Lietuva ir Ukraina siekia plėtoti ekonominius ryšius, panaudodamos abiejų šalių jūrų uostus

1

Lietuva ir Ukraina siekia plėtoti ekonominius ryšius, panaudodamos abiejų šalių jūrų uostus

Klaipėdoje šiandien susitikę Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis ir Ukrainos infrastruktūros ministras Oleksandras Kubrakovas aptarė šalių bendradarbiavimą susisiekimo srityje ir galimus naujus projektus – šalys ketina glaudžiau bendradarbiauti geležinkelių ir transporto skaitmeninimo srityse, taip pat didinti abiejų šalių jūrų uostų krovos potencialą. Pažintinio vizito metu Ukrainos ministrui pristatytos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto ir „Lietuvos geležinkelių“ galimybės bei pajėgumai.

„Šiandieniniame, ypač geopolitiniame kontekste, kalbant apie šalių, krovinių, prekių diversifikaciją, būtent Ukraina yra ta kryptis, kuri mums sukuria daug naujo ir neišnaudoto potencialo. Vienas dalykų, ką šiandien konkrečiai pamatėme – tai puspriekabių gabenimas geležinkeliais iš Ukrainos, iš Turkijos į Lietuvą ir iš Lietuvos toliau į Šiaurę. Tam, kad tai taptų realybe, Ukrainai reikia padaryti labai nedaug – pakeisti teisės aktus, kad puspriekabės būtų traktuojamos ne kaip transporto priemonė, o kaip krovinys. Kalbėjome su Ukrainos ministru, kad nelaukime teisės aktų pakeitimų, startuokime su pilotiniais projektais jau dabar, ir aš tuo labai džiaugiuosi“, – sako ministras M. Skuodis.

Stiprinant šalių ekonominį bendradarbiavimą, svarbus vaidmuo tenka abiejų šalių jūrų uostams. Ministro M. Skuodžio teigimu, Klaipėdos uostas gali užtikrinti susisiekimą Ukrainos kroviniams ir potencialiai tapti Ukrainos šiauriniais vartais į Skandinaviją. Tuo pačiu Lietuva siekia aktyvesnio Ukrainos Juodosios jūros uostų įtraukimo į Lietuvos verslą, kad Odesa taptų Lietuvos pietiniais jūrų vartais.

Klaipėdoje viešinčiam Ukrainos infrastruktūros ministrui O. Kubrakovui pristatytas puspriekabių vežimas geležinkelių transportu – naujas Lietuvos inicijuojamas projektas, apjungiantis geležinkelius ir uostus Baltijos ir Juodosios jūros maršrutu, puikiai atliepiantis Europos žaliąjį kursą. „Lietuvos geležinkeliai“ kviečia suinteresuotą Ukrainos verslą pradėti bandomąjį projektą šiame maršrute jau šių metų rugsėjį.

Ministras M. Skuodis atkreipia dėmesį, kad tarp Baltijos ir Juodosios jūros regionų juda dideli krovinių srautai, tačiau Klaipėdos uoste Ukrainos kroviniai sudaro tik apie 1–2 proc. visų krovinių, o geležinkelių transportu vežami Ukrainos kroviniai – apie 3–4 proc. Potencialiai krovinių srautas galėtų būti dešimteriopai didesnis – tai skatina ieškoti naujų būdų ir priemonių jam didinti.

„Įvertinant politines ir ekonomines aktualijas, prioritetas šiuo metu – dar labiau diversifikuoti krovinių srautus tiek geografiniu, tiek ir vežamų krovinių atžvilgiu, kad priklausymas nuo vieno ar kito regiono būtų kuo mažesnis“, – teigia ministras M. Skuodis.

Klaipėdoje jau dabar intensyviai investuojama tiek į krovinių geografijos, tiek į visos uosto veiklos diversifikaciją. Jūrų uosto laivybos kanalo gilinimas ir pietinės dalies išplėtimas, planuojama, padės pritraukti naujų investicijų ir padidins Klaipėdos uosto konkurencingumą.

Geležinkelių transporto srityje ypač aktyviai stiprinami ryšiai su Vakarų Europos rinkomis, Lenkija ir Ukraina. Per Kauną iki Palemono jau nutiesta europinės vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio linija, leidžianti tiesiogiai pasiekti Europos krovinių rinką.

Š. m. kovo mėn. susisiekimo ministras M. Skuodis Lietuvos ir Ukrainos Prezidentų tarybos metu lankėsi Kijeve, kur susitiko su tuomečiu Ukrainos infrastruktūros ministru Vladyslavu Kryklii. Šio vizito metu Lietuvos ir Ukrainos ministrai pasirašė ketinimų protokolą dėl bendradarbiavimo keleivių ir krovinių vežimo geležinkelių transportu ir skaitmeninių leidimų vykdyti tarptautinį keleivių ir krovinių vežimą kelių transportu srityse. Tai suteikia naujų galimybių abiejų šalių verslui, skatina inovacijų plėtrą.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
TOMS Geo Lace Women's Alpargata Black 40
 
GEOX Kilwi Girl J02D5B0MABC Pink C8172 32
 
Camper Peu Cami 17665-014 Black 42
 
Crocs™ Crocband™ Black 44,5
 
BIOMECANICS 212164 Blanco/Multi 27

Rekomenduojame

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

Lankydamiesi šiandien Klaipėdoje Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis apžiūrėjo per pastaruosius metus išplėtotą Malkų įlanką bei perspektyvinę pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama dideli darbai. Sėkmingai atliktos investicijos į Malkų įlanką Klaipėdos uostui jau leidžia užsitikrinti dar tvirtesnes pozicijas laivų remonto rinkoje, didinti krovos pajėgumą, o numatoma pietinės uosto dalies plėtra […]

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Penktadienį, liepos 23 d., Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis lankysis Klaipėdoje, kur dalyvaus naujo „Smiltynės perkėlos“ kelto vardo suteikimo ceremonijoje, laivu plauks ir apžiūrės Malkų įlanką bei Klaipėdos uosto pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama didelė plėtra. „Smiltynės perkėlai“ pastatytas 60 m ilgio, 14 m pločio universalus keleivinis-krovininis keltas „Klaipėda“ išskirtinis […]

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Netikėtai pasaulį užklupęs Covid-19 iš esmės sukrėtė aviacijos industriją. Siekiant suvaldyti virusą, lyg tol klestėjusi sfera kone pernakt smuko į dar neregėtas žemumas. Nacionalinės aviacijos asociacijos LAVIA teigimu, prireiks bent dviejų metų, kol sugrįšime į 2019 metais pasiekto aviacijos piko laikus. Asociacijos prielaida remiasi optimistinėmis prognozėmis, laikantis pozicijos, kad pasaulinė pandeminė situacija gerės arba bent […]

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Upon the approval of the Minister of Transport and Communications, the newly formed Board of Lietuvos geležinkeliai, AB (LTG) takes up its duties. It consists of 7 members; i.e. five independent members: Dalia Andrulionienė, Eugenijus Preikša, Bernard Guillelmon, Kęstutis Šliužas, Aurimas Vilkelis; and 2 members delegated by the Ministry of Transport and Communications: Romas Švedas […]

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Paaiškėjo valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) skelbto mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai. I grupėje, kurioje varžėsi 12-18 metų amžiaus autorių sukurti vaizdo siužetai geriausiais pripažinti vaizdo siužetai „Saugok save“ (autorius Lukas Pacevičius iš Vilniaus) ir „Vairuodamas nesinaudok telefonu!“ (autoriai Benas ir Darius Bačkaičiai iš Kauno). III grupėje, […]

M. Skuodis patvirtino naują „Lietuvos geležinkelių“ valdybą

M. Skuodis patvirtino naują „Lietuvos geležinkelių“ valdybą

Susisiekimo ministrui Mariui Skuodžiui patvirtinus, darbą pradeda naujos sudėties AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) valdyba. Ją sudaro 7 nariai: penki nepriklausomi – Dalia Andrulionienė, Eugenijus Preikša, Bernardas Guillelmonas, Kęstutis Šliužas, Aurimas Vilkelis ir du Susisiekimo ministerijos deleguoti nariai – Romas Švedas ir Agnė Amelija Mikalonė. Nauja LTG valdyba buvo renkama po to, kai sausį susisiekimo ministras […]