Konkuruoti ar draugauti su Amazon?

Konkuruoti ar draugauti su Amazon?

Vienam stambiausių internetinių mažmenininkų Amazon paskelbus apie savo planus užsiimti ne tik mažmenine veikla, bet ir logistikos paslaugų teikimu bei pradėjus sparčiai investuoti į transporto priemones, samdyti logistikos vadovus, bei įsigyti smulkesnes transporto kompanijas, sujudo, sukruto ilgamečiai transporto ir logistikos paslaugų teikėjai ir ėmė svarstyti apie galimą atkirtį. Konkuruoti ar prisijungti? Šį atvejį nagrinėjo logistikos rinkos ekspertai iš tarpautinės logistikos paslaugų teikėjos AsstrA Associated Traffic AG.

E-mažmenininkai ieško būdų užvaldyti tradicinę logistikos erdvę pasitelkiant naujas, pigesnes technologijas, tačiau jie tebėra priklausomi nuo tradicinių logistikos paslaugų teikėjų. Pavyzdžiui, Amazon, “Business Insider” metų pradžioje atliktų skaičiavimų duomenimis, yra 20 skirtingų transporto ir logistikos kompanijų klientė tam, kad kasmet galėtų pristatyti daugiau nei 600 milijonų siuntinių.

Anot ekspertų prognozių, Amazon pasinėrimas į logistikos verslą nebūtinai nustums pagrindinius krovinių perdavėjus į šalį. Amazon yra orientuota į “paskutinio kilometro” siuntų pristatymo etapą, kas tėra tik mažytis žingsnis tradicinės logistikos paslaugų teikėjų versle. O priešintis tokiam Amazon atsidavimui užsiimti ir mažmenine prekyba, ir transportavimo paslaugomis galima būtų tik nesiimant jokių veiksmų ir tęsiant įprastą darbą, bandant bendradarbiauti su Amazon pristatant didžiulį kiekį siuntų tolimaisiais reisais ir paliekant “paskutinio kilometro” pristatymo etapą jiems arba gerai apgalvota strategija varžantis su Amazon teikiant jau gerai išbandytus logistikos sprendimus jų tiesioginiams konkurentams. Įmonėje AsstrA Associated Traffic AG, bendradarbiavimo galimybių potencialą mes laikome patrauklesniu nei intensyvią konkurenciją. Be to, kiekvienai logistikos įmonei derėtų mąstyti plačiau ir galvoti keliais žingsniais į priekį: pramonės monopolizacija niekada teigiamai neatsiliepia klientams, kadangi paslaugų kainos monopolizuotoje rinkoje turi tendenciją kilti.

Siekiant, kad “paskutinio kilometro” siuntų pristatymo etapas atneštų daugiau pelno, įmonės turi vykdyti trumpesnius reisus, kiekviename sustojime iškraunant kuo daugiau siuntų. Amazon siuntų kiekis yra nepakankamas, kad galėtų tai įgyvendinti. Tačiau tai puiki proga įsiterpti kitiems logistikos paslaugų teikėjams. Dalinių krovinių teikėjai geba sujungti skirtingų mažmenininkų siuntas ir gabenti jas viena transporto priemone. Tai itin ekonomiška, be to, sunkvežimis, konteineris, vagonas ar orlaivis niekada nėra tuščias kelyje atgal.

Dar viena galimybė tapti partneriais slypi infrastruktūros bei sandėliavimo paslaugų vystyme. Kadangi, bent jau šiuo metu, Amazon dar nepriklauso tiek, kad būtų pilnai patenkinti jų verslo poreikiai.

Kitavertus, konkuruoti su Amazon visgi gali būti kai kurių mažmenininkų ir logistikos paslaugų teikėjų sprendimas. Jei šis e-komercijos milžinas ir toliau plėtos savo transportavimo galimybes, kiti mažmenininkai, besinaudojantys Amazon platforma, nustos teikti Amazon jų įslaptintus pardavimų duomenis, kadangi Amazon galėtų juos lengvai panaudoti ir tiems patiems klientams pasiūlytų pigesnes pristatymų kainas. Žvelgiant iš tolimesnės perspektyvos, tai galėtų netgi išbalansuoti rinką. Pagrindiniai Amazon konkurentai, teikiantys “paskutinio kilometro” siuntų pristatymo paslaugas, pasitelks savo transporto verslo eksploatavimo patirtį, patobulins teikiamų paslaugų kokybę, kainų politiką bei investuos į greitesnio siuntų pristatymo technologinius sprendimus. Tai padidins patenkintų klientų kiekį bei jų lojalumą. Įmonės, kurių verslui Amazon veiksmai turės tiesioginės įtakos, atsižvelgs į visas priemones, skirtas dinamiškai, segmentuotai ir konkurencingai, o ne monopolinei rinkai palaikyti.

Tarptautinėje transporto ir logistikos įmonėje AsstrA dirbantys analitikai įžvelgia technologinio renesanso pradžios potencialą kompiuteriu valdomame logistikos versle. Pardavimų tempo sulėtėjimas ar svarbių klientų praradimas daugiau negąsdins tradicinės logistikos įmonių, kurios sugebės sėkmingai pritaikyti inovacijas savo organizacinėse bei eksploatacinėse verslo struktūrose.

Pranešimą paskelbė : Živilė Barkauskaitė, AsstrA Associated Traffic AG

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Swiftwater Mesh Wave Men's Black/Slate Grey 47,5
 
Crocs™ Classic Boat Shoe Mens Navy/Stucco 45,5
 
For Naturals Curling Cream Garbanų formavimo kremas, 212g
 
Crocs™ Literide Stretch Sandal Womens Black/Black 36,5
 
Crocs™ Literide Stretch Sandal Womens Electric Pink/Almost White 38,5

Gargždai irgi sieks grąžinti žaliąsias rodykles

Penktadienį neeiliniame posėdyje Klaipėdos rajono savivaldybės Saugaus eismo komisija, kuriai pirmininkauja Administracijos direktoriaus pavaduotojas Justas Ruškys, svarstė žaliųjų rodyklių grąžinimo Gargždų miesto sankryžose klausimą. Kad jas reikia grąžinti, nutarta vienbalsiai, nes nuo nau­jų me­tų prie švie­so­fo­rų ne­li­kus len­te­lių su ža­lio­mis ro­dyk­lė­mis, visuomenėje ki­lo nepasitenkinimas dėl atsiradusių di­de­lių rytinių ir vakarinių eis­mo spūs­čių, ypatingai sankryžoje su […]

  Straipsniai »

Draudikai atkreipia dėmesį: ką reikia žinoti mokant vairuoti šeimos narį?

Kelias iki vairuotojo pažymėjimo gavimo – ilgas ir vingiuotas, todėl neretai norėdami tvirčiau jaustis per praktikos egzaminą, vairavimo įgūdžių lavinimą patikime ne instruktoriams, o artimiesiems. Tačiau „Regitros“ taisyklės nurodo – sėsti su artimuoju prie vairo galima tik išlaikius teorijos žinių egzaminą, be to, toks mokymasis neatleidžia nuo reikalavimo baigti 30 valandų praktinio vairavimo mokymo kursą […]

  Straipsniai »

Paprastesnė persikėlimo į Kuršių neriją tvarka besinaudojantiems bilieto kompensavimu: daugiau alternatyvų moksleiviams

Atsižvelgusi į gyventojų nuogąstavimus, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Kelių direkcija) kartu su AB „Smiltynės perkėla“ supaprastina bilieto kainos kompensavimu besinaudojančių moksleivių persikėlimo per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į Kuršių neriją ir iš Kuršių nerijos tvarką: neturintys asmens tapatybės dokumento galės pateikti moksleivio pažymėjimą. Papildomas sistemos funkcionalumas pradės veikti nuo […]

  Straipsniai »

Įstatyme siūloma reglamentuoti transporto priemonių pripažinimą atliekomis

Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika Seimui pristatė Atliekų tvarkymo įstatymo pakeitimus (projektas Nr. XIIIP-4292), kuriais siūloma nustatyti kriterijus, pagal kuriuos transporto priemonės būtų pripažintos eksploatuoti netinkamomis transporto priemonėmis, tai yra atliekomis. Numatoma, kad transporto priemonės būtų pripažįstamos atliekomis, jeigu transporto priemonės savininkui išduotas eksploatuoti netinkamos transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimas; jeigu transporto priemonė ardoma arba yra išardyta […]

  Straipsniai »