Laivyboje – vis daugiau moterų: „nemoteriška“ profesija keičiasi

Laivyboje – vis daugiau moterų: „nemoteriška“ profesija keičiasi

Prieš porą dešimtmečių keltuose išvysti moteris su kapitono ar techninių darbų uniformomis buvo retenybė ne tik Lietuvoje. O šiandien tiek jūroje, tiek ant kranto dirbančių moterų sutinkame vis daugiau: nuo keleivius keltuose aptarnaujančio personalo iki kapitonių ar elektromechanikių. Kita vertus, tai – tik pradžia, nes moterų laivybos srityje visose pareigose tik daugėja.

„DFDS Seaways“ personalo vadovė Kristina Žiulienė sako, jog viena iš priežasčių, kodėl moterys rečiau pasirodo už kelto vairo ar ant denio – ne visuomet žinomos galimybės laivybos srityje.

„Pabaigus mokyklą, jaunoji karta išskuba siekti aukštojo išsilavinimo ir svarsto apie tolimesnius karjeros žingsnius populiaresnėse srityse, pavyzdžiui, IT ar logistikos. Tačiau kartos nuolat keičiasi ir jauniems specialistams atsiranda vis daugiau galimybių laivybos srityje. Šiuo metu pas mus dirba net trys kapitono padėjėjos ir elektromechanikė-praktikantė, nors prieš dešimtmetį apie tai daugelis net nebūtų pagalvojęs“, – teigia „DFDS Seaways“ personalo vadovė K. Žiulienė.

Lygios galimybės visiems specialistams – vienodas darbo užmokestis

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2017 metais tik trečdalis vadovų Europos Sąjungos šalyse buvo moterys. Tačiau tiek pačios bendrovės, tiek šalies ir tarptautinės organizacijos siekia sudaryti lygias galimybes savo darbuotojams.

Viena iš labiausiai darbuotojams rūpinčių sąlygų – mokamas atlygis. Nors Lietuvoje moterų ir vyrų darbo užmokesčio atotrūkis siekia apie 14 procentų, dirbantiems tose pačiose pozicijose laivybos srityje užmokestis yra vienodas. Jis mokamas pagal nustatytus dydžius, kurie įtvirtinti kolektyvinėje sutartyje su Lietuvos jūrininkų sąjunga.

Pasak K. Žiulienės, šiandien pasaulyje vis daugiau įmonių ypatingą dėmesį skiria lygioms galimybėms darbo vietoje, todėl nuo tendencijų stengiasi neatsilikti ir Lietuvoje veikiančios įmonės.   

Ateityje išvysime vis daugiau moterų jūreivystėje

Prieš dešimtmetį „DFDS Seaways“ įmonėje Lietuvoje krante dirbo 55, o jūroje – 125 moterys. Šiuo metu atitinkamai dirba 69 ir 141 darbuotoja. Tarp visų jūrininkų, moterys sudaro 27 procentus. Ir nors šiuo metu didžiąją šio skaičiaus dalį sudaro klientų aptarnavimo srityje besidarbuojančios specialistės, jau pradėjo formuotis nauja tendencija.

Svarbus žingsnis šioje srityje – pernai spalį pirmąja laivo kapitone DFDS istorijoje tapusi Şima Demir. Ji šiuo metu valdo krovininį keltą, operuojantį Viduržemio jūroje tarp Turkijos, Italijos, Graikijos ir Prancūzijos. 

Anot K. Žiulienės, tokių atvejų tik daugės, nes jų įmonė operuoja visoje Europoje, o lygių galimybių užtikrinimas šiemet – vienas pagrindinių bendrovės socialinės atsakomybės politikos prioritetų. Tikimasi, jog jos pavyzdys įkvėps ir kitas moteris siekti karjeros aukštumų vadovaujančiose pozicijose.

„Nors drastiškų šuolių per pastaruosius 10 metų nematome, situacija nuosekliai gerėja ir šioje srityje turime vis didesnį moterų skaičių. Bendrovėje esame išsikėlę ir strateginį tikslą – padidinti moterų įtraukimą į naujas darbo vietas, jų skaičių vadovaujančiose pozicijose. Tam turime specialias talentų programas, šiemet 31 proc. dalyvių sudaro būtent moterys. Nuo pernai metų rudens turime ir pirmąją kapitonę – tai svarbus įvykis visai bendrovei, parodantis, jog einame gera kryptimi“, – sako K. Žiulienė.

Pranešimą paskelbė: Odeta Bartašiūtė, Integrity PR

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Kitty Sneaker Pink 24
 
HELLY HANSEN Woodlands Coffee Bean/Natura/Black 45
 
Argan Infusion Anti Dandruff Shampoo Šampūnas nuo pleiskanų, 250ml
 
EMU Australia Leopard Brumby Midnight 28
 
HELLY HANSEN Seraphina Demi Women's Whiskey/Frosted Almond 38

Seimui pristatytas transporto priemonės pirmos registracijos mokesčio projektas

  Seimui pristatytas Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektas Nr. XIIIP-4132, kuriuo siūloma nuo kitų metų sausio 1 d. reglamentuoti motorinių transporto priemonių apmokestinimo transporto priemonių pirmos registracijos mokesčiu tvarką. Mokestį mokėtų M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, pirmą kartą registruojamos Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre valdytojas. Numatoma, kad […]

  Straipsniai »

Susisiekimo ministras: sklandi Lietuvos pašto veikla bus užtikrinta

Susisiekimo ministerija apgailestauja, kad nepavyko surasti sutarimo su AB Lietuvos paštas valdybos nariais ir dėkoja už jų indėlį į bendrovės veiklą. Atsisakius valdybai tęsti darbą iki šių metų pabaigos, Susisiekimo ministerija skubiai suformuos naują valdybą. Jau inicijuotos procedūros naujų nepriklausomų narių atrankai, siekiant suformuoti nuolatinę bendrovės valdybą, kuri atitiktų EBPO reikalavimus. „Naujoji bendrovės valdyba turės […]

  Straipsniai »

Pasirašyta sutartis dėl ilgalaikės Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategijos rengimo

Susisiekimo ministerijos iniciatyva pradedama rengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategija, kuria siekiama numatyti optimalias ilgalaikes šalies transporto sektoriaus plėtros kryptis ir prioritetus. Pagal pasirašytą strategijos rengimo sutartį ją numatoma parengti iki kitų metų liepos mėnesį. „Ilgalaikė susisiekimo strategija suteiks pagrindą kryptingai, gerąja užsienio valstybių praktika pagrįstai tolimesnei Lietuvos transporto sektoriaus plėtrai. Tai leis […]

  Straipsniai »
Oficialu: Prie pokyčių Vilniaus stoties rajone jungiasi ir Autobusų stotis

Oficialu: Prie pokyčių Vilniaus stoties rajone jungiasi ir Autobusų stotis

Vilnius imasi aktyvių veiksmų dėl autobusų stoties atnaujinimo – šiandien savivaldybėje pasirašyti keturšaliai sostinės, AB „Lietuvos geležinkeliai”, UAB „Vilniaus autobusų stotis“ ir UAB „Baltisches Haus“ ketinimai rajoną drauge paversti prestižiniu mobilumo centru. Tokiu būdu dvi pastarosios įmonės, valdančios dabartinę autobusų stotį, prisijungė prie savivaldybės ir „Lietuvos geležinkelių” planuojamų grandiozinių pokyčių visam Stoties rajonui. „Turime aiškią […]

  Straipsniai »