Lenktynių sezono įdomybės – „Auto Bazar“ parodoje

1

Lenktynių sezono įdomybės – „Auto Bazar“ parodoje

Lenktynių sezonas pamažu įsibėgėja – automobilių ir motociklų sporto renginiai jau kiekvieną savaitgalį vyksta įvairiausiuose Lietuvos kampeliuose. Gegužės 10–11 d. nemažai sportinės technikos bus galima išvysti vienoje vietoje – Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyksiančioje parodoje „Auto Bazar 2019“. Čia bus eksponuojamas Arūno Gelažninko KTM motociklas, Edvino Einikio daugiau nei 500 AG pasiekianti „Audi S4“ ir kiti įspūdingi įvairiose varžybose matomi modeliai.

„Susidomėjimas automobilių sportu Lietuvoje auga dideliu tempu. Daugelis esame girdėję apie įspūdingus lietuvių pasiekimus pasaulio rali-kroso čempionate, Dakaro ralyje, MXGP motociklų pasaulio čempionate, pasirodymus WRC etapuose, tačiau turime kuo pasigirti ir čia, Lietuvoje. Žiedinių lenktynių dalyvių skaičius auga kasmet, įvairūs mėgėjiški slalomai sutraukia dešimtis dalyvių, o juose galima išvysti labai įspūdingus automobilius. Visų jų į „Auto Bazar 2019“ nesutalpinsime, tačiau išrikiuosime įvairioms sporto šakoms pritaikytus ir modifikuotus modelius“, – sako vienas iš parodos organizatorių Valdas Valiukevičius.

„Žiedas“ išgyvena aukso amžių

Žiedinių lenktynių populiarumas Lietuvoje pastaraisiais metais augo didžiuliu tempu. Kasmet vykstančias 1000 km varžybas Palangoje žino turbūt kiekvienas tautietis, tačiau dar prieš penkerius metus Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionate tebuvo atskira lietuviams skirta įskaita, kurioje varžėsi apie 20 automobilių. Šiandien Lietuvoje organizuojamas atskiras žiedinių lenktynių čempionatas, kuriame varžosi daugiau nei 80 automobilių. Ironiška, kad Latvijos ir Estijos čempionatuose dalyvių yra mažiau, nors šiose šalyse veikia puikios būklės lenktynių trasos – priešingai nei Lietuvoje, turinčioje tik ne itin kokybišką „Nemuno žiedą“.

Kai kuriuos žiedinėms lenktynėms parengtus automobilius bus galima išvysti ir „Auto Bazar 2019“. Vienas jų – 2013 m. pagamintas panevėžiečio Edvino Einikio „Audi S4“. Turbokompresorių turinčio keturiais ratais varomo automobilio 3 litrų variklis pasiekia daugiau nei 500 AG pajėgumą bei per 600 Nm sukimo momentą, sveria mažiau nei pusantros tonos. Pastaraisiais metais E. Einikio „Audi“ buvo galima išvysti Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato etapuose.

Kur kas žemiškesnis automobilis – Mariaus Gaukšto BMW 3 serijos kupė. 1995 m. pagamintas liaudyje „kregžde“ vadinamas automobilis pasiekia 230 AG pajėgumą, sveria kiek daugiau nei 1 200 kg ir yra idealus „žiedo“ automobilis – palyginti nesunkus, greitas, gerai valdomas, o jo dalių pasirinkimas didelis. „Auto Bazar 2019“ lankytojai galės apžiūrėti šį automobilį, o pamatę jo savininką – ir paklausinėti apie patirtį konstruojant tokį modelį.

Išskirtinis net tokiame būryje atrodys Juliaus Jurkšos „Honda S2000“. Lenktynėse retai matomą modelį kaunietis nusprendė paversti lenktyniniu kai pirmą kartą jį išbandė trasoje 2016 metais. Sportas vaikiną užkabino, tad jis tapo nuolatiniu Kačerginės „Nemuno žiedo“ lankytoju.

Itališkų automobilių gerbėjai taip pat ras savo simpatiją. Praėjusiais metais susikūrusi „Intrans“ komanda pristatys žiedinėse lenktynėse retai matomą „Alfa Romeo 147 CUP“ – specialiai sportui sukurtą modelį, kuris kelis kartus dalyvavo Palangos 1000 km lenktynėse.

Ralio ekspozicijoje – ir senukai

„Auto Bazar 2019“ bus galima išvysti ralio „Aplink Lietuvą 2018“ nugalėtojų ekipažo – Vyčio Pauliukonio ir Audronio Gulbino „Subaru Impreza GT“. 1998 metais pagamintas keturiais ratais varomas automobilis geriausiai įrodo, jog ne modernumas ar galia lemia ralio nugalėtojus – geras vairuotojo ir šturmano darbas turi kur kas didesnę įtaką galutiniam rezultatui.

Tačiau tai – toli gražu ne seniausias sportinių automobilių ekspozicijoje pristatomas modelis. Prieš trisdešimt metų pagamintas Evaldo Gezevičiaus „Opel Kadett“ tiktų ir į istorinės technikos ekspoziciją, tačiau tai – ralyje naudojamas modelis, kuriuo sportininkas ne kartą užėmė prizines vietas ralio sprinto varžybose.

Nedaug naujesnis, tačiau Lietuvos ralio žiūrovams gerai pažįstamas 1991 m. BMW M3 – jį atvairuos Giedrius Firantas, kartu su Matu Valiuliu džiuginantys žiūrovus daugelyje šalies čempionato etapų. Šis ekipažas pasižymi tuo, kad arba finišą pasiekia aukštoje pozicijoje, arba jo nepasiekia išvis – pavyzdžiui, 2018 m. Lietuvoje jie keturis kartus kirto starto arką, tačiau tik vieną kartą pasiekė finišą – užėmė antrą vietą klasėje. Kitų trijų ralių ekipažas dėl avarijų nebaigė.

Ralyje „Aplink Lietuvą“ šturmano poziciją užimantis A. Gulbinas sėda prie vairo Lietuvos ralio čempionate, kur varžosi 2008 m. „Honda Civic Type-R“ automobiliu. Beje, 2019 m. vykusiuose raliuose jam stenogramą skaitė tas pats V. Pauliukonis.

Sportinė ekspozicija neapsiriboja automobiliais – čia bus mažiausiai vienas motociklas. Būtent tas, kurį labiausiai norėtų išvysti visi lietuviai – Arūno Gelažninko „KTM 450 Rally replica“. Pastarajame Dakaro ralyje sportininkas pasiekė rekordinį pasiekimą visai Lietuvai – užėmė 24 vietą motociklų įskaitoje ir 4 – tarp ralio naujokų.

Viso „Auto Bazar 2019“ bus keliolika sportinės technikos eksponatų, o iš viso renginyje turėtų būti apie 100 įvairiausių automobilių ir motociklų.

Apie „Auto Bazar 2019“

„Auto Bazar 2019“ – vienas didžiausių automobilių kultūros renginių Lietuvoje, kurio lankytojai gali vienoje vietoje apžiūrėti daugybę naujų automobilių, motociklų, juos išbandyti bei pasikalbėti su pardavėjais, pasigrožėti istorine, sportine, modifikuota technika, apžiūrėti ir net išbandyti kemperius, įvertinti įvairias transporto paslaugas, įsigyti reikiamų transporto priemonių detalių. „Auto Bazar 2019“ – antrus metus organizuojamas renginys, kuris šiemet Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyks gegužės 10–11 dienomis.

Pranešimą paskelbė: Rasa Griciūtė, Lietuvos parodų centras LITEXPO

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 551 Black 43
 
Nike 61-97-20-7 Grey 39
 
ALTERCORE 666 Vegan Black 36
 
ALTERCORE Jenny Black 40
 
TAMARIS 88-44-19-8 Black 19 39

Rekomenduojame

Giedraičių gatvės rekonstrukcija: pagrindinė Šnipiškių susisiekimo arterija nuo šiol saugesnė ir draugiškesnė judėti visiems

Giedraičių gatvės rekonstrukcija: pagrindinė Šnipiškių susisiekimo arterija nuo šiol saugesnė ir draugiškesnė judėti visiems

Šiemet baigta rekonstruoti viena svarbiausių Šnipiškių seniūnijos susisiekimo arterijų – Giedraičių gatvė – tapo saugesnė ir draugiškesnė judėti visiems.  Atnaujinta gatvė susisiekimo prasme svarbi ne tik Giedraičių ir S. Fino gatvių gyventojams, bet ir šalia esantiems biurų darbuotojams. Skaičiuojama, kad šia gatve per parą kasdien pravažiuoja daugiau kaip 4 tūkst. transporto priemonių. Tranzitinio automobilių eismo […]

Draugiškas ir saugus judumas: Vilnius kviečia susipažinti su ramaus eismo gatvėmis

Draugiškas ir saugus judumas: Vilnius kviečia susipažinti su ramaus eismo gatvėmis

Saugesnės ir gyvesnės gatvės gyvenamųjų namų, įmonių apsuptyje, kur kasdien įvairiai juda daugybė žmonių – Vilniuje pradedamos įrengti ramaus eismo zonos. Pilotiniam projektui pasirinkta Naugarduko gatvė, kur automobiliai jau juda lėčiau, o pati gatvė žingsnis po žingsnio formuojama kaip viešoji erdvė, atveriant ją dviratininkams, pėstiesiems. Pagal šiuos principus neseniai baigta tvarkyti Giedraičių gatvė, ramaus eismo […]

Draudikai įspėja: po laiko persukimo padaugėja eismo įvykių, atsargesni turėtų būti ir pėstieji

Draudikai įspėja: po laiko persukimo padaugėja eismo įvykių, atsargesni turėtų būti ir pėstieji

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį persukdami laikrodžių rodykles viena valanda atgal pradėsime gyventi žiemos laiku. Apie tai, kad laiko persukimas daro neigiamą įtaką žmonių savijautai, kalbama nuolat, o štai draudikai sako pastebintys ir šio žingsnio poveikį vairuotojams – kelias dienas po laiko persukimo šie būna mažiau atidūs už vairo ir sukelia daugiau eismo įvykių. Išnagrinėjusi […]

Besikeičiančios taisyklės darbo rinkoje: prie nuotolinio darbo grįžta ne tik dėl pandemijos

Besikeičiančios taisyklės darbo rinkoje: prie nuotolinio darbo grįžta ne tik dėl pandemijos

Nuotolinio darbo principas plačiai aptarinėtas dar gerokai iki pandemijos, tačiau pastaroji aplinkybė privertė jį suklestėti. Įmonių atliekamos darbuotojų apklausos rodo, kad toks darbo organizavimas pasiteisina, o tiesioginiai susitikimai biuruose pageidaujami tik norint retkarčiais pamatyti kolegas. Nors nuotolinis darbas ateityje neišvengiamai bus taikomas vis dažniau, psichologas Paulius Rakštikas primena, kad žmogiškam ryšiui ir tiesioginiam santykiui turime […]