Laivybos sezonas prasidėjo: ką turi žinoti jachtų, katerių ir pramoginių laivų savininkai?

Laivybos sezonas prasidėjo: ką turi žinoti jachtų, katerių ir pramoginių laivų savininkai?

Upėse, mariose ir ežeruose jau galima pamatyti plaukiojančius katerius, jachtas bei pramoginius laivus. Prasidėjęs laivų navigacijos sezonas kartu atneša ir vandens transporto priemonių susidūrimus bei avarijas. Laivų savininkai tikina, kad nelaimes sausumoje bei vandenyje dažniausiai lemia žmogiškasis faktorius – laivo kapitono ar vairininko klaidos. Draudikai atkreipia dėmesį, kad kasmet daugėja nelaimingų atsitikimų, kai laivai nukenčia ne tik sausumoje, bet ir vandenyje.

„Prieš kelias savaites prasidėjo oficialus vidaus laivybos navigacijos sezonas, kai į ežerus, upes, marias ir kitus vandens telkinius išplaukia įvairaus tipo laivai, jachtos bei kitos transporto priemonės. Mūsų duomenimis, Lietuvoje yra registruota daugiau nei 20 tūkst. pramoginių, mažųjų ir asmeninių laivų bei daugiau nei 1 tūkst. jachtų. Statistika rodo, kad vandens transportą Lietuvoje dažniausiai apgadina ir niokoja gamtos stichijos“, – sakė draudimo bendrovės „Gjensidige“ specialiųjų rizikų draudimo produktų vadovė Baltijos šalims Miglė Rudinskė.

Jos teigimu, Lietuvos laivų savininkai, skirtingai nei automobilių vairuotojai, aplaidžiai rūpinasi savo vandens transporto priemonių saugumu. „Pagal Lietuvos banko statistiką matome, kad vos keli procentai vandens transporto priemonių Lietuvoje yra apdrausta. Daugiausia žmonės rūpinasi katerių, jachtų, motorinių ir paprastų valčių apsauga. Laivų savininkai dažniausiai draudžia naujus ir brangius laivus, tačiau praktika rodo, kad genda ir nelaimes patiria būtent senesni, jau ilgesnį laiką tarnavę, dažniausiai iš Skandinavijos šalių į Lietuvą atgabenti laivai. Matome, kad daugiausiai vandens transporto priemonių apdraudžiama Baltijos jūros teritorijoje, Kauno mariose bei didesniuose ežeruose“, – dėstė M. Rudinskė.

Tokią situaciją buriuojas Algirdas Žižys aiškina pasyviu laivų naudojimu. „Jei keletą kartų per metus su laivu žmonės išplaukia į Galvės ar kokį kitą ežerą, tuomet jie nesirūpina draudimu. Tikėtina, kad nemaža dalis mūsų šalies laivų savininkų taip ir daro“, – tvirtino buriuotojas.

Pasak A. Žižio, svarbu apsaugoti laivą nuo rizikų vandenyje ir krante, taip pat – pervežant laivą, žiemojimo metu. „Ir žiemą, ir vasarą pasitaiko atvejų, kai stiprus vėjas nuverčia laivą nuo jo rėmo. Tokios nelaimės dažniausiai pasitaiko sausumoje, kai laivas iškeliamas laikinai – trumpam paremontuoti. Kai jis stovi prišvartuotas uoste, vėjas sutrauko virves, sulaužo tiltelius, tuomet į krantinę apdaužomas laivo korpusas. Vandenyje pasitaiko atvejų, kai susidėvi laivo stiebą laikantys trosai ir jis sulūžta, pučiant stipriam vėjui – suplyšta burė. Kita bėda – gendantis vairo valdymo mechanizmas. Sugedus kuriai nors detalei, tampa sudėtinga valdyti laivą“, – pasakojo jis.

Patyręs buriuotojas atkreipė dėmesį, kad Lietuvoje nėra akmeningo kranto, tačiau išplaukus į Kroatiją ar į šalia jos esančių šalių vandenis, dažni atvejai, kai laivas užplaukia ant akmenuotos ar uolėtos seklumos, tuomet bangos apdaužo laivelį ir apgadina dugną. „Varikliai – taip pat ne amžini, pasitaiko atvejų, kai jie sugenda ir sustabdo kelionę. Regatose ar laivų varžybose galimi laivų susidūrimai, kai jie neprasilenkia sėkmingai ir apsidaužo bortus. Patys skaudžiausi atvejai – kai nukenčia žmonės“, – sakė A. Žižys.

Jo teigimu, laivai dažniausiai apgadinami dėl juos vairuojančių žmonių klaidų. „Prisišvartuojant prie kranto, ar prie krantinės pririšant vandens transporto priemonę paprastai suklystama ir toks neatidumas atneša nuostolius. Kiti laivai taip pat gali įplaukti ir jį „užkabinti“, – kalbėjo patyręs buriuotojas.

5 patarimai, kaip tinkamai prižiūrėti laivą

1. Kruopščiai paruošti žiemai. Laivą būtina iškelti iš vandens ir saugoti nuo pasikeitusių oro sąlygų – tinkamai uždengti, kad lietus ir sniegas nepatektų ant laivo korpuso. Taip pat – išleisti vandenį iš variklio, kad jis neužšaltų ir tinkamai sutepti, idant naujas laivybos sezonas prasidėtų sklandžiai.

2. Nuolat prižiūrėti ir prevenciškai tikrinti. Prižiūrėti, kad nesusidėvėtų ir nebūtų įtrūkę laivo trosai. Stebėti, ar prie laivo sujungimų nėra rūdžių, jos yra ženklas apie galimus gedimus.

3. Laivuose be priežiūros nepalikti asmeninių daiktų. Ne visada galima objektyviai įvertinti situaciją, ar laivas prišvartuojamas saugioje krantinėje, todėl būtina atidžiai rūpintis asmeninių daiktų saugumu.

4. Laiku atlikti techninę priežiūrą. Laivams, nuo kurių pastatymo praėjo daugiau kaip 1 metai, techninė apžiūra atliekama ne rečiau kaip kartą per dvejus metus.

5. Apsidrausti laivo valdytojo civilinės atsakomybės draudimu, kad įvykio atveju nereikėtų atlyginti kitiems sukeltų nuostolių ir apdrausti patį laivą nuo jo apgadinimo bei praradimo.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Kiti skelbimai:
 
Kingston SSDNow UV500 480 GB, SSD form factor 2.5“, SSD interface SATA, Write speed 500 MB/s, Read speed 520 MB/s
 
Logilink True Wireless Headset BT0044 Black, Bluetooth
 
Silicon Power Ultima U03 16 GB, USB 2.0, White
 
Nikon D3500 + AF-P DX 18–55 VR
 
Kaitlentė Electrolux LIV63430BW

Teismas paskelbė nutartį dėl E.Mikėno ir grupės asmenų veiksmų

Vilniaus apygardos teismas galutiniu ir neskundžiamu sprendimu paliko galioti 2019 m. sausio 18 d. nutartį (nutartis pridedama), kuria teisėjas konstatuoja, kad Erlando Mikėno ir grupės asmenų veiksmuose yra akivaizdūs nusikalstamos veikos požymiai, numatyti BK 300 straipsnio 1 dalyje, todėl dėl šios veikos turi būti pradėtas ikiteisminis tyrimas. Toks sprendimas priimtas atsižvelgiant į Lietuvos nacionalinės vežėjų […]

  Straipsniai »

DHL kompanija sertifikuota kaip “Top Employer Global” penktus metus iš eilės

DHL Express – vienintelė kompanija, gavusi tokį pripažinimą visuose regionuose Pasaulinė tarptautinių skubių siuntų pristatymo lyderė yra viena iš vos 14 kompanijų, gavusios “Top Employer Global” titulą Amsterdamas/Bona, 2019 vasario 15: DHL Express, pasaulinė logistikos ir tarptautinių skubių siuntų pristatymo lyderė, penktus metus iš eilės buvo pripažinta kaip lyderiaujantis globalus darbdavys. “Top Employers” institutas įteikė […]

  Straipsniai »

„Temsa“ į Kauną pristatė 25 ekologiškus autobusus

KAUNAS, Lietuva, 2019 m. vasario 15 d., /PRNewswire/ — TEMSA, kuri jau pagamino apie 15 tūkst. keleivinių ir turistinių autobusų, šiandien riedančių 66 šalių keliais visame pasaulyje, neseniai laimėjo antrojo pagal dydį Lietuvos miesto Kauno savivaldybės surengtą viešojo transporto autobusų pirkimo konkursą. Netrukus į miesto gatves išriedėsiantys 25 autobusai „TEMSA LF 12“ buvo pristatyti per […]

  Straipsniai »
Vilniaus gatvėse – partizanų nuotraukomis ir citatomis papuošti autobusai

Vilniaus gatvėse – partizanų nuotraukomis ir citatomis papuošti autobusai

Artėjant Vasario 16-ajai, į sostinės gatves išvažiavo partizanų nuotraukomis ir citatomis papuoštas viešasis transportas – šiemet sukanka 70 metų, kai buvo pasirašyta Lietuvos laisvės kovos sąjūdžio deklaracija. Ant autobusų galima išvysti Adolfo Ramanausko-Vanago, Jono Žemaičio-Vytauto, Juozo Šibailos-Merainio, Leonardo Vilhelmo Grigonio-Užpalio, Petro Bartkaus-Žadgailos, Vytauto Gužo-Kardo, Bronislovo Liesio-Nakties ir Aleksandro Grybino-Fausto, Šaulių sąjungos mintis apie laisvę, kovą, […]

  Straipsniai »