Lietuviai atskleidė savo požiūrį į elektromobilius

1

Lietuviai atskleidė savo požiūrį į elektromobilius

Elektra varomos transporto priemonės privalumus būtų galima vardyti kone be sustojimo: pigios kelionės, tyla salone, ekologija, nuolaidos keliuose ir t. t. Tokius aspektus dažniausiai minėjo apklausos apie elektromobilius respondentai. O ką apie tokių transporto priemonių privalumus ar trūkumus mano tie, kurie kasdien jomis važinėja?

„Išbandę elektromobilį, žmonės gauna didelę teigiamų įspūdžių dozę. Kartais jie turi kiek skeptišką išankstinę nuomonę, tačiau po važiavimo ji pasikeičia į gerąją pusę. O geriausi elektromobilių ambasadoriai yra jų savininkai – žmonės, patys juos įsigiję ir naudojantys kiekvieną dieną“, – teigia BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

2 iš 3 pabrėžia taupumą

Apklausoje dalyvavo 600 vairuotojų, kurių buvo klausiama apie savo patirtį vairuojant tokio tipo transporto priemones bei suvokimą apie jų privalumus. Įvardydami didžiausius, apklausos dalyviai dažniausiai žymėjo ekologiškumą ir taupumą: šias savybes svarbiausiomis išskyrė daugiau nei du trečdaliai respondentų. Nebuvo pamirštas ir elektromobilio komfortas bei privilegijos keliuose – šios savybės pasidalijo 3-4 vietas.

„Ekologija kaip vienas didžiausių privalumų yra akivaizdus dėl elementarių priežasčių: važiuodamas elektromobilis tiesiog neskleidžia jokio garso ir neturi išmetimo sistemos, iš kurios virstų dūmai. Juk būtent transporto išmetamosios dujos yra vienas didžiausių aplinkos taršos šaltinių. Be to, elektromobiliui nereikia naudoti alyvos, aušinimo skysčio, o tai taip pat yra dideli taršos šaltiniai“, – sako M. Daujotas.

Taupumas dideliu privalumu vadinamas ne tik dabar, bet ir žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą. Degalų kainos kinta kone kasdien, tuo tarpu elektros tarifai keičiasi tik kas kelerius metus. Todėl elektromobilio eksploatacijos kainą apskaičiuoti nėra sunku net ir labai ilgu laikotarpiu.

Trečią vietą, pagal respondentų atsakymus, dalijasi komfortas ir privilegijos. Pastebima, kad komforto reikšmę išskiria arba jaunesni (18-24 m.), arba vyresni (55-64 m.) žmonės, o privilegijas pabrėžia didžiųjų miestų gyventojai vyrai.

„Komfortą išskiria kiekvienas bent kartą elektromobilyje važiavęs žmogus. Tyla jo salone ir neegzistuojanti elektrinio variklio vibracija išties užburia – atrodo, kad tai turėtų būti rami ir lėta transporto priemonė. Tačiau numynus akceleratorių, per kiek daugiau nei septynias sekundes iki 100 km/val. įsibėgėjantis BMW i3 pademonstruoja ir kitą atributą – sportiškumą“, – įvairių žmonių supratimą apie komfortą aiškina M. Daujotas.

Jis teigia, jog faktas, kad elektromobiliams suteikiamas privilegijas išskiria tik didmiesčių gyventojai, yra normalus. Elektra varomos transporto priemonės gali už minimalų mokestį būti parkuojamos mokamose zonose bei naudotis viešajam transportui skirtomis eismo juostomis. Mažesniuose miestuose nei A raidėmis pažymėtų juostų, nei mokamų zonų nėra, tad jų gyventojams tokie privalumai neatrodo aktualūs, nors vilniečiai ar kauniečiai juos itin vertina.

Išskiria efektyvų stabdymą

Verslininkas Vytautas Kratulis elektra varomą BMW i3 įsigijo prieš dvejus metus ir per tą laiką spėjo nuvažiuoti daugiau nei 20 tūkstančių kilometrų. BMW i3 jis naudoja susisiekimui mieste. Garaže dar turi automobilį su vidaus degimo varikliu, kurį naudoja ilgesnėms kelionėms.

„Koks didžiausias elektromobilio privalumas? Smagiausia, kad jis stabdo daug efektyviau nei paprastas automobilis. Visada jautiesi daug saugiau, pranašesnis už kitus“, – pabrėžė V. Kratulis.

BMW i3 savininko teigimu, neįtikėtinas dalykas yra visiška tyla automobilio salone, kuomet didžiausią garsą stovint prie sankryžos skleidžia greta sustojusi transporto priemonė. Toks modelis muzikos klausymui – idealus. Jis pridūrė aktyviai besinaudojantis ir lengvatomis – stovėjimas miestų centrinėse vietose elektromobiliams praktiškai nekainuoja, o ir viešajam transportui skirtomis eismo juostomis naudotis smagu.

Iki BMW i3 įsigijimo V. Kratulis nebuvo vairavęs jokio elektromobilio, tačiau dėl priimto sprendimo nesigaili. Sugrįžęs 2 metus atgal, vėl rinktųsi elektromobilį. Kalbėdamas apie būsimą transporto priemonę, jis tikina nesvarstantis benzinu ar dyzelinu varomų alternatyvų. Tiesa, kitas elektromobilis turėtų nuvažiuoti bent 500 kilometrų, kad juo būtų galima atlikti dalį kelionių užmiestyje.

„Kai tavo vidutinis greitis mieste yra dvidešimt keli kilometrai per valandą, tai kam tau mieste sportinis automobilis? Mano giliu įsitikinimu, jie mieste neturi prasmės. Elektromobilis čia pildo visus poreikius – tai nuostabus miesto transportas“, – sako V. Kratulis.

Internetinė Lietuvos gyventojų apklausa BMW užsakymu buvo atliekama apklausų bendrovės „Norstat Lt“. Ji buvo vykdoma spalio mėn., iš viso apklausta 600 vairuotojų, prie automobilio vairo sėdančių bent kartą per savaitę.

Pranešimą paskelbė : Eiviltas Paraščiakas, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
Camper Oruga K200157 Black 014 38
 
Converse Chuck Taylor All Star Hi White/White 36,5
 
Camper Imar Copa K200929 White Natural 36
 
Vagabond Anni 4937-001 Black 37
 
Crocs™ Funlab Unicorn Charm Sandal Kids Lavender 28

Rekomenduojame

Taisyklės galioja ir dviračių takuose: ką pamiršta eismo dalyviai?

Taisyklės galioja ir dviračių takuose: ką pamiršta eismo dalyviai?

Dviračių sezonui įsibėgėjant, į miestų gatves ir užmiesčio kelius išrieda vis daugiau dviratininkų. Deja, dar ne visi dviračiais važinėja saugiai. Specialistai primena, kad tiek lekiant dviračių takais miestuose, tiek minant pedalus užmiestyje, svarbu atminti dviratininkams galiojančias taisykles ir reikalavimus, o taip pat – žinoti nerašytas taisykles, kurios leis prie vairo jaustis saugiau. Dviračių takas – […]

J. Narkevič: Dengiamos dėl karantino sunkumus patyrusių leidėjų išlaidos

J. Narkevič: Dengiamos dėl karantino sunkumus patyrusių leidėjų išlaidos

Vyriausybei skyrus 597 tūkst. AB Lietuvos pašto teikiamoms periodinių leidinių pristatymo kaimo vietovėse ir miestuose paslaugoms kompensuoti, leidėjams bus padengtos periodinių leidinių pristatymo išlaidos už 2 mėn.  „Mes žinome ir suprantame, kad periodinių leidinių leidėjai prasidėjus karantinui tapo pažeidžiami, susidūrė su nežinomybe, ar sugebės išlikti šiais sudėtingais laikais. Tikime, jog kompensuodami leidinių pristatymo išlaidas prisidėsime […]

Svarbūs Šiaulių regiono projektai sulaukė didžiosios dalies – net 84 Seimo narių palaikymo!

Svarbūs Šiaulių regiono projektai sulaukė didžiosios dalies – net 84 Seimo narių palaikymo!

Šiaulių miesto vadovai pastaruoju metu itin stengėsi, kad į Vyriausybėje rengiamą ekonomikos skatinimo planą, dar vadinamą Ateities ekonomikos DNR planu, patektų ir keletas ne tik miestui, regionui, bet ir visai šaliai svarbių projektų – Šiaulių oro uosto infrastruktūros išvystymo ir geležinkelio vėžės į Šiaulių LEZ teritoriją atstatymo projektai. Dabar Šiaulių iniciatyva sulaukė itin rimto palaikymo […]

Ruošiantis į kelionę lėktuvu: patarimai keliautojams oro uostuose

Ruošiantis į kelionę lėktuvu: patarimai keliautojams oro uostuose

Palengva grįžtanti keleivinė aviacija skrydžių pasiilgusiems keliautojams kelia vis daugiau džiaugsmo. Vis dėlto daugelyje šalių galiojant įvairiems apribojimams ir saugumo priemonėms, keliautojams būtina atsiminti tam tikrus pokyčius oro uostuose ir orlaiviuose. Siekiant palengvinti skrydžio pasiruošimo procesą, Lietuvos oro uostai primena pagrindines kelionių šiuo metu taisykles, padėsiančias užtikrinti jūsų ir aplinkinių saugumą. Namų darbai – atlikti […]