Kryptis: pažangūs „Audi e-tron“ prototipo aerodinaminiai sprendimai

1

Kryptis: pažangūs „Audi e-tron“ prototipo aerodinaminiai sprendimai

Kuo geresnė elektromobilio aerodinamika, tuo toliau jis nuvažiuos: turėdamas vos 0,28 oro pasipriešinimo koeficientą, „Audi e-tron“ prototipas pasižymi geriausia aerodinamika SUV segmente. Mažas oro pasipriešinimas yra lemiamas veiksnys, leidžiantis nuvažiuoti daugiau kaip 400 kilometrų (matuojant WLTP ciklu). O vienas labiausiai išskirtinių elektra varomo „Premium“ klasės koncepcinio modelio bruožų – virtualūs šoniniai veidrodėliai.

Intensyvūs bandymai oro tunelyje

Tunelyje priešais itin tyliai veikiantį penkių metrų diametro rotorinį variklį stovėjusiam „Audi e-tron“ prototipui teko atlaikyti tikrą uraganą. Taip aerodinaminio triukšmo platformoje, sumontuotoje tyliausiame pasaulio oro tunelyje Ingolštate (Vokietija), „Audi“ inžinieriai, esant itin ekstremalioms sąlygoms, mažino prototipo oro pasipriešinimą ir triukšmingumą – pagrindinius veiksnius, nulemiančius automobilio efektyvumą ir komfortą. Bandymų centre esantis 2,6 megavato galios rotorinis variklis sukelia iki 300 km/val. siekiantį vėjo greitį, o koncepcinis „Audi e-tron“ čia buvo bandomas daugiau kaip 1000 valandų įvairiomis sąlygomis.

Tokių bandymų rezultatas: pasiektas itin mažas, vos 0,28 oro pasipriešinimo koeficientas, užtikrinantis didelį, daugiau kaip 400 km nuvažiuojamą atstumą (WLTP ciklu), kur viena šimtoji koeficiento dalis prilygsta maždaug 5 kilometrams, esant įprastoms eismo sąlygomis.

Esminis veiksnys tolimose kelionėse

Tolimose kelionėse „Audi e-tron“ prototipas yra itin efektyvus, kadangi mažas oro pasipriešinimas yra kur kas svarbesnis nei inercija ar pasipriešinimas riedėjimui. Tai yra energijos nuostolis, kurį automobiliui tenka įveikti, todėl čia daugiausiai lemia gera aerodinamika. O štai mieste kur kas svarbesni kiti veiksniai. Čia stabdant elektromobilį galima sukaupti daug panaudotos energijos, todėl automobilio svoris neturi tokios didelės įtakos.

Kad būtų pasiektas vos 0,28 pasipriešinimo koeficientas, „Audi“ inžinieriai automobilio aerodinamikoje pritaikė itin daug pažangių sprendimų. Kai kurie jų matomi vos žvilgtelėjus į automobilį, o kiti svarbūs techniniai elementai yra nematomi. Pritaikius šiuos sprendimus, „Audi e-tron“ prototipas įgijo beveik 0,07 mažesnį oro pasipriešinimą nei panašaus dydžio įprastas automobilis ir tai leido vienu įkrovimu nuvažiuojamą atstumą (WLTP ciklu) padidinti maždaug 35 kilometrais.

Sumanūs sprendimai: virtualūs šoniniai veidrodėliai ir aerodinaminiai paviršiai

Gamybai parengtą „Audi e-tron“ pirmą kartą pasaulyje bus galima užsisakyti ir su virtualiais šoniniais veidrodėliais. Jie yra gerokai siauresni už įprastus ir automobilio plotį sumažina 15 centimetrų, todėl nauja forma ne tik lemia mažesnį oro pasipriešinimą, bet ir žymiai mažesnį vėjo keliamą triukšmą. Veidrodėlių vietoje esančios mažos kameros perduoda vaizdą į OLED ekranus, kurie sumontuoti tarp prietaisų skydelio ir durelių. Virtualius veidrodėlius galima pritaikyti skirtingoms važiavimo situacijoms, taip žymiai padidinant eismo saugumą. MMI sistemoje galima pasirinkti tris skirtingus atvaizdavimo būdus: greitkelyje, posūkiuose ir statant automobilį.

Dar vienas itin svarbus elementas yra standartinė reguliuojama pneumatinė pakaba. Važiuojant didesniu kaip 120 km/val. greičiu, kėbulas yra nuleidžiamas 26 mm žemiau įprastos padėties, taip sumažinant oro pasipriešinimą. Apatinė elektrinio SUV dalis, taip pat priekis ir galas, yra visiškai uždari. Automobilio apačioje sumontuota aliuminio plokštė aukštos įtampos akumuliatorių saugo nuo akmenų ir kelio nelygumų, o tvirtinimo vietos turi golfo kamuoliuko paviršių primenančius įdubimus – šis sprendimas leidžia oro srautui tekėti kur kas efektyviau nei visiškai lygiu paviršiumi.

Dvi elektra valdomos oro paėmimo angos, esančios už vientisų grotelių, taip pat padeda mažinti oro pasipriešinimą. Kai jos uždarytos, oras prateka beveik be sūkurių. Ir tik tada, kai reikia atvėsinti pavaros elementus ar kondicionavimo sistemai reikia papildomo vėdinimo, atveriamos viršutinės ir apatinės grotelės. Taip pat hidraulinę stabdžių sistemą veikiant didelei apkrovai, ortakiai atveriami ir jais oras nukreipiamas į priekines ratų arkas, taip vėsinant stabdžius.

„Audi e-tron“ prototipo priekyje esančios šoninės oro paėmimo angos turi papildomus, gerai matomus ir į ratų arkas nukreiptus ortakius. Jais oro srautas nukreipiamas į standartinius aerodinaminius 19 colių ratlankius, kurių konstrukcija yra labiau plokščia nei įprastų ratlankių, o 255/55 dydžio padangos išsiskiria itin mažu pasipriešinimu riedėjimui. Dar mažesnį oro pasipriešinimą lemia užrašai ant padangos sienelių, kurie yra įdubę, o ne iškilę.

Daugiau informacijos apie „Audi e-tron“ prototipą ir nuotraukos: www.e-tron.audi

Pranešimą paskelbė: Monika Tamulaitytė, Fabula Hill+Knowlton Strategies

Kiti skelbimai:
 
Withings Steel HR Sport (40mm) OLED, 39 g, Black, Bluetooth, Built-in pedometer, Heart rate monitor, GPS (satellite), Waterproof
 
DAEWOO Washing machine WM-1710ELW Top loading, Washing capacity 6 kg, 700 RPM, A+, Depth 53.5 cm, Width 52.5 cm, White/ black, Semi-automatic, Display,
 
Kaitlentė Bosch PIF651FB1E
 
AOC 24B1H 23.6 “, VA, FHD, 1920 x 1080 pixels, 16:9, 5 ms, 250 cd/m², Black
 
Candy Hob CDH 32/1X Vitroceramic, Number of burners/cooking zones 2, Black,

Įpročiai prie vairo: estams rizikingas plepėjimas telefonu – nė motais, atsakingiausiai elgiasi lietuviai

Tyrimas parodė, kad Baltijos šalyse gatvės dar pilnos telefonu kalbančių vairuotojų. Jie tik pamažu atsisako šio įpročio: 39 proc. mūsų šalies vairuojančių žmonių kelyje nebekalba išmaniaisiais telefonais. Neatsakingiausiai elgiasi estai – tik penktadalis jų vengia kalbėti telefonu prie vairo, Latvijoje tokių žmonių – 27 procentai. Draudikai įspėja, kad telefoninio pokalbio metu vairuotojai nepakankamai stebi aplinką […]

  Straipsniai »

Kelių direkcija jau skelbia pirkimus 2020 m. rangos darbams

Š. m. rugpjūčio 19 d. duomenimis, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direkcija) piniginių srautų įsipareigojimai pagal sutartis ir administravimo išlaidos 2019 m. valstybinės reikšmės keliams administruoti, prižiūrėti ir tiesti jau sudaro 404,8 mln. eurų arba 100 proc. viso Kelių direkcijai skirto biudžeto šiems metams. Be to, 2020 metams sudarytų sutarčių ir išlaidų […]

  Straipsniai »

Diena, kai vairuotojus kelyje dažniausiai užklumpa netikėtumai

Techninės pagalbos kelyje specialistai daugiausia darbo turi penktadieniais. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, pirmą šių metų pusmetį pagal iškvietimų skaičių ši diena pastebimai išsiskyrė iš visų savaitės dienų. Išanalizavus statistiką paaiškėjo, kad penktadienį problemų keliuose patiria vidutiniškai net pusantro karto daugiau vairuotojų negu šeštadienį ar sekmadienį. Draudimo bendrovės duomenimis, jau ne vienerius metus fiksuojama tendencija, jog pats […]

  Straipsniai »

Kaip pavėžėjai užtikrina jūsų saugumą: 5 patikimiausi automobiliai

Automobilių pramonė užtikrindama patikimumą ir saugumą pastaraisiais metais žengė didžiulį šuolį. Tuo įsitikinę autoservisų specialistai, kartu perspėjantys, jog reguliari transporto priemonių priežiūra vis dar nėra pakankamai „madinga“. Kaip tai sprendžia profesijos, kur automobilio patikimumas itin svarbus ir kokie automobiliai jose dominuoja?  Teisingai rūpinasi tik penktadalis vairuotojų  Autoserviso „R2L“ direktorius Rimvydas Vaštakas aiškina, kad šiandien, kaip […]

  Straipsniai »