Kova aštrėja – kartu su Vilniumi oro uostus rekonstruoja Ryga ir Varšuva

Kova aštrėja – kartu su Vilniumi oro uostus rekonstruoja Ryga ir Varšuva

Oro uostų konkurencija pasaulyje auga. Kovodami dėl keleivių, rekonstrukcijos ėmėsi svarbiausi regiono oro uostai: Vilniaus, Rygos ir Varšuvos. 60 mln. Eur kainuosianti Vilniaus oro uosto rekonstrukcija – tai investicija siekiant išlikti itin konkurencingoje oro uostų aplinkoje. Šis atnaujinimas turėtų apsaugoti veiklą, lemiančią net 2,6 proc. šalies bendrojo vidaus produkto.

„Oro uostai – itin svarbus elementas valstybėms, kovojančioms dėl užsienio investicijų. Be to, Lietuvoje ir visame pasaulyje augantys keleivių srautai skatina atsinaujinimus. Be rekonstrukcijos Lietuvos oro uostų konkurencingumas smuks. Sustojus vietoje, mūsų skrydžius, o taip pat su jais susijusias įplaukas į valstybės biudžetą, perims Rygos ir Varšuvos oro uostai“, – sako Lietuvos oro uostų (LOU) vadovas Marius Gelžinis.

Rygos oro uostas, tuo pačiu laikotarpiu kaip ir Vilnius (2019-2022 m.), ketina rekonstruoti keleivių terminalą. Tik Vilniuje tam planuojama skirti 29 mln., o Rygoje – 45 mln. Eur.

Rekonstrukcija išplės Vilniaus oro uosto galimybes patogiai ir greitai priimti keleivius. Taip pat palaikomosioms Vilniaus oro uosto infrastruktūros išlaidoms kasmet numatoma maždaug po 8 mln. Eur, kurie bus skirti aviacinio saugumo įrangos, perono ir riedėjimo takų dangos atnaujinimui, pastatų būklės palaikymui ir kt. darbams.

Pavyzdžiui, po 2 mėn. Vilniaus oro uoste bus baigta montuoti nauja, 0,3 mln. Eur. vertės, triukšmo matavimo įranga. Ji suteiks informacijos apie triukšmo zonas, jų dydį ir jose gyvenančių žmonių skaičių. Atsižvelgus į duomenis bus galima teikti pasiūlymus orlaivių maršrutų keitimui, kad lėktuvus girdėtų kuo mažesnė dalis gyventojų. Be to, riedėjimo takų rekonstrukcija leis sumažinti orlaivių riedėjimo laiką, o kartu ir jų keliamo triukšmo kiekį.

„Rekonstrukcijai numatomos sumos – tik Vilniaus oro uosto išlaidos. Tačiau kiekvieną didesnę investiciją dar turės patvirtinti LOU valdyba, tad, įmanoma, kad numatyta suma mažės. Visi šie pinigai – mūsų įmonės ar pasiskolintos lėšos. Nepaisant išlaidų rekonstrukcijai ir toliau ketiname dirbti pelningai bei kasmet į valstybės biudžetą išmokėti dividendus“, – teigia M. Gelžinis.

Už 2017 m. LOU į valstybės biudžetą išmokėjo 3,4 mln. Eur dividendų. Planuojama, kad už 2018 m. į valstybės biudžetą bus išmokėta 5 mln. Eur. Pastaraisiais metais LOU veikos generuojamos įplaukos į valstybės biudžetą pastoviai auga.

Pranešimą paskelbė: – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Nors Lietuvos įstatymai įpareigoja vairuotojus kas 2 metus atlikti automobilio techninę apžiūrą, 2023 m. „Transekstos“ duomenimis, net 26 proc. automobilių savininkų pernai vėlavo tai padaryti. Techninės apžiūros neturintis automobilis gali ne tik kelti pavojų eismo saugumui, tačiau vairuotojai rizikuoja sulaukti ir baudų. Geriausias būdas jų išvengti – užsisakyti priminimą apie artėjančią techninės apžiūros galiojimo laiko […]


Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Nepriklausomų geležinkelių reguliuotojų grupė IRG-Rail išanalizavo 2022 m. rinkos duomenis ir konstatavo, kad naudojimasis geležinkelių transportu grįžo į priešpandeminį 2019 m. lygį. Tačiau Lietuvai pandemija nebuvo toks didelis iššūkis, kaip dėl karo Ukrainoje ir Baltarusijai pritaikytos sankcijos, kurios iš esmės pakeitė Lietuvos geležinkelių rinką. Kaip ir ankstesniais laikotarpiais, 2022 m. Europoje geležinkelių tinklas intensyviau buvo […]


DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais. Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą […]


Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, užtikrinant geriausią vairavimo patirtį ir sutaupant kaštus. Kiekvienais metais šylant orams vairuotojai pasiruošę keisti žiemines padangas į vasarines. Pagal Lietuvos kelių eismo taisykles žiemines padangas pasikeisti į vasarines rekomenduojama nuo balandžio 1 d., o jeigu žieminės padangos […]


„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

Remiantis automobilių prekybos bendrovės „Moller Auto“ veiklos rezultatais Baltijos šalyse, 2023 metais labiausiai augo elektromobilių segmentas – pernai, palyginti su 2022 metais, elektromobilių pardavimai išaugo 63 proc. Naudotų automobilių parduota 26 proc. daugiau, o naujų automobilių pardavimų apimtys buvo stabilios ir išliko 2022 m. lygyje. „Moller Auto“ servisų apyvarta Lietuvoje per metus išaugo 12,8 proc. […]


„Via Lietuva“ sugriežtino dangos kokybės reikalavimus: asfaltas bus storesnis, atsparesnis ir tvirtesnis

„Via Lietuva“ sugriežtino dangos kokybės reikalavimus: asfaltas bus storesnis, atsparesnis ir tvirtesnis

„Via Lietuva“ (anksčiau – Lietuvos automobilių kelių direkcija), Susisiekimo ministerijos siūlymu, parengė atnaujintus reikalavimus asfalto sluoksnių įrengimo darbams valstybinės reikšmės keliuose. Nurodoma, kad atnaujintas taisyklių projektas padidins naujų asfalto dangų tarnavimo laiką, sumažins kelio provėžų susidarymą bei atitiks žaliojo kurso reikalavimus. Kaip nurodo „Via Lietuva“, atnaujinta asfalto dangos tvarka jau įsigaliojo ir yra taikoma visiems […]