Kyla transporto sektoriaus susirūpinimas dėl neigiamos antiglobalizacijos įtakos verslui

Kyla transporto sektoriaus susirūpinimas dėl neigiamos antiglobalizacijos įtakos verslui

Globalizacija pripažinta vienu svarbiausių procesų, veikiančių transporto ir logistikos sektorių. Ekspeditoriai plečia savo veiklą užsienyje norėdami išgyventi konkurencijos džiunglėse ir pasiūlyti klientams geresnes paslaugas bei individualius sprendimus. Tačiau priešinga – antiglobalizacijos – jėga tarptautines kompanijas verčia skilti į padalinius, o viename regione susijungti kelioms įmonėms.

Norėdami pasiekti kuo didesnį efektyvumą, logistai turi rūpintis visomis tiekimo grandimis, nuolat semtis patirties ir mokytis paskirstyti išlaidas. Tad šiandien, norėdamas konkuruoti pasaulinėje rinkoje, turi bendradarbiauti su ekspeditoriais. „Eye for Transport“ tyrimo duomenimis, net 60 procentų iš 500 geriausių Europos logistikos kompanijų yra pasirašiusios bent vieną tokią trišalę sutartį.

Tarptautinė transporto ir logistikos asociacija „AsstrA“ yra geras pavyzdys, kaip globalizacija gali veikti įmonės vystymąsi. 90-ųjų pabaigoje įkūrusi centrinę būstinę Šveicarijoje, šiandien kompanija valdo 16 atstovybių ir 8 muitinės agentūras Europoje bei Azijoje. Taip pat bandradarbiauja su ekspeditoriais daugiau nei 60 pasaulio šalių. Per paskutinius 24 metus „AsstrA“ patyrė didžiulius pasaulio ekonomikos struktūrų pokyčius, naujų politinių ir karinių aljansų formavimąsi, transporto teisės aktų pasikeitimus, naujų prekybos formų atsiradimą, technologijų augimą, globalizacijos ir netgi antiglobalizacijos procesus.

Viena vertus, globalizacija ir technologijų augimas logistikos srityje atveria naujas galimybes – kad pristatytų siuntinį klientui, turi bendradarbiauti visos grandys. Tai skatina pelno maržą ir verslo plėtrą į naujas rinkas: pavyzdžiui, šiuo metu „AsstrA“ stiprina savo pozicijas Vidurio ir Centrinėje Azijoje.

Kita vertus, esant tokiai konkurencijai, didžiosios logistikos kompanijos yra linkusios monopolizuoti rinką, todėl mažųjų ir vidutinių logistikos bendrovių augimas lėtėja. O tai dažnai paskatina antiglobalizacijos idėjų atsiradimą.

Antiglobalizacijos procesai, nukreipti prieš pasaulinę laisvąją prekybą, stiprina regionų logistikos rinką. Panašaus ekonominio lygio šalys susijungia, tad vietos įmonėms nebereikia patirti milžiniškų išlaidų tarptautinei rinkodarai ir žmogiškiesiems ištekliams. Vystyti veiklą viename regione yra ne taip rizikinga, ir tai neleidžia tarptautinei sistemai kištis į veiklos procesus. Politologai antiglobalizaciją mato taip pat kaip priemonę ekonominei ir socialinei nelygybei mažinti Vakaruose, besiformuojančios rinkos, NVS ir BRICS šalyse. Tačiau nepanašu, kad antiglobalizacija pasieks tokį lygį, ir regionų idėja išspręs logistikos verslo problemas.

Antiglobalistų ir populistų įtaka buvo aiškiai juntama Jungtinėje Karalystėje „Brexit“ atveju, taip pat naujai išrinkto JAV prezidento Trumpo politikoje. Remiantis 2017 m. „Agility Emerging Markets Logistics Index“ apklausa, beveik 69 procentai logistų teigia esą susirūpinę dėl neigiamo antiglobalizacijos poveikio.

 „AsstrA“ logistikos rinkos ekspertų komanda visada pasiruošusi konsultuoti savo klientus, siekiančius plėsti verslą pasaulinėje rinkoje, įvertindama jų privalumus, trūkumus bei riziką.

Pranešimą paskelbė : Živilė Barkauskaitė, AsstrA Associated Traffic AG

Kiti skelbimai:
 
Camper Oruga K200157 Black 014 38
 
Converse Chuck Taylor All Star Hi White/White 36,5
 
Camper Imar Copa K200929 White Natural 36
 
Vagabond Anni 4937-001 Black 37
 
Crocs™ Funlab Unicorn Charm Sandal Kids Lavender 28

Rekomenduojame

Į rekreacines bei kurortines vietoves važiuosime geresniais keliais

Į rekreacines bei kurortines vietoves važiuosime geresniais keliais

Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevič įsakymu papildomai skirta 9,3 mln. eurų kelių, vedančių į lankytinas ir rekreacines vietoves remontui. Šios investicijos suteikiamos iš Vyriausybės skirtų 150 mln. eurų valstybinės ir vietinės reikšmės kelių infrastruktūrai gerinti.  „Netrukus bus remontuojama ir restauruojama dar daugiau kelių, vedančių į mūsų šalies lankytinas bei kurortines vietoves. Manau, kad turėdami galimybę keliauti […]

Tyrimas: mobiliuoju telefonu vairuodami naudojasi du trečdaliai Lietuvos gyventojų

Tyrimas: mobiliuoju telefonu vairuodami naudojasi du trečdaliai Lietuvos gyventojų

Mobiliuoju telefonu automobilyje naudojasi 65 procentai Lietuvos gyventojų. Beveik pusė – 43 proc. – jų išmanųjį telefoną pasitelkia navigacijai, įjungdami populiariausias kelionių programėles, 34 proc. – skambina ir kalbasi naudodamiesi laisvų rankų įranga, 12 proc. klausosi mėgstamos muzikos. Tačiau net dešimtadalis prisipažįsta vairuodami skambinantys telefonu be laisvųjų rankų įrangos, o dar 10 proc. jų naršo […]

„Volkswagen“ leido žvilgtelėti į naująjį „Arteon“: virtuali pasaulinė premjera įvyks birželio 24-ąją

„Volkswagen“ leido žvilgtelėti į naująjį „Arteon“: virtuali pasaulinė premjera įvyks birželio 24-ąją

Dinamiškasis keturių durų „fastback“ bus ne tik atnaujintas, bet ir siūlomas nauju „shooting brake“ kėbulu Naujomis jėgainėmis, išmaniomis komforto ir vairuotojo pagalbos sistemomis iš esmės atnaujinta modelių gama „Volkswagen“ jau pristatė pirmuosius naujojo „Arteon“ vaizdus. Kartu su iki šiol gamintu „Gran Turismo“ modeliu pasirodys ir naujasis „Shooting Brake“ variantas. „Naujasis „Arteon Shooting Brake“ leido mums […]

Baigtas pirmasis Islandijos plento sutvarkymo projekto etapas

Baigtas pirmasis Islandijos plento sutvarkymo projekto etapas

Baigtas magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 100,47 iki 101,79 km kapitalinis remontas ir tuo pačiu pirmasis Islandijos plento tvarkymo etapas. Darbai šiame etape vyko nuo Kleboniškio tilto iki Sargėnų sankryžos – ruožas yra išplatintas iki 10 eismo juostų, papildomai įrengtos greitėjimo ir lėtėjimo juostos, taip pat įrengta atraminė siena, daugiau nei 1 km ilgio […]