Kryptis: pažangūs „Audi e-tron“ prototipo aerodinaminiai sprendimai

1

Kryptis: pažangūs „Audi e-tron“ prototipo aerodinaminiai sprendimai

Kuo geresnė elektromobilio aerodinamika, tuo toliau jis nuvažiuos: turėdamas vos 0,28 oro pasipriešinimo koeficientą, „Audi e-tron“ prototipas pasižymi geriausia aerodinamika SUV segmente. Mažas oro pasipriešinimas yra lemiamas veiksnys, leidžiantis nuvažiuoti daugiau kaip 400 kilometrų (matuojant WLTP ciklu). O vienas labiausiai išskirtinių elektra varomo „Premium“ klasės koncepcinio modelio bruožų – virtualūs šoniniai veidrodėliai.

Intensyvūs bandymai oro tunelyje

Tunelyje priešais itin tyliai veikiantį penkių metrų diametro rotorinį variklį stovėjusiam „Audi e-tron“ prototipui teko atlaikyti tikrą uraganą. Taip aerodinaminio triukšmo platformoje, sumontuotoje tyliausiame pasaulio oro tunelyje Ingolštate (Vokietija), „Audi“ inžinieriai, esant itin ekstremalioms sąlygoms, mažino prototipo oro pasipriešinimą ir triukšmingumą – pagrindinius veiksnius, nulemiančius automobilio efektyvumą ir komfortą. Bandymų centre esantis 2,6 megavato galios rotorinis variklis sukelia iki 300 km/val. siekiantį vėjo greitį, o koncepcinis „Audi e-tron“ čia buvo bandomas daugiau kaip 1000 valandų įvairiomis sąlygomis.

Tokių bandymų rezultatas: pasiektas itin mažas, vos 0,28 oro pasipriešinimo koeficientas, užtikrinantis didelį, daugiau kaip 400 km nuvažiuojamą atstumą (WLTP ciklu), kur viena šimtoji koeficiento dalis prilygsta maždaug 5 kilometrams, esant įprastoms eismo sąlygomis.

Esminis veiksnys tolimose kelionėse

Tolimose kelionėse „Audi e-tron“ prototipas yra itin efektyvus, kadangi mažas oro pasipriešinimas yra kur kas svarbesnis nei inercija ar pasipriešinimas riedėjimui. Tai yra energijos nuostolis, kurį automobiliui tenka įveikti, todėl čia daugiausiai lemia gera aerodinamika. O štai mieste kur kas svarbesni kiti veiksniai. Čia stabdant elektromobilį galima sukaupti daug panaudotos energijos, todėl automobilio svoris neturi tokios didelės įtakos.

Kad būtų pasiektas vos 0,28 pasipriešinimo koeficientas, „Audi“ inžinieriai automobilio aerodinamikoje pritaikė itin daug pažangių sprendimų. Kai kurie jų matomi vos žvilgtelėjus į automobilį, o kiti svarbūs techniniai elementai yra nematomi. Pritaikius šiuos sprendimus, „Audi e-tron“ prototipas įgijo beveik 0,07 mažesnį oro pasipriešinimą nei panašaus dydžio įprastas automobilis ir tai leido vienu įkrovimu nuvažiuojamą atstumą (WLTP ciklu) padidinti maždaug 35 kilometrais.

Sumanūs sprendimai: virtualūs šoniniai veidrodėliai ir aerodinaminiai paviršiai

Gamybai parengtą „Audi e-tron“ pirmą kartą pasaulyje bus galima užsisakyti ir su virtualiais šoniniais veidrodėliais. Jie yra gerokai siauresni už įprastus ir automobilio plotį sumažina 15 centimetrų, todėl nauja forma ne tik lemia mažesnį oro pasipriešinimą, bet ir žymiai mažesnį vėjo keliamą triukšmą. Veidrodėlių vietoje esančios mažos kameros perduoda vaizdą į OLED ekranus, kurie sumontuoti tarp prietaisų skydelio ir durelių. Virtualius veidrodėlius galima pritaikyti skirtingoms važiavimo situacijoms, taip žymiai padidinant eismo saugumą. MMI sistemoje galima pasirinkti tris skirtingus atvaizdavimo būdus: greitkelyje, posūkiuose ir statant automobilį.

Dar vienas itin svarbus elementas yra standartinė reguliuojama pneumatinė pakaba. Važiuojant didesniu kaip 120 km/val. greičiu, kėbulas yra nuleidžiamas 26 mm žemiau įprastos padėties, taip sumažinant oro pasipriešinimą. Apatinė elektrinio SUV dalis, taip pat priekis ir galas, yra visiškai uždari. Automobilio apačioje sumontuota aliuminio plokštė aukštos įtampos akumuliatorių saugo nuo akmenų ir kelio nelygumų, o tvirtinimo vietos turi golfo kamuoliuko paviršių primenančius įdubimus – šis sprendimas leidžia oro srautui tekėti kur kas efektyviau nei visiškai lygiu paviršiumi.

Dvi elektra valdomos oro paėmimo angos, esančios už vientisų grotelių, taip pat padeda mažinti oro pasipriešinimą. Kai jos uždarytos, oras prateka beveik be sūkurių. Ir tik tada, kai reikia atvėsinti pavaros elementus ar kondicionavimo sistemai reikia papildomo vėdinimo, atveriamos viršutinės ir apatinės grotelės. Taip pat hidraulinę stabdžių sistemą veikiant didelei apkrovai, ortakiai atveriami ir jais oras nukreipiamas į priekines ratų arkas, taip vėsinant stabdžius.

„Audi e-tron“ prototipo priekyje esančios šoninės oro paėmimo angos turi papildomus, gerai matomus ir į ratų arkas nukreiptus ortakius. Jais oro srautas nukreipiamas į standartinius aerodinaminius 19 colių ratlankius, kurių konstrukcija yra labiau plokščia nei įprastų ratlankių, o 255/55 dydžio padangos išsiskiria itin mažu pasipriešinimu riedėjimui. Dar mažesnį oro pasipriešinimą lemia užrašai ant padangos sienelių, kurie yra įdubę, o ne iškilę.

Daugiau informacijos apie „Audi e-tron“ prototipą ir nuotraukos: www.e-tron.audi

Pranešimą paskelbė: Monika Tamulaitytė, Fabula Hill+Knowlton Strategies

Kiti skelbimai:
 
TOMS Popsicles Kid's Alpargata Cadet Blue 28,5
 
Crocs™ Funlab Shark Band Sandal Kids Navy 24
 
ZAXY Looney Tunes Thong 17762 Grey 37
 
Crocs™ Serena Metallic Bar Flip Womens Gold/Black 39,5
 
ZAXY Start V Black/Pink 35,5

Rekomenduojame

Karantino pasekmės keliuose: kamščių neliko, rekordiškai sumažėjo avarijų

Karantino pasekmės keliuose: kamščių neliko, rekordiškai sumažėjo avarijų

Praėjusi savaitė į Lietuvos gatves ir kelius atnešė visišką štilį. Jau pirmąją karantino savaitę, draudikų duomenimis, pagal privalomą draudimą eismo įvykių sumažėjo daugiau nei pusiau, o  kovo 23-29 d. jų skaičius buvo dar dviem trečdaliais mažesnis nei įprasta. „Pratęsus karantiną ir vis didesnei daliai žmonių suvokiant saviizoliacijos svarbą, tikėtina, kad „karo keliuose“ fronte bus galima […]

„Lexus“ pristato pirmą pasaulyje tatuiruotą automobilį

„Lexus“ pristato pirmą pasaulyje tatuiruotą automobilį

Tatuiruotės – įprastas šiuolaikinės kultūros reiškinys, tad toks žmogaus kūno puošybos būdas nieko nebestebina. Visgi, ar daugeliui mūsų teko regėti tatuiruotėmis išmargintą automobilį? Norėdamas pabrėžti profesinį meistriškumą, automobilių prekės ženklas „Lexus“ pristato pirmą pasaulyje tatuiruotą automobilį. Naująjį kompaktiškojo visureigio „UX“ įvaizdį sukūrė ir įgyvendino tatuiruočių meistrė iš Londono Claudia De Sabe. Drobę menininkei atstojo visiškai […]

Susisiekimo ministerija užsakomaisiais skrydžiais į Lietuvą jau sugrąžino 2526 piliečius

Susisiekimo ministerija užsakomaisiais skrydžiais į Lietuvą jau sugrąžino 2526 piliečius

Užsidarant vienai po kitos valstybių sienoms, Lietuvos gyventojams sugrįžti į šalį tapo labai sudėtinga, jie įstrigo pačiuose įvairiausiuose pasaulio kraštuose. Susisiekimo ministerija užsakomaisiais skrydžiais į Lietuvą jau sugrąžino 2526 piliečius. „Kai kovo 13 dieną Lietuva  paskelbė karantiną, o pasaulis ėmė uždarinėti sienas, dalis į Lietuvą negalinčių sugrįžti piliečių atsidūrė išties nepavydėtinoje padėtyje, – sako susisiekimo […]

Lietuva ir bendramintės ES šalys prašo stabdyti Mobilumo paketo svarstymą ir priėmimą

Lietuva ir bendramintės ES šalys prašo stabdyti Mobilumo paketo svarstymą ir priėmimą

Atsižvelgdamos į situaciją Europos transporto rinkoje, pasikeitusią dėl koronaviruso pandemijos, Lietuva kartu su bendramintėmis Europos Sąjungos valstybėmis – Bulgarija, Kipru, Latvija, Lenkija, Malta, Rumunija ir Vengrija ragina stabdyti ES Mobilumo paketo svarstymą ir priėmimą, kol nesibaigs pandemija ir nebus įvertintas jos poveikis transporto sektoriui. Dėl pasikeitusios situacijos ir nežinomybės, kada baigsis krizė ir kokia bus […]