Kokias padangas rinktis: universalias ar žiemines?
Automobilių istorijos paslaugas teikiančios įmonės „carVertical“ ekspertai dalinasi patarimais, kokias padangas rinktis – universalias ar žiemines ir kuo jos skiriasi.
Žieminės padangos saugesnės
Universalias padangas vairuotojai dažnai renkasi siekdami sutaupyti ir norėdami išvengti prievolės du kartus per metus apsilankyti autoservise. Tačiau, ar universalios padangos tinkamos Lietuvos keliams?
Padangų gamintojai pabrėžia, kad temperatūrai nukritus žemiau 7 laipsnių šalčio, universalios padangos sukibimas su danga jau nebėra toks geras kaip specialiai žiemai sukurtos ir pritaikytos padangos. Žiemą naudojant universalias padangas, prailgės stabdymo kelias, snieguotame kelyje automobilis nebus toks stabilus, kaip automobilio su žieminėmis padangomis.
„Universalios padangos nei vasarą, nei žiemą nestabdys taip efektyviai kaip vasarinės ar žieminės padangos. Kuo oras vėsesnis ir kuo daugiau sniego, tuo nesaugesnis bus jų naudojimas. Universalios padangos yra kompromisas, kurį vairuotojai renkasi tik dėl taupumo. Žieminės padangos gumos mišinys dažnai yra minkštesnis nei universalios padangos, o ir protektoriaus technologija labiau pritakyta važiavimui ant slidžios dangos bei didesniame šaltyje“, – sako „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas ir komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Nors Lietuvoje važinėti universaliomis padangomis nedraudžiama, tokias padangas geriau palikti Jungtinės Karalystės, Olandijos ar kitų šalių su švelniomis žiemomis vairuotojams. Kadangi šiose šalyse sniego iškrenta mažai arba jo visai nebūna, universaliomis padangomis ten saugu važinėti visus metus.
Universalios padangos – rečiau automobilį naudojantiems vairuotojams
Universalios padangos gali būti tinkamas pasirinkimas jei važinėjama tik miesto gatvėmis ir retai nusukama į regioninius kelius. Žinoma, net ir mieste būna dienų, kai gatvėse pilna sniego, todėl vairuotojai turėtų iš anksto įvertinti, kuo rizikuojama pasirinkus universalias padangas.
„Pajūrio regionas žiemą paprastai sulaukia mažiau sniego, todėl Klaipėdos ar Palangos vairuotojai naudodami universalias padangas rizikuos mažiau nei kauniečiai ar vilniečiai. Visgi, jei automobilis yra darbo įrankis ir kasdien daug laiko praleidžiama už vairo, reikėtų netaupyti ir investuoti į kokybiškų žieminių padangų komplektą“, – aiškina M. Buzelis.
Universalios padangos nėra ilgaamžės, šiltuoju metų laiku jos dyla greičiau nei vasarinės. Nors universalių padangų pavasarį ir rudenį nereikės keisti, tačiau jos tarnaus trumpiau.
Automobilių rinkos ekspertas pabrėžia, kad padangos vis tiek turi būti permontuojamos bent kas kelerius metus tam, kad tarp padangos ir ratlankio išdžiuvus montavimo pastai neatsirastų mažų tarpelių, dėl kurių ims mažėti slėgis.
Padangos yra esminis sukibimą užtikrinantis dalykas, žiemos metu apsaugantis nuo patekimo į eismo įvykius. Reikėtų gerai įvertinti kelionių įpročius, vairavimo įgūdžius ir pasirinkti tinkamiausią variantą.
Lyderiaujantis greito elektromobilių įkrovimo tinklas Baltijos šalyse „Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje. Šiuo metu parke veikia 10 itin greito įkrovimo stotelių, kurių galia po 200 kW. Vienu metu čia įsikrauti gali 20 elektromobilių, nes kiekviena stotelė turi po dvi įkrovimo prieigas. Išgirdęs poreikį „Ignitis ON“ parke įrengė ir CHAdeMO jungtį. „Vienas iš „Ignitis […]
Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto (VU MIF) studentai iškovojo pirmąją vietą tarptautiniame kvantinių technologijų hakatone, kuriame pasiūlė vieno iš aktualiausių šių dienų klausimų – kaip tvariai krauti elektromobilius – sprendimą. Balandžio 12–13 d. Poznanėje (Lenkija) vykusiame „Quantum QL Future Hackathon“ VU MIF studentai Liudas Kasperavičius, Rugilė Vasaitytė ir Agnė Petkevičiūtė, vadovaujami doc. Lino Petkevičiaus, […]
Lietuvoje transporto sektoriaus elektrifikacija vyksta gerokai sparčiau nei kitose Baltijos šalyse. Remiantis atsinaujinančios energijos technologijų bendrovės „GridX“ 2025 m. vasario duomenimis grįsta ataskaita, mūsų šalyje tūkstančiui gyventojų tenka 5,8 elektromobilio ir 1,03 viešojo įkrovimo stotelės. Tuo metu Estijoje šie rodikliai siekia atitinkamai 4,4 ir 0,77, o Latvijoje – 3,5 elektromobilio ir 0,62 stotelės tūkstančiui gyventojų. […]
Nors automagistralėje „Via Baltica“ žaliasis tiltas gyvūnams pastatytas tik 2023-ųjų pabaigoje, jis jau prisideda prie biologinės įvairovės išsaugojimo – vos prieš mėnesį sumontuota vaizdo stebėjimo kamera spėjo užfiksuoti, kad tiltu aktyviai naudojasi gyvūnai – lapės, stirnos, pilkieji kiškiai bei kiti žinduoliai. AB „Via Lietuva“ primena, jog laukiniai gyvūnai kelyje gali atsirasti ištisus metus, tačiau vėlyvą […]
Vokietijos svarba Lietuvai tik auga, tačiau dažnas dar nėra gerai pažinęs šios vienos didžiausių Europos šalių. Pavyzdžiui, ar žinojote, kad daugiausiai tiltų mieste yra visai ne Venecijoje ir ne Londone, o Hamburge? Šis kitoje gatvės – tiksliau, Baltijos jūros – pusėje nuo Lietuvos esantis miestas gali nustebinti ne tik šiuo faktu. Jame įkurtas muziejus išrinktas […]
Po daugiau nei dešimtmečio veiklos viena iš gerai žinomų buhalterinės apskaitos įmonių Lietuvoje – Buhalteria.lt – keičia savo vardą ir vizualinį identitetą. Nuo šiol įmonė veiks nauju pavadinimu – Baulera. Pasak įmonės atstovų, šis pokytis – natūralus žingsnis įmonės augimo kelyje, leidžiantis dar aiškiau iškomunikuoti tai, kas Baulera yra iš tiesų – artimas, profesionalus partneris, […]