Laukiantiems siuntų iš trečiųjų šalių. Ką reikia žinoti?

Laukiantiems siuntų iš trečiųjų šalių. Ką reikia žinoti?

Remiantis AB Lietuvos paštas duomenimis, apie 70 proc. į Lietuvą atkeliaujančių siuntų yra iš trečiųjų šalių. Didžioji dalis jų atkeliauja iš Kinijos. Nors lietuviai trečiosiose šalyse apsipirkinėja ir iš jų siunčiasi gana dažnai, neretai iškyla klausimų.

Lietuvos paštas dalijasi faktais, kuriuos naudinga žinoti kiekvienam, perkančiam ir laukiančiam siuntos iš trečiųjų šalių.

Sekti galima tik registruotas siuntas. Tarptautinės registruotosios siuntos žymimos specialiu kodu, kurio struktūra yra 2 raidės + 9 skaičiai + 2 raidės. Siuntą, pažymėtą tokiu kodu, galima sekti bet kurioje oficialioje siuntų sekimo sistemoje, pavyzdžiui, rekomenduojama tarptautinėse sekimo sistema Global track trace ar Lietuvos pašto sistemoje. Deja, trečiųjų šalių parduotuvės dažniausiai prekėms / siuntoms suteikia savo kodus, pagal kuriuos siuntos kelio nerodo nei viena pasaulinė sekimo sistema – sekimas galimas tik toje elektroninėje parduotuvėje, kur pirkta.

Parduotuvės sekimo sistemoje – nebūtinai tiesa. Nors daugelis didžiųjų elektroninių parduotuvių  turi savo sekimo sistemą, tačiau nebūtinai joje pateikiama teisinga informacija. „Tokiose elektroninėse parduotuvėse kaip, pavyzdžiui, Kinijos gigantė „Aliexpress“, visi procesai, o kartu ir siuntos sekimo sistema, yra automatizuoti – iš anksto numatyta per kiek dienų prekė turi būti paruošta siuntimui, per kiek ji jau bus išsiųsta ir po kiek dienų bus gavėjo šalyje. Realiame pasaulyje procesai nėra tokie sklandūs. Ne kartą esame pastebėję, kad trečiųjų šalių pardavėjai savo sistemoje rašo, kad siunta jau Lietuvoje, o iš tiesų vos prieš dieną ar kelias tik buvo išsiųsta iš tos šalies. Siunta iš trečiųjų šalių į Lietuvą keliauja tikrai ne vieną dieną, tad žmogui belieka laukti,“ – sako Lietuvos pašto Rinkodaros ir pardavimų direktorius Norbertas Žioba. 

Sekimas Lietuvoje įmanomas tik tada, kai siunta jau šalyje. Net jeigu siunta ir yra registruota, Lietuvos pašto siuntų sekimo sistemoje informacija matoma tik tada, kai siunta atkeliauja į Lietuvą ir pasiekia vieną iš Lietuvos pašto skirstymo centrų – tuomet siunta nuskanuojama ir jos kelionė tęsiama toliau, o informacija apie tai pateikiama Lietuvos pašto internetiniame puslapyje. Kai siunta atsiduria Lietuvos pašto skirstymo centre, gavėją ji paprastai pasiekia per kelias artimiausias darbo dienas.

Siuntimo terminų nustatymas – pardavėjo atsakomybė. Siuntimo terminus nustato siuntėjo šalis, t. y. pardavėjas – jis yra atsakingas ir už siuntų pristatymą. Jeigu per numatytą laiką siunta nepasiekia gavėjo ar joks informacinis pranešimas, kad siunta gali vėluoti,  rekomenduojama dėl nepristatytos siuntos kreiptis į pardavėją. Atkreipiamas dėmesys, kad apie siuntą, kuri dar nepasiekė Lietuvos, informaciją gali suteikti tik pardavėjas, o ne Lietuvos paštas.

Siuntos vis dar vėluoja. Paprastai siuntos iš trečiųjų šalių Lietuvą pasiekia per 3 – 4 savaites, tačiau pandemija šį terminą pratęsė. Kaip ir karantino metu, taip ir dabar dauguma užsienio siuntų vėluoja, o iš tokių šalių kaip Kinija, galimas net mėnesio vėlavimas, taigi siunta gali keliauti beveik 2 mėn. „Prieš pandemiją apie 90 proc. tarptautinių siuntų keliaudavo oru, tačiau užsidarius šalių sienoms šis skaičius drastiškai krito. Transportavimas oru vis dar pilnai neatsistatė, kai kuriuos lėktuvus pakeitė traukiniai, tačiau procesai tapo lėtesni. Be to, kai kuriose šalyse epidemiologinė situacija vis dar nėra gera arba blogėja, o tai veikia ir siuntų pristatymo laiką – sumažėję su pristatymu dirbančio personalo pajėgumai, trumpesnis darbo laikas ir pan. Išgyvename tikrai išskirtinį laikotarpį, todėl norime paprašyti klientų šiek tiek kantrybės ir supratingumo,“ – sako N. Žioba.

Daugiau informacijos apie užsienio siuntas galima rasti čia.

Pranešimą paskelbė: Monika Pivoraitė, AB Lietuvos paštas

Kiti skelbimai:
 
LORENZO 62-160-18 Black 38
 
Crocs™ Classic Slide 206121 Digital Aqua 42,5
 
REIMA Karikko 520242B Navy 122
 
REIMA Vesi Denim Blue 6552 116
 
REIMA Vantti Neon Pink 128

Rekomenduojame

Krovinių vežėjai ir saugotojai mokesčių sumokėjo daugiau

Krovinių vežėjai ir saugotojai mokesčių sumokėjo daugiau

Transporto ir saugojimo įmonės pernai iš viso sumokėjo per 697 mln. eurų įvairių mokesčių ir tapo trečiu didžiausiu mokesčių mokėtoju pagal ekonominės veiklos sektorius. Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, pagal sumokėtus mokesčius krovinių vežėjai ir saugotojai reikšmingai prisideda prie valstybės biudžeto teigiamo balanso. „Žvelgiant į statistinius duomenis, per pastaruosius […]

M. Skuodis: Lietuva palaiko Lenkijos siekį Via Carpatia maršrutą įtraukti į transeuropinį transporto tinklą

M. Skuodis: Lietuva palaiko Lenkijos siekį Via Carpatia maršrutą įtraukti į transeuropinį transporto tinklą

Lietuva remia Lenkijos ir kitų Via Carpatia šalių siekį visą Via Carpatia maršrutą, kurio dalis yra ir Lietuvoje, prie rytinės Lenkijos dalies, į pietus nuo „Via Baltica“,  įtraukti į Transeuropinį transporto tinklą (TEN-T) tinklą. Tai padėtų geriau išvystyti infrastruktūrą, atvertų naujas galimybes transporto srautų augimui. Tai Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis pareiškė šeštadienį dalyvaudamas nuotolinėje […]

Lietuvos paštas įspėja: beveik trečdalis siuntų iš užsienio atkeliauja su netinkamai nurodytais adresais

Lietuvos paštas įspėja: beveik trečdalis siuntų iš užsienio atkeliauja su netinkamai nurodytais adresais

Kasmet Lietuvą pasiekia milijonai siuntų iš užsienio, tačiau apie 30 proc. jų atkeliauja su netinkamai nurodytu gavėjo adresu – pavyzdžiui,  jis būna nepilnas, nurodyta neegzistuojanti gatvė ir pan. Dažniausiai tokie atvejai pasitaiko su siuntomis iš Kinijos – būtent iš šios šalies siuntų į Lietuvą atkeliauja daugiausiai. Remiantis Lietuvos pašto duomenimis, praėjusiais metais į Lietuvą iš […]

„Capitalica“ plėtos virš 100 mln. eurų dydžio žaliąjį logistikos NT fondą

„Capitalica“ plėtos virš 100 mln. eurų dydžio žaliąjį logistikos NT fondą

SBA grupės investicijų valdymo įmonė „Capitalica Asset Management“ steigia pirmąjį Baltijos šalyse logistikos nekilnojamojo turto (NT) fondą. Lietuvos bankas suteikė veiklos licenciją uždarojo tipo informuotiesiems investuotojams skirtam investiciniam fondui „Capitalica Green Logistics Fund“, kuris investuos į jau pastatytus žaliosios koncepcijos logistikos centrus, esančius prie didžiųjų miestų bei pagrindinių transporto magistralių visame Baltijos regione. Steigiamo fondo […]