Laivuose griežtinamos taisyklės keleiviams

Laivuose griežtinamos taisyklės keleiviams

Atsižvelgdamas į didėjantį COVID-19 atvejų skaičių Lietuvoje ir pasaulyje, vienas didžiausių Europoje keltų operatorių DFDS įvedė papildomų saugumo priemonių keliaujantiems iš ar į Lietuvą. 

Nuo šio pirmadienio plaukiantys keltais Vokietijos arba Švedijos kryptimis apsaugines priemones, dengiančias nosį ir burną, privalo dėvėti terminalo patalpose, bendro naudojimo patalpose kelte, sėdimų vietų salone ir bendro naudojimo kajutėse. Veido kaukės nebūtinos tik laivo denyje – gryname ore. 

Be to, savitarnos restoranuose nuo šiol ne tik Švedijos, bet ir Vokietijos maršrutuose maistas keleiviams bus tiekiamas įgulos narių. Keltuose veikiančios parduotuvės, barai ir restoranai dirba, tačiau visur, išskyrus restoranuose bei baruose valgio metu, reikia dėvėti kaukes.

Šiuo metu keleivių srautai ribojami ir pačiuose DFDS keltuose, keliaujantys periodiškai raginami pasirūpinti savo ir aplinkinių saugumu, kai leidžia oro sąlygos – laiką leisti erdviuose atviruose deniuose. Saugų atstumą išlaikyti padeda ir specialus žymėjimas, pasirūpinta dažna paviršių dezinfekcija, papildomomis higienos priemonėmis. 

„Saugumas – didžiausias mūsų prioritetas, todėl ėmėmės visų PSO ir atsakingų šalies institucijų rekomenduojamų saugumo užtikrinimo keltuose priemonių. Suprantame, kad kartais tai gali kelti nepatogumų keleiviams, tačiau labai norime paprašyti jų elgtis atsakingai. Užkirsti kelią tolesniam viruso plitimui galime tik susitelkę ir veikdami išvien. Savo ruožtu mūsų komanda ir toliau tęsia darbus, siekdama užtikrinti prekių tiekimą ir keleivių pervežimą“, – sako DFDS viešųjų ryšių ir komunikacijos Baltijos šalims vadovas Vaidas Klumbys. 

Jo teigimu, būtent toks susitelkimas padėjo bendrovei sėkmingai susidoroti su pirmąja koronaviruso banga – pirmosios padidinto saugumo priemonės keltuose buvo įvestos dar kovą, o DFDS keltai visą karantino laikotarpį plaukė įprastu grafiku. Tiesa, tuomet saviizoliacija buvo privaloma tik keleiviams iš Švedijos, o nuo šios savaitės pradžios – ir atvykusiems iš Vokietijos. 

„Sulaukiame skambučių iš klientų, kurie nori perkelti keliones būtent dėl poreikio saviizoliuotis sugrįžus į Lietuvą. Natūralu, kad sumažėjo ir turistų iš Vokietijos, kurie planavo atostogas Lietuvoje“, – pastebi V. Klumbys. 

Dėl įsigaliojusių naujų reikalavimų po kiekvienos pamainos saviizoliacijos turi laikytis ne tik visos Švedijos, bet dabar ir  Vokietijos keltus aptarnaujančios  įgulos, todėl DFDS pasirūpina tų, kurie neturi galimybės saviizoliuotis nuo artimųjų, nakvynės vieta, maitinimu. Siekiant užtikrinti keleivių ir kolegų saugumą, komandos nariams taip pat neleidžiama palikti laivo jam sustojus Vokietijoje, Švedijoje ar Lietuvoje. 

Reaguodamas į sparčiai besikeičiančią situaciją, DFDS svarsto galimybes ateityje įvesti ir kitų saugumo priemonių. Pavyzdžiui, riboti sėdimų vietų salone skaičių, stabdyti atskirų lovų pardavimą kajutėse. 

„Nors dabartinė situacija mums – net sudėtingesnė nei kovo mėnesį, mat dabar jau abi mūsų keltų kryptys iš Lietuvos įtrauktos į padidinto saugumo reikalaujančių šalių sąrašą, pamokas išmokome ir namų darbus atlikome. Vokietijos linijai įvedame kai kuriuos ribojimus, kurie jau buvo taikomi Švedijos linijai. Vis tik laivai nestoja, keleiviai keliauja, o kroviniai juda toliau visomis kryptimis. Matome, kad lyginant su pavasariu, šiuo metu ir atsakingos institucijos stengiasi labiau atsižvelgti į bendrą ekonomikos ar verslo kontekstą, ribojimus įvesti tikslingiau ir lokaliau“, – pastebi DFDS atstovas. 

Vadovaujantis Sveikatos apsaugos ministerijos reikalavimais, nuo rugpjūčio pradžios visi, grįžtantys į Lietuvą iš užsienio oro ar jūrų transportu, turi užpildyti Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) registracijos formą – popierinę arba internetinę anketą. Anketas laivuose surenka NVSC specialistai, grįžtančių gali būti paprašyta pasimatuoti ir kūno temperatūrą. 

Šiuo metu Europos ekonominės erdvės šalyse mažesnis nei 16 atvejų 100 tūkst. gyventojų rodiklis (esant tokiam skaičiui, grįžus iš minimos šalies nebūtina saviizoliacija) yra 9 šalyse: Slovėnijoje, Norvegijoje, Lietuvoje, Italijoje, Slovakijoje, Estijoje, Suomijoje, Vengrijoje ir Latvijoje. Šiuo metu Lietuvos sergamumo rodiklis siekia 12,8.

Pranešimą paskelbė: Ieva Stankevičienė, UAB „Fabula ir partneriai”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Transporto sektoriuje – didžiulis inžinierių poreikis: siūloma dešimtys darbo vietų ir imamasi priemonių sudominti vangiai inžineriją besirenkančius studentus

Transporto sektoriuje – didžiulis inžinierių poreikis: siūloma dešimtys darbo vietų ir imamasi priemonių sudominti vangiai inžineriją besirenkančius studentus

Transporto sektoriaus ekspertai kelerius pastaruosius metus pastebi augantį kvalifikuotų inžinerinių krypčių specialistų trūkumą. Palyginimui, 2017 m. iš 24 tūkst. bakalauro, kolegijų ir vientisųjų studijų pirmakursių transporto inžinerines kryptis rinkosi 1522 (6,3 proc.), o  2023 m. rudenį tokių studentų buvo likę perpus mažiau – 762 (3,2 proc.) iš daugiau nei 23 tūkst. pirmakursių. Modeliuojama, kad per […]


„Avion Express“ sėkmingai baigia restruktūrizacijos procesą

„Avion Express“ sėkmingai baigia restruktūrizacijos procesą

Lėktuvų nuomos su įgula, technine priežiūra ir draudimu (ACMI) aviakompanija UAB „Avion Express“ sėkmingai baigė 2021 metais dėl pandemijos poveikio pradėtą įmonės restruktūrizavimo procesą. UAB „Avion Express“ įsipareigojimus kreditoriams įvykdė beveik dvejais metais anksčiau nei planuota ir tapo pirmąja aviakompanija Lietuvoje sėkmingai pabaigusia restruktūrizacijos procesą. Jo metu įmonė ne tik užtikrino savo veiklos tęstinumą, bet […]


Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Ryga. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ pranešė atlikusi pirminį „SpaceX“ interneto ryšio sistemos „Starlink“ bandymą savo lėktuve „Airbus A220-300“. Antžeminis bandymas buvo atliktas aviakompanijos bazėje Rygoje, o skrydžio metu veiksianti ryšio sistema buvo išbandyta pilnoje kabinoje, kurią sudarė „airBaltic“ ir „SpaceX“ „Starlink“ darbuotojai. „Džiaugiamės, kad galime pirmauti Europoje siūlydami greitaeigį, neribotą ir nemokamą ryšį skrydžio […]


Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Nors Lietuvos įstatymai įpareigoja vairuotojus kas 2 metus atlikti automobilio techninę apžiūrą, 2023 m. „Transekstos“ duomenimis, net 26 proc. automobilių savininkų pernai vėlavo tai padaryti. Techninės apžiūros neturintis automobilis gali ne tik kelti pavojų eismo saugumui, tačiau vairuotojai rizikuoja sulaukti ir baudų. Geriausias būdas jų išvengti – užsisakyti priminimą apie artėjančią techninės apžiūros galiojimo laiko […]


Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Nepriklausomų geležinkelių reguliuotojų grupė IRG-Rail išanalizavo 2022 m. rinkos duomenis ir konstatavo, kad naudojimasis geležinkelių transportu grįžo į priešpandeminį 2019 m. lygį. Tačiau Lietuvai pandemija nebuvo toks didelis iššūkis, kaip dėl karo Ukrainoje ir Baltarusijai pritaikytos sankcijos, kurios iš esmės pakeitė Lietuvos geležinkelių rinką. Kaip ir ankstesniais laikotarpiais, 2022 m. Europoje geležinkelių tinklas intensyviau buvo […]


DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais. Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą […]