilį krauti namuose, naudojant ektromobilio įkrovimo kabelį tipas 2 (švedų. laddkabel typ 2). Vidutiniškai automobilio baterijai įkrauti prireiks 25 kWh elektros, tad, preliminariai paskaičiavus, namų sąlygomis baterija įkraunama per 10 h. Visgi šis krovimo būdas turi trūkumų, nes laidai neapsaugomi nuo atmosferos sąlygų (drėgmės), todėl paprasčiau įsirengti stacionarią elektromobilio įkrovimo stotelę, geriausia – išmaniąją, kuriai tinka bet koks elektros įvadas ir kuri suteikia daugiau lankstumo.

Vienas kitas naujas elektromobilis – ir po valstybės paramos priemonių

2019-ųjų balandį galiausiai patvirtintas Nacionalinis taršos mažinimo planas. Tuo pačiu pasigirdo diskusijų, kad privatūs asmenys, atsisakę senų, taršių automobilių, galės gauti iki 1000 eurų kompensaciją. Tačiau abejojama, ar tokia priemonė paskatintų įsigyti gerokai brangesnius elektromobilius ar bent jau hibridines elektra ir benzinu varomas transporto priemones. Taip pat pažymima, kad numatytą sumą atsisakę seno, taršaus automobilio asmenys galės iškeisti į viešojo transporto paslaugas.

Situacija per artimiausią dešimtmetį gali kisti kardinaliai

Kaip jau minėta, labiausiai pirkėjus atbaido didelės elektromobilių kainos. Dar vienas niuansas – Lietuvoje dar mažai elektromobilių įkrovimo stotelių, infrastruktūra – neišvystyta, tad pirkėjai skeptiškai vertina ne pačius elektromobilius, bet jų eksploatacijos galimybes. Visgi šalyje elektromobilių skaičius 2019 m. vasarą jau artėja prie 1100. Palyginimui, 2014 m. Lietuvoje buvo registruoti vos 67 elektromobiliai. Tikimasi, kad per artimiausius 15 m. Lietuvoje elektromobilių padaugės bent iki 100 tūkst.

Po 2021 m. tradiciniai nauji automobiliai benzininiais ir dyzeliniais varikliais turėtų brangi, nes įsigalios dar vienas ES reikalavimas sumažinti anglies dvideginio emisijas. Tad jau po 2021 m. nauji elektra ir benzinu bei dyzelinu varomi automobiliai gali kainuoti labai panašiai. Daugėja ir elektromobilių įkrovimo stotelių, tad vairuotojai patiria mažiau nepatogumų. Taip pat statistiniai duomenys rodo, kad lietuviai, lyginant su latviais ir estais, elektromobiliais domisi labiau.

Kiti skelbimai:
 
Lakštinė stangrinanti veido kaukė, 25 ml
 
HELLY HANSEN Koppervik Black/Ebony/Grey Fog 45
 
Vagabond Kenova 4457-201 Black 36
 
HELLY HANSEN Seraphina Women's Oatmeal/Natura/Cement 38
 
REIMA Ivalo Black 36
Naujas „e-tron“ šeimos SUV kupė: „Audi e-tron Sportback“

Naujas „e-tron“ šeimos SUV kupė: „Audi e-tron Sportback“

„Ateitis yra elektrinė“ – „Audi“ nuosekliai laikosi savo strategijos ir pristato antrą „e-tron“ gamos modelį. „Audi e-tron Sportback“ yra dinamiškas 300 kW galios SUV kupė, vienu įkrovimu galintis nuvažiuoti iki 446 kilometrų. Jo skaitmeniniai „matrix LED“ žibintai yra pirmą kartą panaudoti serijinės gamybos automobilyje. Šviesa yra išskaidoma į mažiausius pikselius ir gali būti nukreipta su […]

  Straipsniai »

Antialkoholiniai variklio užraktai padės neprarasti vairavimo įgūdžių

Nuo kitų metų pražios įsigalios Susisiekimo ministerijos teiktos pataisos dėl antialkoholinių variklio užraktų naudojimo. Nauja tvarka leis vairuotojams, praradusiems vairuotojo pažymėjimą dėl vairavimo neblaiviam, anksčiau nei nustatytas terminas susigrąžinti vairuotojo pažymėjimą, sutikus su galimybe vairuoti tik tokias transporto priemones, kuriose būtų įdiegti antialkoholiniai variklio užraktai. Vairuotojui, kuris vairavo neblaivus, teismas ar kita nusižengimą nagrinėjanti institucija […]

  Straipsniai »

Seimo SRDK pirmininko pavaduotojo T. Tomilino pranešimas: „Komitetas svarstys, kaip įgyvendinama Seimo rezoliucija dėl tolimųjų reisų vairuotojų“

2019 m. lapkričio 19 d. pranešimas žiniasklaidai Rytoj Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas (SRDK) tęsia parlamentinę kontrolę dėl tolimųjų reisų vairuotojų. 10.45 val. rengiamas pasitarimas dėl komandiruojamų darbuotojų ir kelių eismo transporto vairuotojų darbo sąlygų. „Paaiškėjus skandalingiems faktams dėl kai kurių įmonių veiksmų Norvegijoje, mes norime išgirsti tiesiogiai iš atsakingų institucijų ir tarnybų, kaip […]

  Straipsniai »

Trišalėje taryboje „Linava“ prognozuoja sunkią situaciją: 35 tūkst. gali likti be darbo

Antradienį vykusioje Trišalėje taryboje pristatyta Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus konkurencingumo ekonominė analizė: baiminamasi, kad mokestiniai perversmai daugybę mažų transporto įmonių pasmerks bankrotui, o situacija kelių transporto sektoriuje taps nevaldoma. Trišalės tarybos nariams buvo pateikta Lietuvos krovinių vežimo automobiliais sektoriaus konkurencingumo ekonominę analizė, kurią pristatė jos autorė, Baltijos tyrimų ir plėtros instituto (Baltic Institute for […]

  Straipsniai »