Kyla transporto sektoriaus susirūpinimas dėl neigiamos antiglobalizacijos įtakos verslui

Kyla transporto sektoriaus susirūpinimas dėl neigiamos antiglobalizacijos įtakos verslui

Globalizacija pripažinta vienu svarbiausių procesų, veikiančių transporto ir logistikos sektorių. Ekspeditoriai plečia savo veiklą užsienyje norėdami išgyventi konkurencijos džiunglėse ir pasiūlyti klientams geresnes paslaugas bei individualius sprendimus. Tačiau priešinga – antiglobalizacijos – jėga tarptautines kompanijas verčia skilti į padalinius, o viename regione susijungti kelioms įmonėms.

Norėdami pasiekti kuo didesnį efektyvumą, logistai turi rūpintis visomis tiekimo grandimis, nuolat semtis patirties ir mokytis paskirstyti išlaidas. Tad šiandien, norėdamas konkuruoti pasaulinėje rinkoje, turi bendradarbiauti su ekspeditoriais. „Eye for Transport“ tyrimo duomenimis, net 60 procentų iš 500 geriausių Europos logistikos kompanijų yra pasirašiusios bent vieną tokią trišalę sutartį.

Tarptautinė transporto ir logistikos asociacija „AsstrA“ yra geras pavyzdys, kaip globalizacija gali veikti įmonės vystymąsi. 90-ųjų pabaigoje įkūrusi centrinę būstinę Šveicarijoje, šiandien kompanija valdo 16 atstovybių ir 8 muitinės agentūras Europoje bei Azijoje. Taip pat bandradarbiauja su ekspeditoriais daugiau nei 60 pasaulio šalių. Per paskutinius 24 metus „AsstrA“ patyrė didžiulius pasaulio ekonomikos struktūrų pokyčius, naujų politinių ir karinių aljansų formavimąsi, transporto teisės aktų pasikeitimus, naujų prekybos formų atsiradimą, technologijų augimą, globalizacijos ir netgi antiglobalizacijos procesus.

Viena vertus, globalizacija ir technologijų augimas logistikos srityje atveria naujas galimybes – kad pristatytų siuntinį klientui, turi bendradarbiauti visos grandys. Tai skatina pelno maržą ir verslo plėtrą į naujas rinkas: pavyzdžiui, šiuo metu „AsstrA“ stiprina savo pozicijas Vidurio ir Centrinėje Azijoje.

Kita vertus, esant tokiai konkurencijai, didžiosios logistikos kompanijos yra linkusios monopolizuoti rinką, todėl mažųjų ir vidutinių logistikos bendrovių augimas lėtėja. O tai dažnai paskatina antiglobalizacijos idėjų atsiradimą.

Antiglobalizacijos procesai, nukreipti prieš pasaulinę laisvąją prekybą, stiprina regionų logistikos rinką. Panašaus ekonominio lygio šalys susijungia, tad vietos įmonėms nebereikia patirti milžiniškų išlaidų tarptautinei rinkodarai ir žmogiškiesiems ištekliams. Vystyti veiklą viename regione yra ne taip rizikinga, ir tai neleidžia tarptautinei sistemai kištis į veiklos procesus. Politologai antiglobalizaciją mato taip pat kaip priemonę ekonominei ir socialinei nelygybei mažinti Vakaruose, besiformuojančios rinkos, NVS ir BRICS šalyse. Tačiau nepanašu, kad antiglobalizacija pasieks tokį lygį, ir regionų idėja išspręs logistikos verslo problemas.

Antiglobalistų ir populistų įtaka buvo aiškiai juntama Jungtinėje Karalystėje „Brexit“ atveju, taip pat naujai išrinkto JAV prezidento Trumpo politikoje. Remiantis 2017 m. „Agility Emerging Markets Logistics Index“ apklausa, beveik 69 procentai logistų teigia esą susirūpinę dėl neigiamo antiglobalizacijos poveikio.

 „AsstrA“ logistikos rinkos ekspertų komanda visada pasiruošusi konsultuoti savo klientus, siekiančius plėsti verslą pasaulinėje rinkoje, įvertindama jų privalumus, trūkumus bei riziką.

Pranešimą paskelbė : Živilė Barkauskaitė, AsstrA Associated Traffic AG

Kiti skelbimai:
 
ILike Samsung A70
 
TakeMe Smart Magnetic Fix Book Case without clip Xiaomi Redmi Go Black
 
Mocco Tempered Glass Premium 9H Screen ProtectorXiaomi Mi A1 / 5X
 
Blun DIAMOND ultra thin silicone back cover case for Samsung G965F Galaxy S9 Plus with Gold frame
 
Telone Shine Pocket Slim Flip Case HTC Desire 620 vertical book case White

„Rail Baltica“ geležinkelio statybas valdys per debesiją

Už „Rail Baltica“ projektą atsakinga „RB Rail AS“ pasirašė sutartį su pasaulyje lyderiaujančia programinės įrangos sprendimų tiekėja „Bentley Systems International Ltd.“, kuri rūpinsis statinio informacinio valdymo (SIV) sistemos Vieningos Duomenų Aplinkos (VDA) vystymu, pritaikymu ir palaikymu. Sutarties pagrindu ji bus naudojama geležinkelio linijos dizaino, statybų ir eksploatavimo fazėse. Bendra penkerių metų trukmės kontrakto suma siekia […]

  Straipsniai »
„MAAS Aviation“ Kauno oro uoste statys orlaivių dažymo angarą

„MAAS Aviation“ Kauno oro uoste statys orlaivių dažymo angarą

Šį spalį Kauno oro uoste pradėtas statyti specializuotas orlaivių dažymo angaras, kuris pradės veiklą 2020 m. pabaigoje. Projektą aukciono būdu išsinuomotame plote vykdys Airijoje registruota kompanija „MAAS Aviation“ – trečioji pagal dydį tokias paslaugas teikianti įmonė pasaulyje. Šis projektas yra orlaivių techninio aptarnavimo (angl. Maintenance, Repair and Overhaul) veiklų plėtros antruose pagal dydį šalies oro […]

  Straipsniai »

Kelių direkcijos Eismo informacijos skyrius jau dirba žiemos režimu

Nepaisydamas momentinio atšilimo, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direkcija) Eismo informacijos skyrius (EIS) kaip ir kiekvienų metų spalio mėn. „įjungė“ žiemos režimą, t. y. kaip ir anksčiau EIS operatoriai dirbs ištisą parą, tačiau skirtingai nei vasarą daugiausia dėmesio skirs kelių būklės stebėsenai ir operatyviam vairuotojų informavimui apie pakitusias eismo sąlygas. Pranešimai apie […]

  Straipsniai »

Susisiekimo ministras ragina segėti atšvaitus: šalyje prasidėjo akcija „Būkime matomi ir saugūs kelyje“

Skatinant senjorus ir kitus eismo dalyvius kelyje segėti atšvaitus, šiandien prasideda visą Lietuvą apimsianti socialinė akcija „Būkime matomi ir saugūs kelyje“. Mėnesį truksiančios akcijos metu senjorams Lietuvos pašto skyriuose bus nemokamai dalijami atšvaitai, o tiems, kurie gyvena atokiau, atšvaitus pristatys mobilūs laiškininkai. Pirmuosius atšvaitus Molėtų pašto skyriuje šiandien įteikė susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius. „Prasidėjus tamsiajam […]

  Straipsniai »