Laukiniai gyvūnai traukia maitintis: eismo nelaimių padaugėjo dvigubai

Laukiniai gyvūnai traukia maitintis: eismo nelaimių padaugėjo dvigubai

Pastarosiomis savaitėmis Lietuvos keliuose padaugėjo automobilių susidūrimų su laukiniais gyvūnais. Draudikų duomenimis, tamsiuoju metų laiku jie gerokai dažniau išbėga į kelią ir sukelia avarines situacijas ar eismo nelaimes. „Gjensidige“ statistika rodo, kad lapkritį eismo nelaimių, susijusių su laukiniais gyvūnais, skaičius išaugo daugiau nei dvigubai.

„Gjensidige“ duomenimis, susidūrimų su laukiniais gyvūnais lapkritį, lyginant su spalio mėnesiu, išaugo daugiau negu du kartus. Praėjusį mėnesį draudikai užfiksavo apie 40 su laukiniais žvėrimis susijusių eismo įvykių. Už vairuotojams padarytą žalą atlyginta 60 tūkst. eurų. Tokių nelaimių nuostoliai vidutiniškai siekia 1,5 tūkst. eurų.

„Didžiausius nuostolius vairuotojai patiria po susidūrimo su briedžiais. Dažniausiai jie sugadina visą priekinę automobilio dalį, o smūgis į šį gyvūną prilygsta susidūrimui su sunkiasvore transporto priemone. Nė vienas vairuotojas nenorėtų, kad kelią jam pastotų laukinis gyvūnas, tačiau mes kasdien fiksuojame po 1-3 draudžiamuosius įvykius, kuomet transporto priemonės, o kartais ir žmonės, kelyje nukenčia nuo tokių susidūrimų. Įvykus nelaimei būtina informuoti policiją, kuri ne tik užfiksuos eismo įvykį, bet ir padės pasirūpinti nukentėjusiu ar nugaišusiu gyvūnu”, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Per kelią – į mitybos vietas

„Šiuo laikotarpiu vyksta ne sezoninė, o paros gyvūnų migracija, kai iš naktinių slėptuvių laukiniai gyvūnai traukia maitintis į laukus ir atgal. Šios jų kelionės dažniausios – rytais ir vakarais, konkrečiau – temstant bei švintant, todėl būtent tokiu paros metu yra didžiausia tikimybė susidurti su laukiniais gyvūnais. Vairuotojai turėtų įsidėmėti šiuos laukinių gyvūnų elgsenos ypatumus ir keliuose būti atsargūs“, – kalba fotografas ir gamtininkas Marius Čepulis.

Pasak M. Čepulio, žvėrių judėjimas priklauso nuo jų mitybos vietos: jei maisto laukiniai gyvūnai gali rasti už kelio, vadinasi, jie keliaus per kelią maitintis. „Rapsai, likę žiemkenčiai, laukas, kuriame augo kukurūzai ir runkelių likučiai labiausiai masina laukinius žvėris. Jie keliaus visur, kur galės rasti tokio maisto. Išties dažnai laukai, kuriuose laukiniai žvėrys randa maisto, yra prie pat kelio“, – pasakoja gamtininkas.

Jo teigimu, taip maitintis keliauja ne tik stambieji, bet ir smulkieji žinduoliai – šeškai, kiaunės, kurie aktyviausiai juda nakties metu. „Ežiai jau yra sumigę, tačiau barsukai, lapės vis dar gali išbėgti į kelią. Vairuotojai, susidūrę su tokiais laukiniais gyvūnais, dažnai net nesupranta padarę eismo įvykį“, – pastebi  gamtininkas. 

Susidūrus su gyvūnu, draudžiama palikti įvykio vietą. Tai prilygsta pabėgimui iš eismo įvykio vietos ir gresia nuo 600 iki 850 eurų bauda su galimu teisės vairuoti atėmimu nuo vienerių iki trejų metų.

Briedžių elgesys – mažiausiai prognozuojamas

Pasak M. Čepulio, būtina atkreipti dėmesį, kad būtent šiuo laikotarpiu vyksta medžioklės su varovais, kai žvėrys yra baidomi iš savo įprastų vietų ir priverstinai daugiau keliauja. Gamtininkas sako, kad šis faktorius taip pat gali prisidėti prie dažnesnių susidūrimų su laukiniais gyvūnais mūsų šalies keliuose.

M. Čepulio teigimu, šernų Lietuvoje yra gerokai sumažėję, todėl ir susidūrimų su jais pastaraisiais mėnesiais yra gerokai mažiau. „Dažniausiai eismo nelaimės įvyksta, kai į kelią išbėga stirnos, o pačios skaudžiausios avarijos – tai susidūrimai su briedžiais. Elniai ir stirnos yra atsargesni, jei jie nėra išgąsdinti, šie žvėrys dažnai sustoja prieš kelią ir apžiūri aplinką, nebėga visiškai aklai į važiuojamąją dalį. Tuo tarpu briedžiai neturi tokios stiprios savisaugos, jie į kelią bėga nežiūrėdami“, – kalba gamtininkas.

Jis atkreipia dėmesį, kad vairuotojai turėtų žinoti taisyklę: jei bėga vienas žvėris, iš paskos sulauksite ir daugiau jo gentainių. Paskui pirmąjį gyvūną bėgantys žvėrys seka jį nesustodami ir nebežiūrėdami aplinkui. „Vos pamačius gyvūną vairuotojai turėtų stabdyti automobilį ir žinoti, kad paskui vieną laukinį gyvūną gali sekti ir kiti. Jei pakelėje vairuotojai pamato blizgančias akis, turi nedelsiant stipriai mažinti greitį“, – tvirtina M. Čepulis.

Gamtininkas atkreipia dėmesį, kad paisyti kelio ženklų, kurie įspėja apie laukinius gyvūnus, yra būtina. „Siekdami sumažinti susidūrimų su laukiniais gyvūnais pasekmes, vairuotojai miško teritorijoje turėtų rinktis saugų – 60-70 km/val. – greitį. Tikimybė partrenkti žvėrį tuomet gerokai sumažėja“, – pataria M. Čepulis.

Jo teigimu, vairuojant dieną, gyvūnus pamatyti yra nesudėtinga, tačiau tamsiuoju paros metu – kur kas sudėtingiau. „Ypatingai svarbu, kad automobilio žibintai šviestų tinkamai – būtų gerai sureguliuoti. Reikėtų įsijungti priekinius priešrūkinius žibintus, nes jie labiau apšviečia kelkraščius“, – sako gamtininkas.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 353 Black 44
 
Elements Calming Shampoo Šampūnas jautriai galvos odai, 1000ml
 
ALTERCORE Roca Vegan Black 40
 
Hydration Kit Drėkinamasis plaukų priežiūros rinkinys, 1vnt
 
Crocs™ Classic Bae Clog Womens Lime Zest 42,5

Rekomenduojame

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Dviejų naujų lėktuvų „Boeing 737 MAX“ katastrofos, kuriose žuvo 346 žmonės, įvyko todėl, kad nebuvo įdiegti papildomi, dubliuojantys atakos kampo jutikliai (angl. Angle-of-Attack, AoA), kurie būtų papildę du AoA jutiklius, jau esančius ant abiejų „737 MAX“ lėktuvo priekio šonų. Šį teiginį virtualioje konferencijoje Taipėjuje, Taivane birželio 22 dieną pristatė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) ir Kalifornijos […]

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Šiemet įsibėgėjęs 24 mln. vertės projektas „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas“ – tik dalis geležinkelio triukšmą slopinančių priemonių, kurias įgyvendina „LTG Infra“ vystydama ir modernizuodama šalies geležinkelio tinklą. Gyventojų apklausos duomenys rodo, jog net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą ir net 71 proc. dėl triukšmo nenorėtų gyventi šalia geležinkelio. […]

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

On Tuesday, Minister of Transport and Communications Marius Skuodis met with the management of the Irish airline company Ryanair in the Ministry to discuss the company’s plans regarding further investment into aircraft maintenance infrastructure in Kaunas airport and regional development opportunities upon the completion of Rail Baltica. The meeting was attended by Director of Operations […]

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Utenos rajono savivaldybėje Seimo nario Gintauto Palucko kvietimu birželio 21 d. lankėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda.  Svečiai susitiko su Utenos rajono savivaldybės meru Alvydu Katinu, savivaldybės administracijos vadovais, skyrių vedėjais, Utenos apskrities savivaldybių merais ir administracijų vadovais, verslo atstovais, žiniasklaida. Susitikimuose taip pat dalyvavo Seimo nariai Gintautas Paluckas, Edmundas Pupinis, Lietuvos automobilių kelių […]

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

2022 metais Lietuva prisijungs prie išskirtinio verslo žemėlapio: šalių, kuriose orlaiviai ne tik remontuojami, bet ir pertvarkomi iš keleivinių į šiuo metu ypač paklausius krovininius. Strateginį investuotoją „Aviatic MRO“ pritraukusio Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada pastebi, kad keleiviai į skrydžius grįžta pakankamai atsargiai, tačiau oro krovinių paklausa jau viršija iki pandemijos buvusį lygį, todėl […]

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien pristatė Utenoje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais ir visuomene. „Jau šiais metais prasidės parengiamieji darbai, kad „amžiaus statybomis“ […]