KONKURENCIJOS TARYBA: SIŪLOMAS REGULIAVIMAS NEIŠSPRĘS PERPILDYTOS GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS PROBLEMŲ

KONKURENCIJOS TARYBA: SIŪLOMAS REGULIAVIMAS NEIŠSPRĘS PERPILDYTOS GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS PROBLEMŲ

Konkurencijos taryba, įvertinusi Geležinkelio transporto kodekso (GTK) įstatymo projektą, pateikė pastabas ir siūlymus Susisiekimo ministerijai, kaip būtų galima skatinti konkurenciją tarp geležinkelio įmonių ir efektyviau panaudoti perpildytos viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus.

Konkurencijos tarybos nuomone, siekiamas įtvirtinti teisinis reguliavimas nesukuria efektyvesnio pajėgumų panaudojimo perpildytoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje ir neskatina konkurencijos. Efektyvumas ir konkurencingumas galėtų būti pasiektas geležinkelio įmonėms (vežėjams) skaidriau paskirstant pajėgumus, vertinant jų panaudojimą bei numatant veiksmingas poveikio priemones, jeigu įmonės nepanaudoja paskirtų pajėgumų, ir efektyviai juos perskirstant. 

Institucija atkreipė Susisiekimo ministerijos dėmesį, kad kai kurios siūlomo teisinio reguliavimo nuostatos gali būti palankios konkrečiam rinkoje veikiančiam ir vietiniais maršrutais krovinius gabenančiam ūkio subjektui, kuriam numatyta pirmumo teisė gauti infrastruktūros pajėgumus. Rekomenduojama užtikrinti, kad prioritetai dirbtinai neribotų galimybės suteikti infrastruktūros pajėgumų kuo daugiau rinkoje veikiančių ūkio subjektų, – taip bus skatinama tarptautinė krovinių vežimo geležinkelių transportu plėtra bei efektyvi konkurencija šioje rinkoje.

Be to, kai kurios teisinio reguliavimo nuostatos, ypač susijusios su paraiškų reikalavimais, mažiems rinkos dalyviams sukuria dideles kliūtis varžantis dėl galimybės gauti pajėgumus.

Konkurencijos taryba taip pat nurodė, kad numatyta poveikio priemonių (įskaitant sankcijas) sistema dėl nepanaudotų pajėgumų nėra veiksminga, o paraiškų pateikimo pirmumo principas yra neobjektyvus ir sukuriantis deklaruojamą konkurenciją tarp pareiškėjų dėl atimtų laisvų pajėgumų, kadangi paliekama galimybė juos gauti tam pačiam subjektui.

Susisiekimo ministerijai pasiūlyta detalizuoti GTK projekto nuostatas, kad reikalavimai vežėjams būtų proporcingi, infrastruktūros pajėgumai paskirstomi neribojant konkurencijos, o pajėgumų vertinimo ir kontrolės sistema būtų veiksminga.

Pranešimą paskelbė: Konkurencijos tarybos Komunikacijos skyrius, Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba

Kiti skelbimai:
 
REIMA Hopper Melange Grey 110
 
REIMA Parvin Melange Grey 110
 
Crocs™ Bayaband Clog Kid's Lemon 28
 
REIMA Hopper Raspberry Pink 110
 
REIMA Puhuri 510306 Navy 6985 98

Rekomenduojame

Kauno oro uoste svarstoma įrengti saulės jėgainių parką

Kauno oro uoste svarstoma įrengti saulės jėgainių parką

Lietuvos oro uostų tinklui priklausantis Kauno oro uostas paskelbė rinkos konsultacijas ir šiuo metu pradeda svarstyti galimybes įrengti saulės jėgainių parką oro uosto teritorijoje. Oro uosto atstovai teigia, kad saulės jėgainės tiekiama energija ateityje padėtų Kauno oro uostui mažinti išlaidas elektrai, efektyvintų veiklą, o kartu būtų prisidedama prie žaliosios energetikos skatinimo šalyje. Pasak Kauno oro […]

„Aviatic“ su strateginiais partneriais iš Izraelio spręs COVID-19 pandemijos mestus iššūkius: vysto šio ir kitų virusų prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius

„Aviatic“ su strateginiais partneriais iš Izraelio spręs COVID-19 pandemijos mestus iššūkius: vysto šio ir kitų virusų prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius

Pasaulinė COVID-19 pandemija stipriai sukrėtė aviacijos sritį, kuriai, kaip ir kiekvienam kitam sektoriui, teko ne tik spręsti kilusius iššūkius, bet ir ieškoti būdų kaip prisitaikyti prie naujos kasdienybės. Siekdama prisidėti prie kovos su pandemija, „Aviatic“ Šiaulių regione planuoja gaminti viruso prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius – bekontaktę simptomų atpažinimo sistemą „TAMAR“ ir dezinfekavimo tunelį, kurie padės […]

Bus tvarkomas vienas blogiausių krašto kelių Lietuvoje

Bus tvarkomas vienas blogiausių krašto kelių Lietuvoje

Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir rangovo sutartis dėl krašto kelio Nr. 145 Kėdainiai–Šėta–Ukmergė ruožo nuo 26,80 iki 40,27 km rekonstravimo. Sutarties vertė – 11,97 mln. eurų su PVM. Darbai turi būti atlikti per 9 mėnesius nuo sutarties įsigaliojimo. Į šį terminą kasmetinė 3 mėnesių technologinė pertrauka neįskaičiuota. Sutartis pasirašyta 2020 m. rugsėjo 11 […]

Sportiškas, praktiškas ir elegantiškas: naujas „Audi Q5 Sportback“

Sportiškas, praktiškas ir elegantiškas: naujas „Audi Q5 Sportback“

Elegantiškas ir praktiškas, progresyvus ir sportiškas – toks yra naujas „Audi Q5 Sportback“. „Audi“ gamintojas pristato trečią CUV krosoverį, kuris papildė „e-tron Sportback“ ir „Q3 Sportback“ modelių šeimą. „Q5 Sportback“ yra dinamiškų linijų kupė, skirtas pirkėjams, kurie vertina ne tik išraiškingą dizainą ir technologines naujoves, bet ir sportišką charakterį, derinamą su kasdieniu praktiškumu. O paprastas […]