Lietuviai elektromobiliais domisi aktyviau nei kaimynai

1

Lietuviai elektromobiliais domisi aktyviau nei kaimynai

Elektromobiliai – naujosios kartos transporto priemonės – Lietuvoje kelią skinasi pamažu. Tarp visų šalyje registruotųjų transporto priemonių elektromobilių ir hibridinių automobilių – vos 2 proc. Ant aukščiausiojo laiptelio vis dar tvirtai stovi automobiliai dyzeliniais varikliais – jie sudaro daugiau nei 2/3 viso šalies automobilių parko. Tačiau, pasak ekspertų, artimiausiu metu situacija turėtų pradėti gerėti.

Populiariausi modeliai

Pats perkamiausias ir populiariausias elektromobilis iki 2018 m. vidurio buvo „Nissan Leaf“, tačiau galiausiai jį pakeitė naujasis „Renault ZOE“. 2019 m. pradžioje „Renault“ koncernas paskelbė Europoje pardavęs daugiau nei 40 tūkst. modelių.

Bene daugiausiai elektromobilių nuperkama Norvegijoje – šalies keliais iš viso važinėja apie trečdalį elektromobilių, o pačiu populiariausiu modeliu išlieka „Leaf“.

Elektromobilių įkrovimo niuansai

Elektromobilių savininkai kaip mažiausiai patrauklų variantą įvardija viešąsias krovimo stoteles – esą sudėtinga prognozuoti, ar reikiamu metu stotelė nebus užimta, kiek kainuos paslauga, o kur dar laukimas, kol automobilio baterija bus visiškai įkrauta. Pasak ekspertų, patogiausia elektromobilį krauti namuose, naudojant ektromobilio įkrovimo kabelį tipas 2 (švedų. laddkabel typ 2). Vidutiniškai automobilio baterijai įkrauti prireiks 25 kWh elektros, tad, preliminariai paskaičiavus, namų sąlygomis baterija įkraunama per 10 h. Visgi šis krovimo būdas turi trūkumų, nes laidai neapsaugomi nuo atmosferos sąlygų (drėgmės), todėl paprasčiau įsirengti stacionarią elektromobilio įkrovimo stotelę, geriausia – išmaniąją, kuriai tinka bet koks elektros įvadas ir kuri suteikia daugiau lankstumo.

Vienas kitas naujas elektromobilis – ir po valstybės paramos priemonių

2019-ųjų balandį galiausiai patvirtintas Nacionalinis taršos mažinimo planas. Tuo pačiu pasigirdo diskusijų, kad privatūs asmenys, atsisakę senų, taršių automobilių, galės gauti iki 1000 eurų kompensaciją. Tačiau abejojama, ar tokia priemonė paskatintų įsigyti gerokai brangesnius elektromobilius ar bent jau hibridines elektra ir benzinu varomas transporto priemones. Taip pat pažymima, kad numatytą sumą atsisakę seno, taršaus automobilio asmenys galės iškeisti į viešojo transporto paslaugas.

Situacija per artimiausią dešimtmetį gali kisti kardinaliai

Kaip jau minėta, labiausiai pirkėjus atbaido didelės elektromobilių kainos. Dar vienas niuansas – Lietuvoje dar mažai elektromobilių įkrovimo stotelių, infrastruktūra – neišvystyta, tad pirkėjai skeptiškai vertina ne pačius elektromobilius, bet jų eksploatacijos galimybes. Visgi šalyje elektromobilių skaičius 2019 m. vasarą jau artėja prie 1100. Palyginimui, 2014 m. Lietuvoje buvo registruoti vos 67 elektromobiliai. Tikimasi, kad per artimiausius 15 m. Lietuvoje elektromobilių padaugės bent iki 100 tūkst.

Po 2021 m. tradiciniai nauji automobiliai benzininiais ir dyzeliniais varikliais turėtų brangi, nes įsigalios dar vienas ES reikalavimas sumažinti anglies dvideginio emisijas. Tad jau po 2021 m. nauji elektra ir benzinu bei dyzelinu varomi automobiliai gali kainuoti labai panašiai. Daugėja ir elektromobilių įkrovimo stotelių, tad vairuotojai patiria mažiau nepatogumų. Taip pat statistiniai duomenys rodo, kad lietuviai, lyginant su latviais ir estais, elektromobiliais domisi labiau.

Kiti skelbimai:
 
AUDIMAS Trumpa tampri marginta suknelė 20FL-012 Water Printed XL
 
AUDIMAS Ilgi daugiafunk.paplūdimio šortai 2011-518 Dutch Blue 56
 
AUDIMAS Parka su pašiltinimu THERMORE 2011-407 India Ink L
 
Nike 22-97-15-7 Black 15 42,5
 
AUDIMAS Atsegamas džemp. medv. vidumi 20LT-406 Black XL

Rekomenduojame

Pėsčiųjų ir dviračių takams skirta beveik 14,7 mln. eurų

Pėsčiųjų ir dviračių takams skirta beveik 14,7 mln. eurų

Dviračių ir pėsčiųjų takams tiesti ir rekonstruoti bei kitoms kelių saugumo priemonėms įrengti susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu šiemet skirta beveik 14,7 mln. eurų. Šios investicijos suteikiamos iš Vyriausybės skirtų 150 mln. eurų valstybinės ir vietinės reikšmės kelių infrastruktūrai.  „Geriausia motyvacija automobilį iškeisti į aplinką tausojančią dviratę transporto priemonę yra kokybiški dviračių takai, leidžiantys žmonėms […]

VGTU užsibrėžė išauginti naują kosmoso startuolių kartą

VGTU užsibrėžė išauginti naują kosmoso startuolių kartą

Lietuvai siekiant narystės Europos kosmoso agentūroje, Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Antano Gustaičio aviacijos institutas vienas pirmųjų ėmėsi stiprinti šalies  kosmoso bendruomenę. Praėjusiais metais atnaujinta universiteto Aeronautikos inžinerijos magistrantūros programa studentams siūlo unikalią galimybę – pradėti kurti kosmoso startuolį dar studijų metais ir taip išnaudoti augančio kosmoso sektoriaus galimybes.  Pasak VGTU Antano Gustaičio aviacijos instituto […]

Susisiekimo ministerija skelbia dalį geležinkelio elektrifikavimo projektų audito išvadų

Susisiekimo ministerija skelbia dalį geležinkelio elektrifikavimo projektų audito išvadų

Siekdama maksimalaus skaidrumo ir informuodama visuomenę apie valstybinės reikšmės projektų įgyvendinimą, Susisiekimo ministerija skelbia dalį geležinkelio elektrifikavimo projektų vidaus audito išvadų. Visą audito ataskaitą numatoma paviešinti artimiausiu metu, kai bus gauta AB „Lietuvos geležinkeliai“ nuomonė dėl ataskaitoje esančios informacijos konfidencialumo. „Atliekant auditą, net ir negavus visos informacijos, nustatyta juridinių faktų ir aplinkybių, leidžiančių abejoti vieno […]

Papildomos investicijos į kelius gerins sąlygas verslui ir darbo vietų kūrimui

Papildomos investicijos į kelius gerins sąlygas verslui ir darbo vietų kūrimui

Šalies savivaldybės, pasirengusios gerinti susisiekimą su teritorijomis, kuriose kuriamos darbo vietos, šiemet sulauks beveik 5,3 mln. eurų papildomų investicijų. Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu šios lėšos paskirstytos 13-ai prašymus pateikusių savivaldybių, esančių skirtinguose Lietuvos regionuose.   „Prašymų finansuoti tokius kelius sulaukėme gerokai daugiau, tačiau siekdami greitesnio poveikio ekonomikai lėšų skyrėme tik gerai parengtiems projektams, kurie […]