Laiku nepakeitus padangų – vairuotojams visa puokštė rizikų ir nemalonumų

Laiku nepakeitus padangų – vairuotojams visa puokštė rizikų ir nemalonumų

Lauke sparčiai krentanti temperatūra rodo, kad artėja automobilių padangų keitimo metas, ir uždelsę vairuotojai būna priversti laukti padangų keitimo ir saugojimo punktuose. Draudimo ekspertai pažymi, kad naudodami pagal sezoną netinkamas padangas, vairuotojai rizikuoja ne tik savo ir keleivių sveikata, bet ir gali susidurti su kitais nemalonumais, pavyzdžiui, nebegaliotų techninės apžiūros pažyma.

Pagal šiuo metu Lietuvoje galiojančią tvarką, vasarines padangas į žiemines reikia pakeisti iki lapkričio 10 dienos. Eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis leidžiama nuo lapkričio 1 d.

Kaip atkreipia dėmesį Artūras Juodeikis, „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas, naudojamos padangos turi atitikti sezoną ir transporto priemonės tipą.

„Neužtenka vien tik pakeisti padangas į žiemines. Būtina, kad jos turėtų pakankamą protektoriaus gylį, kuris siektų bent 3 milimetrus – tik tuomet padangos gali būti laikomos tinkamomis. Svarbu žinoti, kad jei po lapkričio 10 yra naudojamos padangos, neskirtos važiuoti žiemą arba protektoriaus gylis neatitinka reikalavimų – panaikinamas privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimas“, – sako A. Juodeikis.

Svyruojanti oro temperatūra rudenį

Kaip pastebi draudimo ekspertas, kai kurie vairuotojai iš vasarinių į žiemines padangas keičia vadovaudamiesi oro sąlygomis, bet ne nurodytomis datomis.

„Svarbu pabrėžti, kad net jei diena yra saulėta ir temperatūra pliusinė – po nakties jau gali būti pašalę, o tai reiškia, kad tam tikrose atkarpose vairavimas su vasarinėmis padangomis yra itin nesaugus ir stipriai didinantis riziką patekti į eismo įvykį. Pavojingiausios vietos yra viadukai, tiltai, saulės neapšviečiami keliai, apsupti aukštų namų ar miško“, – sako „Lietuvos draudimo“ ekspertas.

Kaip teigia A. Juodeikis, vasarai skirtų padangų guma paprastai yra efektyvi tik esant aukštesnei nei 7 laipsnių temperatūrai, o kai ji žemesnė – tokių padangų guma sukietėja ir tinkamai nebesukimba su kelio danga.

„Taip pat svarbiu faktoriumi tampa rudens orų nepastovumas. Oro temperatūra iš teigiamos į neigiamą gali pasikeisti per naktį – nors vakare lijo, ryte jau gali tekti važiuoti itin sudėtingomis sąlygomis. Tai dar viena priežastis, kodėl padangų keitimo termino nereikėtų nukelti vėlesniam laikui.

 Staigus snygis ar plikledis į gatves gali atnešti daug chaoso. Kardinaliai pasikeitus oro sąlygoms, visuomet sudėtingiau valdyti automobilį ne tik dėl techninių priežasčių, tačiau ir dėl to, kad įgūdžiai vairuojant šaltuoju sezonu būna primiršti per šiltąjį metų laiką“, – pažymi draudimo ekspertas.

„Lietuvos draudimo“ atstovas taip pat atkreipia dėmesį, kad aplinkos temperatūrų svyravimai veikia oro slėgį padangose. Atšalus slėgis jose gali sumažėti, taigi visada derėtų patikrinti, ar slėgio rodikliai atitinka automobilio gamintojų nurodytus reikalavimus.

Atidumas žiedinėse sankryžose ir laiko planavimas

A. Juodeikis sako, kad įvykus eismo įvykiui, pirmiausia atsižvelgiama į jo priežastis.

„Jei avarija įvyksta dėl laiku nepakeistų padangų, kuomet transporto priemonė buvo nesuvaldyta, išslydo iš šalutinio kelio į pagrindinį ar nespėjo sustoti ir atsitrenkė į kitą automobilį – tokie eismo įvykiai pripažįstamo nedraudžiamaisiais ir žalą kaltininkas privalo atlyginti pats“, – komentuoja draudimo ekspertas.

Tam, kad kelionės šiuo pereinamuoju laikotarpiu būtų saugesnės, jis ragina atkreipti dėmesį ir į žiedines sankryžas.

„Jose reikėtų važiuoti atsargiau, posūkius daryti lėčiau. Net ir su tinkamomis padangomis, važiuojant slidesniu keliu kelis kartus pailgėja stabdymo kelias, automobilis kitaip reaguoja į manevravimą nei sausame kelyje. 

Ilgainiui vairuotojai prisitaiko prie pasikeitusių vairavimo sąlygų, tačiau pirmosios šalnos yra itin apgaulingos. Jei padangos nėra pakeistos laiku ir vairuotojai delsia – tai sukelia tik daugiau avarijų bei streso visiems, dalyvaujantiems eisme“, – sako A. Juodeikis. 

Anot eksperto, pirmųjų plikšalų metu keliones verčiau atidžiau planuoti ir pasilikti joms daugiau laiko, nei yra įprasta.

Pranešimą paskelbė: Patricija Astrauskaitė, Salve Agency

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Spaudos konferencija: pirmą kartą Lietuvoje atveriamas žvyrkelių priežiūros žemėlapis

Spaudos konferencija: pirmą kartą Lietuvoje atveriamas žvyrkelių priežiūros žemėlapis

Valstybinės reikšmės kelių tinklą visoje Lietuvoje prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ kviečia žiniasklaidos atstovus į spaudos konferenciją, kurios metu bus atveriamas pirmasis Lietuvoje interaktyvus žvyrkelių priežiūros žemėlapis visuomenei. Spaudos konferencija vyks rytoj, liepos 8 d., 10.00 val., valstybinės reikšmės kelyje su žvyro danga Nr. 4730 Lapiakalnis – Abromiškės – Žebertonys. Tikslios vietovės koordinatės: 54.760314, 24.778447. Spaudos konferencijoje […]


Vykdomi skubūs Gariūnų viaduko taisymo darbai – vairuotojų prašoma rinktis kitus maršrutus

Vykdomi skubūs Gariūnų viaduko taisymo darbai – vairuotojų prašoma rinktis kitus maršrutus

Liepos 4 d. rytą, apie 9 val., buvo gauta informacija apie Gariūnų viaduko (A1 kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda, 12,4 km, Kaunas – Vilnius kryptimi) deformaciją – pažeista perdangos plokštės dalis. Nustačius pažeidimą, „Via Lietuva“ nedelsiant ėmėsi laikinų stabilizavimo ir eismo organizavimo darbų, kad būtų užtikrintas saugus eismas. Šiuo metu vykdomi skubūs viaduko taisymo darbai, kurie gali trukti […]


Elinta Charge: Strateginiai pokyčiai ir investicijos į augimą – pamatai tvaresniam rytojui

Elinta Charge: Strateginiai pokyčiai ir investicijos į augimą – pamatai tvaresniam rytojui

2024-ieji Elinta Charge komandai tapo kryptingo virsmo metais. Reaguodama į rinkos pokyčius ir augančius klientų lūkesčius, įmonė perorientavo pardavimų strategiją, sustiprino fokusą į B2B segmentus ir performavo komandą. Šie sprendimai tapo pagrindu investicijoms į produktų kokybę, sertifikavimą, naujas rinkas bei vizualinės tapatybės atnaujinimą. Investicijos į kokybę ir partnerystes 2024 m. Elinta Charge kryptingai investavo į […]


Dviračių ir pėsčiųjų takų kokybės tyrimai išmaniai: „Via Lietuva“ dangos būklę analizuoja nuotoliniu būdu

Dviračių ir pėsčiųjų takų kokybės tyrimai išmaniai: „Via Lietuva“ dangos būklę analizuoja nuotoliniu būdu

„Via Lietuva“, siekdama kokybiškai prižiūrėti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūrą, diegia inovacijas, padėsiančias efektyviau valdyti procesus. Pasitelkiant inovatyvius sprendimus – specialiai dangos būklei vertinti sukurtą mobilią aplikaciją – planuojama per keletą metų įvertinti visą pėsčiųjų ir dviračių takų, esančių prie valstybinės reikšmės kelių, tinklą. 2025 m. bus įvertinta dangos būklė daugiau kaip 220 km pėsčiųjų ir […]


Įspėja vairuotojus: „nekaltas“ pažeidimas gali brangiai kainuoti

Įspėja vairuotojus: „nekaltas“ pažeidimas gali brangiai kainuoti

Tai, kas kai kuriems vairuotojams vis dar atrodo kaip nekaltas sustojimas „tik minutėlei“, gali užtraukti baudą. Stovėjimas elektromobilių įkrovimo vietoje, jei nesikraunate, ne tik trukdo kitiems, bet ir pažeidžia Kelių eismo taisykles. Įkrovimo paslaugų tiekėjai ir policija primena: vieta su įkrovikliu – ne parkavimo aikštelė. „Džiaugiamės matydami augantį vairuotojų susidomėjimą elektromobiliais ir aktyvų įkrovimo stotelių […]


Ką renkasi vairuotojai, kurių automobiliai visada švarūs?

Ką renkasi vairuotojai, kurių automobiliai visada švarūs?

Stiklas visada žvilga, salonas kvepia, o kėbulas – be dulkių net ir po lietaus? Tokių automobilių vairuotojai dažnai sulaukia klausimo: kaip pavyksta išlaikyti tokį švarų automobilį? Atsakymas nėra sudėtingas – jie renkasi ne tik laiku plauti automobilį, bet ir naudoja tikslingai pasirinktą automobilių autochemiją. Taip – ne stebuklas, o gerai išsiaiškinta priežiūros tvarka. Reguliari priežiūra […]