„Land Rover Discovery“ vilko 110 tonų svorio priekabų vilkstinę

1

„Land Rover Discovery“ vilko 110 tonų svorio priekabų vilkstinę

Bekelės ekspertas A. Sutkus: tai padaryti gali ne bet kas

Šiaurinė Teritorija, Australija, 2017 m. rugsėjo 21 d. Siekdami pademonstruoti išskirtines atnaujinto visureigio „Discovery“ galimybes, britų koncerno „Land Rover“ inžinieriai automobiliui sugalvojo iššūkį – pavilkti kelių traukiniu vadinamą sukabintų priekabų vilkstinę. „Discovery“ 110 tonų sveriantį iššūkį priėmė ir 7 sukabintas priekabas, kurių bendras ilgis sudarė 100 metrų, Australijos plynėmis vilko 16 kilometrų.

Visureigių vairavimo instruktoriaus Audriaus Sutkaus teigimu, „Discovery“ mestas iššūkis buvo labai rimtas – tai padaryti gali ne bet kas. Anot eksperto, imantis tokio iššūkio, silpniausia vieta yra automobilio sankaba. Sunkiausia užduotis visureigiui – pajudinti iš vietos tokį sunkų krovinį ir po įsibėgėjimo jį saugiai sustabdyti. Tad, jei „Discovery“ su užduotimi susitvarkė, vadinasi, jis gali tokį krovinį patempti. Tai yra labai sveikintina ir tai yra dar vienas „Land Rover“ žingsnis į priekį.

„Discovery“, kaip visureigis, turi palėtintą pavarą, kuri padeda vilkti sunkius krovinius arba įvažiuoti į stačias įkalnes, išvažiuoti iš sunkių bekelės situacijų. Ši pavara taupo automobilio sankabą. Manau, kad, padedant palėtintai pavarai ir esant geram sukibimui su gruntu, „Discovery“ turėjo su užduotimi susitvarkyti nesunkiai. Žinoma, to negalima būtų daryti kasdien, bet nustatyti rekordui – tikrai taip. „Discovery“ rezultatas tikrai puikus“, – teigia bekelės ekspertas.

„Discovery“ iššūkis leido pademonstruoti 2018 metų laidos „Discovery“ technologijų galimybes. Australijos Šiaurinės Teritorijos kelyje kelių traukinį vilko „Discovery Td6“ su 258 arklio galių, 3 litrų darbinio tūrio ir 600 Nm sukimo momento dyzeliu. Nors maksimali sertifikuota visureigio vilkimo geba yra 3500 kilogramų, keturių varančiųjų ratų „Discovery“ nesunkiai susitvarkė su keliasdešimt kartų didesnio svorio kroviniu bei velkant pasiekė net 44 km/h greitį.

Demonstracijos metu už „Discovery“ vairo sėdėjęs specializuotos  bendrovės „G&S Transport”  vadovas Johnas Bilato pasakojo: „Kai pirmą kartą su manimi susisiekė „Land Rover“ atstovai, nemaniau, kad „Discovery“ įveiks šį iššūkį. Buvau tiesiog apstulbęs, matydamas, kaip lengvai standartinis „Discovery“ velka 110 tonų svorio kelių traukinį. Nemažiau nustebino ir pavarų perjungimas, kuris, atsižvelgiant į krovinio svorį, buvo praktiškai nejuntamas.“ Beje, „Discovery“ eksperimentui  pasitelkė automobilį su standartine 8 laipsnių automatine pavarų dėže. 

Australijos prekiniu ženklu tapę kelių traukiniai, dažniausiai gabenantys degalus, naudingąsias iškasenas ir galvijus, turi atitikti griežtus reikalavimus. Tokio tipo vilkstinės gali būti eksploatuojamos tik toli nuo miestų nutolusiose vietovėse, jų ilgis negali viršyti 53,5 metrų, o sukabintų priekabų  turi būti ne daugiau kaip keturios. Norėdami pademonstruoti „Discovery“ vilkimo galimybės visureigio kūrėjai turėjo gauti specialų leidimą vilkti 7 priekabas ir 12 tonų sveriantį vilkiką, pastarasis  privalomas dėl galimybės valdyti visos vilkstinės hidraulinę stabdžių sistemą.

Parodomojo važiavimo metu pristatyta pažangi „Advanced Tow Assist“ technologija, kuri krovinį velkančiam vairuotojui palengvina vairavimą įjungus galinę pavarą – speciali sistema vaizdo kamerų pagalba centrinėje konsolėje projektuoja judėjimo trajektoriją, o vairuotojui automobilį valdyti leidžia naudojant „Terrain Response 2“ valdiklį.

Atnaujintą „Discovery“ versiją koncernas „Jaguar Land Rover“ pristatė kartu su nauju 300 AG 4 cilindrų benzininiu varikliu „Ingenium“, kurio efektyvumą optimizuoja nuolat kintančios vožtuvų pakėlimo fazės technologija „Continuously Variable Valve Lift“ (CVVL) ir turbina su dvigubais sparneliais bei keramikiniais guoliais, užtikrinančiais mažesnę trintį. Naujasis variklis pasiekia 400 Nm sukimo momentą, o jo CO2 emisija siekia 219 g/km.

Įspūdingą „Land Rover Discovery“ pasirodymą galite pamatyti šiame vaizdo įraše: https://youtu.be/9DsK0SH0h9s

Apie „Land Rover“

„Land Rover“ yra Didžiosios Britanijos automobilių gamintojas, įsikūręs Gaidono mieste, Jungtinėje Karalystėje. „Land Rover“ specializuojasi keturiais ratais varomų automobilių gamyboje. Nors 1948 metais „Land Rover” vardas buvo panaudotas tik automobilio modelio pavadinimui, per šiuos metus „Land Rover“ išaugo į atskirą prekės ženklą, gaminantį  „Defender“, „Discovery“, „Freelander“, „Range Rover“, „Range Rover Sport“ and „Range Rover Evoque“ modelių automobilius. Daugiau informacijos apie kompaniją: http://www.landrover.com

Apie „Inchcape“

„Inchcape“ yra vienintelis įgaliotas „Land Rover“ atstovas Lietuvoje.

Viena didžiausių pasaulyje automobilių prekybos bendrovių Lietuvoje veikia jau 10 metų, 2007-aisiais įkūrus UAB „Inchcape Motors“. Šiandien „Inchcape Motors“ yra didžiausia automobilių prekybos bendrovė, atstovaujanti automobilių „Ford“, „Hyundai“, „Jaguar“, „Land Rover“,  „Range Rover“, „Mazda“ ir „Mitsubishi“ automobilių gamintojus.

170 metų sėkmingai veikianti „Inchcape“ 29 pasaulio valstybėse verčiasi naujų ir naudotų automobilių prekyba, prekyba atsarginėmis dalimis, techniniu aptarnavimu, finansavimu ir draudimu. Tarptautinėje rinkoje bendrovė atstovauja net 30 automobilių gamintojų. „Inchcape“ siekia tapti labiausiai į klientą orientuota automobilių prekybos kompanija. „Inchcape“ akcijomis prekiaujama Londono akcijų biržoje nuo 1958 metų. Įmonėje dirba maždaug 16 300 žmonių, jos centrinė buveinė įsikūrusi Londone.

Pranešimą paskelbė : Rūta Trainytė, UAB „Publicum“

Kiti skelbimai:
 
Lakštinė stangrinanti veido kaukė, 25 ml
 
HELLY HANSEN Koppervik Black/Ebony/Grey Fog 45
 
Vagabond Kenova 4457-201 Black 36
 
HELLY HANSEN Seraphina Women's Oatmeal/Natura/Cement 38
 
REIMA Ivalo Black 36

Susisiekimo ministras nevengia susitikti su Liberalų ir TS-LKD frakcijomis

Informuojame, kad Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius nevengia susitikti su Liberalų ir TS-LKD frakcijomis Seime. Susisiekimo ministras dėl netikėtai pasikeitusios darbotvarkės susitikimą su Liberalų frakcijos seniūne Viktorija Čmilyte-Nielsen sutarė nukelti į trečiadienį 9.00 val.  Su TS-LKD frakcijos seniūnu Gabrieliumi Landsbergiu tartasi susitikti trečiadienį 9.30 val. arba ketvirtadienį 9.00 val. Dėl tikslaus laiko laukiama atsakymo iš TS-LKD […]

  Straipsniai »

Kaip prižiūrėti dyzelinių automobilių ekologines sistemas?

  Dyzelinis automobilis su įdiegtomis ir tinkamai veikiančiomis išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemomis, palyginus su benzinu veikiančiu automobiliu, yra ne tik taupesnis, bet ir nenusileidžia ekologiniais rodikliais, o CO2 emisija yra mažesnė – tai patvirtino Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkų atliktas tyrimas. Tačiau ne visi vairuotojai žino, kaip automobiliuose įdiegtas ekologines sistemas prižiūrėti. Tad ar […]

  Straipsniai »
Ribotos judėsenos žmonių kelionės lėktuvu – ką svarbu žinoti?

Ribotos judėsenos žmonių kelionės lėktuvu – ką svarbu žinoti?

Ruošiantis kelionei lėktuvu, norisi, kad ji būtų sklandi jau nuo pat atvykimo į oro uostą. Savo ruožtu oro uostai stengiasi užtikrinti, kad kelionė būtų maloni visiems keliautojams, įskaitant ir ribotos judėsenos žmones. Šiems keleiviams pravartu žinoti apie būtent jiems skirtas paslaugas, kuriomis galima pasinaudoti oro uoste. Kelionė į oro uostą – greita ir paprasta „Lietuvos […]

  Straipsniai »

Susisiekimo ministras: perskirstyta 3,3 mln. eurų rezervinių lėšų Lietuvos keliams

 Atsižvelgiant į šiemet kelių rekonstravimo projektuose sutaupytas ar nepanaudotas lėšas, Susisiekimo ministerijos siūlymu perskirstyti 3,3 mln. eurų rezervinių Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų. Tam Vyriausybė pritarė 2019 m. spalio 30 dieną. „Perskirstomos lėšos teks kelių objektams, kuriuose darbai jau atlikti arba bus atlikti iki šių metų pabaigos. Taip pat atsižvelgėme į papildomai gautus […]

  Straipsniai »