Legendinei „Audi“ visų ratų pavarai „quattro“ suėjo 40 metų

Legendinei „Audi“ visų ratų pavarai „quattro“ suėjo 40 metų

Šiemet legendinei „Audi“ visų ratų „quattro“ pavarai suėjo 40 metų, kada ji pirmą kartą debiutavo 1980 metų Ženevos automobilių parodoje. Per šiuos keturiasdešimt metų daugiau kaip 8 milijonai pirkėjų iš viso pasaulio pasirinko saugumą, stabilumą ir dinamiką užtikrinančią „quattro“ pavarą, o Lietuvoje atlikta apklausa atskleidė, kad daugiau kaip 70 proc. Vilniaus ir Kauno gyventojų norėtų vairuoti visų ratų pavara varomą automobilį.

„Prieš keturiasdešimt metų „Audi“ pristatė inovaciją, kuri simbolizavo saugumą, stabilumą ir dinamiką. Ši technologija buvo „quattro“ visų ratų pavara, kurią sukūrė ir visus keturis dešimtmečius tobulina įmonės inžinieriai, taip vairuotojams suteikiant komfortišką ir ramų važiavimą bet kokiu oru ir bet kokiu keliu“, – sako Ilgvars Ļubka, „Audi“ prekės ženklo vadovas Lietuvoje ir Latvijoje.

Mintį apie lengvąjį automobilį su visų ratų pavara 1976–1977 metais pristatė „Audi“ inžinieriai po to, kai Švedijoje išbandė markės prototipus su priekinių ratų pavara ir Vokietijos armijai skirtu praktišku „Volkswagen Iltis“ su „Audi“ sukurta visų ratų pavara. Nežiūrint į palygint nedidelę pastarojo modelio galią, bandymai vienareikšmiškai patvirtino visų ratų pavaros pranašumą, esant sudėtingoms eismo sąlygoms ir slidžiai kelio dangai. 

Šis palyginamasis testas „Audi“ suteikė impulsą toliau tobulinti „Volkswagen Iltis“ modeliui sukurtą visų ratų pavarą ir ją sumontuoti „Audi 80“ automobilyje. Visus kitus metus „Audi“ tęsė bandymus ir 1979 metų rudenį dienos šviesą išvydo „Audi quattro“ – sportiškas gamintojo kupė su visų ratų pavara.

„Audi quattro“ kupė buvo pristatytas 1980 metų Ženevos automobilių parodoje ir akimirksniu tapo pasauline sensacija. Su 2,2 l 200 AG penkių cilindrų varikliu „quattro“ buvo pirmasis sportiškas automobilis su visų ratų pavara, kadangi anksčiau ši technologija buvo naudojama tik bekelėje ir sunkiajam transportui. Ir nors pirmieji „quattro“ buvo gaminami nedidele apimtimi, susidomėjimas ir didelė paklausa lėmė, kad „Audi quattro“ tapo pilnaverčiu serijiniu modeliu, kuris buvo tobulinamas ir gaminamas iki pat 1991 metų.

1981 metais automobilis su „quattro“ pavara debiutavo Austrijos „Jänner Rallye Rally“ lenktynėse. Pažangi visų ratų pavara atvėrė dar daugiau galimybių ir „Audi“ tiesiogine prasme lenktynėms suteikė žymiai didesnį pagreitį. 1980-ųjų pradžioje mašinos su „quattro“ visų ratų pavara laimėjo du pasaulio ralio čempionatus ir du gamintojo titulus, taip amžiams pakeitę ralio lenktynių ateitį. Buvo pasiekti „Pikes Peak“ važiavimo rekordai JAV, taip pat vėlesniais metais nugalėta nesuskaičiuojamoje daugybėje lenktynių skirtinguose automobilių čempionatuose. Pergalingas „quattro“ žygis tęsiasi iki šiol – 2016 metais Švedijos automobilių lenktynių legenda Mattias Ekström su „Audi S1 quattro EKSRX“ laimėjo Pasaulio ralio-kroso čempionatą.

Tačiau „quattro“ reiškia ne tik sportą ir greitį. „Audi“ modeliai su visų ratų pavara pasiteisino kaip puikūs pagalbininkai ir kasdien patogūs važinėti automobiliai, ypatingai ten, kur vyrauja itin skirtingi sezonai, o eismo sąlygos yra nenuspėjamos, pavyzdžiui, tokios kaip Lietuvoje. „Quattro“ gimė apsnigtuose keliuose, tačiau jis nebijo nei purvo, nei miško kelių, žvyrkelių ar kitų iššūkių, kad ir kokie jie būtų.

Visų ratų privalumai taip pat akivaizdūs ir po „Audi“ atstovybės Lietuvoje kartu su „Omnicom Media Group“ atliktos apklausos, kurioje 74 proc. respondentų atsakė, kad teikia privalumą visų ratų pavarai , o 32 proc. pažymėjo, kad jie ar jų šeimos nariai važinėja automobiliu su visų ratų pavara. Apklausa taip pat atskleidė, kad pirmenybę visų ratų pavarai teikia šeimos su vaikais, taip užsitikrindami maksimalų stabilumą kelyje ir didžiausią saugumą esant bet kokioms eismo sąlygomis.

„Maždaug 70 proc. Lietuvoje parduodamų „Audi“ automobilių yra su „quattro“ visų ratų pavara, o tai beveik sutampa su atsakymais apklausoje. Visų ratų pavara yra puikiai pritaikyta mūsų keliams ir kartu su didesne „Q“ ir „allroad“ modelių prošvaisa vairuotojams suteikia didesnį pasitikėjimą ir geresnę automobilio kontrolę net ir važiuojant greitai“, – sako Ilgvars Ļubka, „Audi“ prekės ženklo vadovas Lietuvoje ir Latvijoje.

„Quattro“ pavara yra standartinė „Audi Q5“, „Q7“, „A4 Allroad quattro“, „A6 Allroad quattro“, „A8“, „R8“, visų „S“, „RS“, taip „e-tron“ modelio įranga, kuri turi naujausią „quattro“ sistemos versiją su ties kiekviena ašimi sumontuotu elektros varikliu. Ši pavara taip pat pasirinktinai galima ir beveik visiems kitiems „Audi“ modeliams.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai“

Kiti skelbimai:
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Rekomenduojame

Keliaujančiųjų ir vairuotojų dieną – apie saugumą keliuose visiems eismo dalyviams

Keliaujančiųjų ir vairuotojų dieną – apie saugumą keliuose visiems eismo dalyviams

Rugsėjo 26 d., sekmadienį,  Lietuvoje jau dvyliktą kartą bus minima Keliaujančiųjų ir vairuotojų diena. Jos tikslas – priminti visiems apie pagarbą vieni kitiems kelyje, pagalvoti, ar mes, kiekvienas iš mūsų, tinkamai elgiamės kelyje. Anot VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcijos) direktoriaus Remigijaus Lipkevičiaus, svarbiausia – kiekvieno atsakomybė už save patį ir kitą […]

M. Skuodis neformalioje ministrų taryboje: siūlymams dėl vidaus degimo variklių atsisakymo dar trūksta argumentų ir pasirengimo

M. Skuodis neformalioje ministrų taryboje: siūlymams dėl vidaus degimo variklių atsisakymo dar trūksta argumentų ir pasirengimo

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad į transeuropinio transporto tinklo (TEN-T), apimančio „Rail Balticos“ projektą, planus svarbu įtraukti geležinkelio atšaką į Klaipėdą, o visi svarstymai dėl tradiciniais varikliais varomų automobilių draudimo turi būti paremti ne politiniais pareiškimais, bet svariais argumentais ir faktais. Tai Lietuvos ministras pareiškė neformalioje Europos Sąjungos (ES) susisiekimo ministrų taryboje, vykstančioje Brdo […]

M. Skuodis at the informal council of ministers: suggestions to abandon internal combustion engines still lack arguments and preparation

M. Skuodis at the informal council of ministers: suggestions to abandon internal combustion engines still lack arguments and preparation

Minister of Transport and Communications Marius Skuodis says that it is important to include a branch line to Klaipėda in the plans of the Trans-European Transport Network (TEN-T), which encompasses the Rail Baltica Project, and all considerations regarding prohibition of vehicles powered by traditional internal combustion engines should be based on strong arguments and facts […]

DPD plečiasi Šiaulių LEZ ir Telšiuose, naujų terminalų statyba kainuos 4 mln. eurų

DPD plečiasi Šiaulių LEZ ir Telšiuose, naujų terminalų statyba kainuos 4 mln. eurų

Vienam didžiausių Europoje siuntų pristatymo tinklų „DPD group“ priklausanti bendrovė „DPD Lietuva“ plečia siuntų skirstymo pajėgumus Lietuvoje. Nauji DPD siuntų skirstymo centrai bus pastatyti Šiaulių laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) ir Telšiuose, netoli policijos komisariato. Vien į šių centrų statybą numatoma investuoti daugiau kaip 4 mln. eurų, jie pradės veikti 2022 metų rudenį. Dėl „built-to-suit“ tipo […]

Rekordiniai Šiaulių oro uosto metai: išnuomojo 75 proc. sklypų, verslas investuos apie 25 mln. eurų

Rekordiniai Šiaulių oro uosto metai: išnuomojo 75 proc. sklypų, verslas investuos apie 25 mln. eurų

Ilgiausią Baltijos šalyse orlaivių kilimo-tūpimo taką turinčiam tarptautiniam Šiaulių oro uostui po ilgos tylos 2021-ieji tapo rekordinės plėtros metais. Jau 75 proc. sklypų savo teritorijoje išnuomojęs oro uostas ateitį planuoja su maždaug 25 mln. eurų vertės verslo investicijų perspektyva ir tikisi pritraukti nuomininkų likusiam ketvirtadaliui laisvos žemės. Šiaulių oro uosto direktorė Aurelija Kuezada teigia, kad […]

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena, kad visi keleiviai prieš kelionę laukiantys skrydžio ir po kelionės patekę į terminalą – turėtų toliau dėvėti apsaugines veido kaukes. Tokia pati tvarka galioja ir keleivių terminaluose viešintiems lankytojams, artimiesiems, kurie pasitinka keleivius, šiuo atveju išimtis dėl privalomo kaukių dėvėjimo taikoma tik jaunesniems nei šešerių metų amžiaus vaikams. „Patekimas į Lietuvos […]