Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto g. žiedu vairuosime saugiau

1

Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto g. žiedu vairuosime saugiau

Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto g. žiedu vairuosime saugiau

Sostinės savivaldybė pagerins susisiekimą saugiau važiuojant viena svarbiausių Vilniaus žiedinių sankryžų –Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto g. važiavimo greitis sumažės, įrengus iškilius greičio mažinimo kalnelius. Sprendimas priimtas atsižvelgus į policijos ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo instituto siūlymus. Dėl saugesnių eismo sąlygų, geresnio pralaidumo eismo pokyčiai įvedami nuo gegužės 17 d.

Pasak savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjo Tomo Kamaičio, prieš kone pusmetį kartu su policijos pareigūnais pradėjus reguliuoti eismą žiedinėje sankryžoje piko metu pastebėta, kad tam tikrą laiko tarpą stabdant eismą žiede atsirado geresnis sankryžos pralaidumas. Dviejuose žiedinės sankryžos transporto srautų susikirtimuose: žiede ties įvažiavimais iš Konstitucijos prospekto ir iš T. Narbuto gatvės bus įrengti iškilius asfalto dangos greičio mažinimo kalneliai. Įrengus greičio mažinimo kalnelius, bus atlikta iš esmės ta pati funkcija.

„Kelių patrulių rinktinės pareigūnai, kontroliuodami eismą pastebėjo, kad transporto spūstys susidaro įvažiuojant į žiedinę sankryžą, o pačiame žiede transporto priemonių nėra daug. Šios žiedinės sankryžos spindulys yra didelis ir transporto priemonės, įvažiavusios į žiedą, važiuoja gana dideliu greičiu, o tai neleidžia iš šalutinių kelių transporto priemonėms įvažiuoti į žiedą, nors atstumas iki žiedu artėjančios transporto priemonės yra ir nemažas. Įrengus greičio mažinimo kalnelius, transporto priemonės važiuojančios žiedu, būtų priverstos važiuoti lėčiau, dėl to daugiau transporto priemonių iš šalutinių kelių galėtų įvažiuoti į žiedą“, – sako Saulius Gagas, Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas.

Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo instituto specialistų, įrengus greičio mažinimo kalnelius bus galima saugiau įvažiuoti iš Narbuto gatvės ir Konstitucijos prospekto.

„Įvertinus tai, kad dabartiniu metu kelių policija reguliuoja eismą šioje žiedinėje sankryžoje, o transporto priemonės rytinio arba vakarinio piko metu vidinėje žiedo dalyje blokuoja įvažiavimo galimybę į žiedą atitinkamai iš Narbuto gatvės arba Konstitucijos prospekto rekomenduojame įrengti greičio mažinimo kalnelius. Šių greitį mažinančių kalnelių pagalba galima aiškiai išskirti konfliktinę zoną ties įvažiavimais į žiedą ir užtikrinti vienodesnį ir saugų greitį važiuojantiems vidine žiedo dalimi, vairuotojams bus aišku kur reiktų sustoti kai kelių policija reguliuoja eismą. Dėl šios priežasties vairuotojai įvažiuojantys iš Narbuto gatvės ir Konstitucijos prospekto galės žymiai saugiau įvažiuoti į vidinę žiedo dalį. Tikimės, kad šiose konfliktinėse vietose sumažės skaudžių eismo įvykių“ – sakoVytautas Grigonis, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo instituto vyriausias specialistas.

Atliekant eismo stebėseną ir matant teigiamus pokyčius greičio mažinimo kalneliai atsiras ir kitose judriose sostinės gatvėse, pvz.: Savanorių ir Laisvės prospektų žiedinėje sankryžoje.

Pernai sostinės savivaldybė itin pagerino susisiekimą Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto gatvių žiedinėje sankryžoje bei aplinkinėse sankryžose. T. Narbuto ir Saltoniškių gatvių sankryžoje buvo įrengta papildoma eismo juosta T. Narbuto gatvėje, kuria per parą pravažiuoja daugiau kaip 5 tūkst. transporto priemonių nei iki šiol, taip pagerinant sankryžos pralaidumą važiuojantiems tiesiai link Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto g. žiedinės sankryžos. Be to, buvo pakeista ir važiavimo tvarka: atvykstantiems nuo Pilaitės į Saltoniškių gatvę sukti į kairę galima tik iš vienos eismo juostos. Važiuojantys tiesiai link T. Narbuto ir Konstitucijos pr. žiedinės sankryžos gali važiuoti jau keturiomis eismo juostomis, iš kurių viena skirta tik viešajam maršrutiniam transportui.

Pernai vasarą buvo įvestas ir aiškesnis eismo organizavimas Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto gatvių žiedinėje sankryžoje. Skaičiuojama, jog šį atnaujintą ženklinimą jau anksčiau pritaikius kituose sostinės žieduose eismo įvykių skaičius juose sumažėjo net 6 kartus.

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt

Pranešimą paskelbė: Neringa Kolkaitė, Vilniaus miesto savivaldybė

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Crocband™ Citrus/Grey 36,5
 
Crocs™ Crocband Sport Cord Clog Navy 47,5
 
Crocs™ Women's LiteRide Sandal Poppy/White 42,5
 
TOMS Cork Women's Altair Slipon Multi 40
 
TOMS Woven Stripe Women's Deconstructed Alpargata Red 37,5
Grėsmė kelyje – nematomi dviratininkai: ko reikia situacijai pakeisti?

Grėsmė kelyje – nematomi dviratininkai: ko reikia situacijai pakeisti?

Lietuvoje augant dviratininkų skaičiui vis aktualesni tampa ir jų saugumo kelyje klausimai. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad viena didžiausių problemų išlieka dviratininkų matomumas kelyje – ypač tamsiuoju paros metu. Net 82 proc. atliktos apklausos respondentų pavojingiausia su dviratininkais susijusia situacija kelyje įvardijo važiavimą dviračiu tamsiu paros metu be žibintų ar šviesą […]

  Straipsniai »

„airBaltic“ per pirmąjį 2019-ųjų pusmetį aptarnavo 20 proc. daugiau klientų

Per pirmąjį 2019 metų pusmetį oro linijų bendrovė „airBaltic“ aptarnavo daugiau nei 240 000 keleivių, keliaujančių į Lietuvą ir iš jos. Palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, oro linijos pervežė 20 proc. daugiau keleivių iš Lietuvos į Europos šalis, Skandinaviją, Rusiją, NVS šalis ir Vidurio Rytus. „Ateityje ir toliau planuojame didinti tiesioginių skrydžių skaičių iš visų […]

  Straipsniai »

Derėtis galima

Emocijos ar taisyklės. Kaip priimami sprendimai sektoriuje B2B? Ar gali pirkimai konkurso būdu apsaugoti nuo emocijų ir laikantis taisyklių padėti pasirinkti logistikos partnerį? Apie tai kalbamės su Aleksandru Kovalčuku, „AsstrA-Associated Traffic“ AG Konkursų valdymo skyriaus vadovu. – Aleksandrai, ar kompanija „AsstrA“ taiko konkursinės prekybos procedūras? Konkursiniai Klientai užtikrina beveik pusę „AsstrA“ pardavimų apimties, todėl dalyvavimas […]

  Straipsniai »
Festivalininkai renkasi keliones autobusais

Festivalininkai renkasi keliones autobusais

Jau kelintą vasarą Lietuvoje neatslūgsta festivalių populiarumo banga – vieni plečiasi, kiti startuoja naujuose vietose. Festivaliams masiškėjant atsiranda ir susisiekimo, automobilių parkavimo problemos.  Apie galimybes keliauti į muzikinius festivalius pasakoja vežėjų atstovai.  “Yra daug skirtingų keliavimo būdų į festivalį – automobiliu, traukiniu, autobusu, kartais net ir dviračiais keliauja žmonės. Mes kasmet ieškome vis įvairesnių keliavimo […]

  Straipsniai »