Kyla transporto sektoriaus susirūpinimas dėl neigiamos antiglobalizacijos įtakos verslui

Kyla transporto sektoriaus susirūpinimas dėl neigiamos antiglobalizacijos įtakos verslui

Globalizacija pripažinta vienu svarbiausių procesų, veikiančių transporto ir logistikos sektorių. Ekspeditoriai plečia savo veiklą užsienyje norėdami išgyventi konkurencijos džiunglėse ir pasiūlyti klientams geresnes paslaugas bei individualius sprendimus. Tačiau priešinga – antiglobalizacijos – jėga tarptautines kompanijas verčia skilti į padalinius, o viename regione susijungti kelioms įmonėms.

Norėdami pasiekti kuo didesnį efektyvumą, logistai turi rūpintis visomis tiekimo grandimis, nuolat semtis patirties ir mokytis paskirstyti išlaidas. Tad šiandien, norėdamas konkuruoti pasaulinėje rinkoje, turi bendradarbiauti su ekspeditoriais. „Eye for Transport“ tyrimo duomenimis, net 60 procentų iš 500 geriausių Europos logistikos kompanijų yra pasirašiusios bent vieną tokią trišalę sutartį.

Tarptautinė transporto ir logistikos asociacija „AsstrA“ yra geras pavyzdys, kaip globalizacija gali veikti įmonės vystymąsi. 90-ųjų pabaigoje įkūrusi centrinę būstinę Šveicarijoje, šiandien kompanija valdo 16 atstovybių ir 8 muitinės agentūras Europoje bei Azijoje. Taip pat bandradarbiauja su ekspeditoriais daugiau nei 60 pasaulio šalių. Per paskutinius 24 metus „AsstrA“ patyrė didžiulius pasaulio ekonomikos struktūrų pokyčius, naujų politinių ir karinių aljansų formavimąsi, transporto teisės aktų pasikeitimus, naujų prekybos formų atsiradimą, technologijų augimą, globalizacijos ir netgi antiglobalizacijos procesus.

Viena vertus, globalizacija ir technologijų augimas logistikos srityje atveria naujas galimybes – kad pristatytų siuntinį klientui, turi bendradarbiauti visos grandys. Tai skatina pelno maržą ir verslo plėtrą į naujas rinkas: pavyzdžiui, šiuo metu „AsstrA“ stiprina savo pozicijas Vidurio ir Centrinėje Azijoje.

Kita vertus, esant tokiai konkurencijai, didžiosios logistikos kompanijos yra linkusios monopolizuoti rinką, todėl mažųjų ir vidutinių logistikos bendrovių augimas lėtėja. O tai dažnai paskatina antiglobalizacijos idėjų atsiradimą.

Antiglobalizacijos procesai, nukreipti prieš pasaulinę laisvąją prekybą, stiprina regionų logistikos rinką. Panašaus ekonominio lygio šalys susijungia, tad vietos įmonėms nebereikia patirti milžiniškų išlaidų tarptautinei rinkodarai ir žmogiškiesiems ištekliams. Vystyti veiklą viename regione yra ne taip rizikinga, ir tai neleidžia tarptautinei sistemai kištis į veiklos procesus. Politologai antiglobalizaciją mato taip pat kaip priemonę ekonominei ir socialinei nelygybei mažinti Vakaruose, besiformuojančios rinkos, NVS ir BRICS šalyse. Tačiau nepanašu, kad antiglobalizacija pasieks tokį lygį, ir regionų idėja išspręs logistikos verslo problemas.

Antiglobalistų ir populistų įtaka buvo aiškiai juntama Jungtinėje Karalystėje „Brexit“ atveju, taip pat naujai išrinkto JAV prezidento Trumpo politikoje. Remiantis 2017 m. „Agility Emerging Markets Logistics Index“ apklausa, beveik 69 procentai logistų teigia esą susirūpinę dėl neigiamo antiglobalizacijos poveikio.

 „AsstrA“ logistikos rinkos ekspertų komanda visada pasiruošusi konsultuoti savo klientus, siekiančius plėsti verslą pasaulinėje rinkoje, įvertindama jų privalumus, trūkumus bei riziką.

Pranešimą paskelbė : Živilė Barkauskaitė, AsstrA Associated Traffic AG

Kiti skelbimai:
 
REIMA Lahti Jungle Green 52-54
 
New Balance ML574 Burgundy 43
 
New Balance ML373 Black CA2 44,5
 
REIMA Haapa Pale Green 48-50
 
Under Eye Complex Paakių kremas, 22,5 ml

Gargždai irgi sieks grąžinti žaliąsias rodykles

Penktadienį neeiliniame posėdyje Klaipėdos rajono savivaldybės Saugaus eismo komisija, kuriai pirmininkauja Administracijos direktoriaus pavaduotojas Justas Ruškys, svarstė žaliųjų rodyklių grąžinimo Gargždų miesto sankryžose klausimą. Kad jas reikia grąžinti, nutarta vienbalsiai, nes nuo nau­jų me­tų prie švie­so­fo­rų ne­li­kus len­te­lių su ža­lio­mis ro­dyk­lė­mis, visuomenėje ki­lo nepasitenkinimas dėl atsiradusių di­de­lių rytinių ir vakarinių eis­mo spūs­čių, ypatingai sankryžoje su […]

  Straipsniai »

Draudikai atkreipia dėmesį: ką reikia žinoti mokant vairuoti šeimos narį?

Kelias iki vairuotojo pažymėjimo gavimo – ilgas ir vingiuotas, todėl neretai norėdami tvirčiau jaustis per praktikos egzaminą, vairavimo įgūdžių lavinimą patikime ne instruktoriams, o artimiesiems. Tačiau „Regitros“ taisyklės nurodo – sėsti su artimuoju prie vairo galima tik išlaikius teorijos žinių egzaminą, be to, toks mokymasis neatleidžia nuo reikalavimo baigti 30 valandų praktinio vairavimo mokymo kursą […]

  Straipsniai »

Paprastesnė persikėlimo į Kuršių neriją tvarka besinaudojantiems bilieto kompensavimu: daugiau alternatyvų moksleiviams

Atsižvelgusi į gyventojų nuogąstavimus, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Kelių direkcija) kartu su AB „Smiltynės perkėla“ supaprastina bilieto kainos kompensavimu besinaudojančių moksleivių persikėlimo per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į Kuršių neriją ir iš Kuršių nerijos tvarką: neturintys asmens tapatybės dokumento galės pateikti moksleivio pažymėjimą. Papildomas sistemos funkcionalumas pradės veikti nuo […]

  Straipsniai »

Įstatyme siūloma reglamentuoti transporto priemonių pripažinimą atliekomis

Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika Seimui pristatė Atliekų tvarkymo įstatymo pakeitimus (projektas Nr. XIIIP-4292), kuriais siūloma nustatyti kriterijus, pagal kuriuos transporto priemonės būtų pripažintos eksploatuoti netinkamomis transporto priemonėmis, tai yra atliekomis. Numatoma, kad transporto priemonės būtų pripažįstamos atliekomis, jeigu transporto priemonės savininkui išduotas eksploatuoti netinkamos transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimas; jeigu transporto priemonė ardoma arba yra išardyta […]

  Straipsniai »