Lietuva siekia, kad „Rail Baltica“ infrastruktūra būtų valdoma valstybės

Lietuva siekia, kad „Rail Baltica“ infrastruktūra būtų valdoma valstybės

Atsižvelgdama į šalies geležinkelių reikšmę nacionaliniam saugumui Lietuva siekia užtikrinti, kad strategiškai svarbią europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ infrastruktūrą valdytų valstybė. Projekto „Rail Baltica“ klausimai, tarp jų ir būsimos infrastruktūros valdymas, bus aptarti gruodžio 6 d. Rygoje vyksiančiame Baltijos šalių premjerų susitikime, kuriame taip pat dalyvaus transporto ministrai, TEN-T Baltijos–Šiaurės jūros koridoriaus koordinatorė Catherine Trautmann ir Europos Komisijos generalinis direktorius mobilumui ir transportui Henrikas Hololei.

Lietuvoje strateginę reikšmę turinti infrastruktūra yra išimtinė valstybės nuosavybė, kurią valstybė perduoda valdyti jai priklausančiam ir kontroliuojamam subjektui. Dėl šios priežasties Lietuvoje viešąją geležinkelių infrastruktūrą valdo vienintelis valstybei priklausantis viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas – AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“.

„Transporto infrastruktūra yra strategiškai svarbus valstybės turtas, todėl nepritariame atskiro juridinio asmens sukūrimui strateginės reikšmės „Rail Baltica“ infrastruktūrai valdyti. „Rail Baltica“ geležinkelio liniją, kaip ir kitą šalies geležinkelių infrastruktūrą, turi valdyti vienintelis šalies viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas. Siekdama ekonominio saugumo valstybė negali prarasti savarankiškumo priimant sprendimus, susijusius su infrastruktūros tinklais ir jų plėtra“, – sako susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

Pagrindinis būsimos „Rail Baltica“ infrastruktūros valdymo tikslas – užtikrinti sklandžią ir atvirą prieigą prie geležinkelių infrastruktūros, kuri didintų „Rail Baltica“ geležinkelio konkurencingumą ir patrauklumą bei užtikrintų geriausias sąlygas verslui.

Sprendžiant dėl infrastruktūros valdymo modelio, svarbiausia užtikrinti palankias sąlygas rinkai ir vežėjams, kas paskatintų didesnes vežimų apimtis ir leistų generuoti daugiau pajamų. Infrastruktūros patrauklumas pirmiausia priklauso nuo infrastruktūros valdytojo funkcijų atlikimo – prieigos prie infrastruktūros suteikimo, mokesčių, administracinės naštos ir kt. Infrastruktūros valdytojo funkcijų atlikimą lemia reguliavimas, o ne jo organizacinė forma ar struktūra. Todėl Lietuva kviečia projekto partnerius pirmiausia siekti vienodo požiūrio į pagrindines infrastruktūros valdytojo funkcijas ir jų atlikimą, neiškeliant infrastruktūros valdytojo formos pasirinkimo kaip atskiro tikslo.

Projektą įgyvendinančios institucijos toliau sieks užtikrinti veiksmingą ir vieningą projekto „Rail Baltica“ valdymo ir naudojimo politiką, derinant infrastruktūros mokesčio surinkimo tvarką visame „Rail Baltica“ geležinkelio tinkle, bendradarbiaujant dėl pajėgumų skyrimo, eismo valdymo ir infrastruktūros priežiūros srityse.

Atsižvelgiant į galimybes spręsti praktinius klausimus, „Rail Baltica“ infrastruktūrai valdyti būtų tinkamiausia pasitelkti vietinius infrastruktūros valdytojus. Tai užtikrintų integruotą sprendimų priėmimo tvarką ir funkcijų koordinavimą.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
TOMS Citrus Stripe Print Rope Women's Alpargata Multi-Color 37
 
TOMS Alien Galaxy Glow In The Dark Women's Black 37,5
 
REIMA Vatten Blue Dream 116
 
REIMA Mighty Black 164
 
REIMA Lampi Yellow 116

Rekomenduojame

Vairavimas per balas: ką daryti, kad automobilis netaptų skenduoliu

Vairavimas per balas: ką daryti, kad automobilis netaptų skenduoliu

Vasaros karščiai neatsiejami nuo gaivalingų audrų ir liūčių, apsemiančių gatves. Nors tai nutinka bene kasmet, ne visi vairuotojai žino, ką daryti prieš save kelyje išvydus tyvuliuojančią balą. Draudikai sako, kad dėl trūkstamų įgūdžių, savo ir automobilio galimybių pervertinimo ar paprasčiausių netinkamų aplinkybių vairuotojams, važiuojantiems patvinusiais keliais, neretai tenka baloje laukti techninės pagalbos.  Draudimo bendrovės BTA […]

Automobilyje paliktam vaikui vasaros karščiai gali būti mirtinai pavojingi

Automobilyje paliktam vaikui vasaros karščiai gali būti mirtinai pavojingi

Kasmet vasarą garsiai nuskamba bent vienas kitas atvejis, susijęs su automobilyje paliktais mažamečiais vaikais. Draudimo bendrovė „Gjensidige” atkreipia dėmesį, kad saulėtą vasaros dieną automobilyje palikę vaiką tėvai rizikuoja jo sveikata. Neretai tėvai, nenorėdami žadinti važiuojant užmigusio vaiko, palieka jį miegoti prie praviro lango uždarytoje transporto priemonėje, nesusimąstydami, kaip jie tuo metu rizikuoja vaiko sveikata. Viešai […]

„Circle K“ į degalinę Tauragėje investavo 2 mln. eurų

„Circle K“ į degalinę Tauragėje investavo 2 mln. eurų

Kanados kapitalo degalinių tinklas „Circle K“ iš esmės užbaigė savo didžiausią pastarųjų metų investicijų projektą Tauragėje. Į prieš pusantrų metų įsigytą degalinę tinklas investavo daugiau kaip 2 mln. eurų, įskaitant ir jos įsigijimo išlaidas: pastatė naują parduotuvę, atnaujino degalų zoną, baigia įrengti visiškai naują automobilių plovyklą. Po generalinės rekonstrukcijos darbą pradėjusios „Circle K“ Tauragės degalinės, […]

„DPD Lietuva“ jau įveda papildomas saugumo priemones siuntų pristatymo procesuose

„DPD Lietuva“ jau įveda papildomas saugumo priemones siuntų pristatymo procesuose

Vyriausybei reaguojant į dabartinę situaciją Lietuvoje, kai dėl koronaviruso (2019-nCoV) šalyje vėl stiprinamos apsisaugojimo priemonės ir grąžinamas privalomas kaukių dėvėjimas, „DPD Lietuva“ krizinei situacijai ruošiasi iš anksto. Stengiantis kiek įmanoma labiau sumažinti riziką savo klientams ir kurjeriams, siuntų pristatymo įmonė imasi prevencinių veiksmų.  Nors šalyje ir nėra įvestas karantinas, siekiant užkirsti kelią koronaviruso infekcijos plitimui, […]