Nenumaldomai artėjant elektromobilių erai, didžioji dalis automobilių gamintojų savo gamoje įterpia ir elektra varomus modelius, kuriuos renkasi vis daugiau pirkėjų. Tačiau elektromobilių paklausa vis dar neprilygsta benzininiams bei dyzeliniams modeliams dėl mažo pasirinkimo, vairuotojų įpročių ir, svarbiausia, aukštos kainos.
Daugelis vairuotojų pereitų prie elektra varomų automobilių anksčiau, bet ne kiekvienas juos gali įpirkti. Nors rinka palengva pildosi ir pigesniais modeliais, naujų elektromobilių kainos, lyginant su įprastais automobiliais, vis dar yra aukštos. Kodėl taip yra ir kada tai pasikeis?
Mažai alternatyvų
„Statista“ duomenimis, 2010 metais pasaulyje buvo mažiau nei 20 tūkst. elektromobilių, tuo tarpu 2021 metais skaičius perkopė 11 mln. Nors skaičius auga sparčiai, bendrai pasaulyje yra beveik pusantro milijardo automobilių, todėl elektromobilių įvairovė vis dar sąlyginai maža.
Kai kuriais atvejais pirkėjai neturi didelio pasirinkimo kai ieško konkretaus elektromobilio, todėl yra pasiryžę mokėti didesnę sumą už norimą variantą kai rinkoje trūksta alternatyvų.
Sudėtingi tyrimai
Kai išleidžiami nauji dyzeliniai bei benzininiai modeliai, labai daug detalių ir technologijų yra pasiskolinama iš senesnių modelių, gerokai sumažinant bendrą automobilio kainą. Elektromobilių gamybos atveju tiek gamybos technologija, tiek inžineriniai sprendimai dažnai skiriasi, todėl daugiau laiko skiriama tyrimams ir bandymams, ko pasekoje naujų elektromobilių kainas sumažinti kol kas sudėtinga.
Didesni gamybos kaštai
Kuo didesniu mastu gaminami automobiliai, tuo pigesnė yra gamyba. Kadangi elektromobilių paklausa nėra didelė, gamyklose pagaminama mažiau automobilių ir dažniau reikia keisti gamybos fabrikų tvarką.
Brangios baterijos
Pati brangiausia elektromobilio dalis yra baterija. Nors per pastarąjį dešimtmetį baterijos atpigo dešimčia procentų, jų kaina, priklausomai nuo elektromobilio modelio, vis dar svyruoja tarp 4 tūkst. ir 20 tūkst. eurų.
Elektromobiliai vis dar yra prabangos prekė
Net ir ekonominės klasės elektromobiliai vis dar laikomi ne būtinybe, o prabangos ženklu. Juose dažnai apstu naujausių, tik verslo klasės modeliuose sutinkamų, technologijų, o greitas įsibėgėjimas bei tylus veikimas lengvai pranoksta dyzelinius bei benzininius modelius.
Taigi, daugelio naujų elektromobilių kainos vis dar yra aukštos, kadangi tai vis dar yra naujiena. Tačiau jau dabar galima pastebėti, kad rinkoje atsiranda konkurencingų alternatyvų, kurios skatina elektromobilių gamintojus žeminti automobilių kainas.
Pranešimą paskelbė: Ona Šablauskaitė, UAB Market Rats
Vartotojai, kurie nuo 2016 m. liepos mėn. iki 2018 m. gruodžio 20 d. lankė vairavimo kursus Vilniuje, Kaune arba Jurbarke, galėjo už juos sumokėti per didelę kainą. LR Konkurencijos taryba nustatė, kad dalis vairavimo mokyklų, galimai siekusios pasipelnyti, pažeidė Konkurencijos įstatymą ir tarpusavyje derino vairavimo kursų kainą (sudarė kartelinį susitarimą), todėl nurodytu laikotarpiu vartotojams buvo […]
FIA patvirtino „Bridgestone“ kaip vienintelį būsimą padangų tiekėją ABB FIA „Formulės E“ pasaulio čempionatui nuo 2026-2027 metų sezono „Bridgestone“ grįžta į pasaulinį automobilių sportą, kurio pagrindas – tvarumas TOKIJAS (2023 m. gruodžio 8 d.) – Pasaulio automobilių sporto tarybos posėdyje Baku, FIA patvirtino „Bridgestone Corporation“, kaip vienintelį būsimą padangų tiekėją ABB FIA „Formula E“ […]
„Rimi Baltic“ pardavė savo centrinį logistikos centrą ir biurą Rygoje „East Capital Real Estate Fund IV“ pagal pardavimo ir 15 metų nuomos sandorį (angl. „sale and leaseback“). Turto plotas siekia 94 000 kvadratinių metrų. Sandorio kaina − 83 mln. eurų. „Džiaugiamės sandoriu ir tikimės sklandaus ilgalaikio bendradarbiavimo su „East Capital Group“. Svarbu tai, kad sandoris […]
Ar tikrai įmanoma sutaupyti naudotą automobilį užsienyje perkant savarankiškai? Prekyba naudotais automobiliais nėra hobis ar laisvalaikio praleidimo būdas, todėl kiekvienas pardavėjas pirmiausia tikisi ir siekia iš to uždirbti. Tai puikiai žino ir pirkėjai, kurie supranta, kad į automobilio kainą įtrauktos jo transportavimo ir kitos išlaidos bei pardavėjo uždarbis. Todėl norėdami sutaupyti, tai yra nemokėti į […]
2023 m. gruodžio 7 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Jeigu Seimas išardytų techninės apžiūros monopolį ir liberalizuotų šios paslaugos rinką, „visoje autoservisų rinkoje kainos vienareikšmiškai keisis vartotojo naudai“, ketvirtadienį Seimo liberalams teigė Lietuvos autoservisų asociacijos valdybos stebėtojas Ramūnas Mackevičius. „Rinkoje, ypač didžiuosiuose miestuose, reikia kitų […]
Trumpalaikė automobilių nuoma Lietuvoje per pastarąjį dešimtmetį kaip reikiant įsitvirtino – šiuo metu galima pasirinkti ne tik elektra varomus, bet ir „premium“ klasės automobilius iš skirtingų šios paslaugos teikėjų. Tačiau dar prieš 30 metų automobilių nuomos rinka atrodė kur kas kukliau: automobilius dažniausiai nuomodavosi į Lietuvą atvykstantys užsieniečiai ar tarptautinių kompanijų atstovai, o užsakymai būdavo […]