Kokią ateities susisiekimo sistemą kursime Vilniuje?

1

Kokią ateities susisiekimo sistemą kursime Vilniuje?

Vilniaus valdžia negaili dėmesio ir pinigų dviračių takų statybai. Reikia pagalvoti, kaip efektyviai šią sukurtą susisiekimo infrastruktūrą išnaudoti. Didelių pasiekimų šioje srityje turi Indija ir Vietnamas. Vilniuje automobilių spūsčių mastui artėjant prie Indijos miestų, galima pasinaudoti pastarųjų patirtimi – dviračių taksi kroviniams ir žmonėms pervežti. Indijoje tokiu transportu užsiima žmonės, vadinami „rikšomis“. Žmonių pervežimui jie naudoja įvairių konstrukcijų dviračius ir motorolerius, taip mažindami automobilių spūstis.

Esant dabartinėms tendencijoms, Indijos miestų automobilių spūsčių mastą galime pasiekti per du dešimtmečius. Navigacijos technologijų įmonės „Tom Tom“ duomenimis, didžiausios spūstys pasaulyje fiksuojamos Indijos mieste Bengalūre, kur vairuotojai vidutiniškai kasmet kamščiuose praleidžia po 243 valandas. Vilniuje šis rodiklis siekia 167 valandas ir turi tendenciją didėti po 2 proc. kasmet. Jei situacija nesikeis, Bengalūro lygį pasieksime per 20 metų.

Nors per pastaruosius keletą metų Vilniuje buvo nutiesta daugybė kilometrų dviračių takų, susiaurinta keletas gatvių, įdiegta moderni šviesoforų valdymo sistema, eismo situacija ne tik kad negerėjo, bet tolydžio blogėja. 2017 m. kamščiuose praleidome 154 val., 2018 m. – 156 val., 2019 – 167 val.

Akivaizdu, kad Vilniuje taikomos priemonės yra neefektyvios. Vakarų Europos miestai šį klausimą sprendžia kiek kitaip: pirmiausia turi atsirasti greita, galinga ir patraukli viešojo transporto rūšis (dažniausiai tai yra metro), o greta jos kuriama pagalbinė infrastruktūra – dviračių takai, mažesnio galingumo viešojo transporto tinklas. Toks derinys puikiai veikia Amsterdame, Kopenhagoje ir daugybėje kitų vakarietiškų miestų. Gi Vilniuje problemą mėginame spręsti tik pagalbinėmis priemonėmis, kurios savaime norimo efekto negali duoti.

Todėl turime pasirinkti: ar ir toliau planuosime tik dviračių takus, kuriais žiemą pravažiuoja keletas dviratininkų, ar imsimės planuoti metropoliteną, kuris iš esmės išspręstų Vilniaus susisiekimo problemas?

Pranešimą paskelbė: Juozas Zykus, Viešoji įstaiga „Vilniaus metro“

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE Vokis Vegan Brown 41
 
REIMA Ski Day Dark Sea Blue 38-41
 
ALTERCORE Lotta Vegan Black 40
 
ALTERCORE 666 Vegan Black 36
 
Crocs™ Crocband™ Flip White 47,5

Rekomenduojame

Kas pigiau ir patogiau judriame mieste: nuosavas automobilis ar alternatyvios transporto priemonės?

Kas pigiau ir patogiau judriame mieste: nuosavas automobilis ar alternatyvios transporto priemonės?

Nors nuosavo automobilio turėjimas ilgą laiką buvo vertinamas kaip didžiulis privalumas, pastaruoju metu ši nuostata palengva kinta. Tai lemia ne tik vis labiau augantys automobilio išlaikymo kaštai, bet ir įvairių alternatyvių susisiekimo priemonių pasirinkimas. Be to, visuomenei vis aktualesnė tampa taršos tema, taip pat skatinanti permąstyti savo poreikius ir įvertinti, ar reikiamus atstumus įmanoma pasiekti […]

Ko vežėjai tikisi iš naujos Lietuvos vyriausybės

Ko vežėjai tikisi iš naujos Lietuvos vyriausybės

Lietuvos tarptautinio transporto ir logistikos įmonių atstovai viliasi, kad naujoji Vyriausybė efektyviai bendradarbiaus su verslu, bus atvira dialogui ir priims pasvertus sprendimus, kurie palengvins verslo sąlygas bei sustiprins šalies konkurencingumą tarptautinėje arenoje. Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, po Seimo rinkimų verslas nusiteikęs pozityviai, teigiamai vertina koalicijos susitarimą ir laukia […]

„AsstrA“ pasirengusi internetinės mažmeninės prekybos sezono įkarščiui

„AsstrA“ pasirengusi internetinės mažmeninės prekybos sezono įkarščiui

Pirmosios Covid-19 pandemijos bangos metu el. komercijos rinka išaugo, jos dalis didėja net po karantino atidarius parduotuves. Manoma, kad 2020 metų šventiniu laikotarpiu internetiniai pardavimai 169% viršys pardavimus fizinėse parduotuvėse. „AsstrA“ Dalinių krovinių skyriaus vadovas Justas Cibulskas sako, kad pandemijos metu ne visi suprato situacijos rimtumą. Transporto ir logistikos procedūros vykdytos įprastai: priimamos užklausos, užsakymai, […]

Premjera Lietuvoje – atnaujintas populiariausias „Audi“ modelis „Q5“

Premjera Lietuvoje – atnaujintas populiariausias „Audi“ modelis „Q5“

Šiandien, lapkričio 24 d., „Audi Lietuva“ klientams internetu buvo pristatytas vienas populiariausių Europoje ir Lietuvoje vidutinės klasės SUV „Premium“ segmento modelių – atnaujintas „Audi Q5“. Naujas SUV galimas su trimis skirtingais varikliais, o jo kaina prasideda nuo 45 500 eurų. „Mūsų klientai vertina dinamiškas savybes, solidžią išvaizdą ir naujausias technologijas. Štai kodėl jau ne vienerius metus […]