Laivyboje – vis daugiau moterų: „nemoteriška“ profesija keičiasi

Laivyboje – vis daugiau moterų: „nemoteriška“ profesija keičiasi

Prieš porą dešimtmečių keltuose išvysti moteris su kapitono ar techninių darbų uniformomis buvo retenybė ne tik Lietuvoje. O šiandien tiek jūroje, tiek ant kranto dirbančių moterų sutinkame vis daugiau: nuo keleivius keltuose aptarnaujančio personalo iki kapitonių ar elektromechanikių. Kita vertus, tai – tik pradžia, nes moterų laivybos srityje visose pareigose tik daugėja.

„DFDS Seaways“ personalo vadovė Kristina Žiulienė sako, jog viena iš priežasčių, kodėl moterys rečiau pasirodo už kelto vairo ar ant denio – ne visuomet žinomos galimybės laivybos srityje.

„Pabaigus mokyklą, jaunoji karta išskuba siekti aukštojo išsilavinimo ir svarsto apie tolimesnius karjeros žingsnius populiaresnėse srityse, pavyzdžiui, IT ar logistikos. Tačiau kartos nuolat keičiasi ir jauniems specialistams atsiranda vis daugiau galimybių laivybos srityje. Šiuo metu pas mus dirba net trys kapitono padėjėjos ir elektromechanikė-praktikantė, nors prieš dešimtmetį apie tai daugelis net nebūtų pagalvojęs“, – teigia „DFDS Seaways“ personalo vadovė K. Žiulienė.

Lygios galimybės visiems specialistams – vienodas darbo užmokestis

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2017 metais tik trečdalis vadovų Europos Sąjungos šalyse buvo moterys. Tačiau tiek pačios bendrovės, tiek šalies ir tarptautinės organizacijos siekia sudaryti lygias galimybes savo darbuotojams.

Viena iš labiausiai darbuotojams rūpinčių sąlygų – mokamas atlygis. Nors Lietuvoje moterų ir vyrų darbo užmokesčio atotrūkis siekia apie 14 procentų, dirbantiems tose pačiose pozicijose laivybos srityje užmokestis yra vienodas. Jis mokamas pagal nustatytus dydžius, kurie įtvirtinti kolektyvinėje sutartyje su Lietuvos jūrininkų sąjunga.

Pasak K. Žiulienės, šiandien pasaulyje vis daugiau įmonių ypatingą dėmesį skiria lygioms galimybėms darbo vietoje, todėl nuo tendencijų stengiasi neatsilikti ir Lietuvoje veikiančios įmonės.   

Ateityje išvysime vis daugiau moterų jūreivystėje

Prieš dešimtmetį „DFDS Seaways“ įmonėje Lietuvoje krante dirbo 55, o jūroje – 125 moterys. Šiuo metu atitinkamai dirba 69 ir 141 darbuotoja. Tarp visų jūrininkų, moterys sudaro 27 procentus. Ir nors šiuo metu didžiąją šio skaičiaus dalį sudaro klientų aptarnavimo srityje besidarbuojančios specialistės, jau pradėjo formuotis nauja tendencija.

Svarbus žingsnis šioje srityje – pernai spalį pirmąja laivo kapitone DFDS istorijoje tapusi Şima Demir. Ji šiuo metu valdo krovininį keltą, operuojantį Viduržemio jūroje tarp Turkijos, Italijos, Graikijos ir Prancūzijos. 

Anot K. Žiulienės, tokių atvejų tik daugės, nes jų įmonė operuoja visoje Europoje, o lygių galimybių užtikrinimas šiemet – vienas pagrindinių bendrovės socialinės atsakomybės politikos prioritetų. Tikimasi, jog jos pavyzdys įkvėps ir kitas moteris siekti karjeros aukštumų vadovaujančiose pozicijose.

„Nors drastiškų šuolių per pastaruosius 10 metų nematome, situacija nuosekliai gerėja ir šioje srityje turime vis didesnį moterų skaičių. Bendrovėje esame išsikėlę ir strateginį tikslą – padidinti moterų įtraukimą į naujas darbo vietas, jų skaičių vadovaujančiose pozicijose. Tam turime specialias talentų programas, šiemet 31 proc. dalyvių sudaro būtent moterys. Nuo pernai metų rudens turime ir pirmąją kapitonę – tai svarbus įvykis visai bendrovei, parodantis, jog einame gera kryptimi“, – sako K. Žiulienė.

Pranešimą paskelbė: Odeta Bartašiūtė, Integrity PR

Kiti skelbimai:
 
AUDIMAS Trumpa tampri marginta suknelė 20FL-012 Water Printed XL
 
AUDIMAS Ilgi daugiafunk.paplūdimio šortai 2011-518 Dutch Blue 56
 
AUDIMAS Parka su pašiltinimu THERMORE 2011-407 India Ink L
 
Nike 22-97-15-7 Black 15 42,5
 
AUDIMAS Atsegamas džemp. medv. vidumi 20LT-406 Black XL

Rekomenduojame

Lietuvos gyvenviečių gatvėse ir keliuose planuojami intensyvūs asfaltavimo darbai

Lietuvos gyvenviečių gatvėse ir keliuose planuojami intensyvūs asfaltavimo darbai

Beveik 40 šalies savivaldybių sulauks lėšų, už kurias šiemet bus asfaltuojami gyvenvietėse esantys bei gyvenvietes jungiantys keliai su žvyro danga. Gyvenviečių kelių infrastruktūrai gerinti susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu skirta daugiau nei 27 mln. eurų.  „Mūsų šalies miestuose ir gyvenvietėse vis dar yra nemažai neišasfaltuotų gatvių bei gyvenvietes jungiančių žvyrkelių – dalis jų jau netrukus […]

„Goodyear Blimp“ dirižablis sugrįžta į Europą

„Goodyear Blimp“ dirižablis sugrįžta į Europą

Į Europos padangę sugrįžta legenda – po beveik dešimties metų pertraukos į dangų vėl pakyla „Goodyear Blimp“ dirižablis. Tai yra viena paskutinių kompanijos investicijų, skirta stiprinti įmonės žinomumą ir verslo iniciatyvas Europoje. Daugiausiai dėmesio pastaruoju metu buvo skirta Europos rinkos produktų asortimento atnaujinimui, kurių ne vienas sulaukė apdovanojimų, taip pat su naujų partnerių augimu susietai […]

„Volkswagen“ ir „Audi“ automobilius jau galima įsigyti internetu

„Volkswagen“ ir „Audi“ automobilius jau galima įsigyti internetu

„Volkswagen“ ir „Audi“ atstovai Lietuvoje atvėrė elektronines parduotuves, kuriose vairuotojai galės išsirinkti ir gauti automobilį neišeidami iš namų. Naujai atidarytų el. parduotuvių lankytojai jau dabar gali ne tik apžiūrėti naujausius automobilių modelius ir susipažinti su jų techninėmis specifikacijomis, bet ir gauti ekspertinę konsultaciją, užsiregistruoti bandomajam važiavimui ar užsisakyti tokias papildomas paslaugas kaip automobilio registracija ar […]

Seimo nario Kęstučio Masiulio pranešimas: parlamentaras prašo neprivatizuoti Lietuvos aerodromų

Seimo nario Kęstučio Masiulio pranešimas: parlamentaras prašo neprivatizuoti Lietuvos aerodromų

2020 m. gegužės 27 d. pranešimas žiniasklaidai Seimo narys Kęstutis Masiulis kreipėsi į Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją, ragindamas sustabdyti aerodromų naikinimą ir pristatyti visuomenei jų plėtros strategiją. „Nuo pat 1990 m. Lietuva neturi jokios rimtos strategijos, ką daryti su aerodromais. Turtas parceliuojamas, neprižiūrimas ir nykstantis. Aerodromai iki šiol gyvuoja tik entuziastų dėka. Valstybinės institucijos […]