Jei turite vaikų, labai tikėtina, kad automobiliu vasaros metu su jais leidotės į ne vieną ilgesnę kelionę tiek Lietuvoje, tiek ir užsienyje. Taip pat labai tikėtina, kad šių kelionių metu vaikai automobilyje paliko priminimus, kurie nebūtinai malonūs, nes dažnu atveju, tai įvairūs nešvarumai – pradedant smėliu, baigiant gėrimų ar maisto likučiais. Taip pat kai kurie nešvarumai gali būti „pasislėpę“. Kokiais atvejais viską išvalyti pavyks greitai ir nesudėtingai, o kada gali tekti kreiptis į švaros specialistus?
Pirmas žingsnis – identifikavimas
Kuo vasaros nešvarumai skiriasi nuo tų, kuriuos vaikai automobilyje gali palikti kitais metų laikais? Tikriausiai pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į jų kiekį ir pobūdį. Rudenį ir žiemą, kai dažniausiai keliaujama trumpus atstumus mieste, į automobilio vidų daugiausiai patenka kietos ir sausos apnašos, pavyzdžiui, smėlis, druskos.
Vasarą, kai keliaujama į kurortus Lietuvoje ar leidžiamasi į išvykas už šalies ribų, automobilis tampa ne tik kelionės įrankiu, jame snaudžiama, valgoma ir pramogaujama. Todėl automobilio salone galima aptikti daugiau maisto likučių pėdsakų – trupinių ir padažų, prakaito ar gėrimų paliktų dėmių. Pastarosios neretai įsigeria tiek į vaikiškų kėdučių, tiek ir sėdynių apmušalus, todėl jų šalinimas gali pareikalauti daugiau pastangų, laiko ir priemonių.
„Kartais pirma pradedame daryti, o tik po to galvoti. Patariu pirmiausia įvertinti bendrą būklę, kokio tipo nešvarumus pastebite. Jei nematote gėrimų paliktų dėmių ar tepių maisto likučių, o tik smėlį ar trupinius, tikėtina, kad, norint viską išvalyti, pakaks nuvykti į savitarnos plovyklą, kur viską galėsite išsiurbti su galingesniu siurbliu, o kietus paviršius nuvalyti drėgna šluoste. Tačiau jei pastebite skysčių, padažų ar prakaito dėmių, neišvengsite drėgno ar giluminio valymo, nes tokios dėmės įsigeria ne tik į paviršių, bet ir gilesnius sėdynių ar vaikiškų kėdučių sluoksnius. Norint kokybiškai pašalinti tokias dėmes, reikės tiek specifinių valiklių, tiek ir tokiam valymui skirtos įrangos“, – pastebi automobilių švaros centrų „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis.
Drėgnuoju būdu, turint tam reikalingą įrangą, įsigėrusias ar įsitrynusias dėmes galima pašalinti ir savarankiškai, bet tuomet labai svarbu ne tik saikingai naudoti valymo priemones, bet ir tinkamai jas pašalinti. Tai svarbu dėl dviejų priežasčių. Pirma, kaip ir nešvarumai, skysti valikliai įsigeria į gilesnius kėdučių ir sėdynių sluoksnius, todėl, jei jų tinkamai nepašalinsite, ilgainiui dėmės gali „sugrįžti“, nes toliau veikiantys valikliai įsigėrusius nešvarumus „kels“ į paviršių. Antra – alerginė reakcija. Gerai nepašalintos valymo priemonės gali patekti ant vaikų drabužių ar odos, o tai gali sukelti alergines reakcijas, paraudimus, net perštėjimą. Taigi turite įvertinti, kokie nešvarumai yra jūsų automobilyje ir savo galimybes juos tinkamai pašalinti.
„Pasislėpę“ nešvarumai
Apžiūrėdami automobilio erdvę, kurioje keliavo vaikai, galite ir maloniai nustebti pastebėję, kad didelių ar sudėtingai šalinamų nešvarumų nėra. Tačiau tai gali būti apgaulingas įspūdis, nes nešvarumai gali būti „pasislėpę“. Pavyzdžiui, trupinių, smėlio gali būti po kėdutėmis. Čia galite aptikti ir išsipylusių gėrimų dėmių. Taip pat nešvarumai gali būti susikaupę po kilimėliais arba įvairiuose tarpeliuose.
Atidžiai reikėtų apžiūrėti ir vaikiškas kėdutes. Dėl jų konstrukcijos ypatumų kai kurie nešvarumai gali patekti į sunkiai matomas ir prieinamas ertmes, lanksčius ar slankiojančius mechanizmus. Nors vizualiai tai sunkiai pastebimos vietos, tačiau jas svarbu išvalyti, ypač jei tai maisto likučiai ar kiti organiniai nešvarumai.
„Tokie nešvarumai susiję ne tik su estetika, bet ir su bendra higiena. Maisto likučiai ilgainiui gali tapti palankia terpe mikroorganizmams plisti. Tam, deja, ypač palankios vaikiškos kėdutės, nes jose yra daugiau smulkių tarpelių ir detalių nei įprastose sėdynėse. Tokios vietos gali tapti ir pelėsio, grybelio ar kitų mikroorganizmų atsiradimo terpe. Todėl net jei iš pirmo žvilgsnio viskas atrodo neblogai, įsitikinkite, kad iš tikrųjų nėra nešvarumų, juo labiau kad vaikai kartais pamiršta apie išpiltą gėrimą, nepastebi nubėgusio padažo ar tiesiog niekam apie tai nepasako“, – perspėja A. Plečkaitis.
Vaikiškų kėdučių valymas dėl jų konstrukcinių savybių neretai yra sudėtingesnis nei automobilių sėdynių švarinimas. Pavyzdžiui, vienos kėdutės turi nuimamus užvalkalus, kuriuos galima išskalbti, o kitos – ne, todėl visą valymą reikia atlikti rankomis. Taip pat gali skirtis ir bendra jų konstrukcija ar tvirtinimo mechanizmai, kurie taip pat turi įtakos švaros palaikymui, nes įvairūs lankstai, bėgeliai ir atskirų detalių sujungimo vietos yra sunkiai pasiekiamos valymo priemonėms, bet į jas lengvai įsiskverbia nešvarumai.
„Kartais kėdutėse būna tokių vietų, kurių negalima pasiekti šluostėmis ar siurbliu, todėl prireikia, pavyzdžiui, aukšto slėgio oro pistoleto. Labai svarbu dėmesį atkreipti ir į kitas konstrukcines ypatybes, pavyzdžiui, kas yra po kėdutės apmušalu. Pavyzdžiui, kai kuriose naudojamas porolonas, kaip ir paprastose sėdynėse, o kitose dėl saugumo gali būti ir standesnio polistireno. Tai svarbu žinoti renkantis valymo priemones, nes agresyvesnės gali neigiamai paveikti polistireną, jį ištirpdyti ar suminkštinti“, – pabrėžia automobilių švaros centrų „Švaros broliai“ vadovas.
Nors nešvarumai nei puošia, nei yra malonūs, keliaujant automobiliu su vaikais tai neišvengiama. Tačiau kelionių metu patirti įspūdžiai ir prisiminimai išlieka ilgam, o atsiradusius nešvarumus galima išvalyti, tik svarbu tinkamai įvertinti, kokie jie, taip pat pasirinkti efektyviausią ir saugiausią jų šalinimo būdą.
Pranešimą paskelbė: Ramūnas Fetingis, MB STORM Media LT
Susisiekimo ministras Marius Skuodis spalio 7–8 dienomis Ženevoje (Šveicarija) dalyvaus Pasaulio ekonomikos forumo aukšto lygio renginyje, kuriame bus diskutuojama apie transporto jungčių ir susisiekimo Europoje gerinimą, inovacijų ir skaitmeninimo plėtrą bei tvarų vystymąsi. Pasaulio ekonomikos forume M. Skuodis pristatys Lietuvos susisiekimo sektorių ir patirtį, skatinant inovatyvių sprendimų transporto sektoriuje kūrimą ir plėtrą. Ministras dalyvaus tarptautinėse […]
Nepaisant sugriežtintų reikalavimų elektrinių paspirtukų vairuotojams, dėvėti apsaugines priemones šiems eismo dalyviams privaloma tik kai kuriais atvejais ir tik nepilnamečiams. Tuo tarpu šalies gyventojų nuomonė aiški: paspirtukininkai yra nedrausmingiausi eismo dalyviai, todėl šalmų dėvėjimas jiems turėtų būti privalomas. Rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ šią vasarą atliktos apklausos duomenimis, 78 proc. gyventojų pritaria siūlymui įvesti prievolę […]
Lietuvoje pradėjo veikti elektromobilių įkrovimo aikštelė su virš jos įrengta beveik 250 kW galios saulės elektrine, kuri per metus sugeneruos daugiau nei 200 000 kWh elektros energijos. Šalia Kauno įrengta saulės modulių stoginė yra didžiausia tiek mūsų šalyje, tiek kitose Baltijos valstybėse. Taip pat tai vienas pirmųjų tokio dydžio EV įkrovimo parkų, pritaikytų dideliam srautui […]
Orams sparčiai rudenėjant ir šviesiajam paros metui trumpėjant, draudimo ekspertai vairuotojus perspėja dėl dažnesnių susidūrimų keliuose su laukiniais gyvūnais. Istoriniai draudikų duomenys rodo, kad pasibaigus vasarai būtent spalio mėnuo išsiskiria nelaimių keliuose gausa, kai autoįvykis nutinka susidūrus su į kelio važiuojamąją dalį išbėgusiais gyvūnais. Žvelgiant į praėjusių metų bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenis, spalio mėnesį buvo […]
Tūkstančiai kvadratinių metrų stiklo ir daugiasluoksnių plokščių netrukus gerokai atnaujins Kauno oro uosto keleivių terminalo vaizdą. Spalio mėnesį pradedami montuoti terminalo abiejų naujųjų dalių fasadai. Įsibėgėjant terminalo plėtros projektui, esamas erdves išplės priestatai, kurie Kaune atvers galimybes aptarnauti daugiau skrydžių ir užtikrins daugiau patogumo keliaujantiesiems. „Kauno oro uostas yra svarbus ilgalaikei Lietuvos oro uostų (LTOU) […]
Transporto priemonių savininkams artėjantis šaltasis sezonas neretai reiškia ir automobilio išlaidų padidėjimą. Vairuotojai turi ne tik aktyviau rūpintis transporto priemonės priežiūra, bet ir skirti didesnį dėmesį degalų kokybei. Degalinių tinko atstovai atkreipia dėmesį, kad automobilių varikliai pastarąjį dešimtmetį sparčiai tobulėjo, pavyzdžiui, benzininiuose varikliuose įsitvirtino tiesioginio įpurškimo sistema, o degalų gamintojai ir tiekėjai, siekdami atitikti modernėjančių […]