Lietuva siekia, kad „Rail Baltica“ infrastruktūra būtų valdoma valstybės

Lietuva siekia, kad „Rail Baltica“ infrastruktūra būtų valdoma valstybės

Atsižvelgdama į šalies geležinkelių reikšmę nacionaliniam saugumui Lietuva siekia užtikrinti, kad strategiškai svarbią europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ infrastruktūrą valdytų valstybė. Projekto „Rail Baltica“ klausimai, tarp jų ir būsimos infrastruktūros valdymas, bus aptarti gruodžio 6 d. Rygoje vyksiančiame Baltijos šalių premjerų susitikime, kuriame taip pat dalyvaus transporto ministrai, TEN-T Baltijos–Šiaurės jūros koridoriaus koordinatorė Catherine Trautmann ir Europos Komisijos generalinis direktorius mobilumui ir transportui Henrikas Hololei.

Lietuvoje strateginę reikšmę turinti infrastruktūra yra išimtinė valstybės nuosavybė, kurią valstybė perduoda valdyti jai priklausančiam ir kontroliuojamam subjektui. Dėl šios priežasties Lietuvoje viešąją geležinkelių infrastruktūrą valdo vienintelis valstybei priklausantis viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas – AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“.

„Transporto infrastruktūra yra strategiškai svarbus valstybės turtas, todėl nepritariame atskiro juridinio asmens sukūrimui strateginės reikšmės „Rail Baltica“ infrastruktūrai valdyti. „Rail Baltica“ geležinkelio liniją, kaip ir kitą šalies geležinkelių infrastruktūrą, turi valdyti vienintelis šalies viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas. Siekdama ekonominio saugumo valstybė negali prarasti savarankiškumo priimant sprendimus, susijusius su infrastruktūros tinklais ir jų plėtra“, – sako susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

Pagrindinis būsimos „Rail Baltica“ infrastruktūros valdymo tikslas – užtikrinti sklandžią ir atvirą prieigą prie geležinkelių infrastruktūros, kuri didintų „Rail Baltica“ geležinkelio konkurencingumą ir patrauklumą bei užtikrintų geriausias sąlygas verslui.

Sprendžiant dėl infrastruktūros valdymo modelio, svarbiausia užtikrinti palankias sąlygas rinkai ir vežėjams, kas paskatintų didesnes vežimų apimtis ir leistų generuoti daugiau pajamų. Infrastruktūros patrauklumas pirmiausia priklauso nuo infrastruktūros valdytojo funkcijų atlikimo – prieigos prie infrastruktūros suteikimo, mokesčių, administracinės naštos ir kt. Infrastruktūros valdytojo funkcijų atlikimą lemia reguliavimas, o ne jo organizacinė forma ar struktūra. Todėl Lietuva kviečia projekto partnerius pirmiausia siekti vienodo požiūrio į pagrindines infrastruktūros valdytojo funkcijas ir jų atlikimą, neiškeliant infrastruktūros valdytojo formos pasirinkimo kaip atskiro tikslo.

Projektą įgyvendinančios institucijos toliau sieks užtikrinti veiksmingą ir vieningą projekto „Rail Baltica“ valdymo ir naudojimo politiką, derinant infrastruktūros mokesčio surinkimo tvarką visame „Rail Baltica“ geležinkelio tinkle, bendradarbiaujant dėl pajėgumų skyrimo, eismo valdymo ir infrastruktūros priežiūros srityse.

Atsižvelgiant į galimybes spręsti praktinius klausimus, „Rail Baltica“ infrastruktūrai valdyti būtų tinkamiausia pasitelkti vietinius infrastruktūros valdytojus. Tai užtikrintų integruotą sprendimų priėmimo tvarką ir funkcijų koordinavimą.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Egg Pore Blackhead Steam Balm Valomoji šildanti kaukė nuo inkštirų, 30g
 
Vagabond Sprint 2.0 4829-202 Caribbean Blue Multi 39
 
Columbia Snuggly Bunny Bunting Coll Navy/Pine Green Critter Block 74
 
Happy Socks Sketch Multi 9300 36-40
 
Crocs™ Reviva Flip Women's Melon/White 42,5
Šilta žiema ir Dakaras kaitina aistras – registracija į „Moterų ralį“  įgauna pagreitį

Šilta žiema ir Dakaras kaitina aistras – registracija į „Moterų ralį“ įgauna pagreitį

Didžiausias Lietuvoje ir išskirtinai moteriškai auditorijai skirtas automobilių sporto renginys „Moterų ralis“ skaičiuoja naujus registracijos rekordus. Per pirmas kelias registracijos savaites į renginį užsiregistravo virš 200 komandų ir beveik 700 dalyvių. „Ekranuose šmėkščiojantys įspūdingi Dakaro ralio vaizdai, o gal šilta žiema kursto moterų azartą, tad net trečdalis užsiregistravusių į „Moterų ralį“ yra naujokės. Tik dešimtadalyje […]

  Straipsniai »
ES suteikė Estijos pavėžėjimo paslaugų platformai „Bolt“ 50 mln. Eur vertės kreditą

ES suteikė Estijos pavėžėjimo paslaugų platformai „Bolt“ 50 mln. Eur vertės kreditą

EIB suteikia įmonės „Bolt“ plėtrai bei tyrimams ir naujiems produktams kurti 50 mln. Eur vertės kvazikapitalo kreditą. „Bolt“ investuos šios paskolos lėšas į savo teikiamų pavėžėjimo paslaugų saugos, patikimumo ir tvarumo didinimą, taip pat į naujų paslaugų teikimą, pavyzdžiui, automobilių, dviračių nuomos ir maisto pristatymo į namus paslaugas. Susitarimą remia pagal Junkerio planą įsteigtas Europos strateginių investicijų […]

  Straipsniai »

Vilniaus miesto savivaldybė siūlo lenteles su žaliomis rodyklėmis grąžinti 24 sankryžose

Vilniaus miesto savivaldybė Susisiekimo ministerijai šiandien pateikė konkrečių sankryžų sąrašą, kuriose, išanalizavus eismo situaciją, pėsčiųjų bei kitų eismo dalyvių saugumą ir infrastruktūros galimybes, siūloma grąžinti šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis. Ministerijai ir Transporto kompetencijų agentūrai įvertinus ir patvirtinus šį sąrašą, lentelės galėtų būtų sugrąžintos iš viso 24-iose sankryžose. Dalyje jų visam laikui, o kitose sankryžose […]

  Straipsniai »
Nauji „Bentley“ modeliai augino 2019-ųjų pardavimus: daugiau nei 10 tūkst. automobilių per metus

Nauji „Bentley“ modeliai augino 2019-ųjų pardavimus: daugiau nei 10 tūkst. automobilių per metus

Gaminamų automobilių gamą plečiantis „Bentley Motors“ 2019 metais pardavimus augino 5 proc. Per praėjusius metus prabangus britų prekės ženklas iš viso pardavė 11 006 automobilius. Tai jau septinti metai iš eilės, kai „Bentley Motors“ parduoda daugiau nei 10 tūkstančių automobilių per metus. Pernai, kai bendrovė šventė savo šimtmetį, Šiaurės ir Pietų Amerika tapo pagrindiniu „Bentley“ pardavimų […]

  Straipsniai »