Konkuruoti ar draugauti su Amazon?

Konkuruoti ar draugauti su Amazon?

Vienam stambiausių internetinių mažmenininkų Amazon paskelbus apie savo planus užsiimti ne tik mažmenine veikla, bet ir logistikos paslaugų teikimu bei pradėjus sparčiai investuoti į transporto priemones, samdyti logistikos vadovus, bei įsigyti smulkesnes transporto kompanijas, sujudo, sukruto ilgamečiai transporto ir logistikos paslaugų teikėjai ir ėmė svarstyti apie galimą atkirtį. Konkuruoti ar prisijungti? Šį atvejį nagrinėjo logistikos rinkos ekspertai iš tarpautinės logistikos paslaugų teikėjos AsstrA Associated Traffic AG.

E-mažmenininkai ieško būdų užvaldyti tradicinę logistikos erdvę pasitelkiant naujas, pigesnes technologijas, tačiau jie tebėra priklausomi nuo tradicinių logistikos paslaugų teikėjų. Pavyzdžiui, Amazon, “Business Insider” metų pradžioje atliktų skaičiavimų duomenimis, yra 20 skirtingų transporto ir logistikos kompanijų klientė tam, kad kasmet galėtų pristatyti daugiau nei 600 milijonų siuntinių.

Anot ekspertų prognozių, Amazon pasinėrimas į logistikos verslą nebūtinai nustums pagrindinius krovinių perdavėjus į šalį. Amazon yra orientuota į “paskutinio kilometro” siuntų pristatymo etapą, kas tėra tik mažytis žingsnis tradicinės logistikos paslaugų teikėjų versle. O priešintis tokiam Amazon atsidavimui užsiimti ir mažmenine prekyba, ir transportavimo paslaugomis galima būtų tik nesiimant jokių veiksmų ir tęsiant įprastą darbą, bandant bendradarbiauti su Amazon pristatant didžiulį kiekį siuntų tolimaisiais reisais ir paliekant “paskutinio kilometro” pristatymo etapą jiems arba gerai apgalvota strategija varžantis su Amazon teikiant jau gerai išbandytus logistikos sprendimus jų tiesioginiams konkurentams. Įmonėje AsstrA Associated Traffic AG, bendradarbiavimo galimybių potencialą mes laikome patrauklesniu nei intensyvią konkurenciją. Be to, kiekvienai logistikos įmonei derėtų mąstyti plačiau ir galvoti keliais žingsniais į priekį: pramonės monopolizacija niekada teigiamai neatsiliepia klientams, kadangi paslaugų kainos monopolizuotoje rinkoje turi tendenciją kilti.

Siekiant, kad “paskutinio kilometro” siuntų pristatymo etapas atneštų daugiau pelno, įmonės turi vykdyti trumpesnius reisus, kiekviename sustojime iškraunant kuo daugiau siuntų. Amazon siuntų kiekis yra nepakankamas, kad galėtų tai įgyvendinti. Tačiau tai puiki proga įsiterpti kitiems logistikos paslaugų teikėjams. Dalinių krovinių teikėjai geba sujungti skirtingų mažmenininkų siuntas ir gabenti jas viena transporto priemone. Tai itin ekonomiška, be to, sunkvežimis, konteineris, vagonas ar orlaivis niekada nėra tuščias kelyje atgal.

Dar viena galimybė tapti partneriais slypi infrastruktūros bei sandėliavimo paslaugų vystyme. Kadangi, bent jau šiuo metu, Amazon dar nepriklauso tiek, kad būtų pilnai patenkinti jų verslo poreikiai.

Kitavertus, konkuruoti su Amazon visgi gali būti kai kurių mažmenininkų ir logistikos paslaugų teikėjų sprendimas. Jei šis e-komercijos milžinas ir toliau plėtos savo transportavimo galimybes, kiti mažmenininkai, besinaudojantys Amazon platforma, nustos teikti Amazon jų įslaptintus pardavimų duomenis, kadangi Amazon galėtų juos lengvai panaudoti ir tiems patiems klientams pasiūlytų pigesnes pristatymų kainas. Žvelgiant iš tolimesnės perspektyvos, tai galėtų netgi išbalansuoti rinką. Pagrindiniai Amazon konkurentai, teikiantys “paskutinio kilometro” siuntų pristatymo paslaugas, pasitelks savo transporto verslo eksploatavimo patirtį, patobulins teikiamų paslaugų kokybę, kainų politiką bei investuos į greitesnio siuntų pristatymo technologinius sprendimus. Tai padidins patenkintų klientų kiekį bei jų lojalumą. Įmonės, kurių verslui Amazon veiksmai turės tiesioginės įtakos, atsižvelgs į visas priemones, skirtas dinamiškai, segmentuotai ir konkurencingai, o ne monopolinei rinkai palaikyti.

Tarptautinėje transporto ir logistikos įmonėje AsstrA dirbantys analitikai įžvelgia technologinio renesanso pradžios potencialą kompiuteriu valdomame logistikos versle. Pardavimų tempo sulėtėjimas ar svarbių klientų praradimas daugiau negąsdins tradicinės logistikos įmonių, kurios sugebės sėkmingai pritaikyti inovacijas savo organizacinėse bei eksploatacinėse verslo struktūrose.

Pranešimą paskelbė : Živilė Barkauskaitė, AsstrA Associated Traffic AG

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Kitty Sneaker Pink 24
 
HELLY HANSEN Woodlands Coffee Bean/Natura/Black 45
 
Argan Infusion Anti Dandruff Shampoo Šampūnas nuo pleiskanų, 250ml
 
EMU Australia Leopard Brumby Midnight 28
 
HELLY HANSEN Seraphina Demi Women's Whiskey/Frosted Almond 38

Pasirašyta sutartis dėl ilgalaikės Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategijos rengimo

Susisiekimo ministerijos iniciatyva pradedama rengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategija, kuria siekiama numatyti optimalias ilgalaikes šalies transporto sektoriaus plėtros kryptis ir prioritetus. Pagal pasirašytą strategijos rengimo sutartį ją numatoma parengti iki kitų metų liepos mėnesį. „Ilgalaikė susisiekimo strategija suteiks pagrindą kryptingai, gerąja užsienio valstybių praktika pagrįstai tolimesnei Lietuvos transporto sektoriaus plėtrai. Tai leis […]

  Straipsniai »
Oficialu: Prie pokyčių Vilniaus stoties rajone jungiasi ir Autobusų stotis

Oficialu: Prie pokyčių Vilniaus stoties rajone jungiasi ir Autobusų stotis

Vilnius imasi aktyvių veiksmų dėl autobusų stoties atnaujinimo – šiandien savivaldybėje pasirašyti keturšaliai sostinės, AB „Lietuvos geležinkeliai”, UAB „Vilniaus autobusų stotis“ ir UAB „Baltisches Haus“ ketinimai rajoną drauge paversti prestižiniu mobilumo centru. Tokiu būdu dvi pastarosios įmonės, valdančios dabartinę autobusų stotį, prisijungė prie savivaldybės ir „Lietuvos geležinkelių” planuojamų grandiozinių pokyčių visam Stoties rajonui. „Turime aiškią […]

  Straipsniai »

Gyventojų nuomonė: žalių rodyklių atsisakymas apsunkins eismo sąlygas

Sprendimas Lietuvoje atsisakyti į dešinę leidžiančių sukti žaliųjų rodyklių, kai dega raudonas šviesoforo signalas, sutinkamas skeptiškai. Kas antras šalies vairuotojas laikosi nuomonės, kad tai padidins spūstis ir sulėtins eismą. Reprezentatyvią apklausą atlikusių „Spinter tyrimų“ duomenimis, didesnių spūsčių tikisi 57 proc., o lėtesnio judėjimo – 53 proc. šalies vairuotojų. Atitinkamai geresnį eismo pralaidumą prognozuoja vos 7 […]

  Straipsniai »

Susisiekimo sektorius siekia mažinti transporto keliamą taršą

Siekdama labiau saugoti aplinką ir mažinti poveikį klimato kaitai, Susisiekimo ministerija ketina kartu su universitetais ieškoti būdų, kaip sumažinti transporto sektoriaus šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimus. „Transporto sektoriaus keliama tarša yra neabejotinai žinoma problema, tačiau ilgą laiką šis klausimas nebuvo sprendžiamas. Siekdami teigiamų pokyčių, numatome inicijuoti gilesnį tyrimą ir parengti konkrečių veiksmų planą transporto keliamai […]

  Straipsniai »