Laukiniai gyvūnai traukia maitintis: eismo nelaimių padaugėjo dvigubai

Laukiniai gyvūnai traukia maitintis: eismo nelaimių padaugėjo dvigubai

Pastarosiomis savaitėmis Lietuvos keliuose padaugėjo automobilių susidūrimų su laukiniais gyvūnais. Draudikų duomenimis, tamsiuoju metų laiku jie gerokai dažniau išbėga į kelią ir sukelia avarines situacijas ar eismo nelaimes. „Gjensidige“ statistika rodo, kad lapkritį eismo nelaimių, susijusių su laukiniais gyvūnais, skaičius išaugo daugiau nei dvigubai.

„Gjensidige“ duomenimis, susidūrimų su laukiniais gyvūnais lapkritį, lyginant su spalio mėnesiu, išaugo daugiau negu du kartus. Praėjusį mėnesį draudikai užfiksavo apie 40 su laukiniais žvėrimis susijusių eismo įvykių. Už vairuotojams padarytą žalą atlyginta 60 tūkst. eurų. Tokių nelaimių nuostoliai vidutiniškai siekia 1,5 tūkst. eurų.

„Didžiausius nuostolius vairuotojai patiria po susidūrimo su briedžiais. Dažniausiai jie sugadina visą priekinę automobilio dalį, o smūgis į šį gyvūną prilygsta susidūrimui su sunkiasvore transporto priemone. Nė vienas vairuotojas nenorėtų, kad kelią jam pastotų laukinis gyvūnas, tačiau mes kasdien fiksuojame po 1-3 draudžiamuosius įvykius, kuomet transporto priemonės, o kartais ir žmonės, kelyje nukenčia nuo tokių susidūrimų. Įvykus nelaimei būtina informuoti policiją, kuri ne tik užfiksuos eismo įvykį, bet ir padės pasirūpinti nukentėjusiu ar nugaišusiu gyvūnu”, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Per kelią – į mitybos vietas

„Šiuo laikotarpiu vyksta ne sezoninė, o paros gyvūnų migracija, kai iš naktinių slėptuvių laukiniai gyvūnai traukia maitintis į laukus ir atgal. Šios jų kelionės dažniausios – rytais ir vakarais, konkrečiau – temstant bei švintant, todėl būtent tokiu paros metu yra didžiausia tikimybė susidurti su laukiniais gyvūnais. Vairuotojai turėtų įsidėmėti šiuos laukinių gyvūnų elgsenos ypatumus ir keliuose būti atsargūs“, – kalba fotografas ir gamtininkas Marius Čepulis.

Pasak M. Čepulio, žvėrių judėjimas priklauso nuo jų mitybos vietos: jei maisto laukiniai gyvūnai gali rasti už kelio, vadinasi, jie keliaus per kelią maitintis. „Rapsai, likę žiemkenčiai, laukas, kuriame augo kukurūzai ir runkelių likučiai labiausiai masina laukinius žvėris. Jie keliaus visur, kur galės rasti tokio maisto. Išties dažnai laukai, kuriuose laukiniai žvėrys randa maisto, yra prie pat kelio“, – pasakoja gamtininkas.

Jo teigimu, taip maitintis keliauja ne tik stambieji, bet ir smulkieji žinduoliai – šeškai, kiaunės, kurie aktyviausiai juda nakties metu. „Ežiai jau yra sumigę, tačiau barsukai, lapės vis dar gali išbėgti į kelią. Vairuotojai, susidūrę su tokiais laukiniais gyvūnais, dažnai net nesupranta padarę eismo įvykį“, – pastebi  gamtininkas. 

Susidūrus su gyvūnu, draudžiama palikti įvykio vietą. Tai prilygsta pabėgimui iš eismo įvykio vietos ir gresia nuo 600 iki 850 eurų bauda su galimu teisės vairuoti atėmimu nuo vienerių iki trejų metų.

Briedžių elgesys – mažiausiai prognozuojamas

Pasak M. Čepulio, būtina atkreipti dėmesį, kad būtent šiuo laikotarpiu vyksta medžioklės su varovais, kai žvėrys yra baidomi iš savo įprastų vietų ir priverstinai daugiau keliauja. Gamtininkas sako, kad šis faktorius taip pat gali prisidėti prie dažnesnių susidūrimų su laukiniais gyvūnais mūsų šalies keliuose.

M. Čepulio teigimu, šernų Lietuvoje yra gerokai sumažėję, todėl ir susidūrimų su jais pastaraisiais mėnesiais yra gerokai mažiau. „Dažniausiai eismo nelaimės įvyksta, kai į kelią išbėga stirnos, o pačios skaudžiausios avarijos – tai susidūrimai su briedžiais. Elniai ir stirnos yra atsargesni, jei jie nėra išgąsdinti, šie žvėrys dažnai sustoja prieš kelią ir apžiūri aplinką, nebėga visiškai aklai į važiuojamąją dalį. Tuo tarpu briedžiai neturi tokios stiprios savisaugos, jie į kelią bėga nežiūrėdami“, – kalba gamtininkas.

Jis atkreipia dėmesį, kad vairuotojai turėtų žinoti taisyklę: jei bėga vienas žvėris, iš paskos sulauksite ir daugiau jo gentainių. Paskui pirmąjį gyvūną bėgantys žvėrys seka jį nesustodami ir nebežiūrėdami aplinkui. „Vos pamačius gyvūną vairuotojai turėtų stabdyti automobilį ir žinoti, kad paskui vieną laukinį gyvūną gali sekti ir kiti. Jei pakelėje vairuotojai pamato blizgančias akis, turi nedelsiant stipriai mažinti greitį“, – tvirtina M. Čepulis.

Gamtininkas atkreipia dėmesį, kad paisyti kelio ženklų, kurie įspėja apie laukinius gyvūnus, yra būtina. „Siekdami sumažinti susidūrimų su laukiniais gyvūnais pasekmes, vairuotojai miško teritorijoje turėtų rinktis saugų – 60-70 km/val. – greitį. Tikimybė partrenkti žvėrį tuomet gerokai sumažėja“, – pataria M. Čepulis.

Jo teigimu, vairuojant dieną, gyvūnus pamatyti yra nesudėtinga, tačiau tamsiuoju paros metu – kur kas sudėtingiau. „Ypatingai svarbu, kad automobilio žibintai šviestų tinkamai – būtų gerai sureguliuoti. Reikėtų įsijungti priekinius priešrūkinius žibintus, nes jie labiau apšviečia kelkraščius“, – sako gamtininkas.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Rekomenduojame

Lietuva ir Lenkija pasirašė bendradarbiavimo memorandumą: kartu plėtos naujus transporto koridorius ir strategines jungtis su Ukraina

Lietuva ir Lenkija pasirašė bendradarbiavimo memorandumą: kartu plėtos naujus transporto koridorius ir strategines jungtis su Ukraina

Lietuva ir Lenkija numato dar glaudžiau bendradarbiauti transporto ir logistikos srityje, siekdamos plėtoti Baltijos, Juodosios ir Egėjo jūrų transporto koridorių ir papildomas jungtis ir taip gerinti susisiekimą tiek su Vakarų Europa, tiek ir Ukraina. Tai numatyta susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio ir Lenkijos infrastruktūros ministro Andrzejaus Adamczyko pasirašytame memorandume, šiandien Vilniuje, Valdovų rūmuose, vykstant bendram Lietuvos […]

Darnaus judumo planas Kaune: pokyčiai ir pažanga dėl rezultato ateityje

Darnaus judumo planas Kaune: pokyčiai ir pažanga dėl rezultato ateityje

Kasmet ilgėjantis pėsčiųjų ir dviračių takų tinklas, kompleksiškai tvarkomos gatvės bei investicijos į viešojo transporto atnaujinimą – tik dalis strategijos Kaunui įgyvendinant darnaus judumo planą. Iki 2030 metų miestas užsibrėžė tikslą pakeisti eismo dalyvių įpročius. Pokyčiai pastebimi jau dabar – kauniečiai vis dažniau automobilius iškeičia į mažiau taršias transporto priemones ar renkasi ėjimą pėsčiomis, o […]

„Adampolis Group“: po 27 veiklos metų reikšmingos permainos žymi brandą ir ambicijas

„Adampolis Group“: po 27 veiklos metų reikšmingos permainos žymi brandą ir ambicijas

Prekės ženklą atnaujinanti komercinio ir nekomercinio transporto bei spec. technikos prekybos, nuomos ir serviso paslaugų įmonių grupė „Adampolis“ šia permaina žymi naują veiklos etapą. Strateginių tikslų pagrindas – net ir sunkiai prognozuojamais laikais būti patikimu ir stabiliu partneriu klientams, darbuotojams ir atstovaujamiems gamintojams. O atsinaujinimas, tikimasi, leis rinkai aiškiau parodyti ir platų visos grupės vykdomų […]

Vidutinio kietumo vasarinės padangos. Kietos ir minkštos vasarinės padangos. Perteklinis slėgis padangose.

Vidutinio kietumo vasarinės padangos. Kietos ir minkštos vasarinės padangos. Perteklinis slėgis padangose.

Kas turi įtakos vasarinės padangos standumui? Pagrindinis veiksnys, lemiantis vasarinės padangos minkštumą, yra mišinio – gumos mišinio – sudėtis. Vasarinės padangos gaminamos iš natūralaus arba dirbtinio kaučiuko arba jų mišinio, tačiau iki 40 % vasarinės padangos gumos sudėties sudaro įvairūs priedai. Į mišinį dedama suodžių, sieros, dervų, kai kurių rūgščių ir aliejų. Priedų svarbą sunku pervertinti, nes […]

Prasidėjus laukinių žvėrių poravimosi metui, vairuotojai jiems nė motais – avarijų skaičius auga

Prasidėjus laukinių žvėrių poravimosi metui, vairuotojai jiems nė motais – avarijų skaičius auga

Rudenį vėl suaktyvėja žvėrių migracija, nes prasideda rujos metas. Gyvūnai nebeturi baimės jausmo ir tai reiškia, kad nutinka daugiau eismo įvykių keliuose. Susidūrus su laukiniais gyvūnais, ne tik apgadinami automobiliai, bet ir sunkiai nukenčia ar net žūsta žmonės bei žvėrys. Taip nutiko ir šią savaitę – Vilniuje į kelią išbėgus briedžiui, susidūrė net trys automobiliai, […]

Susisiekimo ministras Jungtiniuose Arabų Emyratuose ir Omane tarsis dėl glaudesnio bendradarbiavimo aviacijos, jūrų transporto ir logistikos srityse

Susisiekimo ministras Jungtiniuose Arabų Emyratuose ir Omane tarsis dėl glaudesnio bendradarbiavimo aviacijos, jūrų transporto ir logistikos srityse

Susisiekimo ministras Marius Skuodis kitą savaitę su darbo vizitu lankysis Jungtiniuose Arabų Emyratuose (JAE) ir Omane, kur kartu su Lietuvos oro uostų ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto delegacija tarsis dėl glaudesnio šalių bendradarbiavimo oro, jūrų transporto ir logistikos srityse. Šių šalių kompanijos bus kviečiamos prisidėti prie Klaipėdos jūrų uosto plėtros ir alternatyvios energijos projektų. Vizito […]