Vilniaus miesto savivaldybės siūlymas įteisinti maksimalius Vilniaus oro uostą aptarnaujančių taksi paslaugų tarifus nėra motyvuotas ir negali būti laikomas proporcinga bei pagrįsta kainų reguliavimo priemone. Tokią išvadą Susisiekimo ministerijai išsiuntė Konkurencija taryba ir pabrėžė, kad valstybė kainas gali reguliuoti tik išimtiniais atvejais, nepažeisdama Konstitucijos ir kitų įstatymų.
Susisiekimo ministerija į Konkurencijos tarybą kreipėsi gavusi Vilniaus miesto savivaldybės mero Remigijaus Šimašiaus raštą, kuriame siūloma Kelių transporto kodekse numatyti, jog savivaldybių tarybos nustato maksimalius paslaugų tarifus taksi, išvykstantiems iš susisiekimo ministro sąraše patvirtintų prie oro uostų esančių stovėjimo aikštelių. Šį siūlymą Vilniaus meras motyvuoja tuo, kad dėl taksi, turinčių išskirtinę teisę paimti keleivius nuo oro uosto išėjimo, veiklos sulaukiama nemažai skundų – vairuotojai keleivius veža neįjungę taksometro, ilgesniais maršrutais ir pan.
Konkurencijos taryba pakartojo savo poziciją, kad siūlymas nustatyti maksimalius tarifus prilygsta kainų reguliavimo priemonės įtvirtinimui, t. y. Kelių transporto kodekse būtų įteisintas ribojimas ūkio subjektams tam tikrais atvejais laisvai spręsti dėl teikiamos paslaugos kainos.
Konkurencijos tarybos atsakyme pabrėžiama, kad Vilniaus miesto savivaldybė nepateikė argumentų, jog nėra galimybės problemas spręsti kitais, mažiau konkurenciją ribojančiais būdais. Pavyzdžiui, oro uostą valdanti įmonė, organizuodama konkurencingą procedūrą, galėtų nustatyti konkurso kriterijus, skatinančius ūkio subjektų konkurenciją, teikiant pasiūlymus dėl vežimo kainų ir kokybės. Taip pat būtų galima nustatyti kontrolės mechanizmą tuo atveju, jei taksi vairuotojai nesilaikytų sutartų sąlygų, teiktų nekokybiškas paslaugas, pažeistų taikomus reikalavimus ir pan.
Konkurencijos taryba yra pasirengusi padėti Susisiekimo ministerijai vertinant numatomo reguliavimo alternatyvas ir pasirinkti sprendimo būdą, kuris būtų mažiausiai žalingas konkurencijai ir leistų pasiekti išsikeltus tikslus.
Pranešimą paskelbė : Ieva Račickaitė, Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba
Lyderiaujantis greito elektromobilių įkrovimo tinklas Baltijos šalyse „Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje. Šiuo metu parke veikia 10 itin greito įkrovimo stotelių, kurių galia po 200 kW. Vienu metu čia įsikrauti gali 20 elektromobilių, nes kiekviena stotelė turi po dvi įkrovimo prieigas. Išgirdęs poreikį „Ignitis ON“ parke įrengė ir CHAdeMO jungtį. „Vienas iš „Ignitis […]
Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto (VU MIF) studentai iškovojo pirmąją vietą tarptautiniame kvantinių technologijų hakatone, kuriame pasiūlė vieno iš aktualiausių šių dienų klausimų – kaip tvariai krauti elektromobilius – sprendimą. Balandžio 12–13 d. Poznanėje (Lenkija) vykusiame „Quantum QL Future Hackathon“ VU MIF studentai Liudas Kasperavičius, Rugilė Vasaitytė ir Agnė Petkevičiūtė, vadovaujami doc. Lino Petkevičiaus, […]
Lietuvoje transporto sektoriaus elektrifikacija vyksta gerokai sparčiau nei kitose Baltijos šalyse. Remiantis atsinaujinančios energijos technologijų bendrovės „GridX“ 2025 m. vasario duomenimis grįsta ataskaita, mūsų šalyje tūkstančiui gyventojų tenka 5,8 elektromobilio ir 1,03 viešojo įkrovimo stotelės. Tuo metu Estijoje šie rodikliai siekia atitinkamai 4,4 ir 0,77, o Latvijoje – 3,5 elektromobilio ir 0,62 stotelės tūkstančiui gyventojų. […]
Nors automagistralėje „Via Baltica“ žaliasis tiltas gyvūnams pastatytas tik 2023-ųjų pabaigoje, jis jau prisideda prie biologinės įvairovės išsaugojimo – vos prieš mėnesį sumontuota vaizdo stebėjimo kamera spėjo užfiksuoti, kad tiltu aktyviai naudojasi gyvūnai – lapės, stirnos, pilkieji kiškiai bei kiti žinduoliai. AB „Via Lietuva“ primena, jog laukiniai gyvūnai kelyje gali atsirasti ištisus metus, tačiau vėlyvą […]
Vokietijos svarba Lietuvai tik auga, tačiau dažnas dar nėra gerai pažinęs šios vienos didžiausių Europos šalių. Pavyzdžiui, ar žinojote, kad daugiausiai tiltų mieste yra visai ne Venecijoje ir ne Londone, o Hamburge? Šis kitoje gatvės – tiksliau, Baltijos jūros – pusėje nuo Lietuvos esantis miestas gali nustebinti ne tik šiuo faktu. Jame įkurtas muziejus išrinktas […]
Po daugiau nei dešimtmečio veiklos viena iš gerai žinomų buhalterinės apskaitos įmonių Lietuvoje – Buhalteria.lt – keičia savo vardą ir vizualinį identitetą. Nuo šiol įmonė veiks nauju pavadinimu – Baulera. Pasak įmonės atstovų, šis pokytis – natūralus žingsnis įmonės augimo kelyje, leidžiantis dar aiškiau iškomunikuoti tai, kas Baulera yra iš tiesų – artimas, profesionalus partneris, […]