Naudotų automobilių rinka nėra vis dar nėra skaidri ir prireiks daug laiko pokyčiams, todėl automobilių defektai vis dar slepiami, o rida ir toliau klastojama. Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas atskleidė, kad pusė visų platformoje tikrintų „BMW“ markės automobilių praeityje buvo apgadinti.
„BMW“ taip pat buvo viena labiausiai vagiamų markių – 17,7 proc. visų platformoje užfiksuotų vagysčių įrašų priklausė būtent šiam gamintojui. 7,5 proc. visų 2023 m. tikrintų automobilių turėjo suklastotą ridą, o bendras suklastotų kilometrų skaičius siekė 7,7 mlrd. Dažniausiai platformoje vairuotojai tikrino „Volkswagen Golf“ ir 3 serijos „BMW“ automobilių istoriją.
„BMW“ automobiliai apgadinami dažniausiai
2023-aisiais „carVertical“ platformoje buvo užfiksuota 1,78 mln. apgadinimų įrašų. Tai net 27,1 proc. daugiau nei 2022-aisiais, kai šis skaičius siekė 1,4 mln. Brangiausiai buvo įvertinta superautomobilio „Lamborghini Huracán“ žala – net 250 000 eurų. Visi tikrinti automobiliai 2023 m. patyrė apgadinimų bendrai už 4,4 mlrd. eurų.
Praėjusiais metais į eismo įvykius dažniausiai patekdavo „BMW“ automobiliai – 48,4 proc. visų tikrintų šio gamintojo modelių turėjo žalų įrašų. Tarp dažniausiai apgadinamų transporto priemonių markių taip pat galima rasti „Audi“ (43,9 proc.), „Škoda“ (43,7 proc.), „Dacia“ (43,5 proc.) ir „Lexus“ (42,4 proc.). Iš visų tikrintų automobilių, net 39,3 proc. turėjo apgadinimų įrašų, kas įrodo, jog tikimybė įsigyti netvarkingą transporto priemonę ganėtinai didelė.
Ilgapirščius labiausiai domina prabangesni automobiliai
Nors vogti automobiliai dažniausiai išardomi ir į antrinę rinką nepatenka, tačiau platformoje kasmet aptinkama tokių transporto priemonių.
Nusikaltėliai dažniausiai taikosi į brangesnius automobilius, kurių detalės dėl daužtų naudotų automobilių srauto būna akimirksniu išgraibstomos juodojoje rinkoje. Populiariausi tarp vagių – „BMW“ automobiliai, sudarantys 17,7 proc. visų platformoje tikrintų vogtų transporto priemonių. „Mercedes-Benz“ (15,3 proc.) ir „Audi“ (12 proc.) taip pat patenka į pirmąjį trejetuką. Už šių gamintojų rikiuojasi „Ford“ (6,1 proc.) ir „Volkswagen“ (5,4 proc.).
Dažniausiai vagiamos 5-7 metų transporto priemonės pagamintos 2016-2019 m. Rizikingiausi – 2016 m. gamybos automobiliai, atsakingi už 12,4 proc. visų vagysčių.
Kas trylikto automobilio rida – suklastota
Iš visų 2023 m. „carVertical“ tikrintų automobilių, 7,5 proc. rida buvo suklastota. Visų platformoje tikrintų automobilių rida bendrai sumažinta net 7,7 mlrd. kilometrų.
Daugiausiai kilometrų pakoreguota vieno „Volvo V70“ rida – net 450 000 km. Galima tik įsivaizduoti, kokia buvo tikroji šios transporto priemonės rida iki ją sumažinant. Visgi net ir šiam „Volvo“ dar toli iki „Toyota RAV4“ su 993 000 km – tai didžiausia užfiksuota automobilio rida 2023 m.
Dažniausiai nesąžiningi pardavėjai klastoja „Opel“ automobilių ridą – 14,3 proc. šio vokiečių gamintojo modelių odometrų buvo pakoreguoti. „Jeep“ (12,8 proc.), „Land Rover“ (11,4 proc.) „Lexus“ (10,8 proc.) ir „Porsche“ (10,5 proc.) rida taip pat klastojama dažnai.
Dažniausiai rida klastojama senesniems automobiliams. Šioje kategorijoje išsiskiria 1995 m. pagaminti modeliai, iš kurių 13,8 proc. turėjo suklastotą ridą.
Pirkėjus labiausiai domino „Volkswagen Golf“
Pernai vairuotojai labiausiai tikrino „Volkswagen Golf“ – 4,91 proc. visų platformoje atliktų istorijos patikrų. Automobilių pirkėjai taip pat dažnai siekė sužinoti 3 serijos „BMW“ (4,89 proc.) „Volkswagen Passat“ (3,8 proc.) 5 serijos „BMW“ (3,7 proc.) ir „Audi A4“ (3,5 proc.) istoriją.
Populiariausias gamintojas praeitais metais buvo „BMW“, kurio automobiliai sudarė 14,7 proc. visų istorijos patikrų „carVertical“ platformoje. „Volkswagen“ (14,3 proc.), „Audi“ (11,9 proc.) „Mercedes-Benz“ (8,4 proc.) ir „Ford“ (5 proc.) automobilių istorija taip pat dažnai domino vairuotojus.
Nors kelyje galima išvysti įvairių spalvų automobilių, dauguma vairuotojų tikrino juodos (29,6 proc.), pilkos (26,6 proc.) ir baltos (18,8 proc.) spalvos automobilius. Žalių, violetinių ar geltonų automobilių dalis nesiekė 1 proc., kas įrodo, jog pirkėjai renkasi konservatyvesnių spalvų transporto priemones.
Tyrime naudoti duomenys iš „carVertical“ automobilių istorijos ataskaitų 26 šalyse: Jungtinės Karalystės, JAV, Vokietijos, Prancūzijos, Ispanijos, Italijos, Belgijos, Vengrijos, Rumunijos, Lietuvos, Latvijos, Estijos, Slovakijos, Slovėnijos, Kroatijos, Ukrainos, Čekijos, Lenkijos, Bulgarijos, Serbijos, Švedijos, Šveicarijos, Danijos, Suomijos, Graikijos, Portugalijos, Australijos ir Meksikos.
Elektriniai krautuvai tapo neatsiejama logistikos, sandėliavimo ir gamybos procesų dalimi. Kaip nurodoma tarptautiniame 2024 metų naudotų krautuvų reitinge, šios technikos gamintojų tarpe lyderio pozicijas užsitikrino Vokietijos įmonė „Linde“. Statistika kalba pati už save: šio gamintojo elektriniai krautuvai užėmė beveik 26 proc. naudotų krautuvų rinkos ir gerokai pralenkė konkurentus. Kuo šio gamintojo technika išsiskiria iš kitų […]
2025 m. kovo 20 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis siekiama patikslinti važiavimo su elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis tvarką. Šiuo metu įstatyme nustatyta, kad jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis patvirtino Universaliosios pašto paslaugos (UPP) aprašą, kuriuo Lietuvos pašto paštomatų tinklas iki 2029 m. išaugs bene dvigubai ir perkops 700-us. Naujieji paštomatai bus įrengiami kaimuose ir miesteliuose, kuriuose gyvena bent 500 žmonių. Gyventojai jais galės ne tik siųsti bei gauti tarptautines siuntas, bet ir laiškus. „Sulaukdavome daug prašymų iš atokesnių vietovių […]
Sparčiai blogėjant susisiekimo infrastruktūros – kelių, tiltų ir viadukų – būklei bei sprendžiant nepakankamo finansavimo problemą, nuo kitų metų Lietuvoje turėtų pradėti veikti valstybinis Kelių fondas. Fondo lėšos padės mažinti šalies kelių degradaciją ir užtikrins susisiekimo infrastruktūros saugą. Skaičiuojama, kad jau kitąmet finansavimas šalies keliams, įskaitant šio fondo lėšas, turėtų siekti beveik 1 milijardą eurų. […]
Pirmadienį, kovo 17 dieną, atnaujinamas darbų keliuose sezonas. Tęsiami intensyvūs Kauno ir Kaišiadorių rajonuose esančio Krunos tilto rekonstrukcijos darbai. Renginyje prie Krunos tilto visuomenei buvo pristatyti tiek šio tilto rekonstrukcijos, tiek kiti didžiausi šiemet suplanuoti įgyvendinti projektai. Tarp jų – Tarandės tunelio statybos, tolesnė „Via Baltica“ ir kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija, kiti numatyti įgyvendinti svarbūs darbai. […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis kovo 17–18 dienomis dalyvaus Varšuvoje vyksiančiame neformaliame Europos Sąjungos (ES) transporto ministrų susitikime, kurį rengia šį pusmetį ES Tarybai pirmininkaujanti Lenkija. Susitikimo metu ministrai aptars būtinybę didinti transporto sektoriaus atsparumą, numatant papildomas ES investicijas dvejopos paskirties – civilinės ir karinės – infrastruktūros projektams plėtoti. Taip pat daug dėmesio bus skiriama ES […]