Krovinių geležinkeliais per Vilnių nebeveš – juos kreips aplinkkeliu

Krovinių geležinkeliais per Vilnių nebeveš – juos kreips aplinkkeliu

Vilniečiai, gyvenantys šalia geležinkelio, gali lengviau atsikvėpti – didžioji dalis krovinių per miestą traukiniais nebebus vežami, o nukreipiami naujai nutiestu aplinkkeliu.
Šiandieną atidaromas eismas prekiniams traukiniams Vilniaus aplinkkelio ruože Vaidotai -Paneriai, per kurį traukinių eismas bus nukreipiamas naujai pastatyta dvikele jungtimi. Iš Vaidotų stoties traukiniai toliau judės Kauno ir Klaipėdos kryptimis.
Pirmieji prekiniai traukiniai aplinkkeliu pradės važiuoti nuo rugsėjo 20 d.
Pasak „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, aplinkkelis leis gerokai apriboti traukinių eismą per Vilniaus miestą, o eismo per pervažas apkrovos sumažės penktadaliu.
„Atidarytas aplinkkelis leis padidinti eismo saugumą, sumažinti triukšmo ir anglies dvideginio taršą sostinėje, – sakė M. Bartuška. – Juolab kad numatyta pradėti šio aplinkkelio elektrifikavimo darbus, tad ateityje Vilniaus apylinkėse krovinių sąstatus trauks švaria energija maitinami elektrovežiai“.
Iki šiol Vilniaus miestu per parą važiuodavo 20 prekinių traukinių. Atidarius aplinkkelį važiuos tik trys, iš kurių vienas – naktį.
Keleiviniai traukiniai važiuos įprastu grafiku.
Vilniaus aplinkkelio projektą numatyta baigti iki šių metų pabaigos. Nuo 2019 metų per Vilnių krovinių vežimas bus organizuojamas tik išskirtiniais atvejais ir išskyrus nereguliarų krovinių vežimą iš Daugpilio.
Vilniaus aplinkkelis Vaidotai–Paneriai rekonstruotas ir prijungtas prie Vilniaus–Kauno linijos Europos Sąjungos sanglaudos fondo ir „Lietuvos geležinkelių” lėšomis.
Naujai pastatytų ir rekonstruotų geležinkelių kelių ilgis siekia daugiau nei 15 km. Projekto vertė – 28,8 mln. eurų be PVM. Projektą įgyvendina – jungtinės veiklos sutarties pagrindu susivienijusių partnerių grupė, kurią sudaro bendrovės „Eurovia“, „Eurovia Lietuva“ ir „Vitras-S“.
„Lietuvos geležinkelių” bendras suplanuotas investicijų portfelis iki 2030 metų siekia 7 mlrd. eurų. Iš šio investicijų portfelio didžiąją dalį – apie 5,5 mlrd. eurų – sudarys investicijos į geležinkelių infrastruktūros plėtrą, atnaujinimą ir pajėgumų didinimą.
Vieną svarbiausių investicinių krypčių sudaro projekto „Rail Baltica” įgyvendinimas, kuris verslui ir gyventojams atvers naujas duris į Vakarų Europą, Baltijos šalis ir Skandinaviją.
„Lietuvos geležinkeliai“ taip pat įgyvendina ir kitus didžiulius projektus: įsibėgėja elektrifikavimo pirkimas, kurio vertė – daugiau nei 250 mln. eurų. Taip pat planuojamos priemonės, kurios mažins traukinių skleidžiamą triukšmą, didins jų greitį, modernizuos kelius, atnaujins riedmenis.

Pranešimą paskelbė: Stanislavas Likas, UAB „Publicum”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
50 proc. per metus augantis elektromobilių skaičius diktuoja infrastruktūros pokyčius: nuo kiekybės pereinama prie kokybės

50 proc. per metus augantis elektromobilių skaičius diktuoja infrastruktūros pokyčius: nuo kiekybės pereinama prie kokybės

Elektromobilių įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje žengia į naują etapą – nuo paprastos įkrovimo stotelių plėtros pereinama prie patogesnių atsiskaitymo sprendimų ir vartotojų gyvenimą lengvinančių integruotų sistemų diegimo. Lietuvoje jau važinėja per 17 tūkst. grynųjų elektromobilių, o juos naudojantys verslai vis aktyviau ieško būdų, kaip efektyviai išnaudoti augančias galimybes. Žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo […]


Dažnai tenka naudotis kurjerio paslaugomis? 6 faktai, kurių nežinojote apie šią profesiją

Dažnai tenka naudotis kurjerio paslaugomis? 6 faktai, kurių nežinojote apie šią profesiją

Nors šiandien kurjerio paslaugomis kasdien naudojasi tūkstančiai lietuvių, visgi apie šią profesiją sklando daugybė mitų. Ar kurjeris privalo užnešti sunkią siuntą iki pat mūsų durų? O gali jis turi palaukti, kol grįšime iš parduotuvės ir galėsime priimti savo užsakymą?  „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila atskleidžia, ko dažnas vis dar nežinome apie kurjerio paslaugas ir […]


Nuo vilkiko kabinos iki VR akinių: „Baltic transline“ testuoja modernų vairuotojų mokymų sprendimą

Nuo vilkiko kabinos iki VR akinių: „Baltic transline“ testuoja modernų vairuotojų mokymų sprendimą

Technologijų startuolis „RoadMaster VR“ kartu su viena didžiausių transporto įmonių Lietuvoje „Baltic transline“ pradeda bendradarbiavimą, kuriuo siekiama praktiškai įvertinti ir pritaikyti virtualios realybės (VR) sprendimus vairuotojų mokymuose. Pirmasis VR simuliatorius jau veikia „Baltic transline“ mokymų centre – šiuo metu jį testuoja instruktoriai, o artimiausiu metu naują mokymosi būdą išbandys ir įmonės vairuotojai. „Tai ne vien […]


Lietuvoje jau vienuoliktą kartą vyksta „Moterų ralis“

Lietuvoje jau vienuoliktą kartą vyksta „Moterų ralis“

Vilniaus Gedimino prospekte susirinkusios „Moterų ralio“ dalyvės ruošiasi startui. Ekipažų automobiliai išsirikiavę laukia savo starto eilės, pirmieji jų – jau pajudėjo. Per keletą valandų iš čia išvyks kone 200 ekipažų, beveik 700 moterų, kurios leisis į jaudinančią kelionę po Lietuvą. „Oras gaivus, diena tik prasideda, o dalyvėms prieš akis – daugybė nuotykių ir išbandymų. Startas […]


Pašto sektoriaus lūžis: kokia ateitis laukia?

Pašto sektoriaus lūžis: kokia ateitis laukia?

Pašto rinka Lietuvoje išgyvena spartų virsmą. Siuntiniai tampa pagrindiniu srauto šaltiniu, e. prekyba stiprėja, o popieriniai laiškai traukiasi. Valstybė tuo metu už 2021–2022 m. laikotarpį yra skyrusi apie 7 mln. eurų universaliajai pašto paslaugai finansuoti – nors ši 2024 m. sudarė vos 6,3 proc. rinkos. Ar dabartinis modelis išliks tvarus, kai sektorius vis labiau atveriamas […]


Planuojantiems keliones į Neringą – geros žinios: šalia perkėlos įrengta greito elektromobilių įkrovimo stotelė

Planuojantiems keliones į Neringą – geros žinios: šalia perkėlos įrengta greito elektromobilių įkrovimo stotelė

Klaipėdoje – dar viena nauja įkrovimo stotelė. Žaliųjų sprendimų bendrovė „Enefit“ uostamiestyje, šalia Smilytės perkėlos, įrengė itin greito elektromobilių įkrovimo stotelę. Ekspertų teigimu, lokacija pasirinkta neatsitiktinai – tai šiuo metu arčiausiai perkėlos esanti įkrovos vieta, o tai svarbus žingsnis infrastruktūros plėtroje, kuris ženkliai pagerins į Neringą keliaujančių vairuotojų patirtį. Greito įkrovimo stotelėje, kuri įrengta šalia […]