Konkurencijos taryba, įvertinusi Geležinkelio transporto kodekso (GTK) įstatymo projektą, pateikė pastabas ir siūlymus Susisiekimo ministerijai, kaip būtų galima skatinti konkurenciją tarp geležinkelio įmonių ir efektyviau panaudoti perpildytos viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus.
Konkurencijos tarybos nuomone, siekiamas įtvirtinti teisinis reguliavimas nesukuria efektyvesnio pajėgumų panaudojimo perpildytoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje ir neskatina konkurencijos. Efektyvumas ir konkurencingumas galėtų būti pasiektas geležinkelio įmonėms (vežėjams) skaidriau paskirstant pajėgumus, vertinant jų panaudojimą bei numatant veiksmingas poveikio priemones, jeigu įmonės nepanaudoja paskirtų pajėgumų, ir efektyviai juos perskirstant.
Institucija atkreipė Susisiekimo ministerijos dėmesį, kad kai kurios siūlomo teisinio reguliavimo nuostatos gali būti palankios konkrečiam rinkoje veikiančiam ir vietiniais maršrutais krovinius gabenančiam ūkio subjektui, kuriam numatyta pirmumo teisė gauti infrastruktūros pajėgumus. Rekomenduojama užtikrinti, kad prioritetai dirbtinai neribotų galimybės suteikti infrastruktūros pajėgumų kuo daugiau rinkoje veikiančių ūkio subjektų, – taip bus skatinama tarptautinė krovinių vežimo geležinkelių transportu plėtra bei efektyvi konkurencija šioje rinkoje.
Be to, kai kurios teisinio reguliavimo nuostatos, ypač susijusios su paraiškų reikalavimais, mažiems rinkos dalyviams sukuria dideles kliūtis varžantis dėl galimybės gauti pajėgumus.
Konkurencijos taryba taip pat nurodė, kad numatyta poveikio priemonių (įskaitant sankcijas) sistema dėl nepanaudotų pajėgumų nėra veiksminga, o paraiškų pateikimo pirmumo principas yra neobjektyvus ir sukuriantis deklaruojamą konkurenciją tarp pareiškėjų dėl atimtų laisvų pajėgumų, kadangi paliekama galimybė juos gauti tam pačiam subjektui.
Susisiekimo ministerijai pasiūlyta detalizuoti GTK projekto nuostatas, kad reikalavimai vežėjams būtų proporcingi, infrastruktūros pajėgumai paskirstomi neribojant konkurencijos, o pajėgumų vertinimo ir kontrolės sistema būtų veiksminga.
Pranešimą paskelbė: Konkurencijos tarybos Komunikacijos skyrius, Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba
Priemonės, kuriomis barstomi keliai, vilioja stirnas ir briedžius, ir tai savo ruožtu gali tapti rimtų eismo nelaimių priežastimi. Druską laižo atsiklaupę ant kelio Gamtininkas Selemonas Paltanavičius sako, kad druska – svarbi laukinių gyvūnų mitybos sudėtinė dalis, kuri gali traukti juos išeiti į kelius. Be to, nutirpus storai sniego dangai žvėrys darosi drąsesni, ir jie traukia […]
Transporto ir saugojimo įmonės pernai iš viso sumokėjo per 697 mln. eurų įvairių mokesčių ir tapo trečiu didžiausiu mokesčių mokėtoju pagal ekonominės veiklos sektorius. Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, pagal sumokėtus mokesčius krovinių vežėjai ir saugotojai reikšmingai prisideda prie valstybės biudžeto teigiamo balanso. „Žvelgiant į statistinius duomenis, per pastaruosius […]
Lietuva remia Lenkijos ir kitų Via Carpatia šalių siekį visą Via Carpatia maršrutą, kurio dalis yra ir Lietuvoje, prie rytinės Lenkijos dalies, į pietus nuo „Via Baltica“, įtraukti į Transeuropinį transporto tinklą (TEN-T) tinklą. Tai padėtų geriau išvystyti infrastruktūrą, atvertų naujas galimybes transporto srautų augimui. Tai Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis pareiškė šeštadienį dalyvaudamas nuotolinėje […]
Kasmet Lietuvą pasiekia milijonai siuntų iš užsienio, tačiau apie 30 proc. jų atkeliauja su netinkamai nurodytu gavėjo adresu – pavyzdžiui, jis būna nepilnas, nurodyta neegzistuojanti gatvė ir pan. Dažniausiai tokie atvejai pasitaiko su siuntomis iš Kinijos – būtent iš šios šalies siuntų į Lietuvą atkeliauja daugiausiai. Remiantis Lietuvos pašto duomenimis, praėjusiais metais į Lietuvą iš […]