Lietuva ir Ukraina siekia plėtoti ekonominius ryšius, panaudodamos abiejų šalių jūrų uostus

1

Lietuva ir Ukraina siekia plėtoti ekonominius ryšius, panaudodamos abiejų šalių jūrų uostus

Klaipėdoje šiandien susitikę Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis ir Ukrainos infrastruktūros ministras Oleksandras Kubrakovas aptarė šalių bendradarbiavimą susisiekimo srityje ir galimus naujus projektus – šalys ketina glaudžiau bendradarbiauti geležinkelių ir transporto skaitmeninimo srityse, taip pat didinti abiejų šalių jūrų uostų krovos potencialą. Pažintinio vizito metu Ukrainos ministrui pristatytos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto ir „Lietuvos geležinkelių“ galimybės bei pajėgumai.

„Šiandieniniame, ypač geopolitiniame kontekste, kalbant apie šalių, krovinių, prekių diversifikaciją, būtent Ukraina yra ta kryptis, kuri mums sukuria daug naujo ir neišnaudoto potencialo. Vienas dalykų, ką šiandien konkrečiai pamatėme – tai puspriekabių gabenimas geležinkeliais iš Ukrainos, iš Turkijos į Lietuvą ir iš Lietuvos toliau į Šiaurę. Tam, kad tai taptų realybe, Ukrainai reikia padaryti labai nedaug – pakeisti teisės aktus, kad puspriekabės būtų traktuojamos ne kaip transporto priemonė, o kaip krovinys. Kalbėjome su Ukrainos ministru, kad nelaukime teisės aktų pakeitimų, startuokime su pilotiniais projektais jau dabar, ir aš tuo labai džiaugiuosi“, – sako ministras M. Skuodis.

Stiprinant šalių ekonominį bendradarbiavimą, svarbus vaidmuo tenka abiejų šalių jūrų uostams. Ministro M. Skuodžio teigimu, Klaipėdos uostas gali užtikrinti susisiekimą Ukrainos kroviniams ir potencialiai tapti Ukrainos šiauriniais vartais į Skandinaviją. Tuo pačiu Lietuva siekia aktyvesnio Ukrainos Juodosios jūros uostų įtraukimo į Lietuvos verslą, kad Odesa taptų Lietuvos pietiniais jūrų vartais.

Klaipėdoje viešinčiam Ukrainos infrastruktūros ministrui O. Kubrakovui pristatytas puspriekabių vežimas geležinkelių transportu – naujas Lietuvos inicijuojamas projektas, apjungiantis geležinkelius ir uostus Baltijos ir Juodosios jūros maršrutu, puikiai atliepiantis Europos žaliąjį kursą. „Lietuvos geležinkeliai“ kviečia suinteresuotą Ukrainos verslą pradėti bandomąjį projektą šiame maršrute jau šių metų rugsėjį.

Ministras M. Skuodis atkreipia dėmesį, kad tarp Baltijos ir Juodosios jūros regionų juda dideli krovinių srautai, tačiau Klaipėdos uoste Ukrainos kroviniai sudaro tik apie 1–2 proc. visų krovinių, o geležinkelių transportu vežami Ukrainos kroviniai – apie 3–4 proc. Potencialiai krovinių srautas galėtų būti dešimteriopai didesnis – tai skatina ieškoti naujų būdų ir priemonių jam didinti.

„Įvertinant politines ir ekonomines aktualijas, prioritetas šiuo metu – dar labiau diversifikuoti krovinių srautus tiek geografiniu, tiek ir vežamų krovinių atžvilgiu, kad priklausymas nuo vieno ar kito regiono būtų kuo mažesnis“, – teigia ministras M. Skuodis.

Klaipėdoje jau dabar intensyviai investuojama tiek į krovinių geografijos, tiek į visos uosto veiklos diversifikaciją. Jūrų uosto laivybos kanalo gilinimas ir pietinės dalies išplėtimas, planuojama, padės pritraukti naujų investicijų ir padidins Klaipėdos uosto konkurencingumą.

Geležinkelių transporto srityje ypač aktyviai stiprinami ryšiai su Vakarų Europos rinkomis, Lenkija ir Ukraina. Per Kauną iki Palemono jau nutiesta europinės vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio linija, leidžianti tiesiogiai pasiekti Europos krovinių rinką.

Š. m. kovo mėn. susisiekimo ministras M. Skuodis Lietuvos ir Ukrainos Prezidentų tarybos metu lankėsi Kijeve, kur susitiko su tuomečiu Ukrainos infrastruktūros ministru Vladyslavu Kryklii. Šio vizito metu Lietuvos ir Ukrainos ministrai pasirašė ketinimų protokolą dėl bendradarbiavimo keleivių ir krovinių vežimo geležinkelių transportu ir skaitmeninių leidimų vykdyti tarptautinį keleivių ir krovinių vežimą kelių transportu srityse. Tai suteikia naujų galimybių abiejų šalių verslui, skatina inovacijų plėtrą.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Kaunas Hockey ledo ritulys
 
Kaip serviruoti stalą gimtadienio šventei?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Susisiekimo ministerija, siekdama padidinti viešųjų pirkimų proceso efektyvumą ir skaidrumą, atkreipia dėmesį į būtinybę plėsti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą ir numatyti galimybę patikrinti ne tik sandorio šalį, bet ir subrangovus. „Vykdant ministerijos valdomų įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą, pasitaiko situacijų, kai riziką nacionalinio saugumo interesams kelia ne kita sandorio šalis, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]