KONKURENCIJOS TARYBA RAGINA SUDARYTI GALIMYBĘ GAUTI VIEŠOSIOS GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS PAJĖGUMUS NE TIK ESAMIEMS, BET IR NAUJIEMS RINKOS DALYVIAMS

KONKURENCIJOS TARYBA RAGINA SUDARYTI GALIMYBĘ GAUTI VIEŠOSIOS GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS PAJĖGUMUS NE TIK ESAMIEMS, BET IR NAUJIEMS RINKOS DALYVIAMS

Konkurencijos taryba siūlo Susisiekimo ministerijai nustatant viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo perpildytoje dalyje reglamentavimą taikyti proporcingumo principą ir sudaryti galimybes daugiau ūkio subjektų įeiti į Lietuvos geležinkelių transporto rinką.

Konkurencijos taryba įvertino susisiekimo ministro įsakymo „Dėl viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo perpildytoje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje prioriteto taisyklių nustatymo“ pakeitimo projektą. Juo, be kita ko, siekiama išspręsti geležinkelių pajėgumų skyrimo perpildytoje infrastruktūros dalyje prioriteto taisyklių taikymo praktines problemas, kylančias dėl neaiškaus reguliavimo.

Dar 2020 m. Konkurencijos taryba atkreipė Susisiekimo ministerijos dėmesį, jog prioriteto taisyklėmis, kurios taikomos skiriant pajėgumus perpildytoje geležinkelių infrastruktūros dalyje, turėtų būti užtikrinama, kad prioritetai dirbtinai neribotų galimybės suteikti pajėgumų kuo daugiau rinkoje veikiančių ūkio subjektų.

Naujoje susisiekimo ministro įsakymo redakcijoje siūloma keisti minėtas prioriteto taisykles ir, be kita ko, nustatyti, kad pajėgumai būtų skiriami tam pareiškėjui, kuris mokėtų didesnį užmokestį už minimalųjį prieigos prie infrastruktūros paketą konkrečiame maršrute. Vis dėlto pakeitimai nepanaikina Konkurencijos tarybai kylančių abejonių, ar nebus ir toliau sudaromos diskriminacinės sąlygos potencialiems bei naujiems rinkos dalyviams.

Pavyzdžiui, potencialus ar naujas rinkos dalyvis, tikėtina, turės galimybę užsakyti mažiau pajėgumų dėl turimų mažesnių traukos riedmenų ar mašinistų resursų (ir atitinkamai sumokėti mažesnį užmokestį) nei jau rinkoje įsitvirtinęs ūkio subjektas net ir konkretaus maršruto atžvilgiu. Todėl Konkurencijos taryba siūlo Susisiekimo ministerijai apsvarstyti galimybę atsisakyti prioriteto taisyklės dėl mokėtino užmokesčio. Tuo atveju, jei pritaikius visus prioritetus vis dar būtų neįmanoma nustatyti laimėjusio vežėjo, pajėgumus perpildytoje dalyje siūloma skirstyti taikant proporcingumo principą.

Priklausomai nuo pareiškėjų prašomo pajėgumų kiekio, pajėgumai būtų skiriami proporcingai, tokiu būdu sudarant galimybę jų gauti ir naujiems bei potencialiems rinkos dalyviams, kurie dar neturi finansinių galimybių pajėgumų užsakymų skaičiumi konkuruoti su rinkoje jau įsitvirtinusiu ūkio subjektu“, – rašoma Konkurencijos tarybos vertinime.

Priminsime, kad 2021 m. Konkurencijos taryba pradėjo tyrimą dėl Susisiekimo ministerijos sprendimų, susijusių su viešosios geležinkelių sistemos infrastruktūros naudojimu perpildytose atkarpose, kilus įtarimų, kad yra ribojama konkurencija Lietuvos geležinkelių transporto rinkoje.

Konkurencijos taryba atkreipia dėmesį, kad konkurencijos svarba taps dar aktualesnė įgyvendinus „Rail Baltica“ projektą, kuriuo siekiama sujungti Baltijos šalių geležinkelių transporto infrastruktūrą su Vakarų Europos valstybėmis. Tai sudarys palankias galimybes plačiau atverti Lietuvos geležinkelių transporto rinką kitoms Europos geležinkelio įmonėms ir potencialiems rinkos naujokams, todėl sąžiningos konkurencijos laisvę užtikrinantis teisinis reglamentavimas tampa itin svarbus.

Pranešimą paskelbė: Konkurencijos tarybos Komunikacijos skyrius, Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba

Rekomenduojame

Europos investicijų banko konsultavimo paslaugų tarnyba remia žaliąją krovininę laivybą Lietuvos vidaus vandenyse

Europos investicijų banko konsultavimo paslaugų tarnyba remia žaliąją krovininę laivybą Lietuvos vidaus vandenyse

Projekto tikslas – atnaujinti krovinių gabenimą vandens transportu tarp dviejų didžiųjų Lietuvos miestų: Klaipėdos ir Kauno Per Europos investavimo konsultacijų centrą EIB teikia konsultacinę paramą Lietuvos vidaus vandens kelių direkcijai, kad šalies transporto infrastruktūra būtų tvaresnė Europos investicijų bankas (EIB) ir Lietuvos vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) pasirašė konsultavimo paslaugų sutartį, pagal kurią bus teikiama […]

Dviračių gatvės Lietuvos miestuose: eismo organizavimas palankesnis ne automobiliams, bet dviratininkams

Dviračių gatvės Lietuvos miestuose: eismo organizavimas palankesnis ne automobiliams, bet dviratininkams

Nuo birželio 1 d. Lietuvos miestuose galės atsirasti „Dviračių gatvės“ – tokiu nauju kelio ženklu pažymėtos gatvės bus skirtos mišriam dviračių ir automobilių, kitų ne motorinių ir motorinių transporto priemonių eismui. Jose eismo dalyviams galios specialūs Kelių eismo taisyklių reikalavimai, o dviratininkai galės jaustis gerokai laisviau ir saugiau. „Dviračių gatvių atvėrimas – naujas žingsnis skatinant […]

Vilniuje pristatyta nauja gatvė

Vilniuje pristatyta nauja gatvė

Šnipiškės toliau atsinaujina – tarp Žalgirio iki Lvivo gatvių šiandien šventiškai atidaryta nauja beveik kilometro ilgio Kernavės gatvė.  Gatvė įrengta rūpinantis, kad ji būtų patogi, saugi, žalia, gyva, kaimyniška, tiesiog – jauki.  „Šnipiškės stiebiasi, priimdamos ir naujus verslus, ir naujus gyventojus, o kartu išlaikydamos autentišką dvasią. Kernavės gatvės vietoje prieš kelerius metus buvo tiesiog išvažinėtas molynas, […]

Moterų jūrininkių dienos proga „Stena Line“ praneša apie pirmąją laivo kapitonę

Moterų jūrininkių dienos proga „Stena Line“ praneša apie pirmąją laivo kapitonę

Nedaugelis žino, bet šiandien Tarptautinė jūrininkystės organizacija oficialiai mini Tarptautinę moterų jūrininkių dieną. Pasaulinis laivybos sektorius kasmet pažymi reikšmingą moterų vaidmenį jūrų pramonėje ir atkreipia dėmesį į iššūkius, su kuriais susiduriame norėdami padėti kiekvienai moteriai sėkmingai siekti karjeros jūroje. Švedijos keltų bendrovė „Stena Line“ gegužę taip pat švenčia įvairovės mėnesį, todėl kartu su šia proga […]

„Volkswagen“ ir „Audi“ pirmojo 2022-ųjų trečdalio rezultatai: nors iššūkių nemažėja, rinka pamažu atsigauna

„Volkswagen“ ir „Audi“ pirmojo 2022-ųjų trečdalio rezultatai: nors iššūkių nemažėja, rinka pamažu atsigauna

„Moller Baltic Import“, importuojanti „Volkswagen“ keleivinius bei komercinius automobilius Baltijos šalyse ir „Audi“ automobilius Lietuvoje bei Latvijoje, per pirmąjį 2022 metų trečdalį pagerino savo pardavimų rezultatus. Nors rinka susiduria su vis daugiau naujų iššūkių, naujų automobilių gamybos pajėgumai pamažu stabilizuojasi. „Volkswagen“ keleivinių elektromobilių pardavimai Baltijos šalyse išaugo 41 proc. Vienintelis smuktelėjęs segmentas buvo „Volkswagen“ komerciniai […]

Lietuva parengė dar vieną karinio mobilumo jungčių gerinimo projektų paketą ir siekia gauti ES finansavimą

Lietuva parengė dar vieną karinio mobilumo jungčių gerinimo projektų paketą ir siekia gauti ES finansavimą

Siekdama gerinti karinio mobilumo jungtis su Europa, Lietuva parengė projektų sąrašą ir Europos Komisijai (EK) teiks naujas paraiškas dėl dvigubos paskirties – civilinės ir karinės – transporto infrastruktūros projektų finansavimo. Šią galimybę suteikia gegužės 12 d. EK paskelbtas antrasis kvietimas teikti paraiškas finansuoti projektus pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę (CEF). Susisiekimo ir Krašto apsaugos ministerijos […]