KONKURENCIJOS TARYBA: PADĖTIS PRIVALOMOSIOS TECHNINĖS APŽIŪROS PASLAUGŲ RINKOJE TEBĖRA YDINGA

KONKURENCIJOS TARYBA: PADĖTIS PRIVALOMOSIOS TECHNINĖS APŽIŪROS PASLAUGŲ RINKOJE TEBĖRA YDINGA

Konkurencijos taryba siūlo Vyriausybei svarstyti galimybes tobulinti valstybinės techninės apžiūros paslaugos teikimo sistemą, atsisakant šias paslaugas teikiančių įmonių skaičiaus ribojimo ir jų išdėstymo šalies teritorijoje kriterijaus.

Konkurencijos taryba nuosekliai laikosi dar 2013 m. išsakytos pozicijos, jog valstybinės techninės apžiūros paslaugos teikimas nepasižymi tokia ypatinga specifika, kad šioje rinkoje negalėtų veikti daugiau nei keletas ūkio subjektų ar kad tik vienas ūkio subjektas tam tikroje teritorijoje galėtų neterminuotai teikti šią paslaugą.

Vyriausybei, Susisiekimo ministerijai ir Vidaus reikalų ministerijai išsiųstame rašte institucija išdėstė nuomonę, kad dabartinis teisinis reglamentavimas nesudaro galimybių įmonėms varžytis dėl teisės veikti valstybinės techninės apžiūros paslaugos rinkoje.

„Situacija, kuomet Lietuvos transporto priemonių techninę apžiūrą vienoje zonoje atlieka viena įmonė, 1994 m. laimėjusi apžiūros vykdytojo parinkimo konkursą, tebėra ydinga“, – teigiama Šarūno Keserausko pasirašytame dokumente.

Konkurencijos taryba taip pat išdėstė argumentus dėl Susisiekimo ministerijos nurodytų grėsmių, galinčių kilti liberalizavus techninės apžiūros sistemą: galimo paslaugos prieinamumo bei kokybės sumažėjimo, kainų padidėjimo.

Šiuo metu teisę teikti techninės apžiūros paslaugas Lietuvos transporto saugos administracija yra suteikusi 10 įmonių, kiekviena iš jų veikia zonoje, kurios (kartu su joms priklausančiomis stotimis) aptarnaujama teritorija iš esmės sutampa su apskričių ribomis. Institucijos nuomone, dabartinis techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir jų išdėstymo šalies teritorijoje reguliavimas turėtų būti peržiūrėtas.

„Svarstytina galimybė, ar skaidymas į zonas neturėtų būti apskritai panaikintas. O jeigu skaidymas dėl objektyvių priežasčių yra būtinas – ar suskaidymas neturėtų būti smulkesnis, tokiu būdu sudarant galimybes daugiau ūkio subjektų varžytis dėl veikimo konkrečioje zonoje“, – rašoma atsakyme.

Konkurencijos tarybos vertinimu, sudarius sąlygas naujoms įmonėms įsilieti į techninių apžiūrų paslaugų rinką, būtų pasiektas priešingas, nei nurodo Susisiekimo ministerija, poveikis – padidėjusi konkurencija rinkoje paskatintų paslaugų kainų mažėjimą. Kad tai įvyktų, būtina peržiūrėti šiuo metu galiojantį reglamentavimą, kuris įpareigoja Vyriausybės įgaliotą instituciją tvirtinti maksimalias privalomosios techninės apžiūros kainas.

Liberalizavus rinką ir patobulintus esamą teisinį reglamentavimą, įgaliotos institucijos galėtų užtikrinti efektyvesnę paslaugų kokybės kontrolę.

Konkurencijos taryba taip pat siūlo įvertinti, ar pagrįstai šiuo metu Europos ekonominės erdvės šalių privalomosios techninės apžiūros pripažinimas yra patikėtas tik techninės apžiūros centrams, ir ar nėra galimybių plėsti ūkio subjektų, galinčių suteikti šią pripažinimo paslaugą, skaičių.

Pranešimą paskelbė: Konkurencijos tarybos Komunikacijos skyrius, Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba

Kiti skelbimai:
 
ILike Samsung A70
 
TakeMe Smart Magnetic Fix Book Case without clip Xiaomi Redmi Go Black
 
Mocco Tempered Glass Premium 9H Screen ProtectorXiaomi Mi A1 / 5X
 
Blun DIAMOND ultra thin silicone back cover case for Samsung G965F Galaxy S9 Plus with Gold frame
 
Telone Shine Pocket Slim Flip Case HTC Desire 620 vertical book case White

Klaipėdos uosto bendrasis planas leistų plėtoti gyvybiškai svarbią uosto infrastruktūrą

Pirmą kartą istorijoje parengtas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrasis planas, numatantis būtinas ir ilgalaikes uosto plėtros kryptis. Planas suderintas su kone 30 institucijų. Šio plano sprendiniai sudarys prielaidas uostui operatyviai reaguoti į besikeičiančias globalios rinkos sąlygas ir kurti reikiamą uosto infrastruktūrą. Šiuo metu Klaipėdos uosto trūkumais įvardijami nepakankamas gylis ir teritorijų stygius.   „Jau šiuo […]

  Straipsniai »

Magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda eismas rekonstruota „Megos“ sankryža ties Kaunu bus leidžiamas jau šiemet

Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje „Megos“ sankryžoje ties Kaunu – netrukus pagerės. Dar šiais metais čia planuojama leisti eismą tiek pagrindiniu, tiek jungiamaisiais keliais. „Pagal sutartį magistralės rekonstrukcija buvo numatyta iki kitų metų balandžio mėn. Tačiau sparčiai vykdomi darbai leis gerokai anksčiau nei planuota atverti eismui šią svarbią sankryžą ir išspręsti […]

  Straipsniai »

„Rail Baltica“ geležinkelio statybas valdys per debesiją

Už „Rail Baltica“ projektą atsakinga „RB Rail AS“ pasirašė sutartį su pasaulyje lyderiaujančia programinės įrangos sprendimų tiekėja „Bentley Systems International Ltd.“, kuri rūpinsis statinio informacinio valdymo (SIV) sistemos Vieningos Duomenų Aplinkos (VDA) vystymu, pritaikymu ir palaikymu. Sutarties pagrindu ji bus naudojama geležinkelio linijos dizaino, statybų ir eksploatavimo fazėse. Bendra penkerių metų trukmės kontrakto suma siekia […]

  Straipsniai »
„MAAS Aviation“ Kauno oro uoste statys orlaivių dažymo angarą

„MAAS Aviation“ Kauno oro uoste statys orlaivių dažymo angarą

Šį spalį Kauno oro uoste pradėtas statyti specializuotas orlaivių dažymo angaras, kuris pradės veiklą 2020 m. pabaigoje. Projektą aukciono būdu išsinuomotame plote vykdys Airijoje registruota kompanija „MAAS Aviation“ – trečioji pagal dydį tokias paslaugas teikianti įmonė pasaulyje. Šis projektas yra orlaivių techninio aptarnavimo (angl. Maintenance, Repair and Overhaul) veiklų plėtros antruose pagal dydį šalies oro […]

  Straipsniai »